במקרה נקלעתי לפורום "מוותרים על ברית המילה"

הגזמת לדעתי בהשוואה של חיתוך עור העורלה

שהוא באמת מכאיב, אבל זה הכל, לחיתוך הנאצי הזוועתי של הדגדגן. שונה מאד!!!
בקשר לשחיטה הכשרה, היא כמובן זוועה, וכל העינויים שעוברים בעלי החיים הם נאציזם, לדעתי, הנה עכשיו פרסם כלבוטק עוד צילומים , הפעם מהנעשה אצל זוגלובק האיומים. בכלל לרצוח בע"ח ולטרוף את גופותיהם זה משהו גיהינומי בעליל שאינני יכולה להבין אותו.
 

רעות1102

New member
מדובר בהטלת מום באיבר מין

ולא משנה מהו ההיקף. זה טריפה וזה תועבה.

ונחזור לעניין ברית המילה. זה ניתוח שלא בידי רופא, תחת אילחוש לא משמעותי. הסטרס הנגרם לתינוק הוא ברמות!!!!והיום יש גם מדדים אוביקטיביים למדידת עוצמת הסבל. והיא רבה. ללא שום הצדקה רפואית. נזקיו לטווח ארוך הם החל בפגם אסתטי וכלה בפגיעה בתפקוד המיני. אקט הצטרפות לשבט פטריארכלי. במקרה זה, זה פוגע בזכרים. אבל מדובר בתינוק. זה עדיין לא זכר שובניסטי שמגיע לו שיכאיבו לו. ודרך אגב מטרתו על פי הרמב"ם כמטרת מילת נשים, לבטל את ההנאה המינית.

ואיפה ההיבט הפמיניסטי שבדבר? נשים פגיעות לאחר לידה, "נאנסות", בשל מנהג פטריאכלי קדום, לפגוע בתינוקן, למרות שהדבר מקומם כל נים בנפשם. לא פלא שאת היולדת בדרך כלל מרחיקים מה"טקס" בגלל שהיא לא מסוגלת לעמוד בו.......ויש בו תקיפה של חסר ישע (התינוק) בידי חזק ממנו. וכולם שמחים וצוהלים. זה איכס. שימצאו דרך פחות טרואמטית לצרף בן לדת אמו: אולי צמיד זהב עם מגן דוד, על פרק ידו.
 

Hippolyte22

New member
מילת נשים וסיבותייה

גרועות ואכזריות יותר ממילת גברים ולשים את שני
הנושאים הללו תחת אותו היבט זה בגדר פנטזיה.

הן מבחינה הטכנית של המילה הנוראית והן מהסיבות עצמן.
 

רעות1102

New member
מקבלת את התיקון

מילת גברים גרועה ואכזרית.
מילת נשים גרועה ואכזרית יותר.

אונס גרוע ואכזרי מהטרדה מינית, אונס גרוע ואכזרי מללכת לזונה (או אולי לא)

אם זאת גם הגרועים פחות, והאכזריים פחות, עדיין גרועים ואכזריים מספיק כדי שאנחנו נתנגד להם.

למזלנו, הנשים, בדת היהודית מלים את הגברים ולא את הנשים. ולכן יכולתנו להתנגד באופן אישי אינדיוידואלי למילת נשים פחותה מיכולתנו כנשים להתנגד למילת תינוקות ממין זכר. איך? שאמהות יתנגדו למול את בניהם.
 

Hippolyte22

New member
אין ספק

לא אמרתי לרגע שמילת גברים אינה נוראית.
היא נוראית מאוד אבל לא נמצאת במשוואה ואני מדגישה-
|הדגש לגבי מילת נשים |ע"י המילה עצמה וע"י סיבותייה.

אונס אכזרי בדיוק כמו ללכת לזונה.



יש למילת גברים זהות תרבותית, חברתית ודתית השפעה מאוד גדולה
ולכן זה כמעט ובלתי אפשרי להתנגד לזה.
אגב כך גם לגבי מילת נשים, לפי מה שראיתי בטלוויזיה זה קורה
במדינות מיסלמיות אבל לא כתוב על כך בקוראין- זה עניין י חברתי
יותר שמטרתו היא להרוס לנשים את המיניות על מנת לשמר יחסי כוחות.
והנה, בשונה למית זכרים- יש הרבה יותר בנות שמתות מזה ובכמויות אדירות-
וכשהן נכנסות להריון- הרוב מתות כי מילת הדגדגן שלהן מקצר את אפשרות
פתח הנרתיק על מנת ללדת ולכן יש תמותה ענקית
אגב, הרבה מהמלות נשים- אלו שתפקידן למול נשים- מקבלות על כך כסף.
זה מתוך תוכנית טלוויזיה שהלכה למקומות באפריקה ועשתה ראיונות
עם נשים שם- מלות ונימולות ובכלל על הנושא עצמו.
 

HouseAtreides

New member
אין הרבה קשר בין השיח בנוגע למילת נשים במערב

לבין מה שמתרחש בפועל, כולל הנימוקים של האוכלוסיות המלות. האוכלוסיות הללו מדברות על מוטיבציות חיוביות והשפעה גופנית לטובה על הנשים הנימולות - צניעות, טיהור, הגיינה, מניעת ריחות רעים, מניעת מחלות (מומצאות או אמיתיות) ומכחישים שיש בכלל השפעות שליליות.
לדעתי השיח שמעמיד מילת נשים כאילו היה גרוע מאונס, לא נועד לעזור לנשים הללו ולשכנע את האוכלוסיות הרלוונטיות, אלא בעיקר נועד להציג את האפריקנים כשוביניסטים נאצים לעומת הנאורות של המערב בעיני עצמו.
 

Hippolyte22

New member
הכוונה שלך

שהמילים שכתבתי בנוגע להשפעות של מילת נשים מניחות שזה הרבה יותר גרוע מאונס?
כי לדעתי זה לא גרוע יותר מאונס- כי אי אפשר בכלל להשוות בין שני הדברים.
כמו עקירת עין של אדם לבין עקירת לשון של אדם- בלתי ניתנים להשוואה.
והפיסקה האחרונה שכתבת בכלל עושה "ביחס ל...", ביחס למשהו זה אף פעם לא רלוונטי ופרקטי.

הבנתי מה שכתבת רק לא הבנתי איך זה מתקשר עם דבריי, אשמח אם תבהיר.

הנימוקים שהבאתי נוצרו כמובן מסטטיסטיקות של המדינות הללו, עובדות מהשטח
שגם הרבה מהנשים הנמצאות באוכלוסיות הללו ונלחמות נגד מילת נשים.
 

HouseAtreides

New member
זה מתקשר עם דברייך בכך שהשיח בנוגע למילת נשים

מנפח את הנתונים הסטטיסטיים בצורה כזו שלשומע מהצד, שהוא בדרך כלל בור מוחלט בנושא, הדברים נשמעים כאילו בארצות אפריקה כמעט ולא נשארות נשים בחיים, וכאילו אישה שעברה מילה לא מרגישה שום תחושה מינית למשך כל חייה, וכאילו ההשלכות המנופחות מכל פרופורציה הללו (במציאות הדברים הללו קורים רק במקרים יחסית נדירים של סיבוכים, וזו ממש לא המטרה המוצהרת של המנהג) הם בדיוק מה שהמפלצות האפריקניות מבקשות להשיג: להרוג את הנשים, או למנוע מהן בזדון כל תחושה באיבר המין.

לכן אני חושב שצריך להתייחס מאד בזהירות לנתונים הללו כאשר הם עוברים דרך תיווך של עיתונים מערביים בכלל, וישראלים בפרט.
ברור שמי שנלחמות במילת נשים יביאו, ובצדק, את הצדדים הלא מחמיאים בלשון המעטה של האקט הזה, אבל הן יודעות עם מי הן מתמודדות: עם אוכלוסייה שבטוחה שמדובר בדבר חיובי וחשוב, שמגדיר בצורה חיובית את הזהות שלהן. הנשים שיוצאות נגד זה מנסות להראות שמדובר בפועל בתודעה כוזבת, ושהאקט מיותר, חמור, ברברי ואכזרי.
כשישראלים מדברים על מילת נשים, זה לרוב לא קורה סתם, אלא כדי לנסות איכשהו להצדיק ברית מילה, ולשם כך הם מוכנים לאמץ פתאום גישה כאילו-פמיניסטית ("הם עושים את זה כדי לדכא נשים!" - יופי, אם דיכוי נשים הוא כזה נוראי בעיניהם, מה הבעיה שלהם להודות באותה נשימה שגברים, כמוהם למשל, אונסים כדי לדכא נשים?)
 

Hippolyte22

New member
מצטערת, ממש לא מסכימה איתך

כי אם הדרך בה הסרט הזה היה נעשה ע"י
אולי השוואה כל הזמן בין המערב לאפריקה או בין
שני סוגי מילת הנשים ועוד כל מיני רמיזות למה שאתה פירטת-
אולי הייתי מסכימה.

אבל הסרט הזה נעשה באופן אובייקטיבי לדעתי ולא מנסה
להוציא את האפריקאים כנאצים וכו..
הנשים הנלחמות במילת נשים- מהמערב ומדינות אפריקה
אמרו במפורש באופן סטטיסטי שחלק גדול מאוד של הנשים
מתות כתוצאה מברית המילה הזאת ושאר הדברים שכבר
כתבתי בהודעתי הקודמם.
אלו נשים שפתחו (לבד! ושם זה אפילו אסור) בתי חולים
במיוחד לנשים כי אין שם רפואת נשים- הן עוזרות לעצור
דימומים חזקים, מנסות להציל נשים הריוניות שמתות עם
הלידה כשאיבר המין שלהן לא מצליח להיפתח ובנוסף
מנסות לשנכע את ההורים והנשים שמגיעות שלא יעשו זאת
מחשש לאותן השלכות.
מנהלת בית החולים ולוחמת חברתית שם אמרה בעצמה
"רוב הנשים שבאות ללדת פה מתות על מיטת הלידה!"
ו-"הרבה מהילדות שעוברות את המילה מתות."

ובכלל לא מסכימה עם זה שמדינות אחרות מביאות
את הסיפורים, סטטיסטיקה ומקרים אישיים על מנת
להכשיר בית מילה של גברים ובטח הן לא טוענות
שמילת נשים היא שובניסטית ומקדמת דיכוי נשים
רק על מנת להכשיר מילת גברים.
זה אפילו לדעתי דמגוגי מאוד ולא נכון בעליל.

מילת גברים לא באה מדיכוי גברים היא באה
ממקום "חיובי" של טיהור, טקס יהדות וכבוד
גדול לתינוק תחת רמיסת זכויותיו הבסיסיות.
מילת נשים לא מגיעה מכבוד וטיהור היא מגיעה
מנטו- רצון להרוס לאישה את המיניות-
מטיפי המסורת הזאת אומרים זאת בעצמם.
ולוחמות צדק במקום אומרות זאת בעצמן.

לגבי השורה האחרונה- כנראה כי קל יותר
לראות משהו שלא קיים במדינה שלך כברברי
ודיכוי ולא שזה לא נכון אם הם מצליחים לראות רק
את זה ולא את אונס מעצמו כדיכוי נשים.
זה שהם פשוט לא רואים זאת לא אומר שזה מבטל את המצב
הקיים ודיכוי האישה ע"י מילת נשים.
 

HouseAtreides

New member
קודם כל עוד לא פגשתי מישהו שטען

שברית מילה נועדה לדכא גברים באותו אופן שהפטריארכיה באה לדכא נשים, וגם לא פגשתי מישהו שטען שמילת נשים איננה ביטוי לדיכוי נשים, כך שלא ברור לי מדוע הטיעון הזה בעצם עולה.
לעומת זאת כמעט כל מי שאני פוגש ברחוב אומר או חושב שברית מילה לא נועדה לדכא גברים באותו אופן שמילת נשים נועדה לדכא נשים (ולכן, כך משתמע משום מה בין השורות, ברית מילה היא כביכול יותר מוצדקת ופחות ברברית ואכזרית ממילת נשים) - ולכן אני מבין מדוע בשיח רויזיוניסטי לגבי ברית מילה עולים טיעונים שמציגים נקודות דמיון בין שני הדברים - בעיקר כדי להראות שזה שאוכלוסיות מסוגלות לנרמל מעשה אכזרי, מיותר וכזה שמותיר מום, לא אומר שאובייקטיבית מדובר במעשה נורמלי ומוצדק. מילת נשים היא דוגמא מעולה למעשה כזה, שהאוכלוסיות הרלוונטיות מצדיקות אותו במגוון טיעונים (אמיתיים או מדומיינים) ונמצאות מדורי דורות בתודעה כוזבת עמוקה לגביו, כשבמבט מהצד (אובייקטיבי, לא מתנשא כמו זה של תרבויות המערב) אפשר לראות את האכזריות השרירותית ואת הזדון במערומיהם.

בנוגע ל"ובכלל לא מסכימה עם זה שמדינות אחרות מביאות
את הסיפורים, סטטיסטיקה ומקרים אישיים על מנת
להכשיר בית מילה של גברים... זה אפילו לדעתי דמגוגי מאוד ולא נכון בעליל" - אני מציע שתתחילי לשים לב מתי הנושא של מילת נשים עולה בדיונים ברשת. בחיי היומיום לא מאזכרים את זה בכלל, כאילו אין בעיה כזו בעולם, ואיכשהו, בכל פעם שמדברים באופן ביקורתי על ברית מילה, הנושא הזה עולה, ואיכשהו, כשהוא עולה, מי שהעלו אותו הם גם אלה שדורשים *להפריד* ברית מילה ממילת נשים...
כאילו, תחליטו, אם אלה שני נושאים שראויים להפרדה מוחלטת ואין כל דמיון ביניהם - אז תנו לדבר על ברית מילה ופשוט אל תעלו אותו... אבל כנראה שיש בכל זאת מספיק נקודות דמיון, וכנראה שהמציאות לא בדיוק מסתדרת עם הדעה הפופולרית של "מילת נשים זה נאצי, מילת גברים זה סביר".
 

Hippolyte22

New member
אז איך נשראה לך צריך להיות

אותו הסרט על ברית מילה נשית?

אני לא מבינה אותך... זה בא לבראות את מה
שרוב חברות המערב מה לעשות לא מכירות את זה
ולכן לא ידברו על כך ביום יום.
גם אני לא ידעתי יותר מידי לפני שראיתי את הסרט.

אני חושבת שצריך להפריד בין השניים כי הם שונים-
זו האמת. ואני לא חושבת שאם פיתאום עולה נושא מילת נשים
זה על מנת להראות שליד זה מילת גברים זה סביר.


שאלה לי אלייך-
האם תאמר אותו הדבר אילו היו עושים סרט כזה על זנות בהודו
למשל המראים שכמעט כל הורים מוכרים את בנותיהן למטרות
עבדות ואו זנות (זנות- לרוב אינם יודעים שלשם כך מכרו את בנותייהן)
ובכל בהודו סחר בנשים וילדות הוא כ"כ ענק שהוא כבר דבר קבוע
ושהבנות הללו מגיעות למקומות שמשם אין להם דרך חזרה
היית אומר שמנסים כאן לערוך השוואה בין זנות מערבית שגם
היא גרועה אך לא כל אמה שלישית מוכרת את בתה לזנות
ע"י להראות לנו קיצוניות?
אבל זו האמת, זה לא אומר שזנות הודו גרועה וזנות
מערבית לא- זה אומר שבהודו המצב חמור יותר ויש להכיר אותו.
 

HouseAtreides

New member
אני לא יודע לגבי אותו סרט ספציפי שלא ראיתי

אני מדבר על השיח המקובל במערב לגבי מילה נשית.
יש סיבות פוליטיות ברורות מדוע מציגים תמיד רק את הנתונים מהסוג הזה, רק סרטים כאלה, ורק נימוקים שמחזקים את המיתוסים הקיימים ממילא, בזמן שבפועל קיים מגוון הרבה יותר גדול של חומר בנושא. לדוגמא, עייאן חירסי עלי, אישה ממוצא סומלי שעברה מילה בהיותה ילדה וכיום מתגוררת בהולנד ופעילה בנושא, כתבה גם על המילה שעברה בספרה "כופרת", שקיים גם בתרגום עברי.
ההורים שלה לא התכוונו למול לא אותה ולא את אחיה הבכור, אבל אבא שלה ישב בכלא בגלל פעילות פוליטית מסויימת, ואמא שלה ניהלה בתקופה מסויימת מסע לצורך קידום שחרורו מהכלא, ובתקופה שההורים היו רחוקים מהבית, הסבתא הזמינה מוהל שמל באותו יום את אחיה, אותה ואת אחותה הקטנה.
היא לא זכרה את המילה שלה כאכזרית ונוראית יותר מזו של אחיה, האקט נראה לה דומה מאד, היא ואחותה החלימו בסופו של דבר, לא מתו, לא סבלו מסיבוכים ולא הרגישו כאילו נאנסו (היא כן כתבה על כאבים שאין לתאר אותם, ואחותה הגיבה בצורה טראומטית יחסית).
כשאמא שלה חזרה וגילתה שזה מה שקרה, היא רתחה מזעם אבל כבר לא היה לה הרבה מה לעשות. היא כעסה לא רק על מילת הבנות, אלא גם על מילת הבן.
כל זה קרה בשנות השבעים, בסומליה, מדינת שודדי הים האכזריים, הרעב, בקתות החמר, מלחמות השבטים והכושים שרק אתמול ירדו מהעצים. באותן שנות ה- 70, ההורים שלי מלו אותי בלי לחשוב פעמיים. לא עברה להם בראש ולו לשניה המחשבה שאולי משהו כאן מאד אכזרי ומאד מיותר ולא אמור להתרחש. אז אני שואל: מי כאן הפרימיטיבים, ובאיזו זכות הם מרשים לעצמם להתנשא מעל אחרים?


אני לא מכיר את הנתונים בהודו לגבי מכירת בנות לזנות, וברור שהעלאת המודעות לתופעות פוגעניות היא דבר רצוי, אבל המצב בנוגע למילה נשית רחוק מאד מלהיות כזה שכל אישה שלישית מתה מסיבות הקשורות במילה שעברה, והאמת רחוקה מלהיות שאין שום דמיון בין מילה נשית לבין ברית המילה שעושים לבנים.
 

Hippolyte22

New member
נסכים שלא נסכים: )

רק לגבי זנות הודו..

הבאתי את זה דוגמא כי זנות הודו מתבססת ברובה
הענק, כמעט כולה, על סחר בילדות קטנות לזנות-
וילדות העתידות להיות זונות- בנות הזונות עצמן
מכיוון שאין להן דרך חברתית לצאת מן המקום
הזה בגלל הקאסטות החברתיות בהודו.

ולכן שאלתי אותך בהקשר של ברית מילה-
האם סרט המראה את זנות הודות כמזעזת
(וברור שהיא כזאת) על מנת לקדם ולטפח
את זנות המערב בגלל אותה טענה שטענת
בקשר לניפוח העניין לגבי מילת נשים?

כי שנינו יודעות טוב מאוד שהמערב מאוד
בעד ומקדמת את הזנות שלה וכן יש לה
אינטרס לעשות את כל מה שכתבת..

הפואנטה שלי היא שיש מצב לשני הנושאים-
אבל לאו דווקא תיעוד פשע ומעשים מזעזעים
במדינות לא מערביות אומר שמתעדים ניפוח מיותר
ומתנשא על מנת לעשות "ביחס" אליהם בשביל
להכשיר את הזוועות במדינות מערב.
 

HouseAtreides

New member
עוד לא ראיתי מצב שתיעוד פשעים במדינות

לא מערביות, מוגש לקהל הרחב מזוית פמיניסטית ובצורה שתשפוך אור ראוי גם על זוועות שמגיעות בערך מתוך אותה תפיסה, ומתרחשות במדינות מערביות.
כשמראים סרט תיעודי על הזוועות בהודו, מראים אותו מזוית כזו שהצופה יכול להתרווח לו על הספה ולחשוב "איזה מזל שהבת שלי לא גדלה בהודו ולא חשופה לזוועות האלה, אני לא מבין איך ההודים יכולים להיות כאלה אטומים ואכזריים, הם פשוט לא אנושיים, אני לא מכיר אף אחד אצלנו שהיה מסוגל לנהוג כך בבת שלו", במקום לכוון את הצופה לסיים את הסרט עם המסקנה: "חבל שבכל העולם יש כזו אדישות וכזה יחס כלפי נשים, וחבל שבשום מקום לא נעשה מאמץ ראוי כדי שלא לאפשר כאלה זוועות".

אני לא אומר שהסיבה היחידה של תיעוד פשעים במדינות לא מערביות היא עבור האדם המערבי שיוכל לטפוח לעצמו על השכם, אני רק אומר שיש משהו מאד שיטתי, מגמתי, צבוע וזדוני, באופן שבו תיעוד כזה מוגש לצופים במדינות המערב.
 

HouseAtreides

New member
ותוספת לגבי מה שכתבת קודם

"אם הסרט היה נעשה ע"י השוואה כל הזמן בין המערב לאפריקה או בין
שני סוגי מילת הנשים ועוד כל מיני רמיזות למה שאתה פירטת-
אולי הייתי מסכימה"

אז זה בדיוק החלק המתוחכם שבמערכת. הסרט לא צריך לערוך באופן מפורש את ההשוואה, שמתבצעת ממילא כל הזמן בראשו של הצופה, ואין צורך להציג במפורש דימויים שממילא כבר קיימים בתרבותו של הצופה (ולכן רצים בראשו ללא הפסק באופן אוטומטי).
לדוגמא כשמציגים לצופה משפחה הודית שמתגוררת בעוני מחפיר, בפחון עלוב, מדברים באיזו שפה לא מוכרת, אוכלים מאכלים שנראים כאילו עז היתה מקיאה מהם, ואז מציגים סבתא קשוחת מבט, שלוקחת בכוח ילדה צורחת לביקתה אחרת, שם ממתינה לה מוהלת שנראית כמו אחרונת המכשפות מימי הביניים, וכמה נשים שמזמזמות איזה לחש בלתי מוכר - הצופה לא צריך שיאמרו את המילים המפורשות כדי לדעת לבד מה הוא אמור לחשוב: "אלוהים אדירים, What a bunch of savages, אצלנו אין דברים כאלה בכלל, אנחנו הרבה יותר רציונליים ואנושיים".

או, כשמציגים רופאה שמספרת על הזוועות שהיא רואה כל יום, ברקע נשמעות צווחות ובמסדרון רואים ילדות מפוחדות ובוכות - הצופה יודע לבד מה הוא אמור לחשוב: "איך הם עושים דבר כזה לילדות שלהם?? אנשים רעים"

או, כשמציגים לו אחות ישראלית מבית החולים שניידר שמספרת על זוועות שהיא רואה, הצופה גם כן יודע לבד מה הוא אמור לחשוב: "מאיפה מצאו את הכופרת הזאת? ולמה הכתבה כל כך לא מאוזנת? על כל אחות אחת כזו יש 100 שיגידו דברים הפוכים לחלוטין, אז למה אותן לא ראיינו? הכתבה הזו מוטה נגד ברית מילה!"


את מבינה למה אני מתכוון?
 

Hippolyte22

New member
וזו בדיוק הסיבה

שאני ראיתי את התוכניות\סרטים על שני הנושאים
הללו מעין פמיניסטית ולדעתי אף אחד מהם
(לא על הזנות בהודו ולא על מילת נשים באפריקה)
העשה באופן הזה- אין ספק שמדובר במניפולטיביות
מכוערת שנעשת ע"י רייטינג וכמובן יצירת אשלייה לצופה
שדברים מזעזעים כאלו קוראים רק שם.

המסר הוא:
"זנות מערבית? פי אלף יותר טובה ונחמדה לצופה-
זנות הודית? זה כבר גבול, וקרוא רק להודיות"
"מילת נשים? קיצוני מאוד ומזוויעה אז מילת
גברים ע"י המערב נורמלי".


אין ספק שאפשר לגרום לזה ע"י עריכה מניפולטיבית
וע"י צורת הסרט אבל לפחות מהסרטים כאלו שראיתי
זה בא ממקום פמיניסטי מאוד וטוב.
הדגש היה על נשים שנמצאות במקומות הללו
ואת כל חייהן הן תורמות על מנת לעזור וליצור
שינוי למען נשים, בין אם זה הקמת בית חולים
ייחודי לנשים הללו במדינה שאתה יודע שצריך
המון לאישה לעשות.
ובין אם זה אישה מדהימה פשוט- הודית מבוגרת
שנשמעת כמו כל פמיניסטית מלומדת שאת
כל חייה היא מקדמת למען הלחימה בזנות הודו.
הרי הנושא המרכזי הבעייתי בזנות בהודו
מעבר לסחר בילדות כאילו היו לחמניות, מעבר
לזה שרוב הלקוחות אונסים את הזונות ללא
קונדום והמחלות ועוד..
אלא העובדה המכוערת שגם אם יירצו- אינן יכולות
לצאת משם בגלל מיקום מעמד הזנות
בהודו הנמצאת בקסטא נמוכה שלפי האמונה-
אסור לצאת ממנה, "גורלנו נקבע" כך כל הקאסטות
מאמינים.
ז"א, הזונות ההודיות לא יכולות לצאת מזה.
ולכן היא מנסה לשנכע את הזונות לתת לבנותייהן
(הרבות- הנולדות לזונות עצמן ומחליפות אותן
כשאמותייהן מתבגרות וקשה להן יותר להתפרנס
מזנות כי הגיעו לגיליי 30.. ובנותייהן מנערות
וילדות מחליפות אותן) ללמוד בבית ספר
ולרכוש השכלה על מנת לנסות לצאת משם
לפני שישאבו לזנות.
זה בא ממקום של סטטיסטיקות ופועלן
של נשים חשובות.
 

meidadc

New member
נעים מאוד, מידד

ברית מילה נועדה בראש ובראשונה לדכא את המיניות של הגבר. ראה ציטוט הרמבם שהובא לכאן קודם.
אם זה לא דיכוי, אז אי ההסכמה שלנו היא בסיסית עד כדי ההגדרה "מהו דיכוי"
ההבדל היחידי בין ברית מילה לבין מילת נשים (או כל סממן אחרי לדיכוי נשים) הוא ברית המילה לא נועדה להכפיף את הגברים תחת הנשים כפי שדיכוי הנשים נועד להכפיף את הנשים תחת הגברים. ברית המילה נועדה להכפיף גברים מסויימים תחת גברים אחרים. הרי זו בעצם המטרה של המצוות - לשים את כולם, גברים ונשים, תחת איזשהו משטר פחד שיהיו אנשים טובים, אחרת אלוהים יכסח אותם.

שים לב שבחברה המערבית יש יותר לגיטימציה ומתן צידוקים פסאודו מדעיים ופסאודו רציונליים להטלת המום בגברים מאשר למילת נשים. יש כאן היפוך ביחס למה שקורה בדרך כלל שנונתנים רציונלזיציה דווקא לפגיעה בנשים כמבוססת על הגיון, מסורת, תרבות או ווטאבר.
 

HouseAtreides

New member
אתה טועה.

קודם כל מבחינת הציטוט של הרמב"ם, הוא אומר דבר כזה: "הנזק הגופני הנגרם לאיבר זה הוא המטרה המכוונת. לא נפגם במילה דבר מן המעשים המקיימים את הפרט ולא בטלה בגללה הולדת הצאצאים. אבל מתמעטות בעטיה סערת-היצר והתאווה היתרה על הדרוש"

תרגום: גברים נולדים עם סערת יצר ותאווה יתרה על הדרוש, והמילה באה במטרה לתקן את הליקוי הנ"ל כך שהמיניות שלהם תפעל בדיוק במידה הנכונה.

זו אמנם גישה ממשטרת מאד, דתית מאד, שמרנית מאד, ענישתית מאד, מקוממת מאד, אכזרית מאד, אבל להשוות את זה לשיטות בהן הפטריארכיה דיכאה ומדכאת מיניות נשית? אין דמיון בכלל. לפני לא הרבה יותר ממאה שנה, ובמידה מסויימת עד היום, עצם קיומה של מיניות נשית הוא עניין שמוטל בספק. עד כדי כך הדיכוי שלה מוצלח.
 
הסיומת שלך הזכירה לי

טוקבק מסמר שיער שקראתי לא מזמן באיזו כתבה ב-YNET, שבה נאמר בין היתר:
"לנשים אין דחף מיני, התפקיד שלהן הוא לענג, ותפקיד הגבר הוא להתענג".
 
למעלה