קרין גורן משיבה למבקרים

meidadc

New member
קרין גורן משיבה למבקרים

לטעמי מדובר באחד הטקסטים הפמיניסטיים המשמעותיים ביותר שנהגו בתרבות הישראלית בשנים האחרונות. כל הכבוד לה!

תגובתה:
זהו, שודר הפרק הראשון, ואני נושמת לרווחה. כ-900,000 איש ישבו בשבת בערב צמודים למסך וצפו ב"בייק אוף". זה בלתי נתפס. אושר גדול.
ואתמול בבוקר גיליתי להפתעתי שגם השתדרגתי כסלב, והגעתי כנראה למדרגה הגבוהה ביותר שאליה דמות נשית בטלוויזיה יכולה להגיע - ההיקפים שלי הפכו נושא לדיון לאומי.
לפי כמות הודעות התמיכה שממלאות את התיבה בפייסבוק שלי (ותודה אמיתית לשולחים שלהן), לצד כמה הודעות ממשווקי דיאטות נמרצים, אני מבינה שזה עניין גדול. וכן, זה השלב שבו אתם מוזמנים לשלב משחק מלים לבחירתכם על גודל הישבן.
אז יש לי חדשות: לא כולנו חייבות (וחייבים) להיות דוגמניות של ויקטוריה סיקרט. בתור מי שכמעט תמיד הייתה שמנמנה, ו ת מ י ד הרגישה בנוח בעור שלה, אני בטח לא מתכוונת להתנצל. להפך, התגובות האלה גורמות לי להרגיש גאה על שאני מביאה משהו אחר לפריים טיים.
ולא, אני לא ארעיב את עצמי בשביל להתאים למודל המצומצם מאוד שהחברה דורשת.
ולא, אני לא אלבש רק שחור כי זה מרזה.
ולא, אני לא אתחבא בחולצה רחבה מעל הבגד-ים בקיץ.
תנו לי צמוד, תנו לי צבעוני, תנו לי לחגוג את החיים, את הנשיות שלי ואת עצמי.
אני גאה לשאת את הדגל למודל נשי שאינו שדוף ועדיין אוהב את עצמו, ומקווה להוות דוגמה לנערות ונשים רבות שמתביישות בעצמן או מלאות שנאה עצמית רק בגלל שהן לא מצליחות להשתחל למידה 34.
וזה שמידה 42 שלי (ובואו נודה באמת - גם של חלק גדול מהצופות) כבר נחשבת ל"ענקית", זה עניין ששווה דיון נפרד...
לכל המודאגים מבריאותי - אני מנהלת אורח חיים מאוזן (טוב נו, חוץ מעוגה פה עוגה שם
), מתעמלת באופן קבוע עם מאמן כושר, ובעיקר לא לוקחת שטויות ללב.
אני מרגישה נשית וחושנית גם כשאני עולה כמה ק"ג, וכבר יודעת לסנן הערות.
אבל לא כולם כאלה.
והטוקבקים שנכתבים מגיעים גם לאחרים, ולפעמים עושים נזק.
בניגוד לחששות שמשמיעים מידי פעם, כאילו אנשים מלאים "יעודדו השמנה", עוד לא פגשתי נערה אחת שהחליטה להעלות במשקל כי היא מעריצה את אדל.
כן נתקלתי ביותר מידי נשים וילדות שלא אוהבות את הגוף הבריא שלהן, כי הבינו שהוא לא נראה כמו זה של הדוגמניות המרוטשות במגזינים. ואם הן איכשהו לא הבינו את זה לבד, יגיע השיימינג מהסביבה. איך אפשר לדרוש מילדים בבית ספר שיתנהלו בדרך ארץ, ולא ייקחו חלק בחרמות או בריונות, כשהמבוגרים מסביבם מתבטאים כך? איך אפשר להתפלא כשהפרעות האכילה מופיעות בגילאים יותר ויותר נמוכים?
וזו הסיבה שאני כותבת כאן, למרות הידיעה שאני מכניסה את עצמי לקו האש. באופי שלי, בגילי ובמקום שבו אני נמצאת בחיים, קל לי לקחת הכול בהומור. אבל פגשתי מספיק אנשים שכל עקיצה כזו, גם אם היא לא מכוונות ישירות אליהם, דוקרת אותם עמוק.
אז הגב שלי (וכן, גם הישבן סמל ההבעה ‏‎smile‎‏ ) רחבים מספיק כדי להרשות לעצמי לדבר גם עבורם.
אוהבת
קרין
‫#‏הולכת_לאכול_משהו_טעים‬
 

Berethor

New member
אני תומך בדברים שאמרה קרין לא רק בגלל הטקסט אלא גם משום שהיא

מלאה בצורה סבירה ולא בצורה קיצונית, נראה שאלו שמבקרים אותה עושים את זה רק משום שהיא לא סקינית, אם קרין גורן הייתה שמנה בצורה קיצונית אז יכולה הייתה להיות עם זה בעיה, אבל זה ממש לא המקרה אצלה. קרין גורן היא מה שנקרא "מלאה המקומות הנכונים", ובהרבה מהתמונות שלה אפילו לא רואים שהיא מלאה, ככה שהיא רחוקה מלעודד השמנת יתר חולנית. בתור מישהי שעוסקת בבישול הרבה יותר מאישה ממוצעת, הגיוני יותר להתפלא איך היא לא במשקל יותר גבוה ולא איך היא במשקל הנוכחי.

"קרין גורן (נולדה ב- 24 במאי 1974) היא שף קונדיטורית, מחברת ספרי בישול, עיתונאית, ומנחת תוכניות בישול בטלוויזיה. בין פעילויותיה הבולטות, מחברת ספר האפייה רב המכר "סודות מתוקים", מנחת התוכנית "המדריך לאפייה" ששודרה בערוץ 10 ובערוץ החיים הטובים וכיום משודרת בערוץ האוכל, שופטת בתוכנית בייק אוף ישראל בערוץ 2, כותבת ועורכת האפייה במגזין "על השולחן" ובעלת מדור אוכל ב"זמנים מודרניים" של ידיעות אחרונות ובמוסף "סגנון" של מעריב."

http://https://he.wikipedia.org/wiki/קרין_גורן

"השמנת יתר חולנית מוגדרת כמשקל הגבוה ב-45 ק"ג או ב-100% מעל המשקל המומלץ בידי מומחים. משקל זה נקבע לפי טבלאות משקל וגובה."

"העלייה בשכיחות השמנת היתר גורמת לעלייה ברמות התחלואה והתמותה באוכלסייה‏. זאת משום שלעלייה בשכיחות השמנת היתר נלווית גם עלייה בסיבוכים כגון סוכרת, היפרליפידמיה, יתר לחץ דם, דום נשימה בשינה, מחלות לב, שבץ מוחי, אסטמה, כאבי גב תחתון, מחלות ניווניות במפרקים נושאי משקל, סוגי סרטן מסוימים, דיכאון, בעיות פריון וסיבוכים נוספים. תחלואות נילוות להשמנת יתר מביאות לתמותה של 2.5 מיליון איש בשנה ברחבי העולם. תוחלת החיים של החולים הסובלים מהשמנה נמוכה באופן משמעותי מכלל האוכלוסייה. אדם בן 25 הסובל מהשמנת יתר חולנית צפוי לחיות 12 שנים פחות מאדם רזה בן גילו."

http://https://he.wikipedia.org/wiki/השמנת_יתר_חולנית



 

ga26

Member
כן, אבל זה הרבה יותר חמור. הרי לרושפלד שכן שמן באופן קיצוני

לא מעחרים ומתבטאים עליו כמו שעשו לה.
 
למעלה