סרט קצר (15 דקות) מומלץ!!

סרטון שהרגיז אותי

לכאורה חלק מהבעיות שמוצגות שם נכונות,
כאמור הסללה, שכר ומתן אופציות לבחירה שפויה.

אני אפילו אוהבת את מירב מיכאלי בגלל שהיא בעיני אומרת את הדברים בלי להתלהם ויכולה וחיה עם אדם שיכול לחשוב אחרת לגמרי - אם בדעותיו הפוליטיות אם בעובדה שהוא צעיר ממנה ואם בכך שבחרו לחיות כזוג אך לא באותה דירה.
היא דווקא מציעה לדעתי מגוון רעיוני ולא התקבעות ,התנרמלות וסתם צעקה חסרת מחשבה.

מעבר לזה הסרט הוא בגישת "שתו לי אכלו לי" , להתלונן על משטר השפה (כשבמפורש רשום מנוסח בזכר ופונה ל...), להתלונן על פרקים בתנ"ך, לדבר על זה שיש או אין שרים בכנסת ועל ההון בעולם זה מרגיז.

קודם כל להפך, בוא נדבר על החיובי- את אישה והבאת משהו שונה ולדעתך הוגבלת או נתפסת מראש כמישהי שלא תוכל בואי וספרי על הניסיון הטוב, בואי ועודדי לשאוף למשהו חדש,
בואי דברי על סוגיות של פגיעה בזכויות וחינוך לזכויות בחצי מהעולם שבאמת סובל מאובדנן (ומה לעשות רוב העולם לא מערבי)
בואי תהי כנה לגבי חוסר שוויון הזכויות לגברים במקומות כמו משמורת או נישואים
בואי דברי פעם אחת על כמה שזה מטופש לומר שאם הכסף היה בידי נשים או אם היו שרים בממשלה רק מתוקף האיבר שבמרכז גופן והשחלות שלהן - הנה לנו תיקון חברתי. מה למיניותו של אדם ולתפקידו בחיים? למה שאשאף שתהיינה יותר נשים בכנסת או יותר גברים? אני שואפת שיהיו אנשים!!!

ועם כל הכבוד יש משהו מהמגוחך בכפיפת דברים שלא היה להם דבר וחצי דבר לפמניזם לטרנד תקופתי, לצעוק על השפה או התורה או המגדריות האיומה והמכוונת של... זה לא משכנע אותי.

אותו ילד שהרגיש לא טוב לשחק בבובות מתמקד בגבול חברתי במקום גבול פנימי ואם היום הוא יכול לשחק בבובות , אשריו.

האישה מאותו מרכז תורני לא שיכנעה אותי ולהפך - הכעיסה אותי. היא לא מייצגת אותי.

מה שאהבתי פה בפורום זה שיש גם קולות שפויים כמו שאני קוראת להם, שמביאות נושאים באהבה, בחיוביות בשיחה שכלתנית (כן כן והם נשים! ואין שום בעיה בין זה לזה) , בחיוך, בקבלה של השונה גם אם לשונה יש דעות מאוד לא מקובלות ואפילו סותרות לשלהן , בדיון אמיתי, בתשומת לב
והכי חשוב בלהציג נקודת ראות טובה ומעניינת שמתכתבת עם שקיים ולא עושה "נו נו נו" אלא נותנת את המקום והזמן בלי לוותר על שלה.

יש לי המון ביקורת על אנשים שבוחרים להציג ככה פמניזם , על הזווית והקורבניות שהם דוחפים.
מכיוון שיש מקום לכולם אומר רק שאם הייתה לי ילדה הייתי רוצה שהיא תראה סרטים אחרים שקשורים למגדר ומגדריות שלא באות מנקודה קורבנית.

קורבן והאשמה זה אף פעם לא סממן לכוח, להתגבר מעל זה ולקחת דברים באמונה שקטה , בסבר פנים יפות ובלי התלהמות בזה אני מאמינה - ללא קשר לגבר או אישה .

עוד בעיה מוזרה שעלתה בסרטון מצד אחד הן אומרות שהן שונות,
מצד שני הדברים שחלקן מציגות הוא בעצם ניסיון להפוך לגבר 2
על כל מה שקשור לגידול ילדים, התנהלות במרחב דתי וציבורי וכן הלאה.
אני חושבת שניפוץ הגדרות קשור גם להבנה שבשביל לברר על הסללה צריך לוותר על כל האנטי של פשוט להיות אישה, גם אם זה קשור לזה שאני תשעה חודשים בהיריון או שיש לי תכונות שלאו דווקא יושבות עם הקונספט שהחברה מנסה לדחוק לי לתוך הראש (ואני מאלה שמאמינות שחלק מהתכונות הן לא רק פרי הסללה אלא גם ביולוגיה אם כי זה לא אומר שאני חייבת להטיף לכולן או לרובן לאדם. אגב מה רע בזה שאומר לילד או לילדה לשאוף להיות אדם רגיש ואוהב אדם?) או שפחות בא לי על קריירה.

זהו מקווה שהצלחתי להעביר בכלליות מה שעולה לי...
אשמח אם לא תנסו לענות למה שהעליתי כי אלה הרבה סוגיות
אבל אשמח אם כן מי שרוצה להתייחס שיביא סרטון שרוח הדברים שלו
הוא :"הי כיף להיות אישה, אני מאמינה בעצמי ואני לא קורבן הנסיבות"
ומביא את כל המורכבות של אנשים שגם שונים מהנורמה שדוחקת ואיך הם
שואפים ומקיימים את חייהם המורכבים כבני אדם ולא כמגדר בעוצמה ובחיות בלי צורך לציין את מגדרם .

מקווה שלא פגעתי באיש בדברי,
ורוח הדברים הובנה . יום נעים
 

בודלר

New member
אהבתי מה שכתבת שיח לא מקרבן ומעצים עדיף

מאוד מתחבר לזה ולא לשיח מאשים , מתלהם ורדוד .
 

Berethor

New member
אותי הסרטון הזה לא הרגיז, לדעתי הקטנוניות שם אפילו די משעשעת

אבל כן גם אני לא מתחבר לפמיניזם שמתלונן על כל דבר, ואני מעדיף פמיניזם מעשי, זאת אומרת נשים שחיות בצורה פמיניסטית(לדוגמה ספורטאיות ושוטרות), מאשר נשים שמתלוננות כל היום על כמעט כל דבר, ובאופן אירוני רבות מהן ממשיכות לחיות בצורה נשית טיפוסית, ככה שזה בעיקר מלל בסופו של יום. אני גם לא מסכים עם הגישה הקיצונית והניסיון לטעון שכמעט כל ההבדלים בין גברים ונשים הם חברתיים, כאשר להרבה מההבדלים בין גברים ונשים יש בסיס ביולוגי, לדוגמה גברים בדרך כלל חזקים יותר פיזית באופן טבעי, לגברים גם יש אופי קשוח יותר באופן טבעי, בגלל הטסטוסטרון, יש מספר גברים ונשים יוצאי דופן, אבל הם לא הרוב, והם לא צריכים לנסות לטעון שהם הרוב, לדוגמה מרב מיכאלי לא יכולה לטעון שרוב הנשים לא אימהיות מטבען רק משום שהיא לא מעוניינת בילדים ויוצאת דופן בנושא. יש סיבה טבעית והגיונית לכך שרוב הנשים הן אמהיות, נשים הן אלו שיולדות ומניקות מבחינה טבעית אחרי הכל. גברים נוטים להיות גבריים ונשים נוטות להיות נשיות מבחינה טבעית, החברה מחזקת את זה ולפעמים מגזימה בזה(במיוחד בחברות שמרניות) אבל החברה לא המציאה את זה, זה לא נוצר יש מאין, זה קיים גם אצל בעלי חיים.

 
למעלה