מעשים מגונים בשיעורי נהיגה

aaa123

Member
מעשים מגונים בשיעורי נהיגה

[URL]http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4757111,00.html[/URL]

אני חושב שגם בלי תלונה במשטרה צריך לפרסם משהו פומבי בנושא.
למשל שיתאפשר לכל תלמיד ותלמידה לתת ציון למורה נהיגה שמלמד אותו בין 0 ל10 (בלי שידעו מי נתן את הציון),
ואפשר יהיה לראות מה התפלגות הציון שקיבלו מורי נהיגה(אם יראו שמורה נהיגה קיבל ציון 0 מכמה תלמידים או תלמידות זאת תהיה נורת אזהרה ברורה מפניו).

תלמידה כמובן תוכל לשנות את הציון שהיא נותנת למשל אם ההטרדה המינית לא מתחילה בשיעור הראשון כמו שקרה עם המתלוננת במשטרה בכתבה שמעידה שבהתחלה הכל היה טוב ויפה,ורק מהשיעור השביעי היא התחילה להרגיש שמשהו לא בסדר.
 

ga26

Member
אני לא חושב שצריך איזה פלטפורמה מיוחדת או משהו מיוחד

הרי עולמינו מלא במקומות בהם יש יחסי מרות כאלה ואחרים ולרוב הגברים נמצאים בצד העליון בפירמידה. הדוגמה הזו היא רק אחת מיני רבות (במקרה זה התלמידה "שבויה" בגלל הרצון להשיג רשיון ובגלל שכבר שילמה לא מעט למורה ולא רוצה שהוא יפגע בה או בסיכוייה לקבל רישיון). לא נראה לי שלכל מצב של יחסי מרות או תלות נתחיל לחלק ציונים.
היום מי שרוצה לספר יכולה לפרסם זאת באינטרנט בפלטפורמות השונות ולא צריך לייצר משהו יחודי (זה במידה והיא לא מעוניינת לפנות למשטרה). השיימינג על כל חסרונותיו דווקא נותן פלטפורמה טובה לפגוע בנוולים כאלו ברשתות החברתיות.
 

aaa123

Member
אני חושב שמישהי שלא רוצה להתלונן במשטרה גם תחשוש ברוב המקרים

לעשות שיימינג לאדם באינטרנט כי יכולים גם לתקוף אותה חזרה.
&nbsp
יש גם חשש מתביעת דיבה כי גם אם האישה צודקת אם אין לה הוכחות היא יכולה להיות בבעיה.
&nbsp
במקרה של ציון אנונימי שאינו אמירה מפורשת שבוצעה תקיפה מינית אין שום חשש מתביעה.
 

ga26

Member
אני חושבשדווקא התופעה צוברת תאוצה ויעילה יחסית. במחוזות

השיימינג היא צריכה פחות הוכחות ולא באמת מסתכנת בתביעתדיבה כי אף אדם שבאמת אשם לא יסתכן שהנושא באמת יגיע לרשויות.
בכל מקרה לשיטת הציונים אני רואה יותר חסרונות מיתרונות. ואולי אפילו יכול היות לזה אפקט הפוך במקרים מסויימים (ציון נמוך הופך אותך ליותר "גבר" / ציון גבוה נותן לך לגיטימציה לנסות להתקרב יותר לגבולות ההטרדה וכדומה)
 
זכרים תמיד מחפשים את הילדה החמודה שלא תתלונן

זכרים מחפשים נשים רכרוכיות. הרי אם התלמידה שלו הייתה חזקה נפשית ומראה לו מי כאן בוס תאמין לי שלא היה לו חשק להמשיך להטריד אותה. גברים מפחדים מנשים שבטוחות בעצמן. דירוגים? מצחיק! אתה מציע לחזק את הגבר עם מחמאות? לתת לו עוד ביטחון עצמי?! אתה יודע מה יקרה אם התוכנית הרעה שלך תצא לפועל? דירוגים טובים יכולים לתת לגבר ביטחון עצמי לתת לו אימון ציבורי. זה גרוע! הוא יכול לנצל את זה ולהתחיל להטריד את התלמידות שלו, גם אם הוא לא הטריד אף תלמידה לפני זה כי הוא מרגיש בלתי מנוצח. עכשיו קלוט מצב שאחת התלמידות תלך להתלונן עליו במשטרה. מה יקרה? העורך דין שלו יביא את הדירוג גבוה של המורה בפני השופט והנערה תצא שקרנית. שים לב, שגם ככה כל אישה שמתלוננת במשטרה נתפסת במדינה הפטריאלכלית שלנו כאישה זדונית שרוצה לפרק תא משפחתי ולהרוויח כסף.

בנות יקרות! אם אנחנו רוצות להגן על עצמנו לא כאי למוך על השופטים שמתייחסים בסולידריות לתוקפים כי הם גברים בעצמם. עלינו לחנך את הבנות שלנו להיות חזקות. הן צריכות ללכת זקוף ולהביט במבט חד בעיניים של זכר. מבט שלא ישאיר טיפת ספק מבט בטוח שמשדר שהיא לא בובלה בידיים המסריחות שלו אלא אישה משכילה וחזקה שתבעוט לו בביצים אם צריך.
 
לא כל הגברים אוהבים נשים חלשות...

אני יכול להעיד על עצמי שאני מעריך מאוד נשים חזקות שבטוחות בעצמם, ובקשר לכך שאין ענישה מספיק טובה את בהחלט צודקת : זה בעיה ממש חמורה : אבל אני יכול להבין גם את הפחד של הבנות וגם בנים ( לא חסר בנים שעברו אונס/הטרדה בעיקר שהם ילדים לעומת בנות שזה אחרת).,לכן לבועט לו - בביצים זה לא דבר כזה פשוט, שאתה נמצא במצב כזה, אתה מפחד, אתה חושש, אתה לא יכול לפועל באותו רגע לכן אני לגמרי מבין נשים שלא מסוגלות, וזה לא בהכרח נשים חלשות, זה פשוט מאוד קשה מי שלא עבר את זה לא יכול להבין ובטח לא כדי לבוא ולומר " נשים רכרוכיות" כי זה לא נכון גם נשים חזקות נפגעות, אין קשר וזה פוגע באותם נשים, לכן כדי לנסות להבין ולא לומר " איזה אישה חלשה למה לא פעלת" זה לא נכון ולא צודק, מי ש/נמצא/נמצאת במצב הזה מבין. ואני חווה את על בשר,י ומכיר נשים כאלו, והם ממש לא חלשות, ממש לא, הכי להפך זה דעתי.
 
ועוד דבר אחד הדברים שמפריעים לי.

ואני מרגיש את זה בתור אחד שעבר תקיפה בילדות ,שאצל בנים זה ממש אחרת, הם מרגישים יותר אשמה, והגישה הכללית שאני שמתי לב עליה שאונס - תקיפה שעוברת בנות. יש די בורות בקשר לנתקפי פגיעה מינית בנים, ויש לא פחות בתור ילדים אם לא יותר, ולי זה מפריע שאני מרגיש שיש מעין טאבו לאונס, זה מאוד מעצבן ולא הוגן.

הנה מאמר על אונס ופגיעה מינית בבנים:http://www.ha-makom.co.il/article/linor-alaluf-boys-dont-cry

זה מפתיע מאוד אני גם הופתעתי מהנתונים האלו, בנים מתביישים לפי מה שעולה
יותר.
 

aaa123

Member
הכוונה של הכותבת היא לדעתי למטרידים

,ולא נראה לי שהיא התכוונה לכלל הגברים כשכתבה זכרים.
 
אני לא בטוח בכלל לי זה נשמע ברור מאוד.

זה לא משתמע מדבירה ,שהיא אומרת בכותרת " כל הזכרים מחפשים נשים חלשות" היא לא אומרת מטרידים אלא אומרת זכרים צריך לסיים לב מה אומרים שלא היו טעיות, ואם כן אנחנו נדע אם היא תגיד ככה בעצמה, ממה שהיא כתבה נראה שהיא מכלילה וגם רואה באישה שלא " בועטת בביצים" או מגיבה רכרוכית ובעניי זה לא נכון ולא צודק ופוגע.
 

Berethor

New member
אני מאמין שהיא התכוונה לגברים באופן כללי, ובכל מקרה מה שנאמר

על ידי אנטילופה מצויה הוא נכון לא רק לגבי מטרידים אלא גם לגבי גברים רבים אחרים, מסיבות שונות, שלא את כולן היא ציינה. מבחינת עברייני מין אישה חלשה היא מישהי שהרבה יותר קל לפגוע בא ולנצל אותה, אבל גברים נוטים להעדיף אישה חלשה גם מסיבות אחרות, אישה עדינה וכנועה נחשבת ליותר נשית, אחרי הכל גברים נחשבים למין החזק ולא להפך. יש לא מעט נשים חזקות שלוקחות את זה רחוק מדי, לדברים כגון מיזאנדריה, התעצבנות בקלות יתר, ואצבע קלה על ההדק, וזה משהו שהרבה אנשים לא אוהבים, ובצדק, יש גם הרבה נשים משכיליות וחזקות, שהרבה פחות טובות בעיסוקים נשיים קלאסיים, כגון דאגה לילדים, לבעל ולעבודות בית, וזה משהו שגברים רבים לא מעוניינים בו, בקשר רציני, אם כי עבור גברים שמחפשים קשר לא רציני זה פחות מפריע, להם בעיקר יכול להפריע זה שנשים כאלה נוטות להיות פחות כנועות גם בכל הקשור למיניות. לי באופן אישי יש רגשות מעורבים בנושא, לאישה חזקה/גברית ולאישה חלשה/נשית יש את היתרונות והחסרונות שלהן, וזה גם תלוי באיך זה בא לביטוי, מצד אחד אישה גברית יכולה להיות מגניבה וחזקה יותר, מצד שני לא חסר מאפיינים גבריים שליליים שאישה יכולה לאמץ לעצמה, כגון אלימות מוגזמת ומיניות מוגזמת.

"The idea that "only a fool would want to be ruled by a woman" played heavily into the lives of real life queens in history — even if their rule might have been decent or competent, many queens tended to be viewed with suspicion or contempt by their male underlings. This is particularly true if the queen's manners and sexual habits were similar to those of powerful men."

http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/GodSaveUsFromTheQueen

"An Action Girl is a female Badass who is just as tough and kicks just as much butt as the guys do. Damsel in Distress? Not her. She proves that girls aren't only "not helpless", they are physically strong."

[URL]http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/ActionGirl[/URL]

 

Berethor

New member
אתה אומר דברים סותרים, משום שפחד לא נובע מחוזק אלא מחולשה

ויש שני סוגי חולשה, האחת היא פיזית והשנייה היא חולשה מנטלית, פחד הוא חולשה מנטלית, להבדיל מאומץ או/ו מחוסר פחד. החוזק של אדם נמדד בזמן אמת, מי שלא יכול להגן על עצמו הוא לא חזק. אנטילופה מצויה מבינה שהכוח האמיתי הוא ביכולת להילחם ולא בלהיות קורבן. יש מקרים שהפחד מוצדק, כמו לדוגמא אדם שבפחד ללכת למקומות מסוכנים שאין צורך שהוא ילך עליהם, אבל פחד שמונע מאדם להגן על עצמו, זה פחד שהופך את האדם למטרה קלה עבור מי שרוצה לפגוע בו או/ו לנצל אותו. יש הבדל בין להבין חולשה לבין לעודד חולשה, כן במציאות זה לא כל כך פשוט לנהוג באומץ, אבל אין שום דבר שגוי באמירה שלה שמי שלא אמיץ הוא חלש ורכרוכי, משום שבדרך כלל זה נכון, גם ילדים הם חלשים בדרך כלל, בשל גודלם הקטן ובשל חוסר הבגרות המנטלית שלהם, זאת בדיוק הסיבה שילדים הם מטרה קלה עבור עבריינים, משני המינים. אדם חזק יכול להיפגע, אבל בדרך כלל הרבה יותר קשה לפגוע באדם חזק, וזאת אחת הסיבות שיש הרבה עבריינים שמחפשים טרף קל, ואותו עיקרון קיים גם בטבע, תשים לב שטורפים בדרך כלל מעדיפים לטרוף חיות צמחוניות מאשר טורפים אחרים, ובנוסף לכך כפי שCanoness Selena Agna אמרה בדקה 1:18 בוידאו הזה "The enemy is close-by and do not surrender, do they not know the sisters militant?".


 

נתנאל184

New member
אני חושב שקודם צריך לנסות להבין תצד הרגשי

את הצד שנפגע אני לא מסכים שמי שלא עשה כלום או לא התגונן הוא בהכרח פחדן או חלש באופי שלו אלא שבאותו מצב הוא לא יכל לפועל זה הכל, זה לא מצביע על האופי האמתי, ואדם שלא היה במצב הזה לא מבין כמה זה מפחיד ומרתיע וקל לכתוב שאת לא חווית את זה בעצמך. ועל זה אני מצביע, אני מסכים שגברים ועבריניים נמשכים לנשים/אנשים חלשים, אבל עדיין זה לא אומר שלא צריך להבין את החלש/הנפגע ולכן אני ממש לא בעד לקורא לו בשמות כאלו אני מנסה להבין יותר את הצד הרגשי מאשר הצד השכלתני, מה לעשות ככה אני חווה את העולם אתה יכול לא להסכים - אין לי בעיה אבל זו היא דעתי.

ועוד הערה ף לכנות אדם שהוטרד מינית או נאנס חלש זה מטומטם לגמרי, הראי אותו אדם גם הפעיל עליו כוח פיזי וגם שיגע אותו מבחינה נפשית,אז אני מעדיף להסתכל על זה מנקודת מבט חולמת, ואמירות כאלו לטעמי לא במקום, אני מאמין שאנשים/נשים שעוברות את זה מספיק קשה להם, ולקורא להם רכרוכים זה להוסיף חטא על פשע, וחבל.

ואחרון : אני מסכים איתך שלא צריך לעודד חולשה ובזה אני מסכים איתך ואיתה אבל אני נגד אותם אמירות כי הם מאוד מאוד פוגעות, וזה דעתי בכללי.
 

נתנאל184

New member
קיצור מה שאני אומר לך ולכולם מי שלא עבר את זה לא יכול לדבר.

אפשר לבוא ולהתפלפל מי פה עד מחר ולבנות הרבה מאוד תאוריות בשטח? אני מאמין שהרבה מאוד נשים גם הכי חזקות היו פעולות ככה, אני לא מאחל לאף אחד שיטרידו אותו, וכל אמירה כזו שמראה את האישה כחלשה, קלת דעת, לא סמכותית, לא עמדה על שלה היא גם לטעמי מעין האשמה,והרבה נשים משתמשים בזה, וזה מחטיא את המטרה, בן אדם לא צריך לבוא ולגעת באף אחת היא לא צריכה לעבור את זה,מי שאשם הוא אך ורק המטריד/אנס

לכן כל מיני אמירות כאלו די מוציאות את הנשים רע לעניות דעתי. קיצור מי שלא חווה את על בשרו יכול לדון על זה מי עכשיו עד מחר לא יצא מזה כלום, וככה אני יענה לכל אחד, מי שחווה על בשרו יבין מי שלא - שימשך לדבר ולטחון מים, ושוב לא מעודד חולשה נשית, לא מעודד שלא יפעלו להפך, אלא מעודד הבנה ולא לקורא לנפגעות בשמות מעליבים לנשים הללו, זה לא מכובד ומטומטם לגמרי.

והערה אחרונה : מי שאומר ככה הוא לטעמי גם אפילו מעודד פגיעה או מזלזל למה? כי הוא אמר " נו תראה אותה איך היא לא פעלה היא יכלה להתנגד אולי היא רצתה שיעשה לה ככה" זה מה שאני שומע בראש ומהדד לי והורס לי תנשמה שאני שומע אמירות כאלו, וזה נורא.
 

Berethor

New member
הפרשה עם משה איבגי מחזקת את מה שאנטילופה מצויה אמרה

שים לב להבדלים בין העדות של אחת הבחורות שמשה איבגי ניסה לנשק בכפייה לבין העדות של הבחורה שמורה הנהיגה הצליח לנשק בכפייה, באחד המקרים המטריד המבוגר הצליח לנשק את הבחורה הצעירה בכפייה ובמקרה אחר המטריד המבוגר לא הצליח לנשק את הבחורה הצעירה בכפייה, משום שהיא הייתה חזקה ואמיצה מספיק כדי להדוף אותו, אז מי מהבחורות האלו ראויה להרבה יותר הערכה? להגיד שהתוקף לא צריך לתקוף, זה בעיקר סיסמאות, וזה לא מה שעוצר תוקפים בזמן אמת, לדחוף את התוקף זה מה שיכול לעצור אותו בזמן אמת, במיוחד אם מדובר במטרידים סדרתיים, אשר מודעים לחלוטין למה שהם עושים.

"ואני אומרת לו, ניסיתי ככה להגיד לא, זה לא מתאים.. בוא נפתח ת'סצנה, בוא.. בוא נבדוק דברים אחרים. זה היה עניין מאוד מאוד מהיר, ואז הוא ממש התנפל עליי, ובכוח ניסה לנשק אותי נשיקה כזה עם הלשון, נשיקה צרפתית. אני הייתי בשוק, אני זוכרת שהדפתי אותו מעליי, ממש ככה, זה מצב של שוק, ואז אני זוכרת שהוא יצא מהחדר."

http://e.walla.co.il/item/2931434

"הוא שאל אותי כמה פעמים אם אני רוצה כוס מים, ואמרתי שלא ושאני רוצה להמשיך לנהוג", שחזרה. "ואז הוא התקרב אליי וליטף לי את השיער. קפאתי במקום. הוא מלמל 'אני לא רוצה להשתטות', ואז נישק אותי בלחי וחיבק אותי סביבו. לקחתי צעד אחורה, ואז הוא התקרב אליי בחזרה, החזיק אותי ונישק אותי בפה."

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4757111,00.html
 

נתנאל184

New member
זה נכון מה שאתה אומר.

אבל אני חושב שצריך לומר שהיית חלשה ולא שאת חלשה יש הבדל בין היותך יחלשה כל הזמן לבין חולשה זמנית אתה מסכים?: אני מסכים שהפתרון הוא להדוף את התוקף, אני עדיין נגד לומר דברים כאלו על נתק4פות אני בא ממקום רגשי יותר, זה לא סיסמאות אלא מה שאני מרגיש באופן מאוד עמוק.
 

Berethor

New member
לא אני לא מסכים, משום שהכוח והאומץ עומדים במבחן במצבים כאלה

"Friends, Romans, Countrymen. Today is the day for brave deeds. Today is the proud day to be Roman. Now take up the swords, string your bow, look to your arms and armour. Now come the hour when we test Roman courage."

 

aaa123

Member
אני לא מסכים

בדרך כלל מטרידים הם סדרתים כך שאם מורה יתחיל להטריד את התלמידות שלו הציונים שלו ירדו,והעובדה שהציונים שלו ירדו בזמן שהוא התחיל להטריד אותה תהיה ראיה תומכת באותה נערה.
&nbsp
אם הוא יטריד רק נערה אחת אז כנראה שהוא יוכל לצאת מזה אבל גם היום סביר להניח שהוא יוכל לצאת מזה.
&nbsp
לגבי מה שהיה קורה אילו התלמידה היתה נוהגת אחרת אז במקום להתמודד עם הטרדות ולהראות לו מי הבוס בתקווה שהוא ימשיך ללמד אותה אבל יצא לו החשק להטריד,
הכי טוב פשוט להפסיק ללמוד במקרה הצורך(במקרה הרלבנטי התלמידה דיווחה על הטרדות קטנות יותר לפני ההטרדה שגרמה לה להתלונן) ,והמסקנה היא שעדיף להפסיק ללמוד אצל מורה אחרי ההטרדה הקטנה ביותר.
&nbsp
אבהיר שאני לא מאשים את מי שהוטרדה על זה שלא התלוננה קודם אבל אי אפשר שלא לחשוב על לקחים לעתיד ממקרים שקרו בעבר.
 
אני מאמינה שאתה אמור להוסיף טריגר לפוסט שלך

בכל אופן -כאישה שהוטרדה מינית בידי מורה לנהיגה, מילולית ופיזית, אני מסכימה עם אנטילופה מצויה. אני לא טוענת שסוטים מחפשים אך ורק בנות עדינות ונמושות בכדי שמעשיהם יזרמו באין מפריע, אבל הצדק עם אנטילופה כי נשים בדרך כלל נבחנות ונבדקות בטרם הפוגע מוציא לפועל את זממו.
 
למעלה