לבוש נשים בעולם המוסלמי

A לוןA

New member
לבוש נשים בעולם המוסלמי

עצוב לראות כמה קטן החלק האדום, וכמה גדולים החלקים האחרים...
(מתוך מחקר שנערך באוניברסיטת מישגן ופורסם בהארץ)

 

aaa123

Member
אני חושב שהחלק העצוב הוא שרק חלק קטן חושב שנשים צריכות לבחור

את לבושן בעצמן.
&nbsp
אין לי שום בעיה עם זה שאישה בוחרת להתלבש עם כיסוי כל עוד מדובר בבחירה שלה.
 

Berethor

New member
החלק היחיד שקצת הפתיע אותי שם, זה שבלבנון יש פחות קיצונים

מאשר בטורקיה, טורקיה נחשב למדינה יותר חילונית/מערבית ופחות אסלאמית/סקסיסטית מבין המדינות המוסלמיות, אבל נראה שחלה בטורקיה הדרדרות בזמן האחרון, וזאת גם הסיבה לבחירתו של רג'פ טאיפ ארדואן. בגדול האסלאם לא מאמין בבחירה, מוחמד עצמו היה כופה את האסלאם על אנשים בדרכים אלימות.

[URL]http://www.thereligionofpeace.com/pages/muhammad/life-of-muhammad.aspx[/URL]

 

A לוןA

New member
אנחנו מכירים את לבנון מהפריזמה הישראלית

עד אמצע שנות ה70 (אם אני זוכר נכון את התאריכים) ותחילת מלחמת האזרחים בלבנון, בירות נחשבה לפריז של המזה"ת והיתה יעד תיירות ונופש מהמבוקשים באיזור- בין היתר בגלל החילוניות והאוירה המתירנית יחסים של המדינה.
 

ga26

Member
אני האחרון שיגן על דת ה"שלום והאהבה" (אסלאם)

ובכל זאת החלק העליון של הגרפים דווקא לא מפריע לי. אני מאוד לא אוהב את התפיסה הכאילו ליברלית שלכאורה בעד חופש ורב תרבותיות אבל בעצם כל מה שלא משתלב עם עולם הפריצות והמתירנות שלה הוא אסון. קשה למערב לקבל לפעמים שיש תרבויות ומקומות שבהם רוצים ומאמינים בדברים שונים.
מה שעצוב במה ששיתפת זה דווקא החלק התחתון שמראה שהנשים במדינות אלה לא עושות זאת בהכרח מבחירה אישית. אני חושב שאם אישה מאמינה ורוצה ללבוש לבוש כזה או אחר זו זכותה בדיוק כמו הזכות של אישה ללכת בלבוש חושפני (כשבתרבויות מסויימוץ זה יראה מוזר שאשה עושה זאת מרצונה החופשי).
 

A לוןA

New member
יש הבדל גדול בין לבוש חושפני לבין לבוש מעלים

לכסות למישהו את השיער האוזניים והפנים זה (מעבר לעניין הצניעות) גם שלילת זהות.
&nbsp
 

ga26

Member
(18+) אם זו בחירה שלה לכסות את עצמה זו זכותה

גם אם לכאילו ליברלים שלכאורה תומכים ברב תרבותיות לא מובנת שום תרבות שהיא לא התרבות ממנה הם יוצאים. יכולות להיות מספיק סיבות למה אישה תרצה ללבוש בגד כזה או אחר. בין אם זו אמונה דתית, שמרנות, הרגל או כל דבר אחר. אם זה רצונה אז אין פה שום בעיה ואל למערב להתנשא ולחשוב שהתרבות המערבית עליונה על צרבויות אחרות.
הבעיה העיקרית היא ששם גם אין לה את הזכות להחליט ולכן הבעיה היא רק בגרף התחתון ולא בעליון.

אגב, מפתיע שזה בא ממך. כי על אותו משקל אני יכול לטעון (אינני טוען כך באמת) שלהלביש מישהיא בלבוש משפיל, לאלץ אדם לנשק את רגלי גבירתו או לעשות כל מיני אקטים אחרים שאתה מכיר טוב ממני זה "להעלים" את האדם ואת רצונותיו וכבודו.
למעשה הדבר העיקרי שהופך את האקטים הבידיאסאמים ללגיטימיים זה הרצון החופשי של המשתפים. כך גם בדת ותרבות. אם זה מרצונו החופשי של האדם - אין עם זה בעיה.
(וכאן נכנסים כל הויכוחים של מה זה באמת רצון חופשי אבל זו בעיה של הגדרה בכל תחום - גם ב BDSM)
 

A לוןA

New member
אני מבין מה שאתה אומר, ומקבל אותו, חלקית.

להגיד "זו בחירה שלה" אחרי שכל החיים הראו לה רק בחירה אחת- זו לא באמת בחירה.
להגיד "זו בחירה שלה" אבל אם היא תבחר משהו אחר היא תהיה נתונה לסנקציות שמתחילות בנידוי חברתי ונגמרות ברצח על רקע כבוד המשפחה- זו לא באמת בחירה.
&nbsp
דווקא כאן, ההקבלה שלך לבדסמ היא שגויה לחלוטין מבחינה זו, מכיוון שנגד הנטיה הבדסמית יש תעמולה רחבה מאוד שפוסלת אותה- החל ממגמות כלליות שפוסלות מיניות וביטוייה בכלל וכלה בטבואים חברתיים חזקים ביותר- כך שהבחירה בביטויים בדסמיים היא כ נ ג ד החינוך והטאבו, וה"בחירה" בהעלמת האישה כפופה להם.
&nbsp
אני אקבל את מה שאתה אומר אם לכל אישה במדינות האלו יוצעו כל החלופות האפשריות ולא תתלווה סנקציה או פרס לחלופה כזו או אחרת- אם אז אמשיך לטעון את הטענה שטענתי מעלה תוכל לומר שאני מערבי מתנשא ;)
&nbsp
(אבל אז סביר שלא אטען את הטענה שטענתי מעלה :) )
 

Berethor

New member
זה דווקא הרבה יותר אירוני כאשר ליברלים תומכים בדברים האלו

תומכים בדת ובמנהגים מאוד סקסיסטים ואלימים, ישירות או בעקיפין. התרבות המערבית היא אכן עליונה על הברבריות שנפוצה במדינות האסלאם, ברבריות שבשם "הרב תרבותיות" מכניסים גם למערב.

 

גאיה1323

New member
הויכוח בשנים האחרונות

יש בו שלושה צדדים
הצד הראשון הוא אלו שחושבים שנשים צריכות ללבוש חיג'אב (נגיד בדרכ גברים מוסלמים)
הצד השני הוא אלו שחושבים שנשים לא צריכות ללבוש חיג'אב (נגיד בדרך כלל גברים לא מוסלמים)
והצד השלישי הוא הנשים שרוצות לעסוק בפרקטיקה הדתית שלהן בדרכן, חלקן כן רוצות ללבוש כיסוי וחלקן לא
משום מה הצד השלישי תופס פחות מקום במדיה.
הייתה פעם חוקרת, אויקין שמה, שטענה כי רב תרבותיות בדרך כלל פוגעת בנשים. משמע, כאשר קבוצת הרוב בוחרת להתחשב בתרבות של קבוצת המיעוט ולאפשר לה את מנהגיה, היא למעשה מאפשרת לתרבות המיעוט לקפח את הנשים. כלומר, רב תרבותיות היא ברית בין הגברים של ההגמוניה לגברים של המיעוט על חשבון הנשים.
עם זה ברקע, חשוב להגיד שלבישת רעלה כשלעצמה אינה אקט אלים או נורא, אך לעתים משתמשים בה כך. כאשר זו הבחירה של האישה מתוך הבנה שזו הפרקטיקה הדתית שלה, אזי זו בחירתה והיא לא נכפית.
 

meidadc

New member
קשה מאוד לדבר על בחירה לנשים בעולם המוסלמי

בתוך חברה שרובה המוחלט (לרבות נשים!) חושב שלנשים אין זכות לבחור מה ללבוש, קשה לדבר על בחירה. במקומות רבים כאלה אישה נמצאת בסכמה מוחשית ומיידית לחיה במידה ולא תלבש את הלבוש שמצפים ממנה.
 

meidadc

New member
כן

הפתרון הוא בהחלט לא להיות אדישים לתרבויות שלמות שפועלות באופן ממסדי לאפליה ועבדות של נשים.

זה מאוד בעייתי להגיד לאישה בעולם המוסלמי שהיא לא רוצה ללמוד לקרוא, תוך התעלמות מהעובדה שנשים שמנסות ללמוד לקרוא, הגברים שופכים להם חומצה של מצבר על העיניים ומעוורים אותם לצמיתות.

זה מאוד בעייתי להגיד לאישה בעולם המוסלמי שהיא רוצה להסתובב מכוסה מכף רגל ועד ראש, תוך התעלמות מהעובדה שנשים שנלחמות במנהג המשפיל הזה נאנסות ונרצחות.
 
למעלה