על דכאון אחרי לידה

גאיה1323

New member
על דכאון אחרי לידה

בהמשך לאירועים האחרונים בנוגע לרצח הבנות וההתאבדות של האם בירושלים:
מעבירה את ההודעה הזאת בשם ד"ר ענבל שלומי. מוזמנות להעביר הלאה ולהתייעץ עם ענבל אם יש צורך (המייל שלה בהודעה)
"נשים יקרות,
אתמול נחשפנו כולנו דרך התקשורת לאירוע המזעזע בירושלים. כמובן שמבלי להכיר את האישה, את ההיסטוריה שלה ומהלך הטיפול לא ניתן להגיד דבר מקצועי על המקרה הספציפי. הטרגדיה רק שבה ומזכירה לכולנו שהפרעות נפשיות לאחר לידה יכולות להיות קשות ואף מסכנות חיים ועליינו לטפל בהן ככאלה.
חשוב לזכור שיש טווח רחב של הפרעות נפשיות במהלך הריון ולאחר לידה בניהן הפרעות פסיכוטיות, מאניה, דיכאון וחרדה. היום כולנו מזועזעים והמומים מפרזנטציה קיצונית ביותר אך חשוב להזכיר לכל הנשים שסבלו או סובלות מדיכאון לאחר לידה ומשפחותיהן שמקרים קיצוניים כאלה הם נדירים. כדאי להיזהר מתוויות ולזכור שדיכאון לאחר לידה היא הפרעה שכיחה מאוד, מופיעה בכל שכבות האוכלוסייה ורב הנשים מגיבות היטב לטיפול, מצליחות להתגבר על הסימפטומים ולתפקד כאימהות טובות.
במידה ומתעוררים סימפטומים נפשיים מטרידים בזמן הריון או לאחר לידה מומלץ לפנות לאיש טיפול בהקדם. אני מצרפת רשימה של מרפאות בעלות מומחיות בטיפול בנשים בהריון ולאחר לידה (במידה ושכחתי מרכז מסוים אני מתנצלת ואשמח אם תוסיפו קישורים):
מרפאת חווה בתל השומר
מרפאה לבריאות האישה בבית חולים איכילוב
המרפאה לבריאות האישה ברמת חן
המרפאה בהדסה בירושלים
המרפאה לבריאות הנפש של מכבי בראשון
בריאות הנפש בלוד פתחה לאחרונה מרפאה חדשה לנשים
בנוסף ברצוני ליידע שבעוד מספר שבועות נפתח בבית החולים באר יערב, מחלקה פתוחה לנשים בלבד עם אפשרות להמשך טיפול באשפוז יום. המחלקה תטפל בין השאר בנשים בהריון ולאחר לידה. המחלקה תאפשר בניית תכנית טיפול מותאמת אישית לנשים הזקוקות לטיפול אינטנסיבי יותר מטיפול מרפאתי.
אשמח לתת פרטים נוספים או לעזור בהפניות מתאימות: [email protected]
בברכה,
ד"ר ענבל שלומי, פסיכיאטרית ופסיכותרפיסטית, מומחית בפסיכיאטריה של מעגל הפריון
מנהלת "לצידך": המחלקה לבריאות הנפש של האישה
המרכז הרפואי באר יעקב נס ציונה"
 
למעלה