ישראליות פוחדות לעסוק בפיתוח גוף, כדי שלא יחשבו שהן לסביות

Berethor

New member
ישראליות פוחדות לעסוק בפיתוח גוף, כדי שלא יחשבו שהן לסביות

"עונת הרחצה כבר בפתח, ואיתה תוצאותיו של פרויקט "הכיני גופך לקיץ", שאולי עשוי לצלצל לכן מוכר. בעוד שנשים רבות עמלות על חיטוב הישבן, בטן שטוחה ועל אזור ה"מלח פלפל" בזרועות, באדי בילדינג אמיתי כמעט ואינו נראה בקרב נשות ישראל. מדוע נשים בארץ חוששות להתנפח? האם באדי בילדרית היא בהכרח לסבית? ספיר זכריה, מדריכת כושר העוסקת בפיתוח גוף, קוראת לכן לנפץ מיתוסים, לזנוח את המשקולות הורודות משיעורי העיצוב ולהתחיל להרים."

"אנשים נוטים להתבלבל, ולהניח שיש קשר בין נשים בעלות מבנה גוף מפותח לבין נטיה מינית. ובניסוח פחות עדין: האישה השרירית מצטיירת לא פעם כלסבית פוטנציאלית. כמה פעמים הפגנתן זוגיות ברבים ונתקלתן בשאלה "מי הגבר בקשר?". לחלקכן זו הערה שעלולה להישמע מציקה, אך עם זאת ברור לנו כי מדובר בניסיון (כושל) לשבור את הקרח. בקהילה הנשית מיתוס הגבר החסון אינו מוצא את מקומו, כי מערכות יחסים לסביות אינן כבולות לתפקידים נוקשים או נראות מגדרית מסוימת. במצב של היעדר תכתיבים, עושה רושם שיש מקום לכולן, גם לדמותה של האישה השרירית והמסוקסת. "לדעתי, לגברים יש חלק משמעותי בעיצוב התפיסה המוטעית הזו", אומרת זכריה. "אני חושבת שאישה מפותחת עשויה להוות איום לאלמנטים כמו כוח ושליטה, שמזוהים בעיקר עם גברים, גם בימינו"".

""כשאני מדברת עם מתאמנות שלי על אימוני משקולות בחדר הכושר, לא פעם מגיחה בראשן דמותה של הבאדי בילדרית המוקצנת", משתפת זכריה. נשים רבות נרתעות מאימוני כוח מחשש "להתנפח". לציין כי נשים אינן יכולות להגיע באופן טבעי למימדי ענק, שכן מדובר בתוצר של שימוש בחומרים כמו סטרואידים. בנוסף לתוצאה הפיזית, בכוחם של אימונים אלו להוביל לחיזוק תחושת הביטחון העצמי."התמדה באימונים מובילה לשינוי מנטלי", מסבירה זכריה. "שינויים קורים לאט, ואפשר כבר לראות ניצנים של שינוי ביחס שבין גברים לנשים באזור המשקולות בחדר הכושר"".

http://www.mako.co.il/pride-lifestyle/health/Article-85aff0dc5ae0451006.htm
 

גאיה1323

New member
Berethor מה אתה מנסה להגיד?

האם תוכל לחדד את טענתך? אגב לפי הכרותי הטענה לא מבוססת.
 

Berethor

New member
הטענה הזאת היא בהחלט נפוצה בארץ וזאת אחת הסיבות העיקריות לכך

שנשים פוחדות לפתח שרירים, וזה דבר שהוא די מוכר, וחשש די נפוץ בקרב נשים שהולכות לחדרי כושר, הרבה נשים שרוצות להתאמן בצורה רצינית חוששות שיחשבו שהן לסביות או/ו שהן יחשבו "לגבריות מדי", אז נתקלתי בכתבה טובה בנושא ואני מציג את המצב כמו שהוא, ואם זה לא היה מספיק ברור, אני תומך בדברים שאמרה ספיר זכריה, ולא באמונה שכל הנשים שמפתחות גוף/בעלות גוף שרירי הן לסביות.

"מחקרים הראו שוב ושוב כי נשים השומרות על תוכנית אימוני כוח בינוניים סדירה נהנות מרשימה ארוכה של יתרונות בריאותיים. ובכל זאת, חלק מהנשים עדיין פוחדות שאימוני כוח יגרמו להן לפתח שרירים מנופחים ולא נשיים."

http://www.daliastudio.co.il/article.asp?id=51

 

גאיה1323

New member
אני לא בטוחה איזה דיון אתה רוצה שיתפתח מזה

על דימוי גוף? על מיניות נשית? על ה״פחד מלהיראות לסביות״? (בדורי אני לא נתקלת בסטריאוטיפ הזה יותר, אין דרך אחת להראות לסבית וכו׳ אבל שוין)
 

Berethor

New member
על דמוי גוף ועל אימונים אבל הדיון יכול להתפתח לכיוונים שונים

וגם אם לא לתפתח מזה דיון, מספיק שיקראו את מה שיש לספיר זכריה לומר על הנושא, וככה אולי פחות נשים יחששו להרים משקולות כבדות יותר ולהיות חזקות פיזית. איך יכול להיות שלא נתקלת בסטריאוטיפ הזה? אולי משום שאת לא עוסקת בפיתוח גוף? ובנוסף סטריאוטיפ דומה קיים גם לגבי פמיניסטיות שאינן שריריות, במיוחד כלפי אלו מהן שיש להן אופי לא עדין. נכון אין דרך אחת להיראות לסבית, אבל אישה שמתנהגת בצורה גברית וגבר שמנהג בצורה נשית נוטים להיחשד בתור לסביות והומואים לעיתים הרבה יותר קרובות, אפילו אם אצל לסביות יש גם פמיות ולא רק בוצ'ות.

""תמיד אישה: יפה וענוגה, עצמאית ורכה". התרבות שלנו רגילה לראות נשים בצורה מאוד ספציפית וכוללנית, ולמג אלן מאוקלנד שבקליפורניה קצת נמאס מזה. בתערוכה "BUTCH" שמוצגת בבית קפה מקומי היא מתעדת את דמותן של 39 נשים - "בוצ'ות", כפי שהן מכונות בסלנג, ומוכיחה שהמונח "נשים גבריות" הוא לא אוקסימורון."

"התערוכה לא רק מייצגת ומאתגרת את התפיסה הג'נדר-קווירית של נשים בפני קהל "נורמטיבי" שלם, אלא גם מחזקת את מעמדן של בוצ'ות בקרב הקהילה הגאה. "אני אוהבת מגזינים כמו ווג, W ו-GQ", היא אומרת, "אבל מעולם לא ראיתי באחד מהם מאמר שמדגיש את האסתטיקה הבוצ'ית. אני רוצה לראות את הפן הזוהר של הבוצ'יות, ולא נתקלתי בפרויקט כזה בעשור האחרון. החלק הזה במגזר לא מיוצג כמעט בכלל, והתערוכה שלי מאפשרת לאנשים להסתכל מקרוב על נשים שלא מתאימות למודל של 'בחורות נשיות' שהם מכירים. לא כל הנשים נשיות, ולא כל הגברים גבריים. התמונות שלי מושכות, גאות, מזמינות ואין להן שום מטרה אחרת חוץ מאשר לומר לכולם: 'הנה אנחנו, אנחנו קיימות'"".

[URL]http://www.mako.co.il/pride-lifestyle/fashion/Article-ef87de8149f6541004.htm[/URL]
 

בודלר

New member
לטעמי גוף נשי שרירי זה דוחה אני יכול להבין תסלידה של הגברים

זה ממש לא טבעי אבל זכותה של כל אישה לעשות מה שבא לה בגופה.
 

Berethor

New member
אם נשים חזקות דוחות אותך, זה עניינך, אבל שרירים זה דבר טבעי

כל עוד לא מדובר בשרירים מזוייפים/מלאכותיים או בשימוש בסטרואידים או/ו הורמונים גבריים. ספיר זכריה והמתאמנות שלה לא משתמשות בסטרואידים או/ו הורמונים גבריים, וזה כתוב בפרוש בכתבה/בראיון, מה גם שאפשר לראות בצורה ברורה שספיר זכריה היא לא שרירית בצורה מוגזמת עבור אישה, ולכן לדעתי היא נראת בסדר גמור, יש לה מראה בריא ומרשים. לא דובר בכתבה על סלידה מנשים חזקות מסיבות אסתטיות, אלא על חשש של גברים מנשים חזקות ועל האמונה ( הלא נכונה) שכל אישה חזקה היא לסבית. אתה רוצה להגיד לי שגם לביאה וזאבה הן "לא טבעיות" משום שיש להן גוף חזק? פערי הכוח שיש בין אריה ללביאה לבין אריה, הם הרבה פחות גדולים מאשר פערי הכוח בין שור לבין פרה. האריה עדיין גדול וחזק יותר מהלביאה, אבל אם האריה והלביאה ילחמו זה עדיין לא יהיה קרב פשוט, וזה קרב שהאריה עדיין יכולה להיפצע ואפילו לההרג בו, הלביאה היא לא חסרת ישע. זה שגבר יהיה חלש יותר מאישה זה לא ממש טבעי ונראה די מגוחך, אבל זה שאישה חזקה לא אוטומטית אומר שהגבר חלש, הרבה נשים חזקות יוצאות עם גבר חזק (יותר חזק), וזאת אחת הסיבות לכך שהוא לא מרגיש כל כך מאוים מהן, משום שהוא גברי מספיק כדי להיות חזק אפילו ליד נשים חזקות, ליד נשים חלשות כמעט כל גבר יכול להיות "חזק" ( יחסית ), ככה שזה לא השג גדול. גברים גבוהים יותר מנשים בדרך כלל ( באופן טבעי ), ובגלל כמות יותר גדולה של טסטוסטרון, גברים יכולים להגיע למסת שריר יותר גדולה מנשים, וכל עוד גבר חזק יותר הוא עדיין נראה גברי, אפילו אם גם האישה חזקה. מסתבר שז'אן-קלוד ואן דאם אוהב נשים חזקות, וזאת אחת הסיבות לכך שהוא נישא לבאדי בילדרית לשעבר, כמה פמיניסטי והרקולסי מצידו.


"Gladys Portugues (born September 30, 1957) is a Puerto Rican-American former professional female bodybuilder and actress. As a bodybuilder she twice placed in the top 10 in the Ms. Olympia contest. Her husband is Belgian actor and martial artist Jean-Claude Van Damme."

[URL]https://en.wikipedia.org/wiki/Gladys_Portugues[/URL]

"Compare All Amazons Want Hercules, where the (Amazonian) woman would only settle for a man who is stronger than her and All Girls Want Bad Boys, where it's his strong personality that attracts her."

[URL]http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/WomenPreferStrongMen[/URL]

"The rules of masculinity say that a man cannot be beaten by a woman. Of course, any such man who is beaten by a woman is pretty unhappy."

"Rationale for No Guy Wants an Amazon. Waif-Fu may be in evidence. Related to Samus Is a Girl, if the man wasn't aware his opponent was female before losing. May be the punishment of the Straw Misogynist, whose sole purpose is to be beaten by the woman."

"Often the only thing more humiliating to a believer in machismo is to be defeated by a cripple."

[URL]http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/IWasBeatenByAGirl[/URL]



 

גאיה1323

New member
לא טבעי?

תצטרך להוכיח את טענתך, מה בטבע שולל שרירים מאישה?
בנוסף, אני מבקשת לא להתייחס לאף גוף כדוחה בפורום הזה. הרבה אנשים קוראים פה ואנחנו רוצים שכולם ירגישו בנוח, גם נשים שריריות.
 

BeraBera

New member
רוצה לציין

זה משהו שאני די נתקלת בו כשאנשים מנסים לשכנע אחרים בדברים...
(היי, אני חדשה לפורום - וכנראה לא אכתוב כאן הרבה
)

גם אם מישהו טוען ששרירים זה "לא טבעי", אין לטענה הזאת ממש משמעות.
כבני אדם אנחנו מאמצים הרבה התנהגויות לא טבעיות, וזה לא בהכרח אומר משהו שלילי- להפך. אז נראה לי שלטעון שמשהו "טבעי" או לא, לא ממש יעביר כאן נקודה בכל מקרה...
 

גאיה1323

New member
אני מסכימה

הטיעון הנטורליסטי הוא עתיק יומין, מאריסטו ועד רוסו השתמשו בו בשביל להגדיר את מקומה של האישה (קרוב לילד, בבית, במטבח וכו׳). לא סתם סימון דה בובאר (שגם עסקה רבות בביולוגיה מעבר להתעסקותה בסוציולוגיה) פותחת את ספרה ״המין השני״ בפרק שלם על המגוון הרב של אופן ההתרבות והטיפול בצאצאים בקרב מינים מגוונים בטבע.
מאמר על המין השני: http://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=3122
 

בודלר

New member
אין פה מה להוכיח כי זה רק עניין של טעם אישי

ואם זה מעליב וכמו שאת אומרת זה מעליב אני אמנע.
 

גאיה1323

New member
לדעתי כל אדם זכאי להעדפותיו המיניות

וזכותו לבחור את הפרטנר.ית המיני.ת שלו לפיהן, שזה כמובן מקרה נבדל מלטעון על גוף שהוא דוחה קבל עם ופורום :) תודה על ההתחשבות.
 

Berethor

New member
זינה הנסיכה הלוחמת? יש לה סידרה טובה, אבל משום מה אני בספק

שהיא חברה טובה שלך, או שאפילו יצא לך להיפגש איתה, וזה בסדר, גם הבלונדינית(גבריאל) הופכת להיות חזקה יותר בעונות המאוחרות(אפילו שהיא מתחילה בתור אישה נשית).


 
למעלה