למה נשים נרתעות מפמיניזם?

GreenMamba

New member
למה נשים נרתעות מפמיניזם?

חשבתי הרבה מאוד על הנושא הזה, בהרבה מקומות כשמתחיל דיון שיכול לנטות לכיוון הפמיניסטי קופצת אחת הנשים (לפחות) באיזור ומכריזה- רק שתדעו, אני לא פמיניסטית!
ותמיד עולה בי המחשבה - מה גורם לנשים הללו להסתייג מתנועה שאמורה לשפר ולהשוות את מעמדן, להקנות להן יותר ביטחון במרחבים בהן הן נמצאות וכו'?
ותמיד כשאני שואלת את אותה מכריזה- רגע, הגבר שיושב לידך במשרד מרוויח יותר ממך? לא היית רוצה להרוויח כמוהו? השריקות ברחוב וההערות הגסות לא מטרידות אותך? לא היית רוצה שיפסקו? בכלל- להצביע את רוצה? ולנהוג? ולהחזיק רכוש ולקבל משכורת? אלו כולם הישגי הפמיניזם ממאת השנים האחרונות.
אהה, כן- אומרת המתנגדת- בטח שאני רוצה את כל אלו- אבל אני לא פמיניסטית!

ומכאן- שתי תובנות חשובות (לי, לפחות)
1. נשים מתנגדות לפמיניזם כי נשים אוהבות גברים. אם פמיניזם מתקשר אצלן בראש אוטומטית לשנאת גברים- הרבה יותר קל להדוף מעלייך את הפמיניזם מאשר את הרצון לזוגיות, בית, ילדים ומשפחה.
2. נשים מתנגדות לפמיניזם כי נשים חונכו לרַצות. כך מחנכים אותנו מילדות, ומי שמוכוונת לריצוי- לא יכולה להיות מוכוונת למאבק.
 

ga26

Member
הנקודה הראשונה נכונה מאוד

השניה שציינת מדגישה למה פמניזם הרבה פעמים הוא סוג אחר של שובניזם. אם אישה חושבת שונה ממה שהתנועות הפמניסטיות חושבות אז "היא חונכה ככה" / " שטפו לה את המח" / "היא לא יודעת מה טוב בשבילה".
בדיוק כמו האמירה שבנות חונכו לשחק בברביות אבל למרות שזה נכון יש בנות שבלי קשר לחינוך היו בכל מקרה רוצות לשחק בברביות כי זה מה שהן אוהבות.
כשאומרים לבן אדם מה לחשוב זה מרתיע גם אם הכוונה טובה.
&nbsp
פמניזם שרוצה שויון זכויות לנשים אמור בבסיס לתת להן את הזכות לחשוב שונה (גם אם זה שונה מהפמניזם).
בדיוק כמו שיש ארגונים שקוראים לחופש ביטוי אבל כשחופש הביטוי מופנה כלפיהם הם קוראים לו הסתה.
&nbsp
&nbsp
 
כמה יוהרה


 

GreenMamba

New member
תודה על ההסגברה

אבל באמת שהייתי מסתדרת בלעדיה
אני לא אמרתי שנשים צריכות או לא צריכות להיות פמיניסטיות.
אניהצבעתי על נקודה שעולה מתוך שיחות שלי עם נשים, שבהן עלתה השאלה הזו (של בעד/נגד פמיניזם) והתשובות שקיבלתי, לאחר חפירה מסויימת, היו שלהיות פמיניסטית הוא להיות ההיפך מתפקיד המרַצה שהן חונכו להיות ולא שפמיניזם הוא לא נכון, אידיאולוגית.
&nbsp
משום מה, כשהפטריארכיה מחנכת אותנו לרַצות ולהיות שקטות וקשובות- זה בסדר בעיניך. וכשקמה הפמיניסטית הרעה ומצביעה על התופעה- הרי שהיא שוביניסטית הפוכה.
&nbsp
מעניין.
 

ga26

Member
בדיוק. כי באותה הקבלה מי שמניף את דגל השוויון זה החילוני

הליברלי. לכן כשאין שוויון (בכל תחום) בחברה דתית שמרנית (מכל דת) זה פחות צורם (גם אם כואב, לא נעים, לא מסכימים עם זה) מאשר אדם שמגדיר עצמו חילוני ליברלי ומתנהג בחוסר שוויון.
&nbsp
כנ"ל לגבי חופש ביטוי. כשהימין פועל כנגד חופש ביטוי זה יכול לעצבן, יכולים לא להסכים אבל כשהשמאל שמניף את דגל חופש הביטוי סותם פיות זה יותר צורם.
&nbsp
ובמקרה שלנו כשהפטריארכיה פועלת לחסימת ההתפתחות של נשים - זה גרוע, אני נגד זה אבל זה הרבה פחות צורם מאשר פמניסטית שאומרת על נשים שחושבות שונה ממנה שהן שטופות מח / לא מבינות.
 
סליחה?

הרבהפחות צורם? הפטריארכיה נטולת ההשפעה על אורחות חייך צורמת לך פחות מכל דבר אחר, ברור- העיקר לבלבל במוח על חופש הביטוי.
תכלס זכרים כמוך הם לא רק אנטי נשים שאומרות מה שהן חושבות, הם גם נגד גברים שחושבים את אותו הדבר ושלא סותמים את הפה, ואתה בעצם תומך בסתימת פיות של פמיניסטיות אשר אומרות מה שהן רוצות/חושבות שונה ממה שאתה חושב.
 

ga26

Member
לא אמרתי שזה לא צורם אלא

שזה צורם פחות. ואסביר שוב למה.
כי אני לא מצפה מגבר שאינו תומך בשוויון בין המינים לתת עודף כבוד ושוויוניות לנשים סביבו (למרות שהייתי רוצה שזה יקרה). אבל אישה פמניסטית שחותרת לשוויון לנשים ועוצמה לנשים ואומרת על נשים מסויימות שהן לא מבינות או שטופות מוח - זה צורם ומוזר כי זה סותר את האידיאולוגיה לשמה היא נלחמת.
 

ga26

Member
אגב את יודעת שאת לא חייבת לפתוח את ההודעות או לקרוא אותן

 

ga26

Member
ושכחת להוסיף את המילה "טרול". אני לא מזהה אותך כשאת פונה

אלי באופן ענייני בלי קללות וכינויים.
 

GreenMamba

New member
אוףףףף

נמאס כבר שבאים לפה כל טרולי העולם וצריך להסביר לכל אחד את כל הפמיניזם מההתחלה.
חינוך, הסללה ומגדור הם דברים מוחשיים מאוד.
אתה רוצה לקרוא לנשים אלו שטופות מוח? זכותך. אבל אל תכניס לי מילים לפה.
 
למעלה