מה דעתכם על הסיפור הבא מפורום אמהות יחידניות?

  • פותח הנושא ga26
  • פורסם בתאריך

waspaloy

Member
למה רק בדייט ראשון? שהגבר ישלם כל הזמן

ויקבל גם תמורה הולמת למה שהוא משלם עליו או שהוא פשוט יפנה לאישה שמציעה עסקה טובה יותר שלא מנסה להסתיר/להתעלם מהעובדה שמבוצעת כאן עסקה...
 
מה זו תמורה הולמת?

סקס כאילו?

המטרה כמו שאני מבינה בדייטים זה או להנות מחברתו של אחר/למצוא בן זוג/למצוא אדם שיהיה אופציונלי כאב/אם לילדיך, בהנחה ואתה רוצה את זה.

בן זה לבין זה מצופה גם שיהיה רגש. אם אתה יוצא לחפש רק סקס אז למעט פאבים ומועדונים יש דרכים יותר זולות לפרוק את הלחץ שמסתבר.

בכל מקרה בהתחשב בזה שמדובר ברגשות של אדם,מצגת שופוני אני טוב להמשך גנטי וכו קשה לומר שזו עסקה. יותר כמו דיפלומטיה.

מה גם שלפי דיני חוזים אסור לסחור בבני אדם ובסקס (לצורך העניין ילדים עתידיים וסקס שאחרי).

בנימה רצינית-זה מורכב מכדי לפשט את זה ל"עסקה" והרבה יותר עדין ומעמיק מפשוט לחתום חוזה עם השטן.
 

waspaloy

Member
"להנות מחברתו של האחר"? אם זה היה כך האישה הייתה משלמת

ברוב המקרים או לפחות בחלק גדול מהם. אבל זוגיות בדרך כלל מבוססת על הרצון של הגבר בלהשיג סקס עם בחורה ובאשליה שהגבריות שלו תלויה באיך הוא משיג סקס/נשים, וכמובן ברצון של האישה לקבל טובות הנאה כמו כסף והגנה ולהרגיש מושכת ומחוזרת.
&nbsp
ועקב העובדה הזאת הגבר משלם על האישה במגוון דרכים כספיים ובמגוון דרכים אחרים.
דיפלומטיה היא חלק בלתי נפרד מעסקים, ודיפלומטיה טובה מורכבת מכנות והכרה באינטרסים של שני הצדדים. בדייטים זה בדיוק ההפך בדרך כלל, האישה משקרת(בעיקר לעצמה) בנוגע למה שהיא מוכרת בזמן שהגבר קונה סקס יחד עם אשליה בנוגע לאיך שהוא "השיג" את הבחורה מה שנותן בוסט מזויף לגבריות שלו.
&nbsp
אין פה שום "עומק", יש פה עסקה שחור על גבי לבן וכל השאר זה רק מסך עשן שנועד לגרום לשני הצדדים(במיוחד לאישה האמת) להרגיש טוב יותר עם עצמם.
 

Berethor

New member
אם האיך היה יותר חשוב לגברים מהאם הם לא היו משלמים על האישה

משום שלהשיג סקס העזרת כסף זה לא דרך כל כך מרשימה, במיוחד בהתחשב בכך שכסף זה לא חלק מהאדם, שגבר או אישה מושכים פיזית או/ו חזקים פיזית זה הרבה יותר מרשים מכסף, והאם הגבר השיג אישה בלי כסף זה יותר מרשים מאשר אם הוא השיג אותה בעזרת כסף. הערך של הכסף הוא בעיקר חברתי, הרי בפועל מדובר "בניירות", הערך של הכוח הפיזי והיופי הפיזי הוא הרבה יותר אוניברסלי וטבעי, גם אם מחר הייתה מתרחשת אפוקליפסה והכסף היה מאבד לחלוטין כל ערך אצל אנשים, הערך של היופי ועוד יותר של הכוח עדיין היה נשאר, ואף נהיה גדול יותר, בשביל הישרדות ישירה, ובשביל ההשפעה שיש לזה על אנשים.

"There's always that one rich Jerkass — the corporate snob, that one with the Lexus, that arrogant prick who's always looking down his nose at everybody else. He can have anything he wants, because ha ha; he's rich."

"But then shit hits the fan. Maybe it's a natural disaster, an unstoppable disease, the RMS Titanic, or even The End of the World as We Know It. Or maybe it's merely a Communist revolution or some weird kind of hyperinflation. Suddenly, all that wealth isn't worth so much, because people are more worried about plain ol' survival rather than making money. However, it could be on a much smaller scale — maybe Kids Just Prefer Boxes or money simply isn't important to somebody."

"Getting hit with this trope is typically a huge moment for any character used to money solving all their problems. Sometimes it can lead up to a Villainous BSOD or even a Heel–Face Turn. Or sometimes he just dies."

http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/MoneyIsNotPower
 
1+2

1. לגבי כסף-ברת'ור רשם לך תשובה מעניינת. כסף הוא רק פרמטר שאדם יורש/מרוויח ולעומת זו אם משטיפת מוח תרבותית או לא (יש שיגידו שגבר ביולוגית מפזר את זרעו יטי יטה...) זה מאשש לו שהוא גבר שווה וגם הוא נהנה מהמרדף והכיבוש (וכמובן יש סטיגמה על אנשים שצורכים זנות בחברה).


2. אני ממש לא חושבת שברוב או בכל המקרים זוגיות מתבססת על ההנחה שהוא יקבל סקס והיא הגנה או כסף. תבין אני לגמרי במחשבה שזה נעשה ממקום אינטרסנטי אבל לא בצורה כל כך שטחית. שניהם בראשונה מחפשים למלא פער של בדידות גדולה מאוד באחר,אחר כך ישנה תלות פסיכולוגית, שניהם לדעתי למעט יוצאים מן הכלל רוצים בסקס ובהתחשב בזה שנשים עובדות היום לא מעט כל הסיפור של כלכלה לפחות מרגע שיש ילדים ובמצב של היום לא מאפשר שמישהו ינוח על זרי הדפנה (בקשר להגנה? תראה לא עשיתי שרירים אבל בפעמים המעטות שראיתי מישהו מתפרע,נראה לי הגיוני שהחזק פיזית שהשתתף בכמה קטטות בעבר יהיה יותר יעיל מהמאסה ושיטת הלוחמה שלי שגובלת ביללות. אבל כל אחד ומה שהגיוני לו).
 

waspaloy

Member
מה הקשר בדידות? מי שבודד שימצא לו חברים

כמובן שזוגיות יכולה לפתור(או לפחות לעזור) למצבים של בדידות אבל מה פתאום את דוחפת את זה לנושא?.
ובכלל מה הקשר מה שאמרת על כסף? "מאשש לו שהוא גבר שווה" בגלל שהחברה השאירה אותו בתפקיד המפרנס ככה שהוא שווה או לא שווה בהתחשב בכסף שיש לו להציע לאישה. ואין לזה קשר למצב הכלכלי או על "לנוח על זרי דפנה", זה תמיד היה המצב בכל מקום ובכל זמן.

אני לא מבין מה הקשר הדוגמה שהבאת עם הקטטה.
בכלל אם כל הכבוד הפואנטה בתגובה שלך לא ברורה, דבר דומה קרה בתגובה של ברת'ור אליי וזה למה לא הגבתי עליה גם.

תפסיקי לנסות להכחיש את המובן מאליו זה חסר טעם, האמת בנושא היא פשוטה ו"שטחית" ואין טעם לנסות להוסיף לזה "עומק" כי כל מה שתוסיפי יהיה לא נכון ולא קשור כי אין מה עוד להוסיף.
 
אם תגיד הרבה פעמים שטחי

ואין עוד מה להוסיף אתה חושב שזה יסגור את הדיון? כל אחד רואה חלק מסוים מהתמונה. לסתום פיות יעשה הכל חוץ מ... להעשיר אותך.

ניצחון ריקני אם תשאל אותי.

לגבי ברת'ור ולגבי הדוגמא הלא ברורה שלי-מכבדת את זה שלא הגבת אם לדעתך זה לא היה קשור או ברור.
 

waspaloy

Member
אני לא מחפש "ניצחון" אלה להסביר את המובן מאליו

ללא תירוצים מעורפלים שהם בעיקר בלבולי שכל.
 

Berethor

New member
הנה כתבת שטות גמורה, "זה תמיד היה המצב בכל מקום ובכל זמן"

אז זהו שלא, בחברה שבטית מסורתית ומאוד עתיקה אין הרבה ערך לכסף, את הכסף המציאות בשלב מסוים בחברה האנושית, אצל בעלי חיים אין כסף ובחברה האנושית בתחילת דרכה גם לא היה כסף, כסף לא אוכלים, הערך של הכסף הוא בעיקר במה שאפשר לקנות בו(כל עוד יש ממי לקנות), לכסף אין ערך בפני עצמו. לכן קיימים גם סיפורים/משלים טובים על הנושא הזה, כמו לדוגמא הסיפור על המלך מידאס. התפקיד של הגבר בתור השומר של האישה הוא הרבה יותר עתיק וטבעי מאשר התפקיד של הגבר בתור הספונסר של האישה, וזאת אחת הסיבות שאני לא אוהב את זה שאתה מערבב בין השניים. הגברים היו ציידים ולוחמים עוד מהתקופה הפרהיסטורית, הרבה לפני המצאת הכסף, ואחת הסיבות העיקריות לכך זה משום שגברים באופן טבעי בדרך כלל טובים יותר בתפקידים האלו, משום שלגברים יש יכולות פיזיות יותר גבוהות מאשר לנשים בנושאים האלו בדרך כלל, לא במקרה יש הפרדה מגדרית בתחרויות ספורט מקצועיות, משום שבתחרות בין גברים ונשים בנושא, גברים כמעט תמיד ינצחו.

"ככה שהיה היגיון בכך שיקחו את מי שמתאים יותר לתפקיד, ונשים גם היו עסוקות בלטפל בילדים בדרך כלל, וגם הגיוני שהחזק יגן על החלש יותר מאשר שהחלש יגן על החזק. ההבדלים הפיזיים בין גברים ונשים הם טבעיים(במיוחד בנושאים של כוח פיזי ומיניות) ולכן הם תמיד ישארו רלוונטים, בעוד שכסף זה דבר מלאכותי, ולכן מנהגים שקשורים לכסף הופכים ללא רלוונטים לזמן המודרני, במיוחד בתקופה שלנשים יש עבודה וכסף, ולכן אין מספיק הצדקה לכך שהן יצפו מהגבר לשלם עליהן, כמעט כמו שילדים(במיוחד בגילאים צעירים) מצפים מההורים שלהם לשלם עליהם(ואחת הסיבות העיקריות לכך זה משום שאין להם כסף משלהם). כמעט על הכל אפשר לטעון שזה "שטחי", גם רגשות זה שטחי(יש שאומרים שזה רק כימיקלים בראש), לא חסר דוגמאות של אנשים שהתאהבו באנשים הלא נכונים, וזה די טיפשי לדעתי, במציאות לא שווה לסמוך על רגשות יותר מדי, לשפוט את רמת האטרקטיביות וההתאמה לפי נתונים זה יותר חכם בדרך כלל. גם אחד המודלים לגבר האידיאלי/גבר החלומות, "האביר על הסוס הלבן/האביר עם השריון הנוצץ" הוא בסופו של דבר שומר/שומר ראש, אם כי הוא גם גבר מוסרי בנוסף לכן, וזאת גם אחת הסיבות לכך שהוא משתמש בכוח שלו למטרות טובות.

"לפי האגדה, יום אחד בעת שהיה נתון בגילופין נכנס סילנוס, חברו, ואביו המאמץ של דיוניסוס, אל היין, בטעות לגן הוורדים של מידאס, ונרדם שם, המשרתים של מידאס מצאו אותו והביאו אותו למלכם. לפי גרסה אחרת מצאו אותו איכרים בשטחם רדום, והביאו אותו למלך."

"מידאס אירח את סילנוס כעשרה ימים, מתנהג אליו בנדיבות ונימוס, עורך בשבילו משתאות, ומקשיב בתשומת לב לסיפוריו. לאחר עשרה ימים לקח את הזקן וליווה אותו אל דיוניסוס. דיוניסוס אסיר התודה החליט לגמול למידאס, והבטיח לו למלא משאלה אחת שיבקש. מידאס ביקש ממנו שכל מה שהוא יגע בו יהפוך לזהב."

"בהתחלה היה מידאס מרוצה מיכולת זו, הוא הפך מספר דברים לזהב, והיה מרוגש מהתעשרותו העתידית, אולם עד מהרה החל להתחרט על משאלתו זו. מידאס לא היה יכול עוד לאכול או לשתות, מכיוון שבכל פעם שנגע בשתייה או מזון, הם הפכו לזהב. כאשר ניגשה בתו לנחמו, הרג אותה מידאס כשנגע בה בטעות, והפך אותה לזוועתו לפסל זהב."

[URL]https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%99%D7%93%D7%90%D7%A1[/URL]

"The medieval knight who fights baddies, whether villains, knights or dragons, and in The Tourney, charms ladies without deliberately seducing them, behaves honorably, and saves the day with his sword; but also, any hero who behaves similarly. Invariably Lawful Good and honor bound. First appeared in the Chivalric Romance. He has a very high incidence of having a Bodyguard Crush and Rescue Romance."

"A cultural trope in Europe since medieval times, most good knights practice something called chivalry, Honor, and Self-Control and occasionally chastity. Prone to rescuing the Damsel in Distress, or delivering her from false accusations, often whilst bearing The Lady's Favour."

[URL]http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/KnightInShiningArmor[/URL]



 

waspaloy

Member
אתה באמת לא קולט את הפואנטה שזה לא משנה איך הגבר משלם?

מה בדיוק כזה שונה משטרות שגבר מערבי משלם או בקר במקרה וזה מישהו משבט המסאי באפריקה משלם בתור נדוניה ואז כמובן ממשיך לתמוך בה כלכלית עם הבקר שלו ושאר הרכוש שלו? עזוב את זה שכל עניין התשלום הוא חלק מעיקרון קצת יתר רחב בוא הגבר תומך באישה (כספית/כלכלית ופיזית וכד') והיא בתמורה ממלאת את תפקידה בתור האישה הקטנה.

כמו שאמרתי כבר לא פעם ולא פעמיים ההבדל בין תפקידי העבר(בין אם זה אדם קדמון או חברות מתקדמות הכוללות רכוש) ובין החברה המערבית היא שהאישה הופכת לעצמאית בזמן שהגבר נתקע עם תפקידי העבר ובעצם נדפק משני הכיוונים בזמן שהאישה רוקדת על שני החתונות והופכת לעצמאית ונתמכת בוא זמנית למרות שאין לכך שום הצדקה הגיונית.

נכון שגברים חזקים יותר מבנות אבל זה ממש לא אומר שגברים צריכים להפוך לשומרי ראש של נשים בדיוק כמו העובדה שלנשים יש כוס לא אומר שהן צריכות להשתמש בוא בשביל לשרת גברים במיטה או בילודה שזאת אגב טענה שובניסטית מצויה שהפמיניזם נאבק בה.

אז אולי דיי כבר להתווכח בכוח תוך כדי בחירה מודעת להתעלם מהפואנטה של מה שאני אומר לך רק בשביל שיהיה לך על מה להגיב? אתה אפילו מתעלם ממה שאני אומר ולא רק מהפואנטה עצמה.
 

Berethor

New member
אם הגבר לא תורם כלום לאישה, והאישה לא תורמת כלום לגבר אז למה

הם צריכים זה את זו? בכך שהשוואת שמירה על האישה לערך המיני והאמהי של האישה רק החלשת את הטיעון שלך, משום שכל בר דעת יודע שהסיכוי של אישה שלא טובה במיטה ולא מעוניינת לילדים למצוא זוגיות הם מאוד נמוכים, ובצדק. מין וילדים זה בין שלושת הסיבות העיקריות שאנשים נכנסים לקשר רציני איתם ברוב המקרים(הסיבה השלישית זה אהבה), ואם אחד הצדדים לא יכול לספק את הדברים האלו אז מה הטעם להיות איתו בזוגיות? אני לא חושב שמכריחים גבר להיות שומר ראש של האישה, בדיוק כפי שלא מכריחים את האישה לקיים יחסי מין בזוגיות(לפחות בחברה החילונית), הדברים האלו הם מובנים מעליהם עבור אנשים שמעוניינים בזוגיות. אם אישה לא מעוניינת ביחסי מין אז עדיף שתישאר רווקה, אם גבר לא מעוניין לשמור על האישה, כנראה שלא כל כך אכפת לו ממנה, וגם במקרה שלו כנראה עדיף שהוא ישאר רווק, אם אכפת לו רק מהתחת שלו ולא מאף אחד אחר, אז למה לו להתחייב למישהי. החלק של התמיכה הכלכלית ועקרות הבית הוא פחות נפוץ כיום מבעבר, החלק של מיניות, ילדים ושמירה פיזית נשאר רלוונטי, משום שהוא יותר חשוב וטבעי.
 

waspaloy

Member
מי אמר שהגבר לא תורם כלום? אני מהתחלה אמרתי שהגבר נאלץ

לתמוך ולתרום לאישה במגוון דרכים מכסף ועד מעמד חברתי והגנה וכד'. אני כל הזמן חוזר על זה ופתאום החלטתה שאני לא אומר את זה? למי בדיוק אתה מגיב?...
&nbsp
וכמו שאמרתי כבר לא פעם היה איזון מסוים(אך חוסר צדק כי זה נכפה על שני הצדדים) בין התפקידים של האישה והתפקידים של הגבר בזמן שהיום האישה השתחררה מהתפקידים המסורתיים שהפכו אותה בעצם לסוג של עוזרת של הגבר תמורת תמיכה כספית, פיזית ומעמד חברתי וכד' בזמן שהגבר נשאר תקוע בתפקיד המקורי שלו ללא שום תמורה או היגיון.
&nbsp
וממתי בדיוק נשים שלא רוצות ילדים לא משיגות זוגיות? בכל גדול מאד מהמקרים זה הגבר שלא רוצה זוגיות בזמן שהאישה היא זאת שרוצה ילדים.
&nbsp
תנסה להבין את הפואנטה במקום להתנגח סתם.
 

aaa123

Member
אני חושב שצריך לעשות תיאום ציפיות מראש

זה לשני הצדדים.
במלים אחרות אם האישה רוצה שהגבר ישלם אז שתגיד את זה מראש ולא אחרי שהיא אכלה,ואם הגבר רוצה שכל אחד ישלם שיגיד את זה מראש.
&nbsp
שום דבר לא מובן מאליו וצריך לברר, וכך אפשר לחסוך דייטים מיותרים.
&nbsp
 

aaa123

Member
קראתי עכשיו את הסיפור ולא נראה לי שחלוקה בתשלום במקרה הזה

היא שויון כי נראה לי שהיא שילמה בפועל יותר על הדייט.
היא שילמה על בייביסיטר, והוא לא ממה שאני מבין,והוא לא הציע לשלם חצי מההוצאות על הבייביסיטר כאשר היא תשלם חצי מההוצאות שהיו לו.
&nbsp
 

ga26

Member
הוצאה על ביביסיטר אינה חלק מהדייט ולכן לא אמורה להיכלל

כמו שאתה לא משלם על האיפור שלה או על השמלה והיא לא מתחלקת בדלק. בוא לא נהיה תמימים אם היה מצב הפוך בו אלמן עם ילדים קטנים יוצא לדייט עם בחורה אף אחד פה שתמך במה שהגברת אמרה בפורום לא היה תומך בכך שהאשה תשלם על האלמן. מדובר בנושא של מוסכמה חברתית לא צודקת שאומרת שגבר תמיד בייטים צריך לשלם על האשה וזה רק כי הוא גבר.
כמו שמוסכמות חברתיות שאשה לא אמורה לנהוג או אשה לא אמורה להצביע או אשה כפופה היררכית לגבר במשפחה חלפו להן גם מוסכמות חברתיות שנותנות פריווילגיה לאשה רק כי היא אשה צריכות לחלוף.
 

aaa123

Member
נכון שבמקרה ההפוך אף אחד לא היה אומר

שהאישה צריכה לשלם על האלמן אבל זה לא אומר שלא הייתי מבין את הנקודה של אלמן שחושב שאישה צריכה לשלם בשבילו במקרה שיש לו הוצאות גדולות יותר.
&nbsp
מכיון שכאן אין שום מוסכמות חברתיות שתומכות בו אני חושב שמן הראוי שהוא יהיה הגון ויודיע את זה מראש לאישה גם אם זה מוריד בהרבה את הסיכוי שאישה בכלל תרצה להפגש איתו,ולא הייתי כועס על גבר שמודיע מראש דבר כזה בהנחה שמצבו הכלכלי לא טוב יותר מהמצב של האישה איתה הוא נפגש ואכן יש לו יותר הוצאות על הדייט(זכותו המלאה של גבר לעשות שיקולים כאלו ,וכמובן זכותה המלאה של אישה לסרב לפגוש אותו אם הוא מודיע דבר כזה).
&nbsp
שיקולים כאלו הם לא הוגנים לדעתי במקרה שהגבר במצב כלכלי טוב יותר מהאישה איתה הוא נפגש אבל עקרונית אין לי בעיה עם הרעיון.
&nbsp
גם במקרה של האם החד הורית אני חושב שעדיף היה אילו היתה מודיעה מראש שהיא מצפה שהגבר ישלם בהתחשב בעובדה שהיא אם חד הורית ולה יש הוצאות אחרות שאין לו(אם כי בניגוד למקרה של הגבר כאן אני מסוגל להבין יותר טעות של אי הודעה מראש בגלל מוסכמה חברתית שגבר משלם).
 

Berethor

New member
היא לא שילמה על ההוצאות שהיו לו, היא שילמה על הארוחה שלה

והילד לא שלו, לכן הוא לא צריך לשלם שום הוצאות שקשורות לילד, היא לא הייתה צריכה בייביסטר רק משום שהיא יצאה לדייט, היא הייתה צריכה בייביסטר גם משום שהיא בחרה להיות אם יחידנית, וזה חלק מהמחיר של הבחירה להיות אם יחידנית, למה גבר שהיא בקושי מכירה צריך לשלם על הבחירות שלה?
 

aaa123

Member
אילו היתה נשארת בבית לא היתה צריכה בייביסיטר

באותו יום כך שההוצאות שלה על בייביסיטר קשורות לעובדה שיצאה לדייט.
&nbsp
לגבי השאלה למה גבר שהיא בקושי מכירה צריך לשלם על הבחירות שלה אז היא יכולה מראש להעמיד את זה כתנאי,ואם מספיק חשוב לגבר שרוצה להכיר אותה לפגוש אותה אז הוא ישלם.
&nbsp
אני מסכים שהיה עדיף אילו היתה מבהירה מראש למה היא מצפה בנושא התשלום ומחליטה בהתאם לתגובת הגבר אם לוותר על הדייט או להתפשר ולהגיד לגבר שהיא מוותרת בנושא התשלום ובכל זאת רוצה לפגוש אותו.
 
למעלה