מותה של רונית אלקבץ

גאיה1323

New member
מותה של רונית אלקבץ

רונית אלקבץ מתה לפני מספר ימים בגיל 51 בלבד. אמנם היא ידועה בנוגע לפעילותה כבמאית ושחקנית, אך אלקבץ הייתה גם ראש תנועת ״אחותי״ והן כותבות כך:
אלקבץ כיהנה בחמש השנים האחרונות כנשיאת תנועת "אחותי", עמותה פמיניסטית מזרחית שפועלת למען קידום נשים מוחלשות בחברה. "היא כל הזמן חשבה איך לייצר פרנסה לאנשים שצריכים אותה", מספרת מנכ"לית "אחותי" ומי שהיתה חברתה שלאלקבץ, שולה קשת. "יש לעמותה חנות שמופעלת בידי נשים הזקוקות לסיוע, והן מוכרות בה עבודות שלהן. רונית היתה מגיעה לחנות וממש מוכרת בעצמה, וכמובן גם קונה הרבה. בפרימיירה ל'גט' בניו יורק, היכן שנהוג לחלק מתנות למי שמגיע, היא בחרה לרכוש את המתנות מאחת הנשים שפועלות בחנות".

ידעתן.ם על כהונתה של אלקבץ כראש התנועה? האם פעילותה הפמיניסטית מוכרת לכן.ם?

 

Berethor

New member
היא הייתה נשיאה של עמותה פמיניסטית שלא הייתה מעוניינת לדבר

על פרשת ההטרדות המיניות הסדרתיות של משה איבגי? זה משום שהוא מזרחי ולכן היא הייתה סלחנית למעשים שלו? הייתי מתקשה לנחש שהיא הייתה נשיאה של עמותה פמיניסטית אם לא הייתי שומע על כך, בכל מקרה היא הייתה שחקנית טובה ואמא לשני ילדים, ולכן חבל שהיא נפטרה בגלל מחלת הסרטן בגיל 51.

"עדויות 6 נשים הגיעו לידי מגזין וואלה! NEWS, לפיהן הוטרדו על ידי איבגי. רובן עבדו עמו בתיאטרון, בטלוויזיה ובקולנוע. "הוא כפה נשיקה ודחף לשון לפה", סיפרו שתיים, שאף עברו פוליגרף. העדות המאוחרת מ-2013."

http://e.walla.co.il/item/2931434

"השחקנית והבמאית המוערכת רונית אלקבץ, זוכת פרס אופיר, הלכה לעולמה בגיל 51 לאחר מאבק במחלת הסרטן. מאחוריה הותירה מורשת קולנועית אדירה, שכוללת את "שחור", "חתונה מאוחרת", "שבעה", "גט" ועוד סרטים רבים בישראל ובצרפת."

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4732532,00.html

 

גאיה1323

New member
יפה, זאת סוגיה מאוד מעניינת.

מדוע לדעתך לא הסכימה לדבר על הפרשה?
לפרשנותי את התנהגותה, היא למעשה אומרת ״אני לא מוכנה לדבר על ההטרדות המיניות של משה איבגי רק כיוון שאני אישה ועבדתי איתו. באתי לכאן לדבר על הסרט החדש שלי, זה ראיון מקצועי וכך הוא צריך להשאר.״
בנוסף, וזה בלי שום קשר, יחס המראיינים היה מזלזל על גבול הדוחה לדעתי. ״בואו ניקח כוס מים ונירגע״? זו באמת התנשאות חוצת גבולות.
 

Berethor

New member
כבר אמרתי את הפרשנות שלי למקרה, אפילו שאני לא בטוח במאה אחוז

שזאת הסיבה שהיא סירבה להגיב, אבל את המקרה הזה אפשר לפרש בהרבה צורות, משום שהוא די מורכב ולא ברור, ולא זה לא "רק" בגלל שהיא אישה ובגלל שהיא עבדה איתו, האם רונית אלקבץ לא הייתה מוכרת בתור פמיניסטית בתקופה של פרשת משה איבגי? ואם כן אז זאת סיבה נוספת לשאול אותה על כך, משום שפמיניסטיות בדרך כלל מאוד מתעניינות בפרשות מהסוג הזה, אבל היא אמרה שזה לא מעניין אותה באירוע עצמו. יש לי הרגשה שזה יכול להיות קשור לכך שמשה איבגי מזרחי ובגלל שעמותה שהיא ניהלה מתמקדת במזרחים ולא רק בפמיניזם אז היא לא הייתה מעוניינת לבקר מישהו מזרחי, אפילו אם הוא ככל הנראה אשם, וזאת לא הפעם הראשונה שאני נתקל בהתנהגות בסיגנון הזה בפמיניזם, זה די דומה לשתיקה של פמיניסטיות על התקיפות המיניות ההמוניות של נשים על ידי מוסלמים בערב חג המולד בגרמניה, משום שהאג'נדה השמלאנית הייתה יותר חשובה להן מהאג'נדה הפמיניסטית, ובמקרה של משה איבגי יכול להיות שהאג'נדה המזרחית הייתה יותר חשובה לה מאשר האג'נדה הפמיניסטית. בכל מקרה לדעתי היא לא התנהגה כמו שמצופה מפמיניסטית להתנהג ששואלים אותה על פרשה כזאת, ככה שלא במקרה רונית אלקבץ נודעה בעיקר בתור שחקנית מאשר בתור פמיניסטית. בקשר לראיון מקצועי, זה ברור שלדבר על הסרט החדש שלה היה הרבה יותר חשוב לה מאשר לדבר על הפרשה של הטרדות מיניות, אבל האם זה לא הוכחה נוספת לכך שהמקצוע שלה היה הרבה יותר חשוב לה מנושאים פמיניסטים? וזה גם לא שאחרי שהיו מסיימים את השיחה על הפרשה של משה איבגי, לא היו עוברים לדבר על הסרט החדש שלה, לכן אני לא חושב שזאת הסיבה היחידה לכך שהיא לא הייתה מעוניינת לדבר על הנושא הזה.

 

גאיה1323

New member
כל דבר בעתו

אם מזמינים אותי להתראיין בנוגע לדבר מסוים אני מצפה שזה יהיה עליו ולא על נושאים אחרים שאני ״אמורה״ לדבר עליהם. לאמירה הזו נוסף רובד דווקא בגלל שרונית אלקבץ היא אישה פמיניסטית מזרחית- יש ציפייה ממנה להיות נושאת הדגל של מאבקיה על חשבון הקריירה שלה. בוא נודה באמת, יש נטייה לזלזל בנשים פרופסיונליות, להניח שהמקצוע שלהן הוא משני בחיים שלהן. אם יועץ לענייני בטחון בא לדבר בפאנל של ערוץ 2 והוא אתיופי, זה הגיוני להזמין אותו לראיון על צוק איתן ולדבר איתו על מחאת האתיופים האחרונה בלי לשאול אותו אף שאלה בנוגע לנושא שבנוגע אליו הוזמן לדבר? למה זה הגיוני עם רונית אלקבץ?
ובנוגע להערה שלך על ההטרדות המיניות של מוסלמים באירופה (לא חשוב כרגע באיזה מאורע), יש אינספור דיונים בנושא של פמיניסטיות. (דוגמא: https://www.facebook.com/groups/371276586316942/permalink/860744970703432/)
אין השתקה של ההטרדות המיניות האלו, יש הבלטה של התקשורת בנוגע להטרדות המיניות של המוסלמים בניגוד להטרדות המיניות ה״שגרתיות״ באירופה שנסתרות מעיני התקשורת הישראלית (מסיבות כאלו ואחרות).
 

Berethor

New member
זה די הזכיר את התגובה של עו"ד עודד סבוראי, רק שהוא לא עזב

את התוכנית, ולדעתי עדיף שגם רונית אלקבץ לא הייתה עוזבת את התוכנית, אומנם השאלות ששאלו אותה לא היו קשורות לנושא העיקרי שבשבילו היא באה לתוכנית וזה אולי היה קצת לא רלוונטי לנושא, אבל זה דבר שהוא די נפוץ בתוכניות חדשות, לשאול את המשתתפים גם על דברים שהם לא הוזמנו בשבילם, אבל עדיין קשורים עליהם, משום שמבחינתם של המנחים והמשתתפים האחרים, מדובר בהזדמנות לשאול אותם/לדון איתם על כמה נושאים במקביל, שהרי במלא הם כבר שם, אז למה לא, אם כי אני מניח שיש גם מקרים שהמראיינים מתכננים את זה מראש, וזה לא קורה בספונטניות. לרונית אלקבץ גם בפרוש לא היה אכפת שידברו על הפרשה של משה איבגי כל עוד לא מערבים אותה בדיון, וסביר להניח שהדיון על הפרשה של משה איבגי לא בא על חשבון הזמן של הראיון על הסרט החדש שלה.

 

גאיה1323

New member
זה קצת דיון מעגלי

אבל אני לא חושבת שעצבן אותה שמדברים על משה איבגי או שהדיון על משה איבגי גוזל ממנה זמן, אלא שלא מתייחסים אליה כאל בעלת מקצוע שבאה לדבר על מקצועה ובמקום זאת מדברים אליה קודם כל כאל אישה, ועוד ״מקורבת״, בשביל להאכיל את הצהובונות שהם מעוניינים לשדר. או בקיצור- עשו לה אמבוש, וזה תמיד מעצבן.
בנוגע לעו״ד המדובר, יש נקודות דמיון אך גם נקודות שוני כיוון שהוא בא כעו״ד לענייני צבא בכדי לדבר על ענייני הצבא כעו״ד, אך אינו יכול לחשוף את מה שתחת צו איסור פרסום.
ורק נקודה אחרונה שהיא חשובה, המתלוננת לא חזרה בה.
&nbsp
 

גאיה1323

New member
סרטים של רונית אלקבץ חינם

את הסרט ״אור״ ראיתי בפעם הראשונה בסיטואציה חינוכית מאוד מעניינת.
זה הסרט הטוב ביותר שנעשה על זנות בארץ ללא ספק, ממליצה בחום.
http://vod.walla.co.il/movie/2668213/or
 
למעלה