במקרה נקלעתי לפורום "מוותרים על ברית המילה"

רעות1102

New member
במקרה שלי היה לי קשה לבטא את עמדתי המתנגדת,

מדובר בבתי שנישאה לבחור ממשפחה מסורתית שהתחיל להתחזק בדת לאחר הנישואין. כל דעה שאני מנסה לבטא נגד הלכות דתיות המנוגדות למצפוני, במקרה זה גם שחיטה כשרה וכל מיני הלכות גזעניות, ויחס לא שוויוני לאישה, נתקל בהמון אנטגוניזם של הבת, המגנה כנראה על השקפת העולם של בעלה, אני לא יודעת עד כמה היא באמת שותפה לה. איתה אין לי שיח גלוי. ואני בהחלט מבינה את הקושי שלה לשמוע ממני דברים המנוגדים למה שבעלה אומר, וכדי לא לגרום לה להרגיש קרועה, אני משתדלת, במקרה שלה, לא להעלות לדיון סוגיות טעונות. היא יודעת את עמדותי. כך גם לגבי ברית המילה. עם זאת הייתי חייבת לומר לה את חששי מהסיכונים של ברית שלא ע"י רופא, ואכן הברית נעשתה בידי רופא ילדים שהוא מוהל, נעשתה בבית הכנסת שזה יותר מכובד מאולם חתונות, אני לא הגעתי מאחר וידעתי שנפשית לא אעמוד בזה, לבת המצאתי מחלה מדומה. היא יודעת שאני נגד ברית מילה, אבל לא נימקתי לה מדוע (לא רציתי להכאיב לה).
בני הגדול ורעיתו, נישאו בנישואין אזרחיים מתוך עקרון, הורים לבת שנה, מהם כבר שמעתי שהם לא ימולו אם יוולד להם בן. הם גרים בת-א עיר המגלה יותר סובלנות כלפי חריגים, במשפחה המורחבת של רעיתו זוג לסביות המגדלות 2 בנות, ואף אחד לא רואה בכך שום דבר יוצא דופן. עם הבן הצעיר שגם הוא נשוי בת-א (עדיין לא מתכננים הגדלת המשפחה), גם הוא נישא בנישואין אלטרנטיביים, שוחחתי בעקבות העניין שאני מגלה בנושא, לדבריו אם ימול את בנו זה יהיה רק כדי להגן עליו מפני פגיעה של חברה מרושעת המתעללת בשונה, אבל מאחר והוא ורעיתו שניהם משכילים ודעתנים ולפני כל החלטה שהם מקבלים הם עושים מחקר, ושניהם פעילי זכויות אדם (שמאל רדיקלי) מקווה שיגיעו להחלטה לוותר. גם אם לא, אני יודעת שהכל יעשה מתוך שקילת טובתו של הרך הנולד. צעירתי, זה עתה סיימה לימודי רפואה. בזוגיות. (לא נשואה). נושא הילדים טרם עלה.
 

חדשה31

New member
שמחה לשמוע לגבי הבן.

אגב - לא נימולים הם ממש לא חריגים בעיני.
(אם כבר - רוב הגברים בעולם הם לא נימולים. אין שום דבר חריג בלהיות בעל גוף שלם כפי שנולדת...)

אם כבר הם שונים.
(וביננו - יש מישהו שהוא לא שונה?.... אגב התעללות בשונה.
את יכולה לספר לבנך הצעיר שיש אלפי נימולים שעברו התעללות חברתית על רקע "שונות" ומילתם לא הצילה אותם.
אגב, גם הרבה בנות עוברות מסכת התעללויות בלי שחתכו להן דבר מגופן.
כך שמילה אינה ערובה להתחמקות....
אם כבר, אפשר לעזור לילד לקבל את עצמו באהבה, לעזור לו לבנות בטחון עצמי, ולהסביר לו שכולם שונים זה מזה
ואין אף אחד שהוא כמו משנהו ולתת לו את הכלים להתמודד עם מצבים קשים חברתית...)
 
לדעתי פגיעה ב"דגדגן" נובעת משנאה צרופה

שהתמסדה וקיבלה "צידוקי" הבל שונים.
אגב, בחביונית (אני מעדיפה מילה זו על המילה הזיכרית רפואית המשונה "דגדגן") יש עורלה? "כמו בזכר"? קשה לי להאמין, האמת. בכלל אני סבורה שמאחר שהנקבה היא ברירת המחדל העוברית של הטבע (כפי שהתבטא ביולוג בכיר אחד, דווקא גבר), ז"א שכאשר אין התערבות של טסטוסטרון, העובר ממשיך באופן חלק ונהפך תמיד לנקבה - ומאחר שאני גם מאמינה (ותוכיחו לי שזו אמונת שווא) שהנקבה היא המין הראשוני, והזכרים נוצרו מנקבות שהשתנו - בחירה של האבולוציה - הרי שהפין הוא כנראה תעלת לידה (תעלת הטלה) שהתהפכה כלפי חוץ. למה יש עורלה לפין? אולי זהו שריד רחמי מנוון?
 

HouseAtreides

New member
בטח שיש עורלה לדגדגן

נקראת "Clitoral Hood".

העורלה שיש לפין היא לא שריד מנוון, אלא ריקמה חיה ורגישה ובעלת תפקידים ביולוגיים. כריתתה יוצרת מום, הגם שמסיבות צבועות למיניהן (פוליטיקה פטריארכלית ויחס סובלני מדי כלפי דתות), הפעולה הזאת לא מוכרת עדיין ברוב מדינות העולם כהטלת מום, אלא כניתוח פלסטי.

אני חושב שיש ביסוס מחקרי מוצק לטענה שהנקבה היא ברירת המחדל העוברית.
 
מה פתאום עורלה? אני חושבת שזוהי

רק קריאת שם מכוּונת. בלי בסיס ביולוגי אמיתי.
בקשר לעורלת הפין - הייתכן שכן, זהו שריד רחמי מנוון, אלא שקיבל איזה תפקיד חדש, כפי שהאבולוציה עושה כל הזמן? אבל מה ה"תפקידים הביולוגיים" ( ועוד ברבים! ) של עורלת הפין?
 

HouseAtreides

New member
מה פתאום את חושבת שאין בסיס ביולוגי אמיתי?

זה נראה מאד דומה, מרגיש מאד דומה, ומתפתח מאותם תאים עובריים. איזה בסיס ביולוגי כבר יכול להיות אמיתי יותר מזה?

בנוגע לתפקידים של עורלת הפין (אפשר לראות כאן גם את עורלת הדגדגן:
http://www.youtube.com/watch?v=Yo0YcKY9XBs
 
שמעתי מזמן על ההקבלה הזו אבל לי זה נראה

מוזר ביותר וייתכן מאד שבעתיד יובנו הדברים אחרת. כי תחשבו: מה פתאום איבר (קטן) אצל האשה שכל כולו מיוחד לאורגזמה יהיה מקביל לשופכה ושופכת-הזרע הזיכרית? איפה פה ההגיון הביולוגי? הרבה יותר הגיוני שהפין הזיכרי נוצר מהיפוך הואגינה כלפי חוץ. ייתכן שבפין יש גם רקמות אורגזמטיות הדמות לרקמה של הדגדגן. ייתכן שהאבולוציה פיתחה רקמות כאלה בשני האיברים - הניקבי והזיכרי.
האם בחנו אם רקמות הפין הזיכרי בכללותו דומות לרקמות הואגינה?????
 

HouseAtreides

New member
תראי את הסרטון המצורף, יש שם תמונות

משלבים שונים במהלך ההריון ואפשר לראות מה הופך למה.
 

חדשה31

New member
בבקשה:

אולי ציור יעזור.
אם קשה לך להאמין - תוכלי למצוא עוד ועוד ועוד חומר בספרי רפואה ואנטומיה שונים.

אכן - לנשים יש עורלה - נמצאת מעל ומכסה את הדגדגן -
ממש כמו שעושה עורלת הגברים לפין.
וכפי שכתב HA - באנגלית קוראים לה "Clitoral Hood".
 
למה לכנות זאת "עורלה"?

אם אפילו לא אתייחס לכך שזו מילה דוחה ומכוערת, ולמה להשתמש בה לגבינו, איפה ההוכחה הביולוגית שהכיסוי מעל הדגדגן מקביל לעורלת הפין? האם רקמות העור האלה זהות במקורן ובטיבן? מישהו הוכיח זאת? אולי יש הגיון ביולוגי לכסות את הדגדגן, וזה הכל? אולי עורלת הפין היא משהו אחר לגמרי? (כפי שכתבתי, לי כרגע נראה שזה שריד רחמי מנוון, אולי צואר -רחם שהתנוון, וזאת מתוך הנחה שהפין הוא ואגינה מהופכת).
בואו נזכור שלגברים יש גם שדיים מנוונות, שבתנאים מסוימים מסוגלות להפיק חלב.
 

HouseAtreides

New member
למה לכנות זאת "מנוון"?

אני אפילו לא אתייחס לכך שזו פתולוגיזציה דוחה ומכוערת של רקמה רגישה, דינמית ובעלת תפקידים ביולוגיים. איפה ההוכחה הביולוגית שהכיסוי מעל עטרת הדגדגן (שהיא אגב המקבילה הביולוגית לעטרת הפין) *איננו* הומולוגי לכיסוי מעל עטרת הפין?
אולי יש הגיון ביולוגי לכסות את עטרת הפין? (לא אולי, יש הגיון רב בכיסוי והגנה על רקמות רגישות שלא אמורות להיות פעילות כל היום אלא רק בסיטואציות ספציפיות).

הפין הוא לא ואגינה מהופכת, אפילו לא קרוב לכך. הוא יותר דומה לדגדגן שקיבל מנת טסטוסטרון הגונה והתפתח למימדי ענק. שק האשכים הוא בעצם קירות הואגינה שנסגרו כלפי חוץ.
 
קשה לקבל ולא נראה הגיוני שבדגדגן

(ענק) עובר צינור שופכה.
שכחתי: "הומולוגית" זה "מאותו מקור"? אז צריך להוכיח את זה.
בקשר לשק האשכים, כן, זו הטענה היום. כמובן, האשכים עצמם הם בלוטות פנימיות שברגע מסוים יורדים ויוצאים אל החוץ, אל השק. כך שהם בעצם מקבילים לשחלות.
 

HouseAtreides

New member
כמו שאמרתי, נעשו כבר מעקבים של ההתפתחות

לאורך ההריון, ומאחר שבתחילת ההתפתחות (לאחר 8 שבועות) שני האיברים נראים דומים מאד לאיבר נשי, אפשר לראות בהמשך בקלות מה הופך למה. אין צורך להוכיח שוב את מה שכבר נצפה והוכח.
בנוגע לצינור השופכה - אכן מדובר בתהליך קצת יותר מורכב מאשר גדילה של עטרת הדגדגן למימדים עצומים. הוא מתואר בסרטון שצירפתי, למיטב זכרוני בדקות הראשונות שלו.


אם כוונתך לכנות את עורלת הפין "שריד רחמי מנוון" כדי לרמוז שמדובר בטעות של הטבע או בתוספת מיותרת מבחינה ביולוגית - את בוודאות טועה, כי לעורלה יש תפקידים ביולוגיים. העובדות לא משתנות כתוצאה מכך שבמדינתנו הדתית, הפרימיטיבית והצבועה, נהוג להסתיר ולהתעלם מהמידע.
 
אני יודעת שעקבו אחרי התפתחות העובר

אני רק מניחה שלא הכל יודעים. (כפי שלא ידעו שהביצית היא המכוונת את הזרעונים אליה, הניחו שאולי זה כך, ולא ידעו את המכניזם. וכפי שאף מדענ/ית ששאלתי לא יכול/ה היתה לענות לי איך הזרעונים עוברים את חלל הרחם בכלל, ומגיעים לחצוצרה . הלא הזירמה "מופקדת" רק בצוואר הרחם. {ורוב הזרעונים גם מתים שם}.)
ואחזור על דבריי: בכלל אין כל הגיון להניח שהדגדגן מפתח צינור שופכה. שום הגיון.
 

HouseAtreides

New member
כשאת כותבת "דגדגן"

את מתכוונת לעטרת הדגדגן? כלומר לחלק הקטן שבולט החוצה מעל פתח הנרתיק? או לכל רקמת הדגדגן שהיא הומולוגית לפין הגברי כולו?
 
אוי כן, התכוונתי ללחצן הקטן החמוד שמפעיל

את כל ה"פעמון". אתה התעניינת ויודע וזוכר יותר על רקמת הדגדגן, עלי לציין באף נפול.
אגב, האם ידוע לך שפמיניסטיות הציעו את המונח "חביונית"? המילה דגדגן לאיברון החמוד שלנו הוא מטופש ונראה כהמצאה מכוערת בכוונה של זכרים שאינם חשודים על אהבת נשים (כל מיני רופאים או ביולוגים ).

בכל מקרה, אני חוזרת: נראה מוזר ולא הגיוני שהחביונית תפתח בתוכה צינור שופכה.
 

HouseAtreides

New member
אני עדיין בחיפושים אחרי האיור שראיתי בעבר

של כל ה'פעמון', אבל בינתיים מצאתי את זה, בנוגע לשבוע הדגדגן הבינלאומי:
http://www.haaretz.co.il/gallery/mejunderet/.premium-1.2019157

"יצאתי עם בחור ושאלתי אותו אם היה יכול לוותר על חדירה", היא ממשיכה ומספרת. "הוא התלבט, הציג טיעונים כמו 'זה ביולוגי, אבולוציוני, עניין של אינסטינקטים' – ולבסוף אמר בכנות: 'אני חייב לכבוש'".

עכשיו שכחתי כבר על מה היה הדיון, אני פשוט מעוצבן..
 

HouseAtreides

New member
ותוספת (נזכרתי בינתיים במה עסק הדיון):

עד כמה שהספקתי להרגיש ולשמוע עד היום, הלחצן הקטן החמוד הוא למעשה רגיש מדי למגע ישיר, ולא מהנה במיוחד למגע כזה. מה שבאמת מהנה למגע הוא העורלה שלו, או ליתר דיוק, תנועת העורלה שלו על גביו. המכניקה הזו היא פחות או יותר דגם מוקטן של מה שקורה באנטומיה הטבעית של הגבר.
 
נכון מאוד


והאיבר הזה הוא עד כדי כך רגיש, שהוא שולח לי איתותים על קיומו במשך שעות ארוכות אחרי כל אורגזמה. זה גם מה שבין היתר גרם לי להבין שבגלל חיתוך העורלה גברים לא נהנים מאורגזמה מלאה ועמוקה.
 

חדשה31

New member
פשוט - קראי ספרי רפואה ותביני.

אני לא המצאתי את זה.
זו המסקנה שעולם הרפואה הגיע עליה - שעורלת הדגדגן היא המקבילה לעורלת הגבר -
והן התפתחו מאותו מקור.
"האם מישהו הוכיח זאת?". כאילו, דההה.
את שואלת את זה גם לגבי כוח המשיכה?
אלה הן עובדות!

וודאי שיש הגיון ביולוגי לכסות את הדגדגן -
בדיוק כפי שיש הגיון ביולוגי לכסות את הפין:
עובדה שהאבולוציה הותירה (אצל כל היונקים!) את הפרטים שיש אצלם את הכיסוי הזה.
(וזה לא רק כיסוי: יש גם עצבוב רב מאוד בשני הכיסויים...)

אגב, לא ממש ברור לי מה דוחה במילה עורלה -
אבל מצידי תקראי לה יהופיץ. זה ממש לא משנה לי המונח עצמו -
כל עוד ברור לאיזו קרמה אנחנו מתייחסות....
 
למעלה