עצוב שיש עדיין נשים כנועות

מילקי91

New member
עצוב שיש עדיין נשים כנועות

היה ראיון עם הכדורגלן חיים רביבו ואשתו

על פניו זה לא מעניין . לא ראיתי הכל רק את הכותרת

"מה התפקיד שלך ?? " שאלו את חיים רביבו "התפקיד שלי

זה לשבת על הספה ולאכול את האוכל שהיא מכינה ".

והוא לא צחק . ויש עוד כמה נשים כאלה שעוד לא הפנימו

, וגם גברים פריטיבים שחושבים שהתפקיד של האישה זה

להיות במטבח , לנקות את הבית , לבשל וכמובן לגדל את

הילדים . עצוב . נשים כנועות , גברים פרימיטיבים .עצוב.
 

ga26

Member
תתפלאי. יש לא מעט נשים שנעדיפות להיות בבית במקום לעבוד

ויש נשים וגברים שמעדיפים לפנק את בן/בת הזוג
ובכלל כל עוד לאדם יש יכולת בחירה מותר לו לבחור בחיים מסוג שנראה לך פחות מתאים עבורך.
האם את בעד שנשים יחליטו על עצמן? האם את בעד כח לנשים? או שאת בעד לכפות עליהן את דרך החיים שנראה לך שנכון עבורן? אם את חושבת שצריך לגרום לנשים שלא מעוניינות בחיים פמיניסטיים - חיים פמיניסטיים , אז במה את שונה מהשוביניסט שכופה על אשתו משהו?
&nbsp
&nbsp
 

ga26

Member
אגב, בזוגיות יש לזוג הרבה יעדים.

חינוך וגידול הילדים, חיים ברווחה, דיור סביר וכו'. לפעמים כזוג על מנת לעמוד בכל המטלות האלה נוח יותר לאותו זוג להחליט יחד שבן הזוג שמרוויח יותר ידאג לפרנסה ואילו השני לבית ולילדים. כששני בני הזוג עובדים זה לא פשוט נושא הילדים. בסופו של דבר אישה בוגרת עושה את מכלול השיקולים ומחליטה מה טוב לה ולמשפחתה.
&nbsp
&nbsp
 

מילקי91

New member
אני לא בעד לכפות כלום

ואכן שכל אישה תעשה מה שטוב לה .

העניין הוא שהרבה נשים וגם גברים באים מבית ששם זה מקובל

ולמרות שהן מכירות מציאות אחרת הן כבר רגילות .

וברגע שמשהו מוכנס מילדות בחינוך שלנשים יש תפקיד ולדבר

יש תפקיד. אני לא כופה כלום ואכן שכל אחת תעשה מה שטוב לה .

אכן זכות בחירה . אבל הרבה נשים לא בוחרות אלא חושבות שככה

זה . מובן מאליו שאישה תדאג לניקיון , לבישולים ...

ושוב אני לא כופה כלום . אבל ברגע שזה מובן מאליו חלוקת

התפקידים אז איפה זכות הבחירה פה ??
 

ga26

Member
מובן מאיליו זה עניין שקשה לאמוד אותו

קשה לך לשים את האצבע ולקבוע בנחרצות האם החינוך שלה דחף אותה בכוח לתפקיד שהיא לא מעונינת בו בתוך תוכה או שהיא פשוט שמה את משפחתה במרכז לעומת אחרים שיותר חשובה להם הקריירה. וגם אם זה מה שהיא ראתה בבית לא בטוח שזה לא אפשר לה זכות בחירה - יש המון אנשים שפועלים ומתנהגים וחיים באופן שונה מהורייהם. הטיעון של הסללה בעצם קובע שמי שלא חושב "כמוני" הוא בהכרח או טיפש או אילצו אותו לפעול כך. זה אפילו מעליב נשים וקובע שהן כמו בנות 2 לא מסוגלות להחליט בישביל עצמן וקל לעשות עליהן מניפולציות.
&nbsp
מי אמר לך שהיא לא בעצם מאוד מאוד גאה שבמקום לעבות מליון שעות כדי לשרת איזה בוס שיתעשר היא משקיעה במשפחתה (אני לא באמת מכיר את המקרה ומה היא עושה בחיים אבל מדבר באופן כללי על מקרים כאלה ויתכן שגברת רביבו אכן עעובדת במקביל או עושה משהו אחר - אין לי מושג).
&nbsp
חופש הבחירה שלה הוא בזה שהיא בחרה להתחתן ולחיות עם חיים רביבו. תוך כדי חייהם המשותפים נשארה בנישואים וחיים יחד ולא מתגרשת ממנו למרות התפקיד אותו היא עושה בזוגיות שלהם.
&nbsp
בסופו של דבר כשמקימים משפחה עם ילדים ועם בית לתחזקק יש המון המון שיקולים כלכליים ולא כלכליים שנכנסים וקובעים בסוף את אורח החיים ואת ההחלטות של מי עושה כלים ומי מוציא את הילד מהגן.
&nbsp
למשל, זוג שבו האשה היא גננת ומרוויחה מינימום ומסיימת לעבוד בצהריים והבעל בהיי טק ומרוויח 20000 ברוטו ומסיים בשעות הערב סביר להניח שאת רוב עבודות הבית תעשה האשה שנמצאת שעות רבות יותר בבית וסביר להניח שאם אחד מבני הזוג יאלץ לוותר על מקום עבודתו לטובת טיפול בילד לתקופה מסויימת זזו תהיה האשה. למה? כי זה כלכלי לא כי היא אשה. בשם השוויון לא תמצאי זוג שיעדיף לגור ברחוב.
 

Berethor

New member
לכל בחירה יש מחיר, נכון שברירית המחדל היא שנשים יעשו את זה

אבל זה לא שנשים בחברה המערבית לא מודעות לאפשרות לא לעשות את זה, אבל הן גם מודעות לכך שלאפשרות הזאת יש מחיר, והמחיר הוא פגיעה באטרקטיביות שלהן בעיני רוב הגברים. אם לגבר ממוצע יש אפשרות לבחור בין אישה שמנקה ומבשלת לבין אישה שלא עושה את זה, את מי את חושבת שהגבר הממוצע יעדיף? הסיבה שזאת ברירת המחדל עבור נשים ושרוב הנשים עושות את זה, זה לא רק חינוך, זה גם נטייה טבעית, זה תפקידים שלא דורשים כוח פיזי רב וזה תפקידים שיש להם קשר לאמהות/טיפול, דברים שלרוב הנשים יש נטייה טבעית עליהם, הרי באופן טבעי האישה היא זאת שיולדת ומניקה. אני לא בטוח עד כמה דאגה לגבר קשורה לכניעות וכמה זה קשור לאמהות, יש שאומרים שהגבר בעצם מחפש אמא שנייה, בכל הקשור ליכולת של האישה לדאוג לילדים, לבשל ולנקות, ואמא היא לא דווקא דמות כנועה, במיוחד בעיני ילדיה. Lindybeige הסביר בצורה טובה בדקה 1:08 בוידאו שלמטה על חלק מהסיבות שרוב גברים לא נמשכים לטיפול בילדים ולמה זה קשה לשכנע אנשים לעשות דברים שהם לא אוהבים, ולכן אני מאמין שזה לא רק עניין של חינוך, אלא גם נטיות טבעיות שונות שיש לרוב הגברים ולרוב הנשים, וכן קשה לאנשים לבחור את הנטיות שלהם, אבל זה מה יש, לפחות במקרה של אמהות לא מדובר בנטייה שלילית/הרסנית ברוב המקרים.

 

sanitycheck

New member
הוא נשאל על תפקידו ולא על "תפקיד אשתו"

1) הוא לא אמר שכל תפקידה של אשתו זה להכין לו את האוכל
2) ממתי הכנת אוכל או גידול ילדים נחשבים לכניעה? האם שאלת את אשתו מדוע היא עושה זאת? אולי היא נהנית לעשות זאת? מדוע זה רע?
3) האם את מודעת לכך שהרבה נשים אוהבות להכין אוכל לבן זוגן? האם את מודעת לכך שיש גם לא מעט גברים שאוהבים לעשות את אותו הדבר?
 

Berethor

New member
אני מבין למה היא רואה בזה כניעות, אם זה נתפס אצלה לדבר שדומה

למשרתת/עוזרת בית, אבל מצד שני אפשר גם לראות את זה כמאפיין אמהי, ואז זה לא קשור לכניעות.
 
למעלה