דיון מעניין שהתפתח בעקבות אירועי אופק בוכריס

RubberSoul92

New member
דיון מעניין שהתפתח בעקבות אירועי אופק בוכריס

על עירוב גברים ונשים ביחידות בצבא. מוזמנות ומוזמנים לבוא ולתת דעה כאן.
 

ga26

Member
אני חושב שהדיון שם חוטא לעניין

הסיפור של שילוב נשים - גברים בצבא לא קשור רק (ואפילו לא בעיקר) לדת. הרי הסטורית נשים לא שולבו בצבא (רק בעשר-עשרים שנים אחרונות יש יותר ויותר נשים בתפקידים "אמיתיים") וגם דתיים לא ממש (ידוע שחרדים לא מתגייסים כמעט ודתיים לאומיים מתגייסים במסגרות שלהם של ישיבות הסדר ורק לאחרונה חלו שינויים) ומעניין שדווקא לאחרונה יש גם יותר דתיים וגם יותר נשים בתפקידים שונים בצה"ל כך שהמגמה לא מצביעה על הדרה של נשים בעקבות כניסת דתיים. מה גם שהדיונים האמיתיים בצה"ל הם שונים לחלוטין.
&nbsp
מטרת צה"ל היא להגן צבאית הל מדינת ישראל ואזרחיה במלחמה. צה"ל צריך להכין את הצבא החזק ביותר שהוא יכול להקים עם החיילים שברשותו והתקציב שברשותו. מטרתו היא לנצח במלחמה ורק אחר כך נכנסים שיקולים אחרים.
לכן, בתפקידים בהם נשים יכולות לבצע את המטלות טוב כמו גברים (או יותר) ואין פגיעה בנשים או בבטחון המדינה - יש מקום לשילוב נשים (ועושים זאת). כך זה קורה בתפקידי מודיעין ואפילו בקרק"ל ובעוד מקומות.
לאחרונה צץ דין על טנקים ושם זה די ברור שאין מקום לשילוב נשים ממספר סיבות:
- הבדיקות שעשו בצה"ל מראות שרוב מוחלט של הנשים לא עומד בעומס הגופני שהתפקיד מצריך. הדבר פוגע בפוריות של נשים אלו, יוצר אצלן שברי מאמץ ופוגע גם ביכולת המבצעית שלהן (מה שיפגע גם ביכולת להילחם בעת הצורך). מדובר בתפקיד פיזי מאוד.
- שהות מעורבת בטנק בעייתית גם מבחינת החיילים עצמם (שיש לזכור שמוצבים שם בלי שישאלו לרצונם). חיילים לפי הכתבה בקישור הבא חיים בטנק ואוכלים שם ועושים צרכים וצפוף שם ונוגעים אחד בשני כחלק בלתי נפרד מהתפקיד. דבר כזה מאוד בעייתי לחיילים וחיילות. מצד אחד חיילים דתיים שלא רוצים לגעת בבחורה ומצד שני בנות שלא רוצות שיגעו בהן (ולך אחרי זה תפרש האם כל נגיעה הייתה מינית או מבצעית ולך תוכח את זה) והאם כל אחת הייתה רוצה לעשות צרכים בטנק או להיות במחזור במצב כזה צמוד לגבר אחר. אם הטנק הוא על טהרת הנשים אז שוב יש את עניין הפיזיות.
http://www.mako.co.il/pzm-soldiers/inside-look/Article-fdcc9dfc832e531006.htm
&nbsp
להשלמת הטענה לגבי הטנקים אשאל את השאלה הבאה - אם הייתה תחרות ריצה של 100 מ' מעורב גברים ונשים האם המדינות היו שולחות אצן או אצנית? למה יש מקצים שונים לגברים ונשים באולימפיאדה? גם במלחמה עלינו לנצל את היכולות הטובות ביותר של חיילינו ואם אותה חיילת יכולה לתרום הרבה יותר בתפקיד אחר שמותאם לכישוריה ואילו יש חייל שפיזי יותר ומתאים יותר לתפקיד כזה למה לעשות הפוך?
יש לזכור את יעוד הצבא. ויש לזכור שאין שוויון פיזי בין נשים לגברים.
&nbsp
- טענה נוספת היא שיש לצה"ל צבא סדיר ומילואים. צבא המילואים גדול הרבה יותר וחשוב הרבה יותר במלחמה מהצבא הסדיר. נשים, גם אם יוכלו להיות בתפקיד כזה בסדיר וגם אם יתחייבו לעשות מילואים כמו גברים לא יוכלו פיזית לעמוד בזה אחרי לידה וכשיש ילדים. גם אם אישה בת 20 חזקה מספיק לתפקיד כשהיא תהיה בת 28 ספק אם תהיה פיזית מתאימה לתפקד בטנק.
 

RubberSoul92

New member
אתה שוכח כמה דברים:

1. יש ספקטרום של גברים וספקטרום של נשים. יש גברים חזקים יותר ויש גברים חזקים פחות, יש גברים מאומנים יותר ויש גברים מאומנים פחות. האם כל הגברים עומדים על אותה הסקלה? אולם, יש הסכמה רווחת שעדיף לקבל גבר שלא מתאים לתפקיד כל כך במקום לקבל אישה שדווקא כן מתאימה לתפקיד, כי ככה בטוח בשביל כולם. את הדעה הזו מגבים עם כל מיני תירוצים: לנשים יש מחזור חודשי, לנשים יש פחות שכבת שומן, לנשים יש דופק אחר. שים לב שכל הטענות האלה מכלילות את כל הנשים. כלוחמת שעדיין עושה מילואים אני יכולה להגיד לך שכל הנשים ששירותו איתי ללא יוצאות דופן הן בכושר גופני מטורף. דווקא בין הגברים היו מספיק גברים שלא התרגלו למאמץ או חוו קשיים, וזה כי הם קיבלו כרטיס כניסה מועדף ליחידה רק כי הם גברים - העדיפו להכניס גברים פחות מאומנים (אלו שהראו את התוצאות הרעות ביותר במיונים בקרב הגברים) בשביל שהרוב יהיה גברי במקום עוד אישה מאומנת. אם אישה עושה 30 שכיבות סמיכה בזמן a וגבר עושה 50 שכיבות סמיכה בזמן b, אבל את ה-30 הראשונות הוא עושה בזמן a+10, מי יותר כשיר? במצב כזה הצבא יעדיף לקחת את את הגבר למרות הכל. בחזרה לשכבת שומן ולמאמצים - זה נורא תלוי, החיילות שמשרתות בקרבי הן לא הנשים הממוצעות שאתה פוגש ביום יום, ואם תשווה את שכבת השומן שלהן או ביצועי דופק תגלה שהתוצאות שלהן יהיו גבוהות יותר מגבר ממוצע שלא עוסק במאמץ גופני קשה בשגרתו.
2. אזכיר לך את הלוחמות הפרטיזניות, הטייסות הסובייטיות, והלוחמות שהשתתפו שווה שבשווה עם גברים בשדה הקרב. אזכיר לך את הלוחמות הכורדיות.
 

aaa123

Member
ברור שלא כל הגברים עומדים על אותה הסקלה

,וגם ברור שלא כל גבר מתאים לשרת בקרבי,אבל הטענה שקראתי היא שבגלל כניסה של נשים לתפקידים קרבים הורידו את הדרישות.

הנה לינק רלבנטי
[URL]http://www.mako.co.il/pzm-magazine/Article-716d12021fb8641006.htm[/URL]

לגבי הדוגמה שלך אז מהנתונים אי אפשר להסיק שאישה שעושה 30 שכיבות סמיכה בזמן a כשירה יותר כי הגבר בסך הכל עשה יותר שכיבות סמיכה,ואם רוצים תחרות מי בכושר יותר טוב צריך משימות מוגדרות(ובמקרה שתיארת האישה והגבר לא קיבלו את אותה משימה שהיא לבצע 30 שכיבות סמיכה כמה שיותר מהר) כאשר חוץ מזה אני לא חושב שאפשר לקבוע על סמך משימה אחת שאני לא בטוח אם היא בכלל רלבנטית. השוואה של שכבת שומן או ביצועי דופק גם לא נראית לי רלבנטית, ומה שיותר מעניין זה יכולת לעמוד במשימות פיזיות שרלבנטיות לצבא.
 

גאיה1323

New member
מסכימה

השאלה היא לא מי בכושר יותר טוב אלא מי בכושר מספק לתפקיד, במקרה הזה.
ממליצה לקרוא כתבה נהדרת על לוחמות גדוד קרקל של נוב 8 שעשו הכשרה של רובאי 07 [ומאז גדוד קרקל עושה את ההכשרה הזו]
http://mazi.idf.il/5772-8117-HE/igf.aspx
 

A לוןA

New member
היה לי דיון בנושא עם רופא שמתמחה בפציעות של חיילים

ראשית, גם גברים עם מבנה גוף קטן וחלש לא ישלחו לקרבי.
שנית, נשים שנמצאות בכושר כשירות לחלוטין לתפקידי לחימה קלה- קרקל, מג"ב טיס וכו. אלו תפקידים שהם תפקידי לחימה לכל דבר- אבל העומס הגופני המוטל על הלוחמים קטן משמעותית, שכן הם עוסקים בסוג שונה של לחימה, שלא מחייבת נשיאת משאות ומאמץ גופני ממושך תחת משקל.
שלישית- כמות הפציעות- שברי מאמץ, התייבשויות וכו'- של נשים גם במסלולי ההכשרה ללחימה הקלה גבוהה בהרבה מכמות הפציעות המקבילות של נשים.
&nbsp
ומהפן האישי- בתור שיריונר ומפקד וגבר בכלל לא קטן וחלש- המטלות הפיזיות מתחו את היכולות הפיזיות שלי לקצה. לא יכול לדמיין איך אישה שחלשה ממני ב-30% בממוצע תוכל לתפקד כך, בלי להטיל את המשימות שאינה יכולה לבצע על שאר חבריה לצוות ובכך, באופן מובהק, להחליש את כוחו של הצוות.
לסיכום- אני לגמרי בעד שילוב נשים במערך הלוחם, אבל מטנקיסטים ולוחמי חי"ר נדרשות לביצוע משימות שאנשים עם מבנה גוף קטן ויחסית חלש לא מסוגלים לעמוד בהם- וכמו שמנפים מהיחידות הללו גברים קטנים וחלשים יחסית- כך גם נשים.
 

Berethor

New member
ללא ספק צריך להתחשב גם במגבלות היכולת של כל חייל וחיילת

אפשר לחלק את התפקידים באופן שיהיה יותר מתאים, כפי שלא צריך לשלוח חיל שריון למשימות שחיל אוויר מתאים עליהן יותר, כך אפשר לחלק באופן אסטרטגי גם בין המשימות של לוחמים ולוחמות.
 

Berethor

New member
תפקידם העיקרי של חיילים הוא בסופו של דבר להילחם/לשמור

ולא לעשות שכיבות סמיכה, גברים בדרך כלל חזקים יותר פיזית מנשים, אבל לא צריך כוח פיזי רב כדי לירות מרובה סער, זאת גם הסיבה שהקשת היא הנשק שהכי מזוהה עם האמזונות המיתולוגיות.
 

Berethor

New member
הלוחמות הכורדיות מודעות לכך שהן חלשות יותר פיזית מגברים ולכן

הן מכתחילה לא מסתמכות על הכוח הפיזי שלהן יותר מדי, הן משתדלות להיות מתוכחמות יותר כדי לפצות על כך, והן מצליחות לא רע נגד לוחמי דאעש האיסלאמיסטים החייתים. לגבי הלוחמות הסובייטיות זה לא לגמרי מדוייק, כן בעת המודרנית הסובייטים היו הראשונים שגייסו נשים לצבא, אבל נשים נלחמו בצבא הסובייטי בעיקר בתפקידים כגון צלפיות וטייסות, את התפקידים שדרשו כוח פיזי ואומץ רב יותר, כגון לחימה מטווחים קרובים יותר, עדיין מלאו רק גברים. אבל זה עדיין מראה, שכדי לשלב נשים בצבא, לא דווקא חייבים לשלב נשים בכל תפקיד בצבא, כל אחד יכול לתרום את חלקו באופן שמתאים לו יותר. מה הטעם להשוואת בין לוחמות לבין גברים לא לוחמים? המבחן האמיתי של לוחם הוא להילחם מול לוחמים אחרים/מחבלים, ולא נגד אזרחים, במיוחד שצה"ל בניגוד לאויבי ישראל, משתדל שלא לפגוע באזרחים. בנוסף זה לא רק עניין של אימונים, זה גם עניין של פוטנציאל, גברים נוטים להיות חזקים יותר פיזית לא רק בברירת מחדל, אלא גם אחרי אימונים(אפילו אם גם הנשים מתאמנות). בכל מקרה מלחמה זאת לא תחרות ספורט, זה מאמץ משותף, וכוח אדם זה גם אלמנט חשוב, ולכן לוותר על נשים בצבא זה אומר גם לוותר על כוח אדם(פחות או יותר על מחצית מהאוכלוסייה), ועמים קטנים כגון הכורדים והיהודים לא ממש יכולים להרשות את זה לעצמם.

"To some extent, physical reality is also reflected in that women tend to be smaller than men and have a more difficult time passing strength tests, and so would be better off with ranged weapons; in a case of Truth in Television, for exactly that reason the Soviet Red Army during World War II had divisions of female snipers, fighter pilots, machine gunners, and tank commanders, while still barring women from serving as regular infantry. However, this stops being sensible and turns into Stay in the Kitchen when a particular woman meets or exceeds the minimum standards expected of men in close combat roles, but is denied the opportunity to do what she's good at merely because of her chromosomes."

[URL]http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/GuysSmashGirlsShoot[/URL]

 

גאיה1323

New member
לא הוכח שהפיזיות הנדרשת בתפקידים קרביים פוגעת בפוריות האישה

לא צניחת רחם ולא משהו כזה, עוד מבעלי ובעלות מקצוע הרפואה בנושא אפשר לקרוא כאן (ממליצה בחום)
אם משמיטים את הטיעונים הלא מדויקים, נשאר הטיעון הבא:
אם תהינה נשים בצהל, יטרידו אותן, ולכן צהל לא מותאם לנשים
שזה טיעון די דבילי בעיני, אפשר לתאר מישהו אומר "יש גזענות בצהל ולכן אתיופים לא צריכים להתגייס"?
לא. צריך לעקור משורש את תופעת ההטרדות והתקיפות המיניות בצהל, שהן הרבה יותר מנורמה.
בנוסף, צהל תפקידו לא רק לשמש כגוף מגן (לצערי או לשמחתי).
צהל הוא צבא העם, כור היתוך חברתי ונוגע ברוב אם לא כל רבדי החיים הישראלים, מסטטוס חברתי לחינוך לבניית אתוס מיתוס ונרטיב משותף
צהל הוא חלק מהלאום הישראלי לטוב ולרע, ולהדיר נשים ממנו משמעותו להדיר נשים מחלק נכבד מהלאום הישראלי.
 

Berethor

New member
לא מזמן יצאה כתבה חדשה על שילוב נשים בתפקידי לחימה נוספים

"על רקע הביקורת הציבורית, בצבא ממשיכים בימים אלה לקדם את שילוב הנשים בחיל השריון. בתקופה הקרובה צפוי הצבא להשיק תוכנית ניסיונית רשמית, שבמסגרתה יבחן שילוב הנשים בחיל במסגרת צוותי טנק המורכבים מנשים בלבד. החלטת הצבא לקדם שיבוץ נשים לוחמות בחיל השריון מגיעה למרות גל של התנגדות מצד קצינים בכירים בדימוס, ובהם גיבור ישראל תא"ל (מיל') אביגדור קהלני, שבחר באמירה חשוכה במיוחד: "תפקיד האישה הוא להיות אמא ולהביא ילדים לעולם". לפי קהלני, "אין צורך שנשים יחזיקו סכין בין השיניים, יש מספיק גברים שיעשו את העבודה"".

"העוסקים במלאכה בצבא לא אהבו לשמוע את הדברים, בלשון המעטה. "אני ער לכל האמירות הללו, חלקן מיותרות לחלוטין", אמר ל"ישראל השבוע" בכיר באגף כוח אדם, שעוסק בימים אלה בעבודת המטה בנושא. "הדברים נאמרו על ידי אנשים שלא בקיאים בתהליכים. חבל שהדברים נאמרו. מי שבקיא בעבודת המטה, יודע שהיא נעשית בצורה מקצועית, שקולה ועצמאית, ומביאה בחשבון הן את היכולות הפיזיות של נשים להשתלב במקצועות נוספים והן את סוגיית השילוב הראוי"".

"בצה"ל למדו בשנים האחרונות להעריך את היתרונות הרבים שמביאות נשים לתפקידי לחימה, והשכילו לנצל לצורכי המערכת את רצון הנשים לתרום. כך, למשל, שילוב הנשים בלחימה מסייע לאגף כוח אדם בצבא להתמודד עם סוגיית המחסור בלוחמים, שנובע בין השאר מקיצור שירות החובה".

"ויותר מכך: הרחבת שיבוץ נשים בתפקידי לחימה מאפשרת לצבא לפנות את הכוחות הלוחמים בדרג המסתער, שעסקו עד היום גם במשימות שיטור ואבטחת גבולות, לאימונים ולהכנות לקראת מלחמה".

"אם עד לפני שנים ספורות נאלץ הצבא להציב בגבולות שנחשבים בסדר עדיפות נמוך גם כוחות לוחמים שאמורים להיכנס בעת הצורך ללבנון ולעזה, היום הוא מסתייע בשלושת גדודי החי"ר הקל: קרקל, ברדלס ואריות הירדן. בימים אלה מוקם גדוד חי"ר קל רביעי שיחל את פעילותו בקיץ הקרוב. הגדודים המעורבים יהפכו בקרוב לחלק ממערך הגנת הגבולות המוקם בימים אלה בצבא".

"לאחרונה שולח הצבא נשים גם למשימות מורכבות יותר ביהודה ושומרון. כך גדודי החילוץ וההצלה של פיקוד העורף מבצעים כעניין שבשיגרה משימות בגדה המערבית, וכך גם לוחמות מג"ב. סביר שאם הצבא היה יכול, הוא היה מעדיף להציב גדודים דומים נוספים בגזרות אלה, ולפנות יותר כוחות לוחמים מהמערך המסתער והמתמרן ממשימות הבט"ש (הביטחון השוטף) השוחקות לאימונים ולמוכנות ללחימה".

"ההבנה שלפיה אפשר להיעזר בנשים כדי להתמודד עם המחסור בכוחות לוחמים מחלחלת בצמרת הצבא כבר תקופה ארוכה. לאור זאת, בשנים האחרונות פתח הצבא תפקידי לחימה נוספים לנשים, הקים גדודים מעורבים והביא לגידול ניכר במספר הנשים המשרתות בתפקידי לחימה. אם לפני כעשור, בשנת 2005, שירתו רק 435 נשים כלוחמות ובשנת 2012 היו רק 547 לוחמות, מאז המספרים טיפסו, ובשנה שעברה שירתו בצה"ל יותר מ־2,000 לוחמות".

"נתוני הצבא מצביעים עוד על עלייה מרשימה במוטיבציה של מיועדות לשירות ביטחון לשרת בתפקידי לחימה. אם בשנת 2010, רק 27 אחוזים מהצעירות לפני גיוס הביעו רצון לשרת בתפקידי לחימה, בשנת 2014 יותר מ־40 אחוזים מהמתגייסות הצעירות ציינו שהן חולמות להיות לוחמות".

"למרות ההשקעה העצומה של הצבא בתחום שילוב הנשים בלחימה, הלוחמות הן עדיין חלק קטן מסך המתגייסות לצבא. כיום, רק אחוז נמוך מהנשים המשרתות בצבא משובצות לתפקידי לחימה, בדומה לשיעור הנשים המשובצות כפקידות. גיוס הנשים סובל גם מבעיות מובנות נוספות, לרבות העובדה שיותר מ־40 אחוזים מהנשים חייבות הגיוס לא מתגייסות לצבא - רובן מקבלות פטור מטעמי דת".

"בצבא מדווחים כי רבות מהן מצהירות הצהרת דת כוזבת, ולמרות רצון הצבא, מיגור התופעה לא נראה באופק. בפועל, הצבא מדווח על מגמה הפוכה דווקא בקרב בנות הציונות הדתית, שמצביעות ברגליים ומתגייסות לצבא במספרים הולכים וגדלים חרף הסתייגות הרבנים, ולמרות העובדה שמרבית האולפנות אוסרות על נציגי הצבא להיכנס לתחומן ולשוחח עם התלמידות לפני גיוס".

"במסגרת עבודת המטה לשילוב נשים בחיל השריון נבחנת גם השאלה אם מבחינה פיזית אישה יכולה לשמש טענית ולהרים פגזים, או לסייע במקרה של פריקת זחל. גם חיילי שריון מודים ששתי הפעולות האלה אינן פשוטות אפילו לגברים חסונים".

"סוגיה נוספת שעולה היא סוגיית השילוב הראוי. בהנחה שבשל מגבלות פיזיות של נשים יוחלט להקים צוותי טנק מעורבים של נשים וגברים, כיצד יקיימו הלוחמים והלוחמות בטנק את כללי ההפרדה הנדרשים בין גברים לנשים? מה תעשינה הנשים בתוך הטנק כשהן תצטרכנה להתפנות? או לטפל בעצמן בימים מסוימים בחודש?"

""אני לא חושבת שצריך לפסול שירות נשים בשריון משיקולי דינמיקה בין נשים לגברים בטנק. המיניות לא נמצאת ברף שאנשים מתארים. זה מגוחך. אנחנו מתייחסים למקצוע שלנו - כמקצוע"".

"לדבריה, "אישה יכולה לשרוד תקופה ממושכת בשטח, גם בתנאים קשים. צריך אולי לעשות התאמות טכניות, כמו למצוא דרך להתפנות, אבל ברגע שפותרים את הבעיות הטכניות, אישה יכולה לכוון, לנתח שטח, לתכנן התקפה, להיות טקטית". לפי סרן רובך, "אני לא באמת יודעת מה דורש תפקיד הטען בטנק מבחינת המשקל. אבל כמו שיש לי היום מא"גיסטיות, יש נשים שיוכלו להיות טענות. לא בטוח שכולן תוכלנה. אבל גם בקרב גברים, מתוך צוות של ארבעה רק אחד נבחר להיות טען".

""באופן אישי, החלפתי זחל. ראיתי חיילי שריון שאני לא יכולה לדמיין אותם מרימים פגזים. לא כל הגברים בנויים וחסונים. ראיתי שריונרים 'פצפונים', שהם אחלה לוחמים"".

""לוחם זה לא רק רגליים וידיים, צריך הרבה אינטליגנציה, לדעת לקבל החלטות, להעריך סיטואציות. ואת התכונות האלה יש להרבה נשים. אני רואה לוחמות שלי שעושות את העבודה טוב מלוחמים"".

"ביחידה מעורבת, ואני מאמינה בשילוב של נשים וגברים. אני מאמינה בקרקל כגדוד מעורב. אני לא חושבת שהיינו מצליחים להגיע להישגים ולהצלחות המבצעיות אם היינו גדוד של נשים בלבד. גבר מביא עימו גם המון חסרונות, אישה מביאה גם הרבה יתרונות. השילוב הוא המנצח"".

"לפי סרן רובך, "גבר מביא איתו הרבה אגרסיביות, חדות בתגובה. כשאני רצה ליד בנים או סוחבת איתם משקלים - זה מביא אותי למיצוי טוב יותר. מנגד, השירות עם נשים מוציא מהגברים יותר נשיות; האגו והעצבים יורדים, השיח הופך למקצועי יותר, אינטליגנטי יותר, רמת האנושיות גבוהה יותר. גבר שהתגייס לקרקל יהיה אזרח טוב יותר, אבא טוב יותר; הוא מצליח להכיל סיטואציות בצורה טובה יותר"".

[URL]http://www.israelhayom.co.il/article/454969[/URL]
 

Berethor

New member
הרב יגאל לוינשטיין מכה שנית, הפעם הוא החליט לבקר את הלוחמות

"שבעה חודשים אחרי "נאום הסוטים", שב ראש המכינה הקדם-צבאית "בני דוד" בעלי, הרב יגאל לוינשטיין, ומביע ביקורת על יחסים הומוסקסואליים ומשווה אותם לגילוי עריות בין אח לאחות. בנוסף, הוא טען שבנות מן הפריפריה פונות לשירות קרבי כדי לשדרג את מעמדן החברתי."

"בשיחה עם בני הישיבה בשדרות מתח ביקורת על מניעי הלוחמות, תוך שהוא רומז כי הגברים אינם נמשכים אליהן מינית בשל איבוד תכונת הנשיות שלהן. לדבריו, ביחידות המעורבות מתאמנים על תרגולת סחיבת פצוע ("אחד על אחד") ועוברים בכך על איסור נגיעה בין גברים לנשים, אך בבדיחות הדעת העלה אפשרות כי כאשר מדובר בלוחמות הדבר מותר, מאחר שהן נראות "כמו קרש"".

"גם על הלוחמים ביחידות המעורבות מתח ביקורת: "מישהו שכב פעם במארב עם בחורה? הדבר האחרון שאתה חושב עליו זה מחבלים. לכן שמים אותם במקומות בלי מחבלים, כמו בערבה. אפילו עכבר סלע אין שם. מי חי בערבה? תאילנדים שעובדים במלפפונים? מאז ומעולם לא היה שם כלום. אז מה קורה במארב הזה, מתפללים ביחד?"".

"עוד נאמר בדיווח של נחשוני, שהובא בידיעות אחרונות, כי הרב הרבה לעסוק במראה החיצוני של הנשים ובלבושן. הוא שב על המלצתו להתחתן מוקדם, במהלך השירות הצבאי, כאשר המתח הרוחני (אידיאליסטיות) של בוגר הישיבה עדיין גבוה, כדי שיבחר בת זוג בהתאם - דבר שעשוי לשמר את רמתו הדתית הגבוהה."

[URL]http://www.news1.co.il/Archive/001-D-389097-00.html[/URL]
 
למעלה