ייצוג יחסי של נשים בתחומים גברים ופמיניזם

aaa123

Member
ייצוג יחסי של נשים בתחומים גברים ופמיניזם

הייתי מצפה שבמדינות הנחשבות לפמיניסטיות יחסית יהיה ייצוג יחסי גבוה יותר של נשים בתחומים גברים.

בדיקה שלי מראה שלפחות בנושא השחמט זה לא נכון,ובשבדיה שנחשבת למדינה פמיניסטית יחסית אחוז השחמטאיות הפעילות מכלל השחמטאים הפעילים נמוך בהשוואה לרוב גדול של המדינות.

שחמטאי פעיל לצורך הדיון הוא שחקן שרשום בפיד"ה כשחקן פעיל (בשביל זה צריך רמה מינימלית כלשהי כדי לקבל מד כושר מטעם פיד"ה ובנוסף לשחק לפחות משחק אחד למד כושר של פיד"ה בשנה האחרונה).

בשבדיה 1838 שחמטאים פעילים מתוכם רק 48 שחמטאיות כלומר 2.6%
10% זה בערך באמצע של המדינות כאשר המדינות המובילות באחוז השחמטאיות מבין אלו שיש בהן למעלה מ100 שחמטאים הן
1)ויאטנם 79 שחמטאיות מתוך 189 כלומר 41.8%
2)מונגוליה 105 שחמטאיות מתוך 272 כלומר 38.6%
3)איחוד האמירויות 70 שחמטאיות מתוך 197 כלומר 35.5%
4)סין 121 שחמטאיות מתוך 346 כלומר 35%
5)גיאורגיה 126 שחמטאיות מתוך 430 כלומר 29.3%
6)סרי לנקה 404 שחמטאיות מתוך 1545 כלומר 26.1%

מבין המדינות הגדולות משבדיה מבחינת כמות שחמטאים פעילים אפשר לציין גם את
רוסיה עם 2180 שחמטאיות מתוך 12169 שזה 17.9% ועדיין עדיף על רוב המדינות.

כדי למצוא את הנתונים בכל מדינה אפשר להכנס ללינק הבא ולחפש לפי מדינה כאשר מסמנים Exclude inactive FIDE rated only,ומסמנים both שזה הדיפולט כדי למצוא את מספר השחמטאים או female אם רוצים למצוא את כמות השחמטאיות.

[URL]https://ratings.fide.com/advseek.phtml[/URL]
 

ga26

Member
אני חושב שהאמירה שלך גורפת מידי

יתכן שבשח מט אתה צודק אבל באופן כללי זה שהמדינה פמניסטית יחסית רק אומר שלנשים יש חופש לבחור את עיסוקן, פעולותיהן, אורח חייהן וכו'. כלומר לנשים בדוגמה הספציפית יש את כל היכולת ואין חסמים מובנים שמונעים מהן לבחור להיות שחמטאיות.
אבל, עדיין לנשים יש יכולת בחירה.
ועדיין נשים שונות מגברים.
ולכן יתכן מאוד מצב שבו למרות שאין חסמים עדיין גם אחרי שנים רבות נותר תחום שבו נשים מבחירה פחות רוצות לעסוק בו.
&nbsp
שוב, לא בטוח ששח מט זה משחק שאמור להיות תחת הכותרת של תחום שנשים בוחרות לא להשתתף בו - אני לא מדבר על שח-מט אלא באופן כללי על האמירה הראשונה שלך.
&nbsp
דבר שני, אני חושב שגם אחרי שמדינה כהגדרתך פמניסטית יחסית נניח מדינות סקנדינביה (לבינתיים כל עוד יש שם רוב אירופאי...) לפעמים עוברות שנים רבות עד שמספיק נשים רוצות ומסכימות לוותר על התניות חברתיות ועל פרצופים של אנשים כשהן נכנסות לתחום בו יש רוב גברי. ולכן, גם אם המדינה פמיניסטית יחסית יעברו שנים עד שבתחומים כאולו יהיה שוויון (מניח שצריך דור-שניים שיגדלו למציאות שוויונית לשם כך).
 

aaa123

Member
תחום גברי הוא תחום שרוב העוסקים בו הם גברים

או שלגברים יש עליונות בהם לפי המציאות.
זה לגבי האמירה הראשונה.
&nbsp
אבהיר שבהודעתי לא התכוונתי לתחומים שקשורים ביכולת פיזית כך שלמרות שאפשר לומר שריצה זה תחום גברי לא הייתי מצפה שהמצב יהיה שונה במדינות פמיניסטיות.
&nbsp
במלים "תחום גברי" אין קביעה שנשים לא אמורות לעסוק בתחום.
 

Berethor

New member
גם בשחמט יש הפרדה מגדרית בתחריות וזה סימן שלגברים יש עליונות

גם בתחום הזה. כן בתחומים שהם פחות פיזי, היתרונות של גברים באים פחות לביטוי, אבל גם מבחינה מנטלית גברים ונשים הם לא אותו דבר, גברים נוטים להיות טובים גם בחשיבה לוגית וחשיבה אסטרטגית, זאת אחת הסיבות לכך שגברים נוטים להעדיף מקצועות ריאלים על פני מקצועות הומנים. חוץ מזה עצם העובדה שיש הפרדה מגדרית בתחריות שחמט וגם בתחרויות ריצה זה הופך את הטענה שנשים לא משתתפות בתחריות שחמט ובתחרויות ריצה בגלל שהן פחות טובות מגברים בנושא ללא ממש רלוונטית, שהרי אם נשים לא מתחרות נגד גברים, אז החיסרון של נשים מול גברים בתחום לא בא לביטוי, משום שהן מתחרות נגד נשים אחרות ולא נגד גברים, ולכן זאת לא סיבה כל כך רלוונטית, הסיבה שפחות נשים עוסקות בדברים האלו זה בעיקר משום שלנשים יש פחות נטייה להתעסק בדברים האלו, בחברות שאין איסור על נשים לעסוק בדברים האלו. אישה לא יכולה להצדיק הפסד שלה נגד אישה אחרת בכך שלגברים יש עליונות מגדרית/טבעית בתחום. יש לציין שלא רק בתחרויות ממוסדות כל מין/מגדר מתחרה מול בני מינו/בני מגדרו, גם בחיים באופן כללי גברים מתחרים לרוב מול גברים אחרים ונשים מתחרות נגד נשים אחרות, גברים בדרך כלל נלחמים מול גברים אחרים על דומיננטיות, ונשים מתחרות מול נשים אחרות על מי יפה יותר. באשר להבדלים בין המדינות, ומה במדינה שנחשבת לפמיניסטית יותר יש פחות נשים שעוסקות בתחומים גבריים/תחומים שאינם נשיים טיפוסיים/קלאסיים, יכולים להיות לכך שני סיבות עיקריות. הסיבה הראשונה היא בכך שהרבה מהאנשים שמברברים על כמה שהם פמיניסטיים וליברלים הם בפועל לא כאלה פמיניסטים וליברלים, לדוגמה סקסיזם(במיוחד כלפי גברים) הוא דבר שמאוד נפוץ בפמיניזם הרדיקלי, והגזענות(במיוחד כלפי בני עמם) היא מאוד נפוצה בשמאל הקיצוני, ואלו דברים שהם די אירוניים. הסיבה השניה היא בכך שלנשים יש הרבה פחות נטייה טבעית לעסוק בתחומים גבריים, ולכן דווקא החברות שגורמות לנשים לעסוק בתחומים גבריים, הן אלו שמסללות נשים יותר, ברגע שיש לנשים בחירה אמיתית, רובן יעדיפו דברים נשיים, וזה בניגוד לציפיות של פמיניסטיות רבות, אשר היו מעדיפות שנשים היו מעדיפות דברים שאינם נשיים טיפוסיים/קלאסיים, אבל מה לעשות שwishful thinking ואידיאולוגיה זה לא דברים שמשנים את העדפות והנטיות של רוב האנשים, ולכן עדיף להתחשב גם במציאות בשטח ולא רק בדברים שהיינו רוצים שיהיו.

 

aaa123

Member
זה נכון שלגברים יש עליונות בפועל בשחמט אבל זה לא מדוייק

שיש הפרדה מגדרית בשחמט.
&nbsp
אין תחרויות שהם לגברים בלבד בהגדרה אלא רק תחרויות לנשים בלבד ,ובפועל נשים שמשחקות שחמט בדרך כלל משחקות גם מול גברים בתחרויות לא לנשים בלבד וגם מול נשים בתחרויות לנשים בלבד.
&nbsp
זה לא המצב בתחרויות ריצה שם נשים לא מתחרות בכלל מול גברים.
לגבי הטענה שגברים נוטים להיות טובים יותר בחשיבה לוגית(אני אתייחס כאן רק לנושא השחמט) אז השאלה היא אם זה דבר מולד או ענין של חינוך או גם זה וגם זה.
&nbsp
חלק מההסבר לעליונות של גברים על נשים בשחמט הוא העובדה שיותר גברים משחקים שחמט יחסית לנשים אבל זה לא כל ההסבר כי אחוז הנשים ברמות הגבוהות מכלל השחקנים ברמה הגבוהה עוד יותר קטן מהחלק של הנשים בשחמט בכלל.
&nbsp
לדעתי סיבה נוספת לעליונות של גברים על נשים בשחמט היא שגברים שמשחקים שחמט מגלים יותר ענין בשחמט יחסית לנשים שמשחקות שחמט,ולדעתי גם בין אלו שמשחקים שחמט כמות הזמן הממוצעת שאישה מקדישה לשחמט נמוכה יותר מכמות הזמן הממוצעת שגבר מקדיש לשחמט.
&nbsp
גם על סיבה זאת אפשר להתווכח האם זה מולד או נרכש.
&nbsp
אם לעשות השוואה עם ריצה אז אזכיר שיהודית פולגר הגיעה בעבר להיות אחד מ10 הטובים בעולם בין הגברים,ובגיל צעיר היתה מספר אחד בגילה גם יחסית לבנים כאשר לא ידוע לי על אישה שהגיעה אי פעם להיות בין 10 הטובים בעולם בין הגברים בריצה או הגיעה להיות מספר אחד בין הבנים עד גילה בשלב מסויים.
&nbsp
 

Berethor

New member
הפרדה מגדרית חלקית יש גם בתחרויות הגיימינג בדרום קוריאה

זה שיש תחרויות לנשים בלבד זה עדיין סימן להפרדה מגדרית ועדות לכך שלגברים יש עליונות בשחמט ובגיימינג, אם נשים היו יכולות לשחק ברמה של גברים אז לא היה צורך בתחריות לנשים בלבד, הסיבה העיקרית להפרדה מגדרית בתחריות רבות זה משום שגברים יותר טובים בהן, עד לרמה שלנשים כמעט אין שום סיכוי לנצח בתחריות מול גברים, ולכן עושים תחרויות נפרדות לנשים, כדי שיהיה לנשים סיכוי לנצח(נגד נשים אחרות). אין תחרויות לגברים בלבד משום שגברים לא צריכים תחריות לגברים בלבד והם בדרך כלל/תמיד מנצחים בתחרויות מעורבות מגדרית, לא זכור לי אפילו פעם אחת שאישה הצליחה להגיע למקום ראשון בתחרויות מעורבות מגדרית, במציאות האנדרדוג בדרך כלל מפסיד, זאת בניגוד לסרטים שבהם בדרך כלל האנדרדוג מנצח, וזה הפך כבר לקלישאה ביצירות פנטזיה, אבל יש גדול בין פנטזיה לבין מציאות. כן בשחמט ובגיימינג יש פחות הפרדה מגדרית מאשר בתחרויות פיזיות יותר, אבל בפועל הרבה שחקניות שחמט מקצועיות לא משתתפות בתחרויות מעורבות מגדרית, משום שהן יודעות שהן לא יצליחו לנצח בהן, ולחשוב כמה צעדים קדימה זה אחד הדברים הכי חשובים בשחמט. בתחריות ברמה גבוהה, אימונים זה לא מספיק, צריך גם פוטנציאל גבוה, משום שלשני הצדדים יש אימונים. בנוגע לחינוך, זה שיהודית פולגאר התחילה לשחק בשחמט היה יותר עניין של חינוך מאשר אם היא לא הייתה משחקת בשחמט, יהודית פולגאר לא בדיוק התחילה להתאמן בשחמט על דעת עצמה, אבל כנראה שהיה לה יותר פוטנציאל ועניין בשחמט מאשר לשתי האחיות שלה, ולכן היא הצליחה יותר מהן בתחום, למרות שהן קבלו חינוך דומה, ולכן זה לא רק עניין של חינוך.

לא ראיתי איפה כתוב שיהודית פולגאר הייתה מספר אחד, בשנת 2004 יהודית פולגאר דורגה מספר 8 מבין גברים, והיא הייתה מספר 1 מבין נשים, לפחות עד שהיא פרשה משחמט תחרותי(משום שהיא לא רצתה להקריב את חיי המשפחה שלה לטובת הקריירה ודאגה לשני ילדיה השאירה לה הרבה פחות זמן בשביל האימונים והתחרויות השחמט). להיות מספר 8 בעולם בשחמט זה השג יפה באופן כללי ועבור אישה בפרט, אבל עדיין יש לפחות 7 גברים שהם שחקני שחמט יותר טובים משחקנית השחמט הכי טובה בקרב נשים. נראה שליהודית פולגאר בהחלט יש ביטחון רב בכישורים שלה, משום שבניגוד להרבה שחקניות שחמט אחרות, היא סרבה לשחק בתחרויות המיועדות לנשים בלבד, והיא גם לא הייתה בוכה כאשר היא הייתה מפסידה במשחק מול גבר. היכולות של יהודית פולגאר הן טובות, אבל אני בספק לעד כמה הן מייצגות את רוב הנשים, אבל במקרה הזה להיות מיוחדת זה לטובה. לעובדה שיש יותר גברים משחקים בשחמט מנשים יכולה להיות השפעה על המבחר של הנשים שמשחקות בשחמט, אבל ליתרון המספרי בשחמט אין חשיבות רבה, משום שזה משחק של 1 על 1. אתה חושב שנשים משקיעות פחות באימונים בשחמט מאשר גברים?

אם זה נכון היה נכון אז זה היה אומר שזה יותר באשמתן של נשים שהן לא טובות מספיק בשחמט, בעוד שאם מבחינה טבעית נשים פחות טובות בנושא אז זה פחות באשמתן, משום שהן עושות כמיטב יכולתן, אבל לגברים פשוט יש יותר פוטנציאל בנושא. לדעת להשתמש בצורה טובה במה שיש זה חשוב, אבל גם הגודל/חוזק של מה שיש זה חשוב. כמו עם מרבית ההבדלים המגדריים, זה דבר שהוא קודם כל מולד, החינוך מגביר את הדברים המולדים יותר, אבל זה לא מגיע יש מאין. אני מאמין שגברים נוטים להיות טובים יותר בחשיבה לוגית מטבעם, חשיבה לוגית זה דבר שנדרש גם כדי להיות ציד/לוחם טוב, וזה תפקידים קלאסיים/טבעיים של גברים, גם אצל בעלי חיים, טורפים נוטים להיות מאוד אינטליגנטיים, לדוגמה חתולים וכלבים. גברים גם נוטים להיות פחות רגשניים, דבר שגם כן תורם לחשיבה הלוגית, בנוסף שחמט זה לא רק משחק לוגי אלא גם משחק מלחמתי, אז על אחת כמה וכמה שגברים נוטים להיות טובים יותר בזה ולהתחבר לזה יותר, אפילו שאני באופן אישי לא חובב גדול של שחמט, בזמן המודרני יש משחקי אסטרטגיה בתורות ובזמן אמת שהם מעניינים יותר לדעתי, ואני אוהב משחקי אסטרטגיה. אם התחרויות היו על טיפוח או טיפול בילדים, סביר להניח שנשים היו נוטות להיות יותר טובות בהן, אם כי אלו דברים שהם לא כל כך תחרותיים בכל מקרה.

"אנדרדוג הוא אדם או קבוצה של אנשים המשתתפים בעימות, תחרות או מרוץ, בו ההערכה או הציפיה הרווחת היא שידם תהיה על התחתונה. הביטוי הושאל מהארצות דוברות האנגלית לכל העולם, ונפוץ בעיקר בתחומי הפוליטיקה, הצבא והספורט."

"במקרים רבים זוכה ה"אנדרדוג" בתחום כלשהו באהדת הקהל, מעצם היותו אנדרדוג ונכונותו להיאבק מול תחרות עדיפה או תנאים גרועים עבורו."

https://he.wikipedia.org/wiki/אנדרדוג

"לאסלו פולגאר, אביה של יהודית, אימן אותה ואת שתי אחיותיה סוזאן וסופיה, במטרה לעשותן לילדות פלא המצטיינות בשחמט, ואף לימד אותן את השפה הבינלאומית אספרנטו. מלבד אספרנטו והונגרית, פולגאר דוברת רוסית, אנגלית וספרדית. יהודית פולגאר מעולם לא השתתפה באליפות העולם בשחמט לנשים, משום שהיא מסרבת לשחק בתחרויות המיועדות לנשים בלבד."

https://he.wikipedia.org/wiki/יהודית_פולגאר

 

aaa123

Member
אני יודע על פעמים לא מעטות שנשים זכו בתחרויות מעורבות מגדרית

כמובן לא באליפות העולם אלא בתחרויות חלשות יותר,וזה כולל גם מספר תחרויות בארץ.

גם אם נתעלם מיהודית פולגר שלמשל זכתה בעבר למשל באליפות הונגריה כשהיא היתה האישה היחידה(אין הרבה נשים שהצליחו לזכות באליפות ארצן לבוגרים) אז גם נשים ברמה נמוכה הרבה יותר זכו בתחרויות מעורבות מגדרית.

בארץ האחרונה שהשיגה את זה בפסח האחרון היא מיכל להב שזכתה באליפות הארץ עד גיל 18 המעורבת מגדרית,ואני חושב שבארץ זה תקדים שנערה זוכה באליפות נוער מעורבת עד גיל מסויים.

יש לציין שהטובים ביותר בין הבנים נעדרו מהתחרות או בגלל שהעדיפו להתכונן לבגרות או בגלל סיבות אחרות, ועדיין מיכל היתה מדורגת שלישית מתוך 8 לפי הדירוג המוקדם(מד כושר) כך שעצם זכייתה בתחרות היא בכל זאת הפתעה(בתחרות שיחקו 6 נערים ו2 נערות כשמיכל אחת מהן).

מיכל לא ברמה קרובה ליהודית פולגר וגם לא ברמה קרובה לזכות באליפות הארץ המעורבת.

אליפות הארץ לנוער עד גיל מסויים היא תחרות מעורבת מגדרית שיחסית קשה לזכות בה אבל יש תקדימים לתחרויות קלות יותר מעורבות מגדרית שנשים זכו בה.

אותה מיכל להב גם זכתה בעבר במוקדמות אליפות הארץ לנוער מחוז מרכז עד גיל 11 בתחרות מעורבת(הטובים ביותר עלו אוטומטית לגמר לפי מד כושר כך שהיא לא שיחקה נגדם אבל עדיין מדובר בתחרות מעורבת כשרוב השחקנים בה היו בנים והיו שם 73 מתחרים).

מיכל להב ובנות אחרות גם זכו בעבר בתחרויות מעורבות נוספות שאינן במסגרת אליפות הארץ.
כמובן שהטובים ביותר לא שיחקו בהן.

אני יודע על מספר נערות נוספות שזכו בתחרויות מעורבות ביניהן עדי צימרמן(גם זכתה במוקדמות אליפות הארץ עד גיל 11 שהיתה תחרות מעורבת והשיגה השג דומה למיכל להב אבל פרשה בינתים משחמט).

שחר עמיאל זכתה בתחרות המשנית בהרצליה(לא התחרות החזקה ביותר ושחקנים מעל רמה מסויימת לא זכאים לשחק בה אבל עדיין רוב גדול של המשתתפים בתחרות המשנית הם בנים ו22 מתוך 24 המשתתפים היו בנים,ואני מצרף קישור לתוצאות התחרות ששחר עמיאל ניצחה בה עם תוצאה של 100 אחוז.

[URL]http://netanyachess.com/Event/ev_447/he[/URL]

לימור אלטשול זכתה בתחילת דרכה כשהיתה ילדה בת 10 בתחרות מעורבת(חלשה יותר מהתחרות של שחר עמיאל),ואם אני מחפש תוצאות של שחמטאיות מצטיינות אז לדעתי ברוב המקרים הן זכו לפחות פעם אחת בחיים בתחרות מעורבת(ולא צריך להיות ברמה הגבוהה בשחמט כדי לזכות בתחרות מעורבת).

[URL]http://netanyachess.com/Event/ev_N4102/he[/URL]

אגב לגבי טענתך שאין תחרויות לגברים בלבד כי גברים לא צריכים את זה אז זה לא המצב בענפי ספורט פיזי שם יש תחרויות לגברים בלבד,ואישה לא תוכל לשחק כדורגל בליגה לגברים אפילו אם היא מספיק טובה, ורוצה לשחק שם פשוט כי החוקים אוסרים את זה.
זה לא שאין נשים מספיק טובות כדי לשחק בליגה לגברים בכדורגל.
אין נשים מספיק טובות בשביל לשחק בליגות הגבוהות אבל אני בטוח שיש נשים שרמתן מספיק גבוהה כדי לשחק בליגה ג לגברים בכדורגל בישראל אבל החוקים אוסרים עליהן לשחק שם.
 

Berethor

New member
כאשר בונים קבוצת כדורגל מעדיפים שהיו שם את הטובים שבטובים

אז כמובן שהם לא יקבלו אישה לשם, משום שהיא תהיה בחיסרון משמעותי מול שחקני היריב, וככה כל הקבוצה עלולה להפסיד. אם אתה באמת מאמין שנשים יכולות להיות טובות מספיק כדי להתחרות נגד גברים בכדורגל או כדורסל, אתה טועה לדעתי, לגברים יש יתרון פיזי ברור מבחינת כוח ומהירות על נשים, וגם שחקניות ומאמנות הודו בכך. אתה יכול להתווכח על נושא היתרון בשחמט, אבל לא על תחרויות פיזיות יותר, גברים בעלי מסת שריר וגובה יותר גדולים מנשים באופן ממוצע ובאופן טבעי, ויש לזה השפעה גדולה על היכולות הפיזיות של גברים. שום אימונים שבעולם לא ישנו את היתרונות הבסיסים האלו, משום שכישורים פלוס כוח עדיף זה יותר מרק כישורים. מניסיון אישי שלי זה חוויה לא טובה לשחק בקבוצה אחת עם מישהי שלא מספיק טובה, יצא לי לשחק באותה קבוצה עם ידידה לשעבר שלי, 2 מול 2, והיינו מפסידים כל הזמן בגלל שהיא לא הייתה טובה מספיק, עד שנמאס לי לשחק איתה באותה קבוצה, במשחקים מול המחשב(שהוא בדרך כלל פחות טוב משחקן אנושי) זה עוד היה אפשרי אבל אפילו אז הביצועים שלה לא היו משהו, לפחות שהיא הייתה משחקת 1 מול 1 ומפסידה, אז ההפסד היה רק שלה, והיא לא גרמה לאנשים נוספים להפסיד בגללה. ככה שהדוגמה שלך עם כדורגל מאוד לא טובה, משום שכל הקבוצה יכולה להפסיד בגלל זה ולא רק השחקנית עצמה. יש לציין שאני לא חושב שזאת סיבה לא לקבל נשים בתור לוחמות, אפילו באני מכיר בכך שלוחמים חזקים יותר, משום במבחינה צבאית יש גם את העניין של כוח אדם, ושיש לצבא יותר חיילים זה דבר טוב, אבל בספורט קבוצתי יש הגבלה על מספר השחקנים בקבוצה, ולכן מעדיפים לקחת לתפקיד רק את הטובים שבטובים, בצבא לא כל חיילת צריכה להיות ברמה של קומנדו, אפילו מבין הגברים לא כולם מתקבלים ליחידות עלית, אז על אחת כמה וכמה שזה מאוד קשה לנשים. הדוגמה של לימור אלטשול לא ממש טובה, בגיל 10 הבנים והבנות עדיין לא עברו בגרות מינית, ככה שהרבה מההבדלים הפיזיים והמנטליים בין גברים ונשים עדיין לא קרו(ולכן הם עדיין לא גברים או נשים במלוא מובן המילה), זה כמו שפנתרית סגולה טוענת שהיא הייתה חזקה יותר פיזית מהבנים בסביבה שלה כאשר היא הייתה ילדה, אבל עכשיו כמעט כל גבר שהיא נתקלת בו הוא גדול וחזק יותר ממנה, והיא לא אוהבת את זה, משום שהיא מתקשה לקבל את זה שגברים יותר חזקים מנשים באופן טבעי, כוח פיזי זה חלק די חשוב מהגבריות. גם מרבית הדוגמאות האחרות שלך הם בגילאים מאוד קטנים ככה שהם לא כך כל רלוונטים לדעתי, אבל מיכל להב היא הכי קרובה לזה.

"The female version of Charles Atlas Superpower and often associated with Muscles Are Meaningless and Awesomeness by Analysis. Regardless of how frail, small or seemingly underpowered the Action Girl might look, when the chips are down she is the embodiment of badassery in a small package, whether for good or evil. Normally used with a lot of acrobatics and turns while fighting, probably implying some kind of mystic martial arts that focuses on agility and precise hits. Works that retain some attempt at physical plausibility usually use this to indicate a Glass Cannon type of heroine; more stylized works may have her slowly lugging around a huge weapon and acting as a Glacier Waif."

"This trope has some relationship with Imperial Stormtrooper Marksmanship Academy because the tiny but skilled fighter rarely meets a stronger but also skilled fighter, even when she's fighting cops, mercenaries, and other people who should be trained in violence."

[URL]http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/WaifFu[/URL]

 

aaa123

Member
לגבי כדורגל דיברתי על הליגות הנמוכות

וברור לי שאישה לא יכולה להתחרות ברמות הגבוהות אבל בליגה הנמוכה אני מאמין שיש מעט שחקניות שמספיק טובות ועדיין לא ירשו להן לשחק.
&nbsp
לגבי שחמט אז
א)בלי לדון בשאלה מה מקור הפער
הפער קיים בכל הגילים(לא סתם יש אליפות עולם עד גיל 10 לבנות ואליפות עולם עד גיל 10).
עובדה שלפני מיכל להב שהיא בת 17 ולא בדיוק ילדה לא היתה מישהי שזכתה באליפות הארץ מעורב עד גיל כלשהו,וגם מיכל ניצלה את העדרות הטובים ביותר בארץ מהתחרות כך שזה לא שהיא הטובה ביותר בארץ עד גילה.
&nbsp
ב)לפחות אחת התחרויות שכתבתי עליה לא היתה מיועדת לנוער,ובתחרות ששחר עמיאל זכתה בה שיחקו בוגרים לא מעטים(כמובן לא ברמה הגבוהה).
&nbsp
אישה שזוכה בתחרות שחמט מעורבת ברמה של אליפות הונגריה לגברים כמו יהודית פולגר זה באמת דבר נדיר(ואם אני לא טועה היה רק עוד מקרה אחד או 2 של אישה שזכתה באליפות מדינתה).
אישה שזוכה בתחרות שחמט מעורבת כלשהי לא.
יש דבר שנקרא מד כושר בשחמט, שנקבע לפי השגים של השחקן.
התחרות ששחר עמיאל זכתה בה היתה תחרות עד מד כושר מסויים(וכמובן שאי אפשר לזכות בה שוב ושוב כי עולים במד כושר כתוצאה מזכיה בתחרות).
&nbsp
חוץ מזה גם בלי הגבלת מד כושר כל הטובים ביותר(וזה כולל לדעתי את כל 200 הראשונים בארץ) לא יבואו לתחרות אם לא יהיו שם פרסים כספים משמעותים כך שאישה בהחלט יכולה לזכות בתחרות מעורבת שלא מוגבלת במד כושר.
 

Berethor

New member
בסדר, נראה שלא הבנתי אותך נכון מקודם, אבל איך השתתפות בתחרות

מקצועית ללא השחקנים הטובים ביותר מוכיחה משהו? בקרב גיימרים השג כזה לא שווה הרבה, אם שחקן טוב/טוב יחסית משחק נגד נובים, ומסוגל לנצח רק נגדם ולא נגד שחקנים טובים. אני זוכר מקרה אחד ששחקן טען שיש לו סטטיסטיקה של הרבה נצחות ומעט הפסדים, ובתגובה כתבו לו שהוא משחק רק/בעיקר נגד נובים, ואם זה נכון, אז ההשג שלו הוא לא כל כך מרשים. אישה יכולה לנצח בתחרות שמעט שחקנים טובים ישתתפו בא, זה נשמע מתחכם משהו, וכמובן שזאת לא הייתה הכוונה שלי כאשר דיברתי על אם נשים יכולות לנצח בתחרות מעורבת.

"נוב או ניובי (מאנגלית: Newbie , Newb , n00b או Noob) הוא מונח סלנג המתייחס לטירון או למישהו אשר אינו מיומן או חסר כל ניסיון בתחום מסוים. למרות שהוא יכול לשמש גם ככינוי גנאי, השימוש בו פעמים רבות תיאורי ואינו כולל שיפוטיות ערכית."

"כיום הביטוי פופולרי בהקשר של משתמשים חדשים בקהילות וירטואליות מקוונות כגון משחקי וידאו מקוונים, פורומים, בלוגים, קבוצות דיון או רשתות חברתיות. בעברית התפתחו עם הזמן עוד מילות סלנג כגון: "נעב"‏(עיוות לשוני של המושג המקורי) "בוט"‏, "חדשניק"‏ וכו".

[URL]https://he.wikipedia.org/wiki/Noob[/URL]

 

aaa123

Member
התחרויות המעורבות שדיברתי עליהם אינן לשחקנים חסרי כל נסיון

אם כי מדובר בשחקנים שרחוקים ברמתם מהשחקנים הטובים ביותר.

יש לא מעט נשים שטובים יותר מרוב השחקנים הגברים שמשחקים בתחרויות(הרוב כמובן אינם מקצוענים ורחוקים מלהיות חסרי כל נסיון אבל רחוקים ברמתם מהטובים ביותר).

התחרות המעורבת החזקה מהתחרויות שציינתי זאת שמיכל להב זכתה בה (אליפות הארץ עד גיל 18) כללה רק שחקנים שטובים יותר מרוב השחקנים הגברים שמשחקים בתחרויות,ואם נובים זה חסרי נסיון אז הם רחוקים מלהיות חסרי נסיון ולכל אחד מהם יש שנים של נסיון בתחרויות.

זה עדיין לא הופך אותם לקרובים ברמתם לטובים ביותר בארץ(והם גם לא הטובים ביותר בארץ עד גיל 18 כי 6 או 7 המדורגים הראשונים בארץ בקבוצת גיל 17-18 דחו את ההזמנה לתחרות).
 

גאיה1323

New member
כרגיל אם אתה טוען להבדלים פיזיים אבקש מקור

כרגע ככל הידוע לי אין הוכחה ממשית שגברים יותר לוגים מנשים, אני מודעת לסטיגמה אבל עוד לא מצאתי לה אישוש. העובדה שנשים הולכות ליותר מקצועות הומאניים וגברים לריאלים הוכחו במספר רב מאוד של מחקרים סוציולוגיים כהתניות חברתיות ולא הבדל פיזי.
 

Berethor

New member
למה צריך להביא סימוכין לכל דבר? זאת דעתי ואת לא חייבת להסכים

ולגבי למה לא טרחתי לכתוב לדעתי בהודעה עצמה, זה משום שמבחינתי לא מדובר בדבר שהוא שנוי במחלוקת ולא עניין של העדפה, זה דבר שיש לי ביטחון מאוד גבוה בכך שהוא נכון. אני מודע לכך שהבדלים שקשורים למוחות יותר קשה להוכיח מאשר הבדלים בחלקים אחרים בגוף, שאותם קל יותר לראות. התניות חברתיות לא שוללות התניות ביולוגיות, משום שהרבה מההתניות החברתיות מבוססות על התניות ביולוגיות, הרבה יותר קל לשכנע אנשים להשקיע במשהו שהם מתחברים עליו יותר באופן טבעי מאשר לשכנע אנשים להשקיע במשהו שהם לא מתחברים עליו באופן טבעי. בינתיים אני יכול להביא לך ביסוס יותר לכך שגברים נוטים להיות רגשניים הרבה פחות מנשים באופן טבעי/ביולוגי, וזה אחת הסיבות לכך שגברים מתחברים יותר לחשיבה לוגית, משום שזה דבר ידוע שרגשות חזקים מקשים על אנשים לחשוב בצורה לוגית, וזה אחת הסיבות שיש נשים שמתאהבות בגברים בעייתים(בחלק מהמקרים אפילו אם הן יודעות על כך שהם בעייתים), אם הן היו חושבות בצורה לוגית אז אולי הן היו מבינות(ומפנימות) שלא שווה להן להיקשר לאנשים כאלו.

"Research has revealed that it is actually, legitimately harder for men to cry once they hit puberty, thanks to hormones."

http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/MenDontCry

"For some people, especially the cynics and the "logical" or "scientific", a point in life is reached where they consider The Power of Love as a ridiculously stupid fiction that can be downright dangerous, and focus their efforts on satisfying something else instead. Usually, it's caused by their realization that Love Hurts, sometimes due to a lover who jilted them or cheated on them, or because the lovers they witnessed only ended up living in poverty, slavery, Domestic Abuse, being Too Dumb to Live, and other such forms of Destructive Romance that would have been obviously avoided if they didn't let their heart take over their brain."

http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/SillyRabbitRomanceIsForKids
 

גאיה1323

New member
מציעה לשנות גישה

גם גברים עושים דברים מטומטמים, זו לא הוכחה לשום דבר.
אין סימוכין למה שאתה אומר, אתה מכפיש מגדר שלם, את המגדר שלי, סתם כי זה נראה לך נכון והגיוני. ובכן לי זה לא נראה הגיוני, זה דארוויניזם חברתי לכל דבר.
למקור בנוגע לכך שאין באמת הבדלים דרסטיים מבחינה נוירולוגית בין המגדרים בנושאי לוגיקה וכו׳, מוזמן לעיין בכתבי פרופסור דפנה יואל מאוניברסיטת תל אביב, ואפילו יש סרטון: https://www.youtube.com/watch?v=ONY04yf4M2Q
 

Berethor

New member
הנה מצאתי סימוכין להבדלים בין המינים, בוידאו שמצורף להודעה

בין אם ההבדלים הם דרסטיים ובין אם לא, הם מספיק משמעותיים, כדי לגרום לרוב הגברים ורוב הנשים להעדיף דברים שונים ולהיות טובים יותר בדברים שונים, וכמובן שבתחרויות ישירות בין גברים לנשים יש חשיבות עוד יותר גדולה לעליונות בתחום זה או אחר. צפיתי בוידאו של פרופסור דפנה יואל, אבל רובו עוסק בטרנסג'נדריות, ולכן זה לא כל כך רלוונטי למרבית הגברים והנשים שאין להם בעיה עם הגוף והמגדר שאיתו הם נולדו, גבר שחושב שהוא אישה זה לא בדיוק דבר נורמלי, בלשון המעטה, ואין סיבה שאני ישתמש בזה כמדד לרוב הגברים, משום שבאופן טבעי והגיוני רוב הגברים מתחברים למגדר שלהם. אמרתי כבר שאני מקבל את זה שיש נשים יוצאות דופן, ושיש טומבויות ויש בוצ'ות, ואני יודע שיש גם אנשים שקוראים לעצמם "ג'נדרקווירים", מצידי שיקראו לעצמם איך שהם רוצים(זה לא ממש משנה לי), אבל מבחינתי הגוף הוא זה שקובע את המין יותר מכל דבר אחר.

 

גאיה1323

New member
טרנסג׳נדרים אינם ״גבר שחושב שהוא אישה״

מבקשת להביא דברים על דיוקם בכדי לא לפגוע בהגדרת הזהות של האנשים.
גם אם הגוף קובע את המגדר (אמירה שאני לא מסכימה איתה בעליל והקונצנזוס הפסיכולוגי נוירלוגי כיום לצדי), זה לא אומר שאתה יכול לזרוק שמגדר אחד טוב מהאחר. אתה בטח לא יכול לצפות שאסכים עם זה.
 

ga26

Member
אגב מעניין שמדינות כמו איחוד האמירויות וסין הן במצב טוב יותר

במדד ששמת מאשר שוודיה.
אולי בכלל לא שוויוניות היא מה שמביא את התוצאות שאתה רואה אלא סוג השלטון והכלכלה (נניח סין שבשלטון טוטאליטרי יכולה גם לכפות על נשים ללמוד שח רק כדי לזכות בתואר בינ"ל לעומת שוודיה בה לנשים חופש עיסוק כזה שאין להן אולי זמן ורצון למשחקי שח)
 

גאיה1323

New member
מאוד קל, דרך כפייה, לצור שינוי חברתי

כשיש רק גוף אחד שקובע את הנורמות החברתיות במדינה ואם אתה לא מציית לו אתה מאבד את חייך, אז קל לצור שינוי מהיר. סוד הקסם הוא להבין את המורכבות במדינות חופשיות.
 

Berethor

New member
הייתי גם מצפה שבמדינות הנחשבות לפמיניסטיות לא היו את

אחוזי האונס הכי גבוהים באירופה, אבל שוודיה ושלטון השמאל הנאלח שלה היא כישלון בכל תחום, כלל בתחומים שהרבה יותר חשובים מכמה שחמטאיות מקצועיות יש במדינה, ככה שהנתון הזה לא מפתיע אותי.

 

בודלר

New member
אני אומר שכל אחד יתעסק בתחוםש שלו ושהוא אוהב

כל אחד והנטייה שלו
 
למעלה