טראמפ נבחר לנשיאות ארה"ב

גאיה1323

New member
טראמפ נבחר לנשיאות ארה"ב

משעשע? מפחיד?
האיש שהואשם בעשרות הטרדות ותקיפות מיניות הוא נבחר הציבור של ארה"ב. מעבר לדעותיו הגלויות נגד נשים (ערבים, היספאנים, שחורים, עניים), מעשיו גם כן מעידים על דעות מטרידות.
האם ישתנו חוקים ונהלים ברמה הפרקטית בנושאי הפלות וכד'?
ימים יגידו. מה דעתכן?
 

Berethor

New member
גם על אשתו של טראמפ מלכלכים בתקשורת האוינת אבל זה לא עזר להם

העיתוי לגל האשמות נגד טראמפ לא היה מקרי, והבוחרים של טראמפ הבינו את זה. האמת שדי הופתעתי שטראמפ נבחר, למרות האויינות כלפיו בתקשורת, שמעתי על כך היום לראשונה מאימי, ושנינו שמחים על בחירתו של טראמפ, בהתחלה קצת לא האמנתי שזה באמת קרה, אבל הופתעתי לטובה. מה שהכי חשוב זה שטראמפ ינסה לעצור את השתלטות האסלאם על העולם, דבר שהוא בין היתר גם מאוד מסוכן לנשים, הרבה יותר מהאשמות נגד טראמפ.

"סגנון לבושה הראוותני-יוקרתי וחיבתה למעצבים אירופאים כמו דיור, דולצ'ה וגבאנה, ואלכסנדר מקווין נשמר דווקא, ומזכיר יותר את ננסי רייגן מאשר את מישל אובמה שאהודה מאוד בשל דבקותה במעצבים אמריקאים וייצוגם באופן צנוע יחסית."

"בנוסף ללוק הפתייני היא תהיה גם הגברת הראשונה שהיא אשתו השלישית של נשיא ארה"ב. כדי לעשות את הטרנספורמציה מתדמית של דוגמנית עירום גולד דיגרית (כך היא מתוארת בצהובונים האמריקאים לאורך השנים) לאהודה על נשות אמריקה כמו קודמתה אובמה, יהיה עליה לעבוד קשה. או פשוט לא להתנצל על מי שהיא ולוותר על הרצון להיות כמו קנדי או פורד."

[URL]http://fashion.walla.co.il/item/2927330[/URL]

"בנאום שנשא בגרינסבורו שבקרוליינה הצפונית תקף דונלד טראמפ את הנשיא האמריקאי ברק אובמה, בעקבות הדברים שנשא אמש, שבהם אמר כי השימוש במושג "אסלאם קיצוני" לא ישנה דבר. "פעם נוספת ראינו שהתקינות הפוליטית היא קטלנית. הם לא רוצים לדבר על הבעיה", אמר המועמד הרפובליקני לנשיאות וזכה לתשואות מהקהל."

[URL]http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/788/113.html[/URL]

 

גאיה1323

New member
בעוד ששוב אומר שזה אינו פורום לדבר על הלגיטימיות של האסלאם

אדם שתומך באופן גלוי בחוסר אוטונומיה של אישה על גופה, כרגע יש נגדו האשמות פתוחות באינוס ילדה בת 13, תומך גלוי באיסור הפלות וביצוע הפלות בלתי חוקיות, ועוד ועוד ועוד ועוד ועוד ועוד, כנראה לא ינהיג פוליסות אוהדות כלפי נשים.
 

Berethor

New member
אם הוא יעשה בארה"ב חוק דומה לזה שיש כרגע בפולין בנוגע להפלות

זה יהיה די הגיוני ולגיטימי לדעתי, כי נכון להיות הפלות נעשות גם במקרים שאין כל כך הצדקה לכך, אבל אם הוא ינסה להעביר את האיסור הקיצוני להפלות, שמנסים כרגע להעביר בפולין, זה לא יהיה בסדר. בכל מקרה טראמפ הוא אדם חילוני, וגם אשתו לא בדיוק צנועה וחסודה, ככה שלא הייתי לוקח את ההצהרה הזאת שלו יותר מדי ברצינות, סביר להניח שהוא אמר את זה בעיקר כדי לזכות ביותר תמיכה בקרב דתיים בארה"ב(בעיקר נוצרים אבל גם יהודים), אבל הזמן יגיד כמה הוא רציני לגבי זה. קשה לדבר על טראמפ בלי לדבר על אסלאם/מוסלמים, אפילו את לא הצלחת לעשות את זה בהודעה הקודמת, אחת הסיבות העיקריות לכך שטראמפ נבחר זה בגלל שהוא מתנהג באופן גלוי לתוקפנות האסלאמית ולאיסלאמיזציה של המערב. טראמפ הוא לא מושלם, אבל הוא לכל הפחות 'הרע במיעוטו' ביחס למוחמד ומשנתו, שאותה מתנגדי טראמפ דווקא חוששים לבקר, האם מדובר בהתעלמות מכוונת/צביעות או בחוסר מודעות?, בכל מקרה לDarkMatter2525 יש פרודיה נחמדה על הנושא הזה. אני מסכים שחלק מהאשמות נגד טראמפ הן חמורות, וזה משהו שיכול היה לפגוע בסיכויים שלו לנצח בבחירות, אבל יש לציין שהוא עדיין לא הורשע באף אחד מאשמות נגדו, ואין ספק שיריביו השתמשו בזה מולו באופן מכוון, האם זה אמיתי או בדוי זה כבר משהו שהמשטרה כנראה תחקור, יש הרבה נשיאים וראשי ממשלה שנחקרו גם במהלך כהונתם, ככה שזה שהוא נבחר למנהיג עדיין לא נותן לו חסינות מפני חקירות במדינה שבא הוא חיי.

"בפולין, שנחשבת למדינה הקתולית ביותר באירופה, קיימת מדיניות מהמחמירות ביותר ביבשת לגבי הפלות. תחת החוק הקיים בנושא, הפלה מותרת במדינה רק במקרים שבהם קיימת סכנה לחיי האם, בעיות התפתחות בלתי הפיכות בעובר, או בהריון שנוצר כתוצאה מאונס או מגילוי עריות."

"הצעת החוק החדשה, שנבחנת כעת בידי הפרלמנט, מבקשת להפוך את ההפלות לאסורות באופן מוחלט ולבטל גם את ההיתרים הקיימים. לפי ההצעה, נשים שיעברו הפלות ורופאים שיבצעו אותן בניגוד לחוק, יעמדו בפני גזר דין של עד חמש שנות מאסר. את הצעת החוק יזמה תנועה אזרחית המתנגדת להפלות, באמצעות עצומה שעליה חתמו כ-450 אלף בני אדם, והיא נתמכת בידי הכנסייה."

[URL]http://news.walla.co.il/item/3002595[/URL]

 

גאיה1323

New member
אתמול האזנתי לרדיו

ודברו שם על המדיניות של טראמפ בנוגע להפלות עכשיו לאחר שהוא נבחר. סיפרו שבארהב יצא תקדים שאומר כי הפלה היא זכות כלל אמריקאית וטראמפ רוצה להעביר את ההחלטה הזו לכל מדינה באופן אינדיבידואלי ומי שלא מוצא חן בעיניה שתעבור מדינה. זה טיעון מטופש כמובן. המשיכה הגברת שדברה להגיד שכאשר אישה נכנסת להיריון אזי הגוף שלה מופקע מידיה ואינו שייך רק לה יותר. בחיי שבכיתי. ההשלכות בנוגע לנשים שיוצאות מהאמירה הזו מזעזעות. נחזור לימי ההפלות המסוכנות עם הקולב שהרגו בתקופתם יותר אנשים משנהרגו במלחמות? או שמא נשים תוכרחנה לגדל בגוף שלהם ולאחר מכן לנצח ילד שנוצר מטעות שהן עשו או עוול שנעשה להן והן לא מעוניינות בו כלל? ולשם מה, רק בכדי להראות שיש ציבור שלם של אנשים שזכותו על גופו מופקעת ממנו. מבחיל בעיני.
 

Berethor

New member
סביר להניח שהם בחרו בכוונה באישה לייצג אותם בנושא הזה, משום

שכאשר גבר מתנגד להפלות, די קל להאשים אותו בכך שהוא לא מבין תקושי של הריון, לידה וגידול ילדים, אבל שאישה אומרת את זה, במיוחד אישה שיש לה ילדים, אז זה שונה, ויש בהחלט נשים לא מעטות שמתנגדות להפלות, במיוחד נשים דתיות, אבל לא רק, ראיתי את זה גם בפורומים באנגלית שדנו בנושא, בכלל נושא ההפלות נחשב לנושא מאוד טעון. מי שתומך בהפלות מאמין שבחירה לעשות הפלה זה חלק מחופש האישה על גופה, מי שמתנגד להפלות טוען שהפלה זה רצח. אני אציין שאני באופן עקרוני תומך בכך שההפלות ישארו חוקיות, וכאשר אישה שואלת בפורומים אם שווה לה לעשות הפלה, אני שופט כל מקרה לגופו. הבעיה העיקרית עם איסור להפלות, זה במקרים של הריון במקרה של אונס או/ו הריון עם עובר בעל מומים.

לגבי "ילד שנוצר מטעות שהן עשו", אובכן מבחינה טבעית, יחסי מין יכולים להביא להריון, יש אנשים שקצת "שכחו" מזה, ככה שלמעשה קיים "סיכון" להריון בכל פעם שעושים יחסי מין, ותמיד קיימת גם האפשרות לא לקיים יחסי מין/לא להיות בזוגיות. זה גם קצת הזוי כאשר יש אנשים שחוששים מהריון/ילדים יותר מאשר ממחלות מין. לכן אפילו שאני לא מתנגד להפלות, אני גם לא מתנגד לילדים, ולכן יש לי גם ניטרליות מסוימת בנושא הזה, כאשר אני מכיר/נתקל באישה(לרוב לא פמיניסטית/חילונית) שמתנגדת להפלות, אני לא רואה סיבה להתווכח איתה על זה יותר מדי. לגבי זה שהוצאה של הפלות מחוץ לחוק תגדיל את מספר ההפלות העצמאיות וההפלות בשוק השחור, כן זה משהו שעלול לקרות, וזה אחת הבעיות שבדיעבד עלולות להיווצר אם הפלות היו לא חוקיות שם. אם כי בעבר הפלות היו מסוכנות יותר גם בגלל שלא הייתה את הטכנולוגיה שהייתה היום, לרופא/ה שעושה כיום הפלה באופן לא חוקי, לא דווקא יש אביזרים טכנולוגיים גרועים יותר מאשר לרופא/ה שעושה את זה בצורה חוקית.
 

aaa123

Member
לא יודע. אני גם חושש מבחירתו אבל מבין גם את הסיבה לתמיכה

בו(כולל מצד אנשים ונשים שממש לא תומכים בהתנהגותו).
עם כל הכבוד לחוקים בארצות הברית יש גם שאלות אחרות כמו איך לטפל באיום האירני.
החשש העיקרי שלי הוא לא משינוי חוקים בארצות הברית לרעת נשים(אני לא גר שם) אלא ממלחמת עולם שלישית בגלל טראמפ ,ואני מקווה שאתבדה והשינוי יהיה לטובה.
 

aaa123

Member
אולי כדאי להקשיב לסיבות שנשים תומכות בטראמפ

[URL]http://womenvotetrump.com/[/URL]



למשל
We look at his actions, not his words.
He pays women who work for him as much or more than the men, while Hillary Clinton says the “right” things but pay women who work for her 38% less than the men.
 

Berethor

New member
נתונים מעניינים, ולסיבות אפשר להוסיף גם את ההתנהגות הבעייתית

של מתנגדיו הגדולים, רבים מאותם "יפי הנפש" מפגינים לראווה עד כמה שהם צבועים, אלימים ולא דמוקרטים.



 

גאיה1323

New member
כשראיתי את הנתונים בנוגע לנשים מצביעות לטראמפ לא הופתעתי

בכלל.
אחוז דומה של נשים וגברים דמוקרטים הצביעו הילארי, ואחוז דומה של נשים וגברים רפובליקנים הצביעו טראמפ.
הסיבה היא שנשים ממעמד מסוים או קבוצה מסוימת מזהות יותר עם גבר מאותו המעמד/קבוצה מאשר עם אישה ממעמד/קבוצה אחר/ת. [לא המצאתי לבד, זה סימון דה בובואר אמרה]
&nbsp
 

Berethor

New member
אז את מאמינה שאנשים בארה"ב מצביעים למועמד/ת רק לפי המפלגה?

אם כך איך אובמה שהוא מאותה מפלגה של הילארי זכה בבחירות הקודמות? חוץ מזה כמובן שיש נשים רבות שמרגישות יותר קרבה לגברים מאותה קבוצה פוליטית או/ו משפחה שלהן מאשר לנשים זרות או/ו נשים שהן לא מסכימות איתן. גם גברים הם לא בדיוק מקשה אחת, גם אנחנו לא פעם מרגישים יותר קרבה לאישה מסוימת מאשר לגבר מסוים, משום שאנשים מוגדרים/משוייכים לא רק לפי המגדר שלהם/איבר מינם, אלא גם לפי הרבה דברים נוספים. משפחה, לאום, דת, השקפות אידיאולוגיות, התנהגויות ודברים נוספים. זה למה לדוגמה סופרמן בטח בסופרגרל יותר מאשר באטמן, משום שהיא קרובת משפחה שלו, "blood is thicker than water". כמובן שיש גם מקרים שבני משפחה פוגעים זה בזה, אבל אנשים נוטים לבטוח אנשים שקרובים עליהם יותר, ובדרך כלל זה מוצדק, במיוחד אם הם מאמינים שהאנשים שקרובים עליהם הם אנשים טובים.

 

גאיה1323

New member
טוב ההבדל המרכזי במקרה הזה בין גברים לנשים

הוא שנשים הן מיעוט פוליטי, ולכן היית מצפה לכאורה שתתאגדנה כקבוצה אחת.
בנוגע לשאלה הראשונה, זה הסטטיסטיקות. 90% רפובליקנים הצביעו טראמפ ו90% דמוקרטים הצביעו הילארי. כנראה שנהיו פחות דמוקרטים/יצאו פחות להצביע מהבחירות באובאמה.
 

Berethor

New member
מזאת אומרת תתאגדנה כקבוצה אחת? שיקימו מפלגה לנשים בלבד?

לא נראה לי שיש בזה הרבה עניין, אפילו מרצ בקושי עוברת את אחוז החסימה, וזאת מפלגה שפמיניזם הוא חלק מהמצע הרשמי שלה, לפחות על פי הויקיפדיה. כפי שאפשר לראות דת מאגדת אנשים הרבה יותר מאשר מגדר, ולכן יש מפלגות דתיות בישראל, וכך גם השקפות בנושאים לאומיים וביטחוניים. לכן אם מירי רגב תירש את בנימין נתניהו נתניהו(ויש הרגשה שהיא תהיה היורשת שלו, כי היא הולכת עם ביבי כמעט לכל מקום), יש לה סיכוי די גבוה להיבחר, לא כי היא אישה, אלא משום שהיא חברה פעילה במפלגה ימנית. אנשים גם זוכרים למירי רגב את ההתנגדות העזה שלה למהגרים לא חוקיים ממדינות עולם שלישי, דבר שגם טראמפ זכה להרבה תמיכה עליו בארה"ב.

[URL]https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A8%D7%A6[/URL]

 

גאיה1323

New member
העקרון הוא לא מפלגה על טהרת הנשים

למרות שמפלגה על טהרת הגברים לא נראית לנו כדבר איזוטרי במיוחד.
העקרון הוא שנשים היא קבוצת המיעוט היחידה או בין היחידות שלא חוות סולידריות, ובטח לא סולידריות פוליטית, אחת לשניה.
כלומר, גבר שחור ממעמד נמוך יזדהה עם גבר שחור ממעמד גבוה יותר מאשר עם אדם לבן ממעמד כלשהו כנראה, בעוד אישה ממעמד מסוים תזדהה עם גבר מאותו המעמד על פני אישה ממעמד אחר.
כלומר, אין סולידריות קבוצתית של נשים לרוב, וביחוד לא סולידריות פוליטית.
 

Berethor

New member
נשים הן פחות או יותר מחצית מהאוכלוסייה עד כמה שידוע לי

לפעמים אפילו יותר, בין היתר משום שגברים נוטים לסכן את חייהם יותר מאשר נשים, ולכן לא ברור לי מאיפה מגיעה הטענה שנשים הן קבוצת מיעוט, אולי התכוונת לומר שנשים פמיניסטיות הן קבוצת מיעוט, אבל לא נשים באופן כללי. אם כי אפילו מפלגות שפמיניזם הוא לא חלק מהמצע שלהן, הן לא דווקא סקסיסטיות, הרי עובדה שברוב המפלגות כיום יש נשים, אפילו במפלגות דתיות לאומיות, רק במפלגות חרדיות אין נשים. לדעתי בהרבה מהמקרים דווקא כן קיימת סולידריות מסוימת בין נשים, פשוט מרבית הנשים(כמו גם מרבית הגברים) מייחסות יותר חשיבות לשיוך הדתי או/ו האתני שלהן מאשר למגדר שלהן, וזה הגיוני בהתחשב בכך שלרוב הנשים יש משפחות, אז הן לא באמת יכולות להרשות לעצמן להתבודד עם קבוצת נשים(בסיגנון של האמזונות המיתולוגיות), בעוד שגברים ונשים מאותו מוצא כן יכולים לעשות את זה, די בקלות, למעשה זה אפילו חוסך את כל הצרות שנובעות 'מרב-תרבותיות'. בכל מקרה אני מסכים איתך לגבי זה שזה לא באמת מפתיע שיש נשים שהצביעו לגבר מאשר לאישה, אבל עצם זה שיש אנשים "מתפלאים" על כך, אומר שזה לא דבר שהם ציפו עליו, זאת אומרת שהציפייה הייתה שהילרי תקבל יותר/קצת יותר קולות מנשים, רק מעצם כך שהיא אישה, ויכול מאוד להיות שזה גם מה שקרה בפועל, פשוט זה לא קרה באחוזים כל כך משמעותיים. לגבי הסטטיסטיקות אני רק הוסיף שעדיף לקחת אותן בעירבון מאוד מוגבל, משום שעל פי הסטטיסטיקות התקשורת המיינסטרית הייתה בטוחה שהילרי עומדת להיבחר. עוד משהו, רוב האנשים הם לא באותו מעמד כמו הפוליטיקאים, פוליטיקאים הם לרוב אנשים עשירים, ככה שהאנלוגיה למעמד לא כל כך רלוונטית לנושא הזה לדעתי.
 

aaa123

Member
הגדרת הנשים כמיעוט לא קשורה לכמות הנשים הפמיניסטיות

ציטוט:
"למרות שמספרם של הנשים והגברים בחברה הוא כמעט שווה, הבדלי הסטטוס ביניהם הביאו לכך שנשים נחשבות כקבוצת מיעוט בחברה. הגדרה זו בעייתית במידת מה, מאחר שמנקודת מבט סובייקטיבית ישנן, למשל, קבוצות של נשים שאינן רואות עצמן כקבוצת מיעוט (כדוגמת נשים לבנות בארצות הברית), כיוון שהן לוקחות חלק ומיוצגות בכל השלבים של הסולם החברתי. אף על פי כן, הכנסותיהן של נשים נמוכות משל הגברים. בבסיס ההגדרה של נשים כקבוצת מיעוט עומדת ההנחה כי כיום התפיסה הפטריארכאלית היא ששולטת בחברה ולפיכך, נשים נמצאות בעמדת נחיתות אל מול הגברים (תחילה הן כפופות לאביהן ובשלב מאוחר יותר, לבעליהן)."


[URL]https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%99%D7%A2%D7%95%D7%98[/URL]
 

Berethor

New member
אוקיי, אבל עדיין זה נשמע מוזר להגדיר נשים בתור "מיעוט"

אפשר לטעון שכביכול יש אפליה או/ו סקסיזם בלי קשר לאם מדובר "במיעוט" או לא, אני גם מאמין שקיימת אפליה וסקסיזם גם כלפי גברים בנושאים מסוימים, משהו שחלק מהפמיניסטיות לא אוהבות לדבר עליו, בין היתר כי הן רוצות להציג מצב של שחור ולבן, בין גברים ונשים, אבל מה לעשות שהמציאות היא יותר מורכבת מכך. אני מאמין שיש נשים שלא רואות עצמן במיעוט, פשוט בשל העובדה שיש הרבה נשים, וגם משום שהן לא רואות כקבוצה נפרדת מהגברים בקהילה/משפחה שלהן. אני גם לא מאמין שהחברה המערבית המודרנית היא כל כך פטריארכלית, במיוחד אם משווים את זה לפטריארכליה אמיתית, שהייתה קיימת בעבר, ועדיין קיימת בצורה רבה בקרב חרדים ועוד יותר בקרב מוסלמים, ואירגון המדינה האיסלאמית שמגייס לשורותיו מוסלמים ממקומות שונים, מפגין את זה בצורה הטובה ביותר. אני מקווה שטראמפ יפעל כדי להילחם בתופעה הזאת, משום שזאת אחת הסיבות העיקריות לכך שהוא נבחר, ומשהו שאובמה ומזכירת המדינה שלו(הילרי) לא השקיעו בו מאמצים רבים.

"עד כה זוהו שישים ושניים אזרחים אמריקניים ככאלו שניסו או הצליחו להצטרף לשורות 'המדינה האסלאמית'. חלקם מתאסלמים חדשים וחלקם מוסלמים מלידה, ביניהם בני מעמדות חברתיים וכלכליים שונים, ומוצאם במדינות שונות ברחבי ארצות הברית. החוקרים העוסקים בתחום טוענים כי לא ניתן להצביע על פרופיל מאפיין למתגייסים, פרט לכך שכולם היו פעילים ברשתות החברתיות, בהן נטלו חלק בפעילות הקשורה לאסלאם הסלפי הג'יהאדיסטי."

"הצלחתו של מנגנון הגיוס מעלה את החשש להתרחשותם של שני תרחישים עיקריים. התרחיש הראשון טוען כי אפשר שאותם לוחמים זרים שהתגייסו לשורותיו של ארגון 'המדינה האסלאמית' ישובו, בחסות דרכוניהם האמריקאים, במטרה לבצע פיגוע על אדמת ארצות-הברית. התרחיש השני טוען להימצאותם של 'מושפעים פוטנציאליים' רבים ברחבי ארצות-הברית, אשר עלולים לבצע פיגוע על אדמת ארצות-הברית."

[URL]http://heb.inss.org.il/index.aspx?id=5193&Blogid=9750[/URL]

 

A לוןA

New member
מדובר על נשים כעל מיעוט פוליטי, לא מיעוט באוכלוסיה

צא ובדוק כמה נשים מיוצגות ב-2 בתי הנבחרים האמריקאיים וכמה נשים מילאו תפקידי מפתח בממשלים האחרונים-
נשים הם מיעוט פוליטי כי למרות חלקן הגבוה באוכלוסיה היצוג שלהן, פוליטית, הוא מהנמוכים.
 

Berethor

New member
אוקיי, "מיעוט פוליטי" נשמע כמו ניסוח יותר מדויק ואני לא צריך

לבדוק שום דבר, אני יודע גם ככה שמספר הנשים בפוליטיקה הוא נמוך יחסית לגברים, אבל גבוה יחסית לעבר ויחסית למפלגות שאין בהן נשים כלל. אני גם כבר התייחסתי לכך שאני לא חושב שנשים מחוייבות להצביע לאישה אחרת רק בשל מינה, למעשה להצביע רק על בסיס מין זה גם סוג של סקסיזם, גם אם זה לכיוון שמשתלם לנשים מסוימות. אני גם מאמין שהסיבות העיקריות לבחירת טראמפ לא היו בגלל היותו גבר.
 
למעלה