ייצוג יחסי של נשים בתחומים גברים ופמיניזם

aaa123

Member
השאלה היא מה הסיבה להבדלים בין מדינות שונות

באחוז הנשים שמשחקות מכלל השחקנים.
&nbsp
לא הצעתי לכפות על אף גבר או אישה להתעסק בשחמט אבל אם אני רואה הבדלים משמעותים בין מדינות שונות באחוז הנשים שמשחקות מתוך כלל השחקנים אז השאלה היא מה המקור להבדלים.
 

גאיה1323

New member
אני מסכימה עם ga26

כמובן שצריך לבדוק את המצב יותר לעומק אבל נניח שאין הגבלה ממשית או סמויה מנשים, ההתניות החברתיות צריכות קצת זמן בשביל לשכוך.
 
למה אחוז הנשים צריך להוות מטרה או פקטור למשהו?

שמישהו יסביר לי פעם אחת ולתמיד : מה הבעיה בזה שיש 17% שחמטאיות, למה אני צריכה לשאוף שזה ישתנה?

מה הבעיה אם זה שתשעים אחוז מהקוסמטיקאיות הן נשים , למה אני צריכה לשאוף שזה ישתנה?

מה זה בכלל משנה מה מספר נשים או גברים? זה טיפשי לעודד אדם לתחום מסוים רק בגלל שמשום שיש לו איבר מין כזה או אחר עלי להסיק שחשוב שיעסוק בזה.

לעובדה שאני אישה אין שום משמעות לגבי תחרות שחמט, אפיה , חישוב משוואות , בניית תלת אופן או ריצה מקצועית.
צריך לבוא עם ראש פתוח ולכוון אדם לפי מה שהוא אוהב ומגלה בו כישרון . מה פתאום שהמין שלו ישחק תפקיד?

איך בכלל הדבר הזה זלג למטרה של פמניזם ? זה לא בפשטות בורות להעדיף שמצב ישתנה בגלל שבמקרה אתה זכר או במקרה את נקבה ומקצוע מסוים יגיע לרמה של שיוויון , מה בכלל השיוויון הזה נותן בכל הדברים שהזכרתי? . להפך להעדיף אדם רק כי יש לו מאפיין פיזי דומה זה סוג של שובניזם חסר פשר (בהקשר של נהפוך הוא ) לאדם בגלל משהו שלא בשליטתו ולא אמור להתפס כרלבנטי למכלול יכולתיו וכישרונותיו כפרט.

הדבר היחיד שאני מבינה בהקשר הזה הוא כשמדברים על כוח אלקטורלי וגם זה רק אם תיידעו אותי מראש שיש לאותה שרה רקע פמניסטי מוצהר ותוכניות מוגדרות לטפל בנניח אלימות כלפי נשים . מה כל השאר קשור?.
 

גאיה1323

New member
השאלה היא לא איך משנים את המצב

השאלה היא למה המצב קיים. כלומר, יש פה ניסיון לשאול שאלה על החברה- מדוע בחברה בה לכאורה קיים שיוויון עדיין יש הבדלים מהסוג הזה.
נכון, כוח אלקטורלי זה יותר חשוב ;נכון, אלימות נגד נשים זה יותר חשוב; נכון, טיפול בתופעת הזנות זה יותר חשוב, אבל פמיניזם לא עוסק רק בנושאים ה״רדיקלים״ (כלומר אלו שעוסקים בפגיעה שחווים המגדרים בגלל ההפרדה) אלא גם בנושאים ליברלים (כלומר חופש הבחירה של המגדרים לעסוק בדברים שהם רוצים).
&nbsp
 

A לוןA

New member
זה פשוט

כי כשאת רואה את הבדלי השכר הממוצע בין גברים לנשים, למשל, ואת מתחילה לחפור בזה קצת, את רואה שנשים מאכלסות באחוזים מטורפים את המקצועות הפחות ריווחיים- הוראה, סיעוד, סניטריה, עו"ס וכו', וגברים את המקצועות הריווחיים יותר- היי-טק, ניהול וכו'.
עכשיו נשאלת השאלה- האם נשים "באופן טיבעי" רוצות להרוויח פחות, או "נמשכות" לתחומים הללו, או שהחברה מסלילה אותן לשם, ע"מ לקבל כ"א איכותי בפחות כסף. (למרות שנשים מרוויחות הרבה פחות מגברים, בממוצע, הן גם משכילות יותר בממוצע)
&nbsp
עכשיו קחי תא משפחתי בו האב הוא עובד הייטק שמרוויח 18 אלף שקל לחודש והאם מרוויחה 7500 שקל לחודש. כשצריך לוותר על יום עבודה, לצאת מוקדם ובכלל לעשות ויתורים בהגשמה העצמית לטובת המשפחה- מי סביר יותר מבחינתם שיעשה זאת?
&nbsp
וכך הפטריארכיה משמרת את כוחה, ואת התפקידים המגדריים המסורתיים- האישה בתפקיד עקרת הבית (+עבודה) והבעל הוא המפרנס ומביא את הכסף (שבמקרים רבים מתפרש גם כזכות יתר להחליט על אופן חלוקת ההוצאות, נניח)- ו"עוזר" לאישה בניהול הבית.
 
פאטריארכיה נובעת מבורות

אין שום תוכנית מאורגנת להדיר את רגלן של נשים במדינות דמוקרטיות ממקצועות אלה.
הייטק וניהול דורשים שעות ארוכות מחוץ לבית והתחייבות למקום עבודה,
צעד לשינוי של זה לא יהיה להכווין מלאכותית נשים צעירות על חשבונם של גברים צעירים למקצועות האלה (אם יש לזה ערך- שכן בעצם אמרת את מדוכאת ועליך להוכיח את עצמך במקצוע "גברי"),
אלא אם כבר לפתוח פעוטונים רבים יותר, לקצר שעות עבודה, להכניס חופשת לידה כדבר הרבה יותר נורמטיבי ומתקבל על הדעת בעיני החברה מאשר כאובדן הכנסה, לעודד חופשת לידה של גברים, לעודד הוזלה בלימודים ומלגות לרבים וטובים יותר, להשוות כיאה את פערי השכר , לתת כבוד לכל מקצוע של אדם באשר הוא

והעיקר לא לשדר שהסיבה שאישה צריכה לבחור את זה הוא בכדי למלא פער מלאכותי במספרים. לכולם במידה והם בוחרים את זה יש אינטרס לטפח ולעודד דור לעתיד, שינוי כזה צריך לבוא מבפנים החוצה.

אם זה יכול לעמוד מול שוק תחרותי של היום שמוזן ומווסת מלאכותית על סף קריסה? אין לי מושג, לא חשבתי לעומק. אם אתה רוצה אידאליה- זו האידאליה וזה לא נובע מתפיסה מסורתית של האשה כמטפלת במשפחה, זה נובע מתפיסה מסורתית של בני אדם כאנשים שלא כל חייהם היא העבודה.

זו דעתי בכל אופן, יותר ממומלץ לחלוק עליה.
 

A לוןA

New member
לא דיברתי על למלא פערים בצורה מלאכותית

דיברתי על הסללה חברתית.
כשילדה מקבלת מהחברה מגיל 0 צעצועים המוכוונים לטיפול, חמלה, יופי וטיפוח ובנים מקבלים צעצועים המוכוונים לתחרותיות, יצירתיות, בניה ופעולה, כשבנים מוכוונים להעריץ גיבורי על המצילים את העולם בזכות כוחם, גבורתם ושיכלם ובנות מוכוונות להעריץ נסיכות יפיפיות ולרוב פאסיביות, בבית הספר הבנות ילכו לתחומים ההומניים ואלו שירצו להשתלב בתחומים הריאליים יתקלו שם בשיטות לימוד מוכוונות-בנים ויזכו לפחות פיתחון פה בכיתה (מתוך מחקרים של משרד החינוך)
ההסללה היא ברורה- הבנים ילכו לתחומים ריאליים ומתגמלים (חומרית לפחות) והבנות לתחומי הטיפול והסיעוד הריווחיים פחות.

השינוי צריך להגיע מהבסיס- וזה לחלוטין לא סותר את כל מה שכתבת שצריך לעשות, בלי קשר.

ממליץ על המאמר צעצועים ממאדים וצעצועים מנוגה
http://blogs.haaretz.co.il/nogacohen/1189/
 
אוקי דוקי

שתהיה שרק נקבה, סינדרלה הנסיכה וסינבאדה הלוחמת

למה לא, לדעתי גם די מנסים לעשות את זה היום
(לפחות ממה שנראה כשרואים פרסומות לסרטים כמו "אמיצה"
ב-TV)
 

A לוןA

New member
זה לטעמי תשלום מס שפתיים

כי הבסיס לכל העניין הוא שגם הילדים יודעים שזה "הפוך על הפוך"- זאת אומרת שהנסיכה ה"אמיתית" היא המטופחת והפאסיבית והנסיך האמיתי הוא זה המציל אותה, ולא הפוך- והסרט מראה את הנסיכה ה"יוצאת דופן".
&nbsp
בפועל, כשיוצאים מעולם הקולנוע ונכנסים לכל מרחב ילדי אחר הבנות מייד מופנות להיות אימהות, מבשלות, מטפלות והומניות ורדרדות והבנים מופנים לספורט, בניה, תיפעול והרכבה כחולים.
&nbsp
תראי למשל את יום ההולדת לנסיכות- הוא נחגג כמו שהיתה חוגגת אותו מרידה מbrave או כמו שהיתה חוגגת אותו סינדרלה?
 
הבנתי

מניחה שבהדר ובפאר רב (למרות שמחצית חייה הייתה ליכלוכית).

כשהייתי קטנה היו לי מכוניות מרוץ, ברבריות שהפכתי לרובוטים מרושעים ומומיות , בובות פרוותיות וכדורגל .

טוב, אבא שלי שלי היה משחק איתי :I
 

Berethor

New member
מאז שיש בובות Monster High, אין צורך יותר לאלתר מומיות


ולא צריך להתפלאות על כך שאני מכיר את Monster High, אחרי הכל יש שם ערפדה עם שמשיה.




 

גאיה1323

New member
אתה אומר התנהגות נשית

למה אתה מתכוון?
אגב שמת לב לפרופורציות הגוף של הבובות האלו?
 

Berethor

New member
אני מתכוון להתנהגות טיפוסית/ממוצעת של נשים, ואני אומר את זה

אפילו בתור מישהו שמחבב טומביות(בדרך כלל), ומבחינות מסוימות חושב שזה טוב יותר אם אישה היא טומבוי(לדוגמה כוח פיזי והרבה מהתחביבים הגבריים הם דבר טוב ומעניין לדעתי), אבל עדיין אני לא מצפה לכך שרוב הנשים היו טומבויות, משום שזה הגיוני שרוב הנשים הן נשיות. אני הולך לפי ההגדרה המקובלת לגבי מזה גברי ומזה נשי, אבל זה לא אומר שאני חושב שאסור לנשים להתנהג בצורה גברית/לא נשית(להבדיל מאנשים מאוד שמרנים וסקסיסטים בנושא), לדוגמה אין לי בעיה עם נשים שמפתחות שרירים(כל עוד זה נעשה באופן טבעי ובריא ולא בעזרת סטרואידים), ואני לא חושב שהביטוי אישה גברית הוא דבר רע, בהרבה מהמקרים אישה גברית ואישה חזקה זה מושגים נרדפים. כן פרופורציית הגוף של הבובות היא סקינית, וזה לא כל כך הגיוני/מתאים במיוחד במקרה של אשת הזאב והבת של היטי, מינים של מפלצות שידועים בכוח פיזי רב, שבא לביטוי גם במראה. ללא ספק יש הרבה Waif-Fu אצל Abbey Bominable וClawdeen Wolf, והסיבה העיקרית לכך היא ככל הנראה אסתטית, משום שמראה שרירי/אמזוני אצל אישה הוא לא כל כך פופולרי בחברה, ודוגמא חיה לכך אפשר לראות בתגובה של בודלר.

[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/68/180670254/%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%94/%D7%A4%D7%9E%D7%99%D7%A0%D7%99%D7%96%D7%9D[/URL]

"הגבריות והנשיות הן קטגוריות הנתפסות כהפוכות ומשלימות זו את זו, ומקושרות עם שני סוגי מאפיינים, בהתאמה. מאפיינים גבריים (כלומר, מאפיינים המיוחסים יותר לגברים מלנשים) כוללים החלטיות, כושר ניתוח טכני, דומיננטיות, תוקפנות, שאפתנות, כוחניות, ביטחון עצמי ותחרותיות. מאפיינים נשיים כוללים רגישות בין-אישית ויכולת אמפתית גבוהה, התבוננות הוליסטית על מערכת קשרים, עניין ברווחת הזולת, נכונות לסייע, נעימות, חמימות ועדינות. כמו כן כושר ניתוח ניואנסי, יכולות מילוליות, תקשורתיות, שפתיות, מוטוריות וקורדינציות גבוהות. פרט לתכונות אישיות, מאפיינים מגדריים מתבטאים גם במראה החיצוני, בסגנון הלבוש, ועוד, תחומי עניין הנתפסים כנשיים הם בגדים, אופנה ורכילות בעוד שתחומיי עניין שנחשבים גברייים הם ספורט, פוליטיקה וכלכלה וזה מתבטא במדיות מסוימות שנחשבות כמיועדות לקהל יעד נשי ביניהם טלנובלות, סדרות דרמה, תוכניות אירוח, ראיונות, אופנה ותחרויות יופי. קבוצות מאפיינים אלו הן היבטים של תפקידי מגדר."

https://he.wikipedia.org/wiki/נשיות#.D7.AA.D7.9B.D7.95.D7.A0.D7.95.D7.AA_.D7.90.D7.95.D7.A4.D7.99

"Abbey is definetly a powerfull monster, with immense domain over the ice properties, due to her Yeti heritage, and it is assumed she was born with these powers. Her powers can be either good or bad, depending on the situation. Most times they are indeed handy, however, Abbey doesn't have full control over her powers, which cause chaos at times."

"Increased Strength: Abbey has shown an incredible strength and resistence which, assumably, comes naturally. Able to lift even the toughest of students, Abbey shows ease when lifting stuff."

http://monsterhigh.wikia.com/wiki/Abbey_Bominable#Abilities

"Clawdeen has abilities of a werewolf."

"Strength: Clawdeen is shown to be very strong, as well as one of the only monsters at Monster High who can handle or put his place, Heath Burns."

"Athleticism: She can be high in strength and speed, but this increases from the Full Moon. She can sense a lot of different things, as well as most werewolves, not as easy as other werebeasts in general. She also is good as sports, as well possessing the ability to hold up three fearleaders during fearleading, as well as shown in "Haunted"".

[URL]http://monsterhigh.wikia.com/wiki/Clawdeen_Wolf#Powers_and_Abilities[/URL]

"The female version of Charles Atlas Superpower and often associated with Muscles Are Meaningless and Awesomeness by Analysis. Regardless of how frail, small or seemingly underpowered the Action Girl might look, when the chips are down she is the embodiment of badassery in a small package, whether for good or evil."

http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/WaifFu

"It's not easy for females on TV today to be both beautiful and strong, like the Amazons of Greek mythology. Why? Because All Guys Want Cheerleaders, but no guy wants a girl who can beat him up. If you must be a Magical Girlfriend, he would prefer the domestic type. A Huge Schoolgirl or Cute Bruiser all grown up is a threat to his tough, masculine image."

"Strangely, as far as this trope is concerned her actual inclination and ability to (sexually) assault, maim, cripple, or kill him aren't as important as whether she looks capable of doing so."

"A leading cause of The Chick meaning 'girly' or non-combatant. Contrast Amazon Chaser, where guys go for a woman because she kicks ass. Also contrast with Masculine Girl, Feminine Boy, where the man in question is meant to be weaker and girlier than his female counterpart, and the various tropes on Acceptable Feminine Goals and Traits."

http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/NoGuyWantsAnAmazon

 

Berethor

New member
יש כבר "שרק נקבה", אישתו של שרק היא גם עוג/מפלצת ירוקה


כל מה שחסר לפיונה כדי להיות לוחמת זה נשק ובגדים פרקטים יותר עבור לחימה(במקום השמלה הארוכה). אם את מצפה "ששרק הנקבה" תהיה בדיוק באותו גודל כמו שרק, זה לא ממש ריאליסטי, משום שנקבות בדרך כלל יותר קטנות מזכרים באופן טבעי. לדעתי עצם העובדה שיש סרטים כמו "אמיצה" מעידה על כך שלחברה המערבית אין בעיה עקרונית עם כך, ועצם זה שיש יותר דמויות של נשים לוחמות/נשים חזקות בסרטים מאשר במציאות מעידה על כך שבמציאות זה פשוט דבר שהוא הרבה יותר נדיר, משום שרוב הנשים הן לא Tomboy, ועם כל הכבוד לנשים חזקות/גבריות אני לא מצפה לכך שהיו רוב הנשים כאלו(וזה מוסיף ליחוד של הנשים שכן כאלו), משום שרוב הנשים נשיות(לטוב ולרע) וזה הגיוני שכך הדבר.

"A tomboy is a girl who has tastes and behaviors usually associated with boys. Because these associations are culture-dependent and tend to change, what exactly constitutes a "Tomboy" is subjective. Especially historically, any girl interested in science, mechanics, sport, or combat has been called tomboyish."

"However, even where gender roles are relatively lax or fluid, choices made regarding media consumption, recreation, and fashion, remain segregated for the most part. Thus the Tomboy remains a current figure and a popular one for various reasons: A woman might chafe at how "femininity" limits her choices and find a like minded heroine empowering; boys might find a girl who likes the things they do more relatable. Tomboys are often seen as a great way to appeal to both male and female demographics with the same characters."

[URL]http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/Tomboy[/URL]





 

Berethor

New member
והעובדה שהרוב המוחלט של הנשים בBDSM נשלטות זה גם בגלל הסללה?

כאשר נשים מסכימות שיכו וישפילו אותן, הן מביעות בכך יותר כניעות, פאסיביות וחולשה מאשר נשים רגילות. זה נכון שיש שיש ציפיות מגדריות שונות מגברים ונשים, אבל אני מאמין שזה לא נוצר יש מאין, אני מאמין שהרבה הבדלים פיזיים ופסיכולוגיים בין גברים ונשים הם טבעיים(והם קיימים גם אצל מינים רבים של חיות), והחברה מגדילה את הפערים הטבעיים בין גברים בנשים, דוגמאות בולטות בכך קשורות לשיער גוף ולמסת שריר, לגברים יש יותר שיער גוף ויותר מסר שריר באופן טבעי, אבל בגלל שרוב האנשים בחברה מצפים מנשים להסיר שיער ולהיות חלקות כמו ילדות, ולא לפתח שרירים בכלל, וככה הפערים בכוח ובשיער גוף בין גברים ונשים גדולים יותר ממה שהם מבחינה טבעית(והחזק הוא גם זה ששולט בדרך כלל). אני מאמין שזה טבעי שברירת המחדל עבור נשים היא התנהגות נשית, אבל יש נשים יוצאות דופן, ובגדול אין לי בעיה עם זה.

""I am stronger than you, therefore, I make all the rules." This very simple aphorism can be used by a character of virtually any level of intelligence. Whether it's the thug with a club or a super genius with a kill sat, it is the same. Their power justifies whatever it is they do."

"Truth in Television for the vast majority of human history, including today. Fortunately for those of us living in Real Life, the whole idea of Knights In Shining Armor, True Warriors, and "Comes Great Responsibility" is to espouse and encourage the virtuous use of power. The truth is that "Might" is a weapon like any other: its effects depend on s/he who wields it. It is possible to use might for good."

http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/MightMakesRight



 

A לוןA

New member
אם לא שמת לב, אני נמנע מלענות לך על נושאי בדסמ

מאחר ומי שהוא בדסמפוב בצורה כל כך גסה- אין לי מכנה משותף איתו, ואין בסיס לדיון- ובכל מקרה כבר ניהלנו את הדיון הזה יותר מדי פעמים- לא יודע מה איתך, לי נמאס.
&nbsp
רק כדי לסבר את האוזן, הגרף שהבאת, וכבר דיסקסנו עליו בעבר, הוא מחקר שהקיף 270 אנשים באתר אינטרנט, ורק כאלו שהיו סגורים לחלוטין על נטייתם (ז"א אין פה למשל את הסוויצי'ים, אלו שהם גם שולטים וגם נשלטים- דבר שמטה את התמונה).
אז הגרף מאוד ציבעוני ואני מבין שזה מושך לך את העין, אבל מוטה מלכתחילה ובפועל- חסר ערך.
 
למעלה