על סדר היום הציבורי, מקצועות נשיים ומעונות היום

גאיה1323

New member
על סדר היום הציבורי, מקצועות נשיים ומעונות היום

בזמן שכל הארץ רוחשת על מעללי הליכוד, מתחילת שנה״ל מעונות היום לא נפתחו כסדרם בגלל חסך תקציבי כבד.
כותבת נורית קנטי בגלי צה״ל:
בחודשיים האחרונים מתנהל לו מאבק חברתי חרישי, כמעט מנומס מדי. הארגונים שמפעילים את מעונות היום בפיקוח, כמו ויצ"ו, אמונה, נעמת, נאות מרגלית ואחרים - החלו במאבק.
התחלופה הכמעט יומיומית של מטפלות היא הבעיה הקטנה במעונות הללו. מה שיותר חמור הוא שמספר הילדים בגילאי חצי שנה עד שלוש, שבאחריות כל מטפלת, רק עולה, אין מספיק מעונות, ימי העבודה מאוד ארוכים, משבע עד חמש, והמשכורות - מהנמוכות במשק. רוב המטפלות חסרות הכשרה חינוכית מתאימה, והילדים נתונים לרצונן הטוב ולמצפונן.
לרוב, הן עושות עבודה נהדרת. המוני מחקרים שנעשו בנושא קבעו שהשנים עד גיל שלוש הן המכריעות ביותר בהתפתחות הילד. אלא שרוב הסיכויים שלא שמעתם על המאבק הזה מילה, עד השבוע, שבו התאחרה שעת פתיחת המעונות בשעתיים, כחלק מפעולות המחאה.

עם כל הכבוד לבטחון ולאוצר, מערכת החינוך היא זו שמחזיקה את הכלכלה, ואם מערכת החינוך שובתת כל המשק למעשה שובת. אז למה יש כל כך מעט אדוות למאבק הזה, שהתחיל לפני כל כך הרבה זמן מסיבות כל כך מוצדקות?
 

A לוןA

New member
ענית על זה בעצמך-

מתנהל לו מאבק חברתי חרישי, כמעט מנומס מדי
תוסיפי לזה את העובדה שרוב הנפגעים מהעניין הוא מי שמצליחים להכניס את ילדהם למעונות היום בפיקוח (רמז, ילדים בשם נתניהו, עמינח או קינן לא יהיו שם)- והרי לך מאבק חברתי מוצדק ושקט עד כדי חוסר שמיעה.
 

גאיה1323

New member
כן

אין ספק שהמאבק של השכבות המוחלשות סוציואקונומית, המאבק המזרחי והאתיופי והמאבק הפמיניסטי הולכים יד ביד בהרבה מקרים.
&nbsp
 

a morph

New member
כי כל מאבק שקשור לחינוך בארץ מתנהל מתחת לרדאר

בחו"ל, או לפחות בבריטניה, יש מערכת נהדרת של הכשרה מקצועית למטפלים\ות וגגנים\ות והתוצאות בהתאם, כולל שכר, והמקצוע כבר מזמן אינו "מקצוע נשי" בלבד.
כל עוד אין הכשרה מקצועית מסודרת, העיסוק הזה יישאר בגדר ברירת מחדל ועבודה זמנית.
 

גאיה1323

New member
מה הכוונה? ודאי שיש הכשרה מקצועית מסודרת

בנוסף להגיד שחינוך הוא לא מקצוע נשי היא אמירה מתממת לחלוטין.
86% ממקבלות התואר הראשון בחינוך הן נשים (נכון ל2011). אמנם ב-2000 זה היה 90%, אבל זה רוב גדול מאוד.
(http://www.cbs.gov.il/www/statistical/mw2013_h.pdf)
 
כי יותר חשוב לשים בעמוד ראשי

כותרת של מי ישלם בדייט,מי נגד או בעד השטחים,מי לקח שוחד ומי הטריד מינית וכמה דם נשפך על הכביש.

יש אג'נדה ברורה של חברות בעלי המניות בשוק התקשורת לשדר טון מסוים לציבור, מעבר לזה - נניח רגע בצד את מימון הקמפיין לנושא כזה; רוב האנשים יבחרו לצפות באח הגדול לפני שיתעסקו בזה.
 

גאיה1323

New member
לפני כמה זמן דיברתי עם התא הפמיניסטי

וניסינו להבין למה ynet נראה כמו שהוא נראה ואז הבנו שלמעשה העניין הוא פשוט- העיתונים עוסקים בתחומי דעת ״גבריים״ למעשה, לפחות בכותרות ה״רציניות״- מלחמה, כלכלה, בעלי המאה ובעלי הדעה. שביתת חברת החשמל או הנמלים או אפילו משחקי ספורט יחזיקו בכותרות יותר זמן ויתפסו יותר שטח מאשר שביתה נשית באופייה שלמעשה משפיעה על כל המשק.
 
למעלה