חינוך מיני

גאיה1323

New member
חינוך מיני

היי.
לא הסתרתי את התעניינותי בחינוך מיני, אני כמחנכת חושבת שזו אחת המתנות הנהדרות ביותר שניתן להעניק לנוער הכל כך חסר תרבות הסכמה וכו׳.
אז מה לדעתכן.ם הנקודות הכי חשובות בחינוך מיני? מה הכי קריטי שיעלה בכתה? ממה צריך להזהר? מה צריך לעודד? האם צריכה להיות הפרדה בין בנות ובנים בשיעורים?
 

Berethor

New member
זה נושא מורכב, זה טוב עבור בני נוער שהתחילו להתעניין בנושא

אבל זה יכול להפריע לבני נוער שזה מוקדם להם וזה יכול להפריע להם או להכניס להם מחשבות מיניות לראש, כן איך להימנע ממעשים מיניים לא חוקיים ואיך להישמר ממחלות מין ומהריון לא רצוי זה החלק הכי חשוב בחינוך מיני לדעתי, הייתי מוסיף לזה גם הזהרה בפני הוללות מינית, וההמלצה להיות בקשר רציני עם האדם הנכון, אם כי בסופו של דבר זה גם עניין של בחירות ואישיות. הצד הטכני של יחסי המין הוא לא כל כך מסובך(למרות שהוא יכול להיות מסובך לחלק מהאנשים), ולכן עדיף שהדיבור עליו השיעור חינוך מיני יהיה בעדיפות נמוכה יותר ביחס לדברים האחרים, למעשה זה די מיותר לאנשים שלא מתקשים בנושא/שלא נראה להם שהם יתקשו בנושא. לגבי הפרדה מגדרית בחינוך מיני, אני לא בטוח, יש לזה יתרונות וחסרונות, באופן אישי אני לא חושב שיש כל כך צורך בכך, אני לא הרגשתי יותר קושי לדבר על נושאים מיניים בסביבת נשים מאשר בסביבת גברים(הרגשתי בנוח או לא בנוח באותה מידה עם גברים ונשים וזה היה תלוי באישיות שלהם ושלי יותר מאשר במגדרם), אולי יש נשים שמרגישות יותר לא בנוח לדבר על הנושא בסביבת גברים מאשר בסביבת נשים, למרות שבסופו של דבר ברוב המקרים הנושא הזה הוא מאוד רלוונטי לקשרים של גברים ונשים, ככה שאני לא בטוח אם זה רעיון טוב לדבר על דברים שמרבית האנשים עושים עם המין השני, ללא הנוכחות של המין השני, יכול להיות לזה גם אפקט שלילי, הקורסים של אומנות הפיתוי הם דוגמה טובה לכך.
 

ga26

Member


 

A לוןA

New member
לעניות דעתי

אם יצליחו להעביר לנוער את עקרונות ה-SSC, דיינו.
בדרך כלל בחינוך ובשיח המיני שאני נחשפתי אליו- השיח הוא גברי לחלוטין (מונחים של כיבוש ולקיחה מצד אחד וכניעה ונתינה מהצד השני) ויש לנסות להפוך אותו למשהו הדדי יותר- בין היתר ע"י אפליה מתקנת, לפחות בשיעורים הללו- לתת לבנות להתבטא יותר מבנים ולעודד אותן לכך.
וכמובן, יש לחשוף את הנוער, בצורה מבוקרת, למיניות אחרת- להט"בים, א-מיניים ועוד.
 

גאיה1323

New member
אלון, מהמם, מסכימה.

אין מספיק לגיטימציה לא-מיניים בקרב הנוער.
Berethor הייתי שמחה אם תרחיב מה הסכנות ב״הוללות מינית״, בגילי המופלג עוד לא מצאתי סכנות שקיימות ביחסים מזדמנים שלא קיימות ביחסים קבועים.
ובכלל, אתה חושב שצריך לגנות סטוצים? למה?
 

Berethor

New member
חוץ מהעניין התדמיתי, יש הרבה יותר סיכון למחלות מין בסטוצים

כמו גם הרבה יותר סיכון מלהיפגע מאדם זר שלא אכפת לו ממך. וסיכון מוגבר להפרעות נפשיות, וסביר להניח שבמקרה של נשים הסיכון גבוה יותר, משום שנשים הן בדרך כלל רגשניות יותר מגברים ונקשרות יותר, ולכן קשה יותר לנשים לראות את זה "כסקס בלבד", והן מצפות לכך שיצא מזה יותר מסטוץ, אפילו אם הן לא מודות בכך באופן גלוי(או אפילו בפני עצמן), ואחר כך מתאכזבות קשות, משום שברוב המוחלט של המקרים לא יוצא מסטוץ זוגיות. אני לא אומר שיש לאסור על סטוצים לחלוטין, אבל בהחלט שווה להזהיר אנשים בפני זה, וזה גם מה שאני עושה, במיוחד שאני שומע שאלה של מישהי שעדיין לא עשתה את זה מעולם אבל שוקלת לנסות את זה, ובכך להיכנס לעולם הזה. הזהרה דומה יש גם לתת לאנשים ששוקלים לעסוק בזנות בפעם הראשונה, משום שהוללות מינית וזנות אלו נושאים מאוד דומים מבחינתי, בשניהם מקיימים יחסי מין עם הרבה אנשים, ההבדל הוא רק שבאחד מעורב גם כסף ובשני לא. לגבי א-מיניים, אפשר לציין שזה קיים, אבל הא-מיניות היא דבר לא מיני, ולכן לדעתי אין כל כך מה להרחיב על כך בחינוך מיני. לאיזו לגיטימציה את מצפה שתהיה לא-מיניים? שיקבלו את זה שהם א-מיניים בלי לשלוח אותם לטיפולים פסיכולוגים וסקסולוגים? או שישקלו להיות בזוגיות איתם, דבר שהוא בדרך כלל לא משתלם לאנשים מיניים. לדעתי א-מיניות טובה יותר לרווקים(משום שככה הרבה יותר קל להיות בלי מין), אבל לא טובה לזוגיות(משום שהיא מאוד מקשה על מציאת זוגיות ומשום שלא-מיניים יש הרבה פחות מה לעשות בזוגיות והם מתקשים להנות מהרבה דברים שקשורים בקשרים אינטימיים).

"רוצים לשמור על בריאותכם הנפשית? תפסיקו עם הסטוצים: מחקר שכלל אלפי תלמידי מכללות אמריקנים מצא שמפגשים מיניים חד פעמיים מגבירים את הסיכון להפרעות נפשיות, בהן דיכאון וחרדה. פסיכולוג: "הסטוץ מעלה את האדרנלין, אך מותיר תחושת בדידות ותסכול"."

[URL]http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4400577,00.html[/URL]

"Ms. Fanservice approaches her target. Wearing her tightest blouse, she sidles up to him, runs her hand down his arm, puts on a soulful look, smiles at him sweetly, does the "push-up" thing to accentuate her cleavage..."

"And her efforts to seduce the guy fall completely flat."

"Why? Usually because the intended "victim" is completely and totally above such things. Or maybe he just knows better than to play her game. Maybe he has absolutely no idea what she's doing. Or he's pre-occupied. Or he's just not attracted to her in particular, women in general, or anybody at all. Or, more simply, he is taken and is faithful."

[URL]http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/IgnoreTheFanservice[/URL]
 

גאיה1323

New member
רוב הנשים שעוסקות בסטוצים לא תסכמנה איתך

זו יכולה להיות בחירה מרצון ושמחה.
אני מאמינה לעדויות של נשים יותר מאיתי גל, מה גם שאם היית הולך למחקר המקורי היית מגלה שזה כלל לא מה שהוא אומר.
בכלל אני לא מסכימה עם הנימוקים הביולוגים שלך, זה כבר ידוע, שווה להסתכל על המציאות נכוחה.
לא הבנתי את האמירה האחרונה שלך בנוגע לא-מיניים? א-מיניים לא בוחרים בדרך החיים הזו בגלל שהיא תועלתנית למקרים מסוימים ומזיקה לאחרים, אלא כיוון שזו הנטיה שלהם, כך הם מרגישים (לא חשוב כרגע אם זה עניין ביולוגי מולד או לא), זו אינה בחירה בדיוק כמו שעניין באינטראקציה מינית עם עוד אדם אינו בחירה.
מזמינה להשכיל: http://www.tapuz.co.il/forums/forumpage/1493/גאווה/א-מיניים
ממליצה להסתובב מעט בפורום לפני שמפרסם בו משהו בכדי להבין את הלך הרוח ולצמצם התנהגויות לא מקובלות/פוגעניות בו.
 

Berethor

New member
אני מכיר את פורום א-מיניים, וגם יצא לי לכתוב בו בעבר, אבל זה

לא מה שישנה את העמדה שלי בנושא, למעשה דוווקא בגלל ההכריות שלי עם הא-מיניות ועם א-מיניים, הבנתי יותר כמה זה לא דבר נורמלי, במיוחד לאנשים שמעוניינים בזוגיות(כביכול), והרבה מהא-מיניים בפורום א-מיניים(אם כי לא כולם) טוענים שהם מעוניינים בזוגיות, אבל רק למנהלת לשעבר שם יש זוגיות, וגם במקרה שלה יש הרבה קשיים בגלל הא-מיניות. גם אם א-מיניות זה לא מבחירה, זה לא כל כך משנה, בפועל א-מיניות היא בעייתית עבור קשרים אינטימיים, ברוב המקרים, ואם מישהי היא גם א-מינית וגם אלהורית, אז הסיכויים שלה למצוא זוגיות שואפים לאפס(אם כי גם הא-מיניות בפני עצמה הסיכוי מאוד למצוא זוגיות בכלל ולזמן ארוך בפרט הוא מאוד נמוך), והסיבה לכך היא כמובן, שאין הרבה טעם להיכנס לקשר זוגי אם לא מעוניינים בדברים העיקריים שמאפיינים קשר זוגי ונכללים בקשר רציני(ולכן לא-מיניים ולאל-הוריים יש פחות מה להציע לצד השני). הפרסומת "לא מקיימים לא נדבקים" של משרד הבריאות מציגה בצורה טובה הרבה מהטיעונים האנטי-מיניים שנאמרים על ידי חלק מהא-מיניים. שלא לדבר על כך שגם כאשר א-מיניים מסכימים למין(בעיקר כדי לרצות את הצד שני וכדי שמישהי יסכים להיות איתם בקשר) הם לא נהנים מזה, אז מה טוב בזה בדיוק? ומה הפלא שזה נחשב להפרעה, ובעייתיות של זה באה לביטוי במיוחד בקשרים אינטימיים, ולכן ציינתי שעבור רווקים הא-מיניות זה לא כל כך נורא(ויש לא מעט אנשים שחושבים שזה נורא אפילו עבור רווקים).

"הפרעה בתשוקה המינית או הפרעה בייצר המיני (מכונה לעתים גם קרירות מינית) היא הפרעה בתפקוד המיני המתבטאת בהיעדר תשוקה מינית או בתשוקה מינית נמוכה, המתרחשת לאורך זמן ואינה קשורה בהפרעה נפשית או גופנית אחרת. הפגיעה בתשוקה המינית מתבטאת גם בהיעדר פנטזיות מיניות."

"ההפרעה נחלקת למספר סוגים. היא יכולה להיות כללית (היעדר כללי של תשוקה מינית) או מצבית (קיום תשוקה מינית כללית אך היעדר תשוקה במצבים מסוימים או כלפי בני זוג מסוימים). היא יכולה להיות נרכשת (מתחילה לאחר תקופה מסוימת בה לא הייתה הפרעה כלשהי בתשוקה המינית) או לאורך זמן רב (האדם מאז ומתמיד חש היעדר תשוקה מינית או תשוקה נמוכה)."

"הטיפול בהפרעה עשוי להיות באמצעות טיפול מיני, שכולל לרוב את שני בני הזוג. במהלך הטיפול נערך בירור האם מקור ההפרעה הוא ביולוגי - אז ניתן טיפול רפואי בהתאם; פסיכולוגי - אז ניתן טיפול פסיכולוגי מותאם; או קשור ביחסים בין בני הזוג - אז ניתן טיפול זוגי-מיני."

https://he.wikipedia.org/wiki/הפרעה_בתשוקה_המינית

 

גאיה1323

New member
לא הייתי מגדירה א-מיניות כהפרעה

זו נטיה, והיא לגיטימית במובן שלא פוגעת באף אדם.
בנוגע לקשרים הזוגיים, תתפלא כמה קשת הרצונות של אנשים רחבה.
א-מיניים הם לא בהכרח א-רומנטיים. קשר זוגי יכול לספק הרבה יותר ממין. הוא מספק חברות, אהבה, חום, תמיכה.. אלו לא דברים שיש לקחת בקלות ראש.
יש הרבה אנשים שם בחוץ שמחפשים קשרים לא מיניים אך רומנטיים..
מודה שאני פחות מצויה בפורום של תפוז אבל יש את הקבוצה הזו בפייסבוק שהיא מקסימה:
https://www.facebook.com/groups/aceisrael/?fref=ts
 
לא יודעת, ידעתי כל מה שלא הייתי אמורה

לדעת עד סוף כיתה ד' ותודה לבנים בשכבה שלי ולמחשב העזוב לגורלו בהפסקות. הבנו די מהר איך באים תינוקות לעולם.

שיעורי מין אצלנו לא כללו שום פן שובניסטי זה היה יותר פשוט כמה שיעורים נפרדים לבנים ובנות (יש בזה היגיון הרי אני לא בטוחה שילד או ילדה יחושו בנוח לשאול בנושא בכיתה מעורבת) שכללו תיאורים מכנים לחלוטין על מנגנון פיזי וביולוגי שקורה. לא היה בזה שום דבר מעשיר למעט ידע בלי הטיה לכאן או לכאן.

אמא שלי גם קנתה לי ספר קומיקס בגיל עשר בנושא על איך באים ילדים לעולם וחסכה ממני את שיחת הדבורים והציפורים (או בגרסא של סבתא -מצאו אותי בתוך כרוב בגינה).

ספר קומיקס זה רעיון יפה לדעתי.... אבל בעידן שבו הכל נגיש מה חוץ מלימוד מכני של עובדות אפשר לחלוק? תחושות? נטיות ? אידאולוגיה? זה לא דבר שאפשר ללמד אלא ע"י חוויה. או שאולי אני טועה,ואיך תלמד ילד את זה?
 

גאיה1323

New member
הלימוד המכני באמת פחות רלוונטי לדעתי

שיעורי ביולוגיה הם שיעורי ביולוגיה ושיעורי חינוך מיני הם משהו אחר.
לדעתי ההעברה צריכה להיות על דברים כמו כבוד הדדי, ידיעת הגבולות שלך עצמך, ידיעת הגבולות של השותפ/ה שלך, א-מיניות, היפר מיניות, הסכמה(!!!), שאין מה להתבייש בדברים שהגוף עושה (מחזור, שיער, כו׳), זה לגיטימי לרצות לגמור, זה לגיטימי לא לרצות לגמור, ועוד את כל הדברים שהלוואי שהיו מספרים לבני נוער כי הפורנוגרפיה ממש לא עושה את העבודה.
 
יש לך רעיונות מצוינים

אני מקווה שתיישמי אותם פעם. זה נשמע הרבה יותר מעניין משיעור יבשושי מה שכן אם יצא לך לקיים שיעור משותף לבנים ובנות מקווה שתתני לכל מי שרוצה לשאול להגיב לפי סקרנותו.

אני לא אהבתי שכתבו פה על אפליה-אשליה מתקנת. חופש מביא לעיצוב אותנטי לא הטלת מרות :)
 

גאיה1323

New member
שמחה לבשר שהם מיושמים

ואני מתכוונת להציע למכללה הגדולה בארץ להכשרת מורות ללמד את הסטודנטיות גם אחך להתמודד עם מין בכתה, כיום אין פתרון כזה שמוצע.
בנוגע להעדפה מתקנת, למה התכוונת?
 
אמרו פה שבגלל אפליה מתקנת

במידה ועושים שיעור מעורב צריך לתת יותר פתחון פה לבנות .
זה נשמע לי מטופש , צריך לעודד את כל מי שרוצה לדבר -שידבר בלי קשר למינו.
 

גאיה1323

New member
אממ זה נכון לכאורה

רק שיוצא שבנות לא מדברות בכתה. (http://cms.education.gov.il/NR/rdonlyres/741168FC-64E5-4C93-B515-A98EC077FBCA/171934/1.pdf מדברים בחוברת הזו קצת על זה לדעתי)
בנים מדברים יותר ומורות גם נותנות לבנים לדבר יותר ״אחרת הם עושים מהומה״, בעוד כשבת נדרשת לחכות חצי שעה בשביל לדבר או שהיא מתייאשת או שהיא סובלת את עלבונה בשקט, לכן יש ניסיון שבנות תדברנה יותר וביחוד בשיעורי חינוך מיני.
הסיבה שביחוד בשיעורי חינוך מיני היא שבנים באים בדרך כלל לשיעורים עם ״יתרון לא הוגן״, הם רואים יותר פורנוגרפיה מבנות ולכן הם מאמינים שיש להם מושג בנוגע לאופן שבו מין אמור להתנהל.
אם יצא לך לדבר עם חבורה של נערים על מין תוכלי לראות יופי איך הם לומדים את כל מה שהפורנוגורפיה מלמדת ומאמינים שכך ראוי ליישם.
אגב, לכן אני בעד הפרדה בשיעורי חינוך מיני, בנים ובנות מקבלים מסרים שונים (והפוכים) מהחברה בנוגע למין, השיח צריך להיות שונה בין בנים לבין בנות.
 
למעלה