דייטים חצי חצי

דייטים חצי חצי

וול החבר הרוסי שלי טען שאני צריכה לתת לו לשלם לי על הדייטים יותר מחצי חצי, שזה רק חלק מתהליך החיזור ואני הסברתי לו שהוא לא קרן הפנסיה שלי ולא הבנק.

נו אז לאחרונה נתתי קצת, והוא אפילו נעלב שהחזרתי לו חצי ממחיר הקניות לאוכל שקנינו - בישלתי ושנינו אכלנו.

אז שאלה ממקום לא פמניסטי , הגיוני להניח לאדם אחד לשלם על הכל במצב כזה אם זה עושה לו הרגשה טובה? לתת מדי פעם?.

אנא אערף.
 
למען הסר ספק הוספתי "רוסי"

כי הוא טוען שזה משהו תרבותי רוסי, להביא פרחים ושלמונים.

אז הוספתי.
 

oren399

New member
יש פורום שמיועד לדוברי רוסית ותרבותם בתפוז

[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/forumpage/979/[/URL]אנשים_וחברה/ישראל_ברוסית
מציע לך לפתוח שם את הדיון, הם דנים לעיתים קרובות על מערכות יחסים.

אני אישית נוהג לשלם בדייטים הראשונים את המחיר המלא. אני יודע שנשים רוסיות רבות באות בציפייה שהגבר ישלם עליהן על כל יציאה למסעדה ובתי קפה. אני לא חסיד גדול של המנטליות הזו, וזו אחת הסיבות מדוע שתי מערכות היחסים שלי עם נשים רוסיות לא הובילו להתמסדות.
 

Berethor

New member
מי שמוכן לשלם על הכל רק בדייטים ראשונים יוצר ציפיות שווא אצל

הצד השני, אז שלא יתפלא שאחר כך על זה שהצד השני מצפה שהוא ימשיך לשלם על הכל גם בהמשך.
 

oren399

New member
לא מסכים איתך

אני משלם בדייטים ראשונים כי אני היוזם, לכן אני מרגיש צורך לשלם על הבחורה שהזמנתי אותה למסעדה או בית קפה. כאשר אתם זוג, ההחלטה מי ישלם על מי צריכה להתקבל במשא ומתן (כמו יתר הדברים שנוגעים לשניכם). אני אדם מכולכל (סליחה על חוסר הצניעות) ופרקטית אין לי בעיה לממן לנשים גם טיסה לירח. אבל כאשר הבחורה מחליטה על הכסף שלי ודורשת ממני לשלם עליה במסעדות, נופש בארץ או בחו"ל וכיוצא באלה, אני חושב שהזוגיות שלנו לא מאוזנת.
 

Berethor

New member
זה לא רק עניין של יוזמה, זה גם עניין של אם היא מעוניינת

בדייט הזה כמוך או שהיא "עושה לך טובה" שהיא מסכימה ללכת לדייט איתך, ברגע שגבר משלם על אישה, הוא לוקח את הסיכון שהוא נמצא עם אישה שאיתו בעיקר בגלל שהוא משלם עליה ולא בגלל שהיא מעוניינת בו מבחינות אחרות, כמובן שזה לא מאוזן, אבל זה לא היה מאוזן מהרגע הראשון, ואם אין לך בעיה לממן נשים, אז אני לא רואה למה זה כל כך משנה אם האישה דורשת ממך את זה או לא דורשת ממך את זה. לדעתי המתנהג של לשלם בדייטים ראשונים הוא גרוע במיוחד, משום שהוא מבסס תקשר על כסף/יוצר חוסר איזון מהרגע הראשון, ומשום שמדובר באישה זרה, וקשר שלא בטוח שיצא ממנו משהו בכלל, אז חבל על הכסף(מבחינת הגבר), וחבל על הנשים שמרגישות חייבות להמשיך בדייט רק משום שהגבר שילם עליהן, בעוד שכאשר כל צד משלם על עצמו, אז אף אחד לא מרגיש חייב, ויותר קל לנתק קשר מבלי שיקרה כלום אם זה לא מתאים. אני לא חושב שגבר צריך לשלם יותר אפילו עם בת זוג, אז על אחת כמה וכמה עם אישה זרה.
 

גאיה1323

New member
זה לגמרי תלוי בתחושת הנוחות שלך עם המצב

לא כל דבר צריך לקבל בשם התרבות, ביחוד לא אם התרבות פוגענית. אני יודעת ש״האישי הוא הפוליטי״ אבל החיים האישיים שלך בעיקר נאמדים ביכולת שלך להרגיש בנוח ונעים.
אולי תעשו הסכם כלשהו, נגיד הוא ישלם שבוע על הכל ואת שבוע, וככה זה יתקזז בערך?
 
רעיון טוב

כן חשבתי לסכם על משהו כזה (הוא אמר שממילא אני עוזרת לו בדברים שהוא לא יודע כמו כל מיני דברים שהוא צריך ללטש בעברית למסמך,שאני מבשלת כי הוא לא יודע וכו).
זה לא מאקט פוליטי. זה נראה לי הגיוני,מצב הפוך מרגיש לי ניצול לא הוגן.הכי חשוב נוחות נפשית
 

גאיה1323

New member
גם שווה לשאול מה בבסיס העניין לדעתי

האם הוא מרגיש שהוא מחויב להיות המפרנס העיקרי?
האם הוא מרגיש שלא לשלם פוגע בתפישת הגבריות שלו?
האם זו מבוכה חברתית?
את הדברים האלו אפשר לפתור בשיח, מעבר לפתרונות הפרקטיים.
 

Hatulola

New member
מה שמרגיש לך נכון

עד לאחרונה נתתי לכל הדייטים שלי לשלם עלי, כי התרגלתי שככה זה עובד.
היום המודעות הפמניסטית שלי גדלה אז כשהארנק נשלף אני שואלת אם הבחור יכול להרשות לעצמו להזמין אותי, כי זה לא ברור מאליו שהמצב הכלכלי שלו טוב יותר משלי. אם אני משתכנעת שהוא יכול להרשות לעצמו את זה, אז אין לי בעיה שיזמין אותי, כי באופן עקרוני אין לי בעיה עם מתנות. אני בעצמי אוהבת להעניק מתנות לאנשים שאני מחבבת, אז למה שאמנע את העונג הזה מאחרים?
 

Berethor

New member
ברירת המחדל צריכה להיות חצי חצי, אבל אם הוא רוצה לשלם כפול

אז המפסיד העיקרי מכך זה הוא עצמו, אם הוא כל כך רוצה לשלם על הכל אז את יכולה לתת לו לשלם על הכל, אחרי הכל זה בא ממנו ולא ממך, הוא זה שמפסיד כסף מזה והוא זה שמסתכן בכך שהוא יצא עם בחורות שאיתו רק בגלל שהוא משלם עליהן. אני מבין למה לא נוח לך עם כך שגבר משלם עליך, משום שאת לא רוצה להרגיש כאילו הוא הספונסר שלך, ואת לא רוצה להרגיש חייבת לו, ואת גם לא רוצה להרגיש שאת מנצלת אותו כספית. יש דרכים אחרות "לחזר", המנהג שגבר משלם על האישה זה משהו אבד עליו הכלח, ברוב המקרים, המנהג הזה קיים מהתקופה שלנשים לא היה עבודה ולא היה כסף משל עצמן, ולכן זה היה הגיוני שהגבר ישלם עליהן בדייט, אבל זה לא ממש הגיוני עבור נשים עצמאיות שיש להן כסף משלהן ולא יוצאות עם גברים בשביל הכסף שלהם. אז או שאת מסכימה לכך שהוא ישלם יותר מחצי משום שככה הוא רגיל וככה הוא מעדיף, או שאת מנסה לשכנע אותו לוותר על כך, אולי על ידי הצגת הטיעונים והעובדות בנושא שרשמתי כאן. מדובר בנושא פמיניסטי אבל זה נושא פמיניסטי שהוא בפרוש לטובת גברים ולא רק לטובת נשים, יש לא מעט גברים שלא אוהבים לשלם יותר מהאישה בדייטים. אני באופן אישי מעדיף לשלם חצי חצי, כידוע.
 

גאיה1323

New member
במערכת יחסים השאלה היא לא מי צודק

השאלה היא כיצד כל הצדדים מרגישים בנוח עם הסיטואציה.
זה לא משנה מי מרוויח ומי מפסיד כסף במקרה הזה, זה משנה איך מרגישים שני הצדדים.
 
למעלה