שירותים ציבוריים על פי מגדר

גרי רשף

New member
שירותים ציבוריים על פי מגדר

ב-ynet הופיעה הידיעה הבאה אותה אני מצטט כלשונה, וכבר מראש מסתייג ומציין שלא חקרתי את הנושא מעבר למה שכתוב בידיעה, ומראש אני חושד בתקשורת שהיא נוטה להוציא דברים מהקשרם בחיפושה אחר סנסציות:
להקות הרוק האמריקניות פרל ג'ם ובוסטון ביטלו הופעות בצפון קרוליינה בעקבות חוק חדש במדינה שלטענתן מפלה טרנסג'נדרים. מדובר בצעד האחרון של עולם התרבות והבידור האמריקני נגד החוק.
החוק, שאושר בחודש שעבר, קובע כי אדם חייב להשתמש בשירותים ציבוריים התואמים את מינו הביולוגי המופיע בתעודת הלידה שלו, ולא על פי מגדרו. צפון קרוליינה היא המדינה הראשונה בארה"ב שבה עבר החוק. (רויטרס)
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4793479,00.html

ולשאלה: ענייני זכויות הלהט"בים כרוכים בדרך כלל בפמיניזם מסיבות ברורות, אלא שכאן יש משהו נוסף- האם נשים מוכנות לפגוש במלתחה או בשירותים טרנסג'נדרים שהם זכרים מבחינה מינית ונשים מבחינה מגדרית? אני לא מדבר על כל מיני נוכלים או סוטים שיעמידו פני טרנסג'נדרים מסיבות פסולות, ומתמקד כרגע בעניין העקרוני.
כדאי לציין שזה לא מסתיים כאן: בצבא יש הפרדה בין מגורי חיילים למגורי חיילות, בנמלי התעופה אנחנו עוברים בדיקות גופניות - כל נוסע בידי בני מינו, בבתי החולים (א-פרופו הפרדה בין יולדות..) - מאושפזים ומאושפזות משוכנים בחדרים נפרדים על פי מינם, ובספורט גם קיימת הפרדה.
 

ga26

Member
לדעתי הקשר לפמיניזם קלוש ובכל זאת מכיוון שאני לא מכיר

ביכולת של אדם לשנות את מינו (מה שמגדיר את המין שלו זה איך הוא נולד ושום ניתוח לא משנה את הכרומוזומים, מבנה המוח, האיברים הפנימייים וכו'...) ומכיוון שאני בעצמי לא מרגיש בנוח לעמוד להשתין בשירותים כשסתם בחורה תיכנס אני בעד הפרדה.
&nbsp
מזכיר לי שפעם נכנסתי לעשות את צרכי בקניון לשירותי גברים ונכנסה גם איזו סבתא עם נכד שלה בערך בן 2-3 כדי שזה יעשה את צרכיו בשירותים. הרגשתי מאוד לא בנוח לעמוד שם עם הז.. בחוץ במשתנה כשזו עומדת ליד עם הנכד בתוך שירותי הגברים.
 
אין מוח נשי ומוח גברי

גם אם יש השינויים הם כל כך מזעריים ושוליים. וורות חשיבה שאופייניים למגדר הם נטו תוצאה של חינוך, אבל תודה על ההסגברה

חוץ מזה היית יכול להיות אישה עם פין אם היו מחנכים אותך דורות על גבי דורות להיות חמודה, נשית ועדינה וכל השטויות שמייחסים לנשים.
 

ga26

Member
גם אם דורות על גבי דורות היו מחנכים אותך שאת כבשה

עדיין היית נשארת אישה ולא כבשה.
וגם אם אני אעבור ניתוח השתלת חדק אשאר גבר עם חדק ולא אהפוך לפיל.
 

ga26

Member
חוץ מזה שחלות, רחם, כרומוזומים, מערכת הורמונלית

הכל שונה וממש לא מינורי
 
הבעיה שלך שאתה לא יכול להבין שמגדר זה לא מין

מין לצורך העניין זה האם יש לך זי... או אין לך זי... מגדר זה לא עניין של נוכחות רקמה חיצונית שמבעבעת לך בין הרגליים, מבין? מגדר זה מה גרמו לך לאמץ בגלל הרקמה הזאת. החשיבה שלך זה נטו תוצר החרא החינוכי. אתה טוב ממני במתמטיקה כי בזמן שזכרים למדו לספור נשים למדו לסרוג בבית הספר, ולא כי אתה זכר. אתה טוב ממני בקפיצה לגובה כי במשך אלפי דורות נקבעה הדעה שגבר חייב להיות אתלטי וחזק - גיבור, איש מלחמה וגם בבתי הספר זכרים קיבלו תוכניות יותר אתלטיות מנשים שהיו עוסקות בהתעמלות קרקע, שפגטים וכל מה הולם אישה

מי אמר לך שפיל זה פיל? החברה קבעה! זה כל הקטע. הקטע הוא שבחברה של אנשים זה לא רק עניין של מושגים, זה עניין של מה אתה גורם לעשות לאנשים בגלל שיש להם זי... או אין להם. חביבי, יכולת לבשל, להדיח כלים ולעשות מתיחות באולם הספורט גם בנוכחות הזין שלך ולצאת נשי משהו משהו אם היו דופקים לך לראש נורמות כמו להיות אכפתי ועדין. צריך לשים לזה סוף! אני נגד חינוך מגדרי. איפה השוויון? ונחש מי קבע את הנורמות האלה? הזכרים בכבודם ובעצמם.
&nbsp
 

ga26

Member
כל כך הרבה שטויות במקום אחד. הרי לא טענתי

שגברים לא יכולים להדיח כלים או לעשות כביסה. זה לא מה שמגדיר לא מגדר ולא מין ולא כל דבר אחר.
אני מדיח כלים בביתי האם זה עושה אותי אישה?
אני גם מבשל.
אני גם מטפל בילדים יחד עם אשתי.
וזה עדיין לא מה שהופך אותי לגבר או לאשה.
ואת אולי לא מכירה בקיומם של פילים וחושבת שזו המצאה של אנשים אבל פילים קיימים וניתן לזהות ולהבחין בהם די בברור. וגם אם אגיד לעצמי 100 פעמים שנולדתי פיל בגוף של אדם עדיין אשאר אדם.
 
אוי חמוד תקשיב

יש דבר כזה שנקרא חולי נפשי, אתה מבין? הניסיון שלך לקשר אירועים כל כך מצחיק. מה הקשר בין הבחורה הזאת למישהו ששינה את מינו?
רק בשביל שתשכיל קצת, אדם שרוצה לשנות את מינו צריך לעבור בדיקות פסיכיאטריות לפני על מנת לשלול אפשרות של חולי נפשי. קולט? קטעים, אה.

אבל תמשיך לזבל בשכל.
 

Berethor

New member
עוברים בדיקות פסיכיאטריות? האם שמעת על הפרעת זהות מגדרית?

אז אישה שחושבת שהיא חתול היא "חולת נפש" אבל אישה שחושבת שהיא גבר או/ו גבר שחושב שהוא אישה הם "שפויים"? יש סיפור של טרנסג'נדר/ית אחד שלא "רק" חושב שהוא אישה אלא גם חושב שהוא ילדה בת 6, למרות שגילו הביולוגי הוא 52, וזאת עוד עדות לכמה טרנסג'נדריות זה דבר "שפוי", והחלק הכי מצער בסיפור הזה, זה שבגלל הדבר הטיפשי/החולני הזה התפרקה משפחה, עם 7 ילדים, משום שאישתו לשעבר ואם ילדיו לא הייתה מוכנה לסבול את "השינויים" שהוא החליט פתאום לעשות.

"פרעת זהות מגדרית (באנגלית: Gender identity disorder, בראשי תיבות: GID) היא אבחנה המשמשת לתיאור תחושת דיספוריה של אדם לגבי זהותו המגדרית, חוסר ההתאמה בין מינו לבין תחושתו המגדרית."

"חלק מהחוקרים והקהילה הטרנסג'נדרית מתנגדים להגדרת תופעה זו כהפרעה נפשית. אבחנה זו מופיעה כיום במדריך האבחנות הפסיכיאטריות ICD-10. היא הופיעה גם במדריך DSM-IV-TR, אך במהדורה החדשה שלו DSM-5 היא אינה מופיעה, ובמקומה מופיעה אבחנה דומה בשם "דיספוריה מגדרית"".

[URL]https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%A4%D7%A8%D7%A2%D7%AA_%D7%96%D7%94%D7%95%D7%AA_%D7%9E%D7%92%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%AA[/URL]

 

Berethor

New member
מה לגבי העובדה שגברים בדרך כלל גבוהים ושריריים יותר מנשים?

לא נראה לך שיש לזה השפעה גדולה על היכולות האתלטיות של גברים? זה לא עניין של דיעה, זאת עובדה, וזה עניין טבעי, וזאת אחת הסיבות העיקריות לכך שכאשר חילקו תפקידים בשבט/במשפחה, העדיפו לתת את התפקידים שקשורים ללחימה ולספורט למי שטוב יותר בתפקידים האלו, בעוד שלנשים נתנו תפקידים של בישול וטיפול בילדים(וגם הנשים עצמן בדרך כלל העדיפו את התפקידים האלו), סיבה נוספת לכך היא שהעדיפו לתת תפקידים מסוכנים לגברים, בגלל שלאבד נשים פוריות נחשב למכה יותר גדולה לשבט, משום שגבר אחד יכול להכניס מספר נשים להריון במקרה שהרבה גברים ימותו, אבל זה לא עובד לכיוון ההפוך. אישה בהחלט יכולה לעשות ספורט ואפילו לפתח שרירים, אבל גברים בדרך כלל הרבה יותר טובים בספורט מנשים, וזאת גם הסיבה העיקרית לכך שיש הפרדה בספורט תחרותי בין גברים ונשים, משום שבתחריות ספורט או/ו לחימה נגד גברים, נשים כמעט תמיד מפסידות, גברים גדולים יותר בדרך כלל מנשים באופן טבעי ולגברים יש פוטנציאל למסת שריר גדולה יותר מאשר לנשים, בזכות כמות גדולה יותר של טסטוסטרון.

גברים הרבה פחות רגשנים בדרך כלל גם בהשפעת הטסטוסטרון ולא רק בגלל חינוך, הטסטוסטרון זאת אחת הסיבות העיקריות לכך שגברים בדרך כלל מיניים ואלימים יותר מנשים, לטוב לרע. גברים יותר חזקים פיזית ויותר אגרסיביים בדרך כלל, ככה שלא במקרה גברים נחשבים למין החזק, בהרבה מהמקרים גבר יכול לבחור אם להישתמש בכוח וברוח הלחימה שלו למטרות הגנתיות או למטרות התקפיות. רוב ההבדלים הפיזיים בין גברים ונשים הם טבעים, החברה פשוט מקצינה את זה קצת את ההבדלים בין גברים ונשים, אבל החלוקה בתפקידים במגדריים לא הייתה מקרית ולא נוצרה יש מאין. ההבדלים בין גברים לנשים הוא לא רק באיבר המין, גם אם ההבדלים בין איברי המין נחשבים להכי חשובים. טרנסג'נדרים הם "הפריקים הכי גדולים של מגדר, אישה שחושבת שהיא צריכה להפוך "לגבר" כדי להתנהג בצורה גברית ולא מבינה שאפשרי להתנהג ככה גם בלי לעבור ניתוחים. מרבית הנשים שעברו נטוחים כדי להיות "גבר" היו יכולות להיות טומבוי או/ו בוצ'ות במקום. עבודה שיש נשים גבריות ויש גברים נשיים, ככה שזה אפשרי בחברה שלנו, פשוט זה דבר נדיר ולא מייצג, משום שזה הגיוני וטבעי שרוב הגברים הם גבריים ורוב הנשים הן נשיות, ככה זה גם אצל חיות.

 

Berethor

New member
זה מאוד מתיימר לקבוע "שאין מוח נשי ומוח גברי" וזה גם לא נכון

את יכולה להאמין במה שאת רוצה אבל מבחינתי זה לא אפשרי "להיות אישה עם פין", אפשרי להיות גבר נשי/סיסי או אישה גברית/טומבוי, אבל אישה לא יכולה להיות גבר אמיתי וגבר לא יכול להיות אישה אמיתית, משום שהמין נקבע מלידה ולא מבחירה. סטרייט אמיתי לעולם לא יצא עם "אישה עם פין" אבל הוא כן יכול לצאת עם אישה גברית, אפילו אם הוא מעדיף אישה נשית(פיזית ואישיותית). אין הבדל גדול בין מין לבין מגדר, זה כמעט אותו דבר, וככה גם רוב האנשים מתייחסים לזה, הטרנסג'נדרים הם היחידים שמאמינים שאפשר להיות "אישה עם פין" או "גבר עם פות", מבחינתי ומבחינת רוב האנשים דווקא לגוף יש יותר חשיבות מאשר לאישיות בכל הקשור לקביעת המין/המגדר של האדם, ולכן אפילו אישה גברית(באישיות) היא עדיין אישה הרבה יותר אמיתית בהשוואה "לאישה עם פין". אולי עבורך השוני בין גברים ונשים נראה מזערי ושולי אבל עבורי ההבדלים בין גברים ונשים הם מספיק משמעותיים וחשובים, במיוחד בנושאים שקשורים למגדר, למיניות וליכולות פיזיות. נשים שאינן נשיות ואינן חברותיות הן יוצאות דופן ולא מייצגות את רוב הנשים, לגבריות ונשיות יש יתרונות וחסרונות, ככה שזה גם תלוי באיך הגבריות או/ו הנשיות באה לביטוי.

"Sissy (derived from sister; also sissy baby, sissy boy, sissy man, sissy pants, etc.) is a pejorative term for a boy or man who does not conform to "standard male" gender stereotypes. Generally, sissy implies a lack of courage, strength, athleticism, coordination, testosterone, male libido, and stoic calm, all of which have traditionally been associated with masculinity and considered important to the male role in Western society. A man might also be considered a sissy for being interested in traditionally feminine hobbies or employment (e.g., being fond of fashion), displaying effeminate behavior (e.g. using hair products or displaying limp wrists), being unathletic, or being homosexual."

[URL]https://en.wikipedia.org/wiki/Sissy[/URL]

"A tomboy is a girl who exhibits characteristics or behaviors considered typical of a boy, including wearing masculine clothing and engaging in games and activities that are physical in nature and are considered in many cultures to be unfeminine or the domain of boys."

[URL]https://en.wikipedia.org/wiki/Tomboy[/URL]

 

GreenMamba

New member
איזה אוסף של אמירות נבובות,

מלאות ב"קביעות" שאין להן בסיס וביחוד- אין להן שום קשר למציאות.
סטרייט "אמיתי"...פחחחח- יש לך את הכתובת של מכון התקנים לנטיה מינית? הייתי רוצה לדעת אם אני סטרייטית אמיתית או מהולה.
"אין הבדל גדול בין מין ומגדר"- רק מראה שאין לך מושג קלוש על מה אתה מדבר. זה שאצל מרבית האוכלוסיה המין והמגדר תואמים, לא עושה את זה למושגים חופפים.
&nbsp
מדהים איך המקלדת שלך לא מעלה עשן באיזשהו שלב ומסרבת להמשיך לאפשר לך להקיש את ההבלים הללו.
 

A לוןA

New member
בוא אפתור לך את הבעיה

בכל השירותים שיוגדרו משותפים לא תהיינה משתנות גלויות, אלא תאים בלבד.
נפתרה הדילמה של הז' בחוץ?
 

גאיה1323

New member
הבהרה בנוגע לטרנסג׳נדריות

מחקרים רבים כבר הוכיחו שההרגשה המגדרית לא בהכרח קשורה לתפקידים המגדריים שאליהם חולק האדם. חלק מהמחקרים בתחום הנוירולוגיה בנושא כבר מצאו הבדלים בין מוח טרנסג׳נדרי למוח סיסג׳נדרי. עם זאת, לדעתי סאותפארק פתרו את הנושא בצורה הטובה ביותר: כל אחד ילך לשירותים שמרגישים לו נוח מבחינת הגדרתו העצמית ושירותים מיוחדים יועדו לאנשים שיש להם בעיה עם זה. אמנם הומוריסטי אבל עושה את העבודה.
 

meidadc

New member
אפרופו הבניות חברתיות

אף פעם לא הבנתי איך זה הפך להיות מקובל חברתית שבשירותי הגברים יש משתנות ללא הפרדה של התאים ואיך במקלחות ציבוריות (למשל בקאנטרי) אין הפרדה בין הרוחצים או בחדרי ההלבשה. זו נראית לי פגיעה די מבאסת בפרטיות.

ואם באמת תהיה הפרדה בתאים שלכל משתמש יש את התא בפרטי שלו לענייניו - באמת שאין משמעות ליצור חדרי שירותים נפרדים לגברים ולנשים.
 

גאיה1323

New member
אני מסכימה

אבל ההבדל הזה לא כל כך מוזר כשמסתכלים על האופן שבו גוף האישה נתפש, כמשהו שצריך להסתיר ולהגן עליו, ועל האופן שבו גוף הגבר נתפש, אחרת לגמרי כמובן.
גברים משתינים ברחוב על העץ ונשים לא, לא רק בגלל העניין הפיזיולוגי אלא גם בגלל מושג צניעות הגוף שתקף בעיקר על נשים בחברה המערבית.
מי אמר שזה מה שנשים רוצות? מי אמר שזה מה שגברים רוצים?
 

Berethor

New member
זה הרבה יותר מורכב מזה, כי מצד שני בגדים של נשים חילוניות הם

בהרבה מהמקרים יותר חושפניים מאשר בגדים של גברים, העניין של "להסתיר" את גוף האישה הוא יותר עניין דתי מאשר חילוני. גברים משתינים ברחוב לא רק מחוסר בושה/חוסר נימוס אלא גם משום שמבחינה טכנית זה משהו שהרבה יותר קל לגברים לעשות, משום שגברים יכולים להשתין בעמידה. הנושא של "צניעות הגוף" תקף בעיקר על נשים במערב? במזרח נשים לובשות חיג'אב או/ו בורקה(ואם הן מסרבות אז עלולים להרוג אותן על כך), דווקא בחברה המערבית יש לנשים הרבה יותר חופש להסתובב עם הרבה פחות כיסוי.

"Aqsa Parvez was murdered for refusing to wear the Islamic hijab."

https://www.jihadwatch.org/2010/06/...and-brother-sentenced-to-life-of-prison-dawah

 
למעלה