האם צריך לשחרר אותה?

aaa123

Member
האם צריך לשחרר אותה?

[URL]http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4840993,00.html[/URL]

אני לא הגבתי בנושא, והחלטתי להעלות כאן לדיון את הנושא וגם להעלות לדיון
את השאלה אם כל קורבן אונס צריכה להיות רשאית להרוג את מי שאנס אותה בלי להענש כמו שנכתב באחת התגובות של אישה כלפי גבר.

ציטוט מאחת התגובות:
Apparently you are a male and have never been raped. Every rape victim should be able to kill her rapist without being punished.

אני מעדיף לקרוא תגובות לפני שאני מביע דעה בנושא, אבל אני חושב שהטענה של הכותבת כלפי הכותב שהוא גבר ומעולם לא נאנס לא רלבנטית.
לדעתי אין קונסנזוס לא בקרב גברים ולא בקרב נשים ולא בקרב קורבנות אונס לגבי התשובות לשאלות הרלבנטיות.
 

ga26

Member
אני חושב שכהמון אנו נוטים מהר מידי לרצות נקמה

ללא משפט וסחבת. וכהמון יש נטיה לרצות שמי שפעל בנסיבות מקילות לא יענש כלל. עם זאת (וזה נכון לתחומים רבים ומקרים רבים) אסור לנו להתיר כמדינה דמוקרטית (גם נכון לצרפת שם אירע האירוע וגם למקרים שיכולים להתרחש פה) לקיחת החוק לידיים.
יש לנו לשם כך מערכת חוק ושופטים (שאני אגב פעמים רבות סולד מהחלטותיהם, מרגיש שהעונשים לא "צודקים" וכו'). אם נתיר במקרה אחד נאלץ להתיר גם במקרים אחרים. אגב מי קובע שנאנסת שרצחה זה בסדר והיא תצא ללא עונש ונניח אם מישהו גנב לי משהו או הציק לי כשהייתי קטן זה לא חוקי להרוג אותו? אם מה שקובע את זה זה משהו אמורפי של תחושה - אין שום דרך לנהל כך מדינה. אם המשהו הוא מדיד וניתן להגדרה ניתן להציע זאת כחוק ואז זה יהיה רלוונטי למקרים בעתיד.
לעצם העניין - ברוב המדינות הדמוקרטיות כבר מזמן אין עונשי מוות. המגמה בעולם המערבי היא להמנע מכך ככל האפשר גם במקומות האחרונים שיש עונשים כאלו. אני חושב שעל אחת כמה וכמה לא הייתי רוצה שום חוק שבו ניתן לאדם פרטי לקחת חיים של אדם ללא משפט מסודר.
 

A לוןA

New member


 

Berethor

New member
נראה לי שהנושא שם הוא בכלל לא אונס, הנושא הוא אלימות במשפחה

יש לי הרגשה שהיא או/ו העורכת דין שלה הוסיפו את זה שבעלה "אנס" אותה רק כדי להוסיף לדברים שהוא עשה, כי אחרת זה "לא מספיק", כדי לנסות להצדיק אותה על כך שהיא רצחה אותו. לגבי אם זה מוצדק שהיא רצחה את בעלה האלכוהוליסט על כך שהוא התעלל בבן שלהם, כאשר הטענה היא שזה גם גרם לבן להתאבד, יכול להיות שזה היה מוצדק ויכול להיות שלא, בכל מקרה הבית האחרון בכתבה נשמע לי בולשיט גמור. העורכי הדין שלה אומרים שאנשים צריכים לראות בא "רק קורבן" ולא אישה שהורשעה, למרות העובדה שמדובר ברוצחת, ולא רק בקורבן לכאורה, אפילו אם הרצח היה מוצדק במקרה הזה, ואני עדיין לא סגור אם הוא היה מוצדק, ואירגוני הנשים שטוענים שזה "פטריארכלי" לעצור אישה שרצחה את בעלה, נו באמת, אם גבר היה רוצח את אשתו על כך שהיא התעללה בו זה גם היה בסדר? ברוב המקרים התשובה היא לא, שמיוחד בהתחשב בכך שהם היו יכולים להתגרש, אבל במקרה הזאת הייתה גם התאבדות של אחד הילדים, לכאורה בגלל האלימות במשפחה, אז המקרה הזה יותר מורכב, לכן כרגע אין לי דעה יותר נחרצת בנושא.
 
לפי ההגיון של המפגרת הזו כל גבר שאישה התעללה בו צריך

להיות רשאי לרצוח ואתה בלי להענש.
כאילו WTF?! מה זה החרא הזה? אף אחד לא רשאי לקחת חוק לידיים.
 

aaa123

Member
החלטתי סוף סוף להגיב אחרי שקראתי בפורום הזה תגובה

של אישה שנגד זה שאנשים יקחו את החוק לידיים(המגיבים הקודמים בפורום היו גברים).
&nbsp
אני מסכים שלא צריך להרשות לקורבן לקחת את החוק לידיים ולנקום,ועיקר החשש שלי הוא מפגיעה בחפים מפשע כי מחר מישהי יכולה להחליט לרצוח חף מפשע ,ולטעון להגנתה שהוא אנס אותה כאשר הוא כמובן לא יוכל להוכיח שזה לא נכון אחרי מותו.
 
אני בעד, ויש גם תנועה שראיתי כמה פרסומים שלהם ומעשיהם

שנוקטים לאחר עדויות מקורבנות בגישה של הצבת פתיון נשי אך מישהי מנוסה באמנות לחימה. ותוך כדי תיעוד עדויות מגיעים למצב שהבן כפות מול דלת ביתו תיאורטית או מעשית
ואומרים לו...אתה נכה אותך עוד יותר חזק אם לא תפסיק. זה מתועד. חייך יהרסו. זאת תנועה של גברים ונשים שנוקטים גישה של חגורה שחורה למשנת אגודת הסרט הלבן.
&nbsp
לכתבה הזאת אני אגיב אישית שאני בעד, כל עוד בפועל נשים יכנסו לכלא על לקיחת כסף כדי לבדות סיפור אונס (לפוליטיקאי לפני מינוי למשל), או אם השתמשו בבישול סיפור אונס כדי לקדם עצמן, לסחוט, וכו'. נכון שבישראל זה פחות נפוץ כי הטרדה מינית של נשים בידי גברים נפוצה להגעיל כאן. אבל עדיין....
 

waspaloy

Member
לרוע המזל יש לאנשים הזדהות אוטומטית עם נשים שרוצחות בעלים

ורואים בזה כמין צעד פמיניסטי כזה. היה איזה תוכנית פעם על נשים שרצחו את בעליהן וכל היחס של התוכנית לרציחות הללו(כולל הקריינית) היה הומוריסטי לגמרה ואף בתקציר היה רשום משהו עם "רצחו את דרכן אל החופש".
&nbsp
הלווי ויעשו תוכנית דומה על גברים שנמאס להן להיות נשואים(ויש בשפע כאלה) ו"רצחו את דרכם אל החופש".
&nbsp
אני לא יודע בוודאות מה קרה במקרה הספציפי הזה אבל אלו שרוצים שהם תשתחרר רוצים את זה אך ורק בגלל שהיא אישה וקל להם לראות את האישה כקורבן בכל דבר.
אם בית המשפט מתעקש להשאיר אותה בכלא כניראה שיש לזה סיבה טובה יותר מהסיבה של אלו שרוצים שהיא תשתחרר.
 

גאיה1323

New member
טוב שחזרת

אשמח לביסוס לדברים שאתה אומר, משתמע מדבריך שרצח בן זוהג (שלא נאמר שובה) בעיני פמיניסטיות הוא צעד פמיניסטי, ואתה מתעלם לחלוטין ממסכת ההתעללות, כאילו היא לא רלוונטית בעיניך. כאילו הרצח במקרה הזה היה כתחליף לגט בעיניך.
 

waspaloy

Member
אני לא מדבר על מקרים של הגנה עצמית אלה על הקלות הבלתי נסבלת

בה אישה יכולה לקום יום אחד ולרצוח את בעלה רק כי התחשק לה ואז להמציא איזה "התעללות" של איזה סטירה או אפילו "התעללות נפשית" כאילו שזה נותן לה זכות לרצוח מישהו.
&nbsp
אם יש לאישה אומץ לרצוח יש לה גם אומץ לעזוב. ואני לא מדבר כמובן על מקרים ברורים של הגנה עצמית בהן לאישה לא הייתה ברירה באותו רגע אלה לתקוף ולהרוג בדרך כל שהיא.
הבעיה היא שאנשים לא מבדילים והיחס לרצח של גבר על ידי אישה הוא סלחני ומקל באופן אוטומטי.
 

Berethor

New member
זה נכון, וזה חלק "מDouble Standard: Abuse, Female on Male"

"Alternatively, female-on-male violence is treated the same way as Batman Grabs a Gun. Women are often considered to be inherently nonviolent as well as morally superior to men, therefore any time a woman hits a man, he must have done something to deserve it; because how could a sweet, innocent woman ever be violent towards anyone unless they were seriously provoked?"

[URL]http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/DoubleStandardAbuseFemaleOnMale[/URL]
 
למעלה