רופא נשים או רופאת נשים

Lee157

New member
הוכחנו לך כבר בכמה צורות שטעית

אבל שאפו על המאמץ!! חייבת לציין שאתה מקליד ככ הרבה שפרשתי כבר אי שם למעלה באמצע, אולי זה כי אתה לא יודע לנסח או להתבטא בצורה מתמצתת, אבל סהכ כוונותייך היו ברורות וזה מה שחשוב:)
&nbsp
ולסיכום - חוק אינו חד משמעי ולעולם אינו מוחלט,
כפי שאברך יכול לדרוש יום למחרת בדיקה עי אישה, כך נפתח גלגל שלא יגמר..
לכן החוק שצריך לחוקק הוא כמו שאמרנו מלכתחילה, רק בעד בדיקה גניקולוגית עי נשים, כי אברך לא צריך להוריד את התחתונים ולפשק רגליים כמה שידוע לי, או שאולי למט חנק יהיה עוד דבר משעשע להוסיף��
&nbsp
החוק יכול להתפרש עלל שלל צורות וגוונים.. לספק 2 רופאים במשמרת אחת גבר אחד אישה, ואם התקציב אינו מאפשר-לחייב משמרת של אישה לסירוגין לאחר גבר,
וכמובן לעודד נשים להגיע לרפואה הציבורית כמו שהציעו אלון, כי וודאי שהמקצוע הזה מבחינת נשים בציבור במצוקה ברפואה הציבורית, לפחות על כך אין ויכוח
&nbsp
שמחה שהכל הובן ויש כמה שהסכימו איתי,
ערב מקסים
 
לא הוכחת דבר

בינתיים מי שהביא נתונים שלא נסתרו כולל לגבי המחלקה שהיית בה זה אני.

אברך לא צריך להוריד את התחתונים? רק כדי לסבר את האוזן/ העין אני אתן דוגמאות שמתרחשות במחלקה פנימית על בסיס יומיומי.
כשמגיע גבר עם אנמיה, חלק מהבדיקה הגופנית זה גם לעשות לו בדיקה רקטלית ולוודא שאין לו מלנה (צואה שחורה שמקורה בדימום פנימי) או גוש.
כשמגיע מישהו עם אצירת שתן (ולעתים זה קורה לצעירים, יצא לי בעבר עם גבר בן שלושים), צריך להחדיר לו קטטר.
האם אלה לא בדיקות/ פרוצדורות פולשניות ?
ואולי זה משעשע אותך , כדברייך, אבל זוהי המציאות.
אין לי כוונה לכתוב פוסטים שלמים על מערכת הבריאות בישראל וכלכלת בריאות (ואולי את צודקת ואני לא יודע להתנסח בתמצות).
אם הנושא מעניין אותך את מוזמנת לעיין בספרים מערכת הבריאות בישראל של מרדכי שני יצחק ברלוביץ וגבי בן נון, ובספר הבטים כלכליים וחברתיים בישראל של גבי בן נון ורחל מגנזי. אמנם מדובר בספרים ישנים שלא מעודכנים עבור חלק מהנושאים, אבל נותנים רקע.
צר לי, אך מדברייך זה נראה שאינך מכירה מספיק את מערכת הבריאות ואילוציה. אבל אם את חושבת שהחוק הזה כל כך חיוני ונחוץ, ושהמקצוע במצוקה ואין ויכוח (אני חושב שרק הדיון הזה מוכיח שיש ויכוח) מדוע שלא תעשי משהו להזיז עניינים?
את מוזמנת לפנות לליצמן, או למנכ"ל משרדו משה בן סימן טוב.
אם את חושבת שדברייך יפלו טוב יותר על אוזן נשית - את יכולה לפנות לראש מנהל רפואה - ד"ר ורד עזרא. את אמצעי הקשר של כולם ניתן למצוא באתר משרד הבריאות.
אולי הניתוח שלי מוטעה, אשמח אם תעדכני
 

נוסעת27

New member
כמה שידוע לי

ע"פ החוק אישה רשאית לדרוש להיבדק על ידי רופאה אישה, וגם רשאית שתהיה איתה אישה מכרה נוספת בחדר, או לחילופין- לבקש אחות נוכחת בחדר אם היא נבדקת ע"י גבר.
אבל בגדול- אין שום דבר שמחייב אף אישה להיבדק ע"י רופא גבר. היא תצרך אולי לחכות יותר זמן או שזה יהיה יותר מסורבל או אפילו ללכת למרפאה אחרת, אבל מי מכריח אותה?
 

Lee157

New member
חוק שמחייב אישה להבדק ע"י רופא גבר?

לא ברור לי הניסוח הזה וברור שאין חוק שמכריח אישה דבר כזה...
&nbsp
אבל אם אין רופאה אישה בזמינות מיידית והמטופלת זקוקה לטיפול מיידי, היא נאלצת לבחור בין המבוכה/ויתור על זכותה להבדק ע"י אדם מולו היא מרגישה בנוח וסומכת עליו, אל מול הבריאות שלה.
&nbsp
התוצאה של הבחירה - עגומה, לא משנה באיזה מהאפשרויות תבחר.
 

נוסעת27

New member
לא אמרתי חוק

אמרתי שאין שום דבר שמחייב אישה לעשות זאת. אני באופן אישי מעולם לא עמדתי במצב שהנסיבות חייבו אותי להיבדק ע"י גבר. תמיד היו רופאות נשים ואם היה חסר, הייתה לי את האופציה לחלופות (לקבוע ליום אחר וכד'). ואם זה מקרה חירום? גם נשים חרדיות שומרות נגיעה יסכימו להיבדק ע"י רופא גבר במקרה של קיפוח נפש. וגם אם אני אהיה בין חיים למוות פחות יעניין אותי אם זה שמציל את חיי הוא זכר או נקבה. למרות שאני מניחה שקיפוח הנפש בעניינים גניקולוגיים יומיומיים הוא נדיר יותר, ואת מדברת על זה. אני פשוט חושבת שתמיד יש בחירה, ואם זה מקרה חירום קשה ואין ברירה, אז צריך לזכור שמי שבודק אותך הוא קודם כל רופא שבא לעזור לך ורק אחר כך גבר או אישה.
&nbsp
וסתם מעניין אותי, אם גברים היו מסרבים להיבדק על ידי רופאות נשים, האם היית מגבה את בחירתם או מכנה אותם שובניסטים?
 
"פיקוח נפש" בגניקולוגיה לא כזה נדיר

כתבתי פיקוח נפש במרכאות, כי הכוונה לרוב לעובר (שעדיין מבחינה משפטית אינו נחשב אדם). ניתוח קיסרי דחוף על מנת להציל עובר זה דבר שקורה הרבה. וזה בהחלט יכול להביא למצבים בעייתיים מבחינה משפטית או אתית. היו מקרים בהם יולדת התנגדה לניתוח קיסרי (לא משום שהמנתח היה גבר, אלא מסיבות אחרות), ובמקרה כזה מבחינת החוק לא ניתן לעשות דבר.
לגבי שאר מה שכתבת - מסכים עם כל מילה.
 

Lee157

New member
לא עמדת במצב שהנסיבות חייבו להבדק עי גבר

אבל אני ועוד שלל נשים כן עמדו.
&nbsp
פיקוח נפש אגב לא חייב להיות מקרה קלאסי של כאבים איומים למשל וניתוח חירום,
דוגמה קלאסית היא הגעתי למיון עם דימומים בחודש שני להריון, כאשר במיון אני יושבת בחדר המתנה עם עוד 6 בנות שאני ועוד 2 מהן דרשנו רופאה אישה אך נאמר שאין, וכי גם יום למחרת לא יהיה. (וולפסון למי שמעוניינת לדעת) אישה אחת הלכה הבייתה ואמרה שכבר תנסה ״להדחף״ לתור בקופת חולים כי אין רופאה עם תור מיידי.
&nbsp
מחשש שיקרה לי או לעובר שלי משהו, נאלצתי להבדק ע״י מתמחה גבר צעיר.
&nbsp
לשאלתך אם גבר היה מסרב להבדק ע״י אישה, דוסים לרוב מסרבים ולא זכור לי שקראתי להם שוביניסטים. תלוי כמובן אם מדובר בבדיקה חיצונית או פנימית במקום אינטימי, שאז כמובן יש לאפשר להם להבדק ע״י בן מינם.
 
מצויין שהבאת דוגמה קונקרטית

שיטוט קל באינטרנט הביא את העמוד הזה.
http://www.nashim.net/?CategoryID=137

אפשר לראות בקלות, שבקרב המתחמחים (אלה שבתחתית הרשימה ללא ציון תפקיד) יש פי 2 רופאות מאשר רופאים (!). 14 מול 7.
גם בקרב נושאי משרה בכירים יש נציגות של רופאות : מנהלת חדר לידה, מנהלת היחידה לגניקולוגיה אונקולוגית, מנהלת היחידה לאולטרה סאונד, מנהלת שירות ביחידה לאם ועובר (כנראה שהכוונה להריון בסיכון).
אין לי מושג מה היו נסיבות הגעתך ומה אמרו לך (מקווה שההריון עבר בשלום וילדת תינוק/ת בריא/ה) אבל העובדות מוצגות לנגד עינייך.
 

נוסעת27

New member
זו אכן סוגיה מורכבת

מצד אחד, אני מבינה את הרתיעה. אבל מצד שני מודה שבאופן אישי קשה לי להזדהות אותה. הסוגיה שאת מעלה היא האם האדם שמולך יכול להגות במחשבות מיניות לגבייך. אז לסוגיה הזו אתייחס.
כשרופא בודק אותי, גם בדיקות מביכות ואינטימיות, הראש שלי עסוק בטובתי. בסופו של דבר הוא רופא, שנשבע את שבועת ההיפוקרטס, ורואה מליון כמוני. קשה לי להאמין שברגע שראשו תקוע בין רגליי (בפעם ה 50 באותו היום) מציץ לצוואר הרחם שלי דרך מכשיר עינויים מברזל, שראשו טרוד בסטיות. וגם אם כן, כל עוד זה בראשו ואינני סופגת דבר מזה, זה עניינו. האם כשאלך בים בבקיני אוכל לשלוט במחשבות של הגברים? שיחשבו מה שבא להם, כל עוד אני לא סופגת מזה כלום. ואם נניח, נסבך זאת, ותבדוק אותי גניקולוגית לסבית. האם גם אז זה לא לעניין? הרי היא נמשכת לנשים, ועלולה להגות במחשבות מיניות. מבינה מה אני אומרת? לא נראה לי שזה כתוב לה ליד הדלת מתחת לשם. לכי תדעי אם לא היית כבר במצב הזה ולא ידעת אפילו. ואם יבדוק אותך גניקולוג הומוסקסואל שאין לו עניין מיני בך אך הוא גבר, האם אז זה בסדר?
זה יכול להסתבך ולהתפתח למליון ואחת סוגיות. אין לזה סוף.
&nbsp
את אף פעם לא יכולה לדעת או לשלוט במה אדם יחשוב. אבל כל עוד הוא נוהג בך במקצועיות, בכבוד ומטיב איתך רפואית, לטעמי זה דיי והותר.
אני פשוט חושבת שבריאות גופנית עד הצלת חיים זה מצבים שאם אין ברירה, ניתן לרגע לשים את כל זה בצד, ולעשות את מה שאפשר הכי טוב למען החיים שלך ושל אחרים (כמו העובר).
 

גאיה1323

New member
דיון חשוב ומרתק

מבקשת לשמור על כללי דיון מכבדים- ללא כינויי גנאי. תודה.
 
למעלה