אפרופו השרשור על מדונה שהיה כאן לא מזמן..

XUXA141

New member
אפרופו השרשור על מדונה שהיה כאן לא מזמן..

אם אישה חזקה, בעלת מעמד ופרסום עדיין מסתמכת בגדול על פוטושופ כדי לטשטש את סימני הגיל, מה אנחנו דורשים מנשים "רגילות"? בכתבה יש לינק לתמונות האמיתיות, לפני הפוטושופ.
 

deebeebee

New member
מדונה נמצאת בעולם הבידור

ועולם הבידור דורש "שיפוצים"- על באמת ובפוטושופ גם יחד- מגברים ונשים כאחד.
 

69הרצל69

New member
אני חושב שבישראל זה קצת שונה

יש שורה של זמרות בכל הגילאים שלא עברו שום ניתוחים קוסמטים והן עדיין פופלריות.
 

elena20

New member
זה לא משהו "עושים" רק למדונה

כל דוגמנית/ זמרת/ שחקנית (כנ"ל גם לגבי גברים) עוברות פוטושופ ולא משנה באיזה גיל הן.
 

נונה17

New member
הקטע זה הצביעות

זמר בגיל של מדונה לא יעלה על דעתו לעבור שיפוץ כזה שיוריד ממנו 20 שנה.
 

magenta73

New member
זה לא ממש נכון.

א. כולם עוברים פוטושופ, גם גברים. גם הגברים הכי יפים ביקום. וגם ג'וני דפ. (הוא פשוט רמה מעל הגברים הכי יפים ביקום
) אמנם לא בכזו רמה של ריטוש, אבל הם עוברים. ב. הם גם עוברים ניתוחים פלסטיים, גוף ופנים, ושיניים, וצביעת שיער - שוב לא באותה רמה, ועדיין. ג. זו כבר לא שאלה של "להעלות על דעתו", זה הפך לחלק מהביזנס, עצוב, אבל כבר אין כאן כ"כ קטע של בחירה עצמית, ומספיק ויותר ויותר שחקניות/זמרות וכן הלאה מתעצבנות על העובדה שעשו להן פוטושופ, ומדברות על זה. קייט וינסלט לדוגמא הודיעה בעיתונות שהורידו לה מהמותניים, רגליים ואגן, ג'ני מקרטי אני חושבת שקוראים לה, זוגתו של ג'ים קרי, הראתה אצל אלן דג'נרס בדיוק מה עשו לתמונה שלה, מה החביאו ומה הוסיפו, אלן עצמה מן הסתם דברה על זה גם, כשעשתה פרסומת לקוור-גירל. ולהגיד שאלן דג'נרס לא פמיניסטית או משהו בסגנון זה... אה... כן...בדיחה. ד. אני לא חושבת שמשהו כבר באמת מאמין למראה החרסינה, מרוב שזה כבר נהיה אובר וטו-מאצ' , כבר יודעים שזה לא אמיתי. שזה סגנון גרפי, כמו ציור. ה. מצ"ב הסרטון של דאב.
 

magenta73

New member
אני מוסיפה עוד לינק

אני יודעת שבתור מעצבת גרפית, שמתעסקת בפוטושופ אני יודעת בוודאות שזה בולשיט. כי אני מכירה את כל המניפולציות. ולכן חשוב לחנך כמה שיותר אנשים, במיוחד נשים על המניפולציות. כי גם תמונות שלא נראות "חרסינה" לגמרי עוברות פוטושופ, וזה דווקא נראה לי יותר מסוכן ממשהו ממש אובר-דה-טופ כמו התמונה ההיא של מדונה, שם ברור שזה פוטושופ מטורף.
 

נונה17

New member
גם אם את יודעת שזו מניפולציה

וגם אם אין מצב שמישהי באמת נראית ככה (לא בגיל 50 ולא בגיל 25), זה עדיין פוגע בנקודות הכי רגישות של מי שרואה את התמונות האלה וגם של גברים שבונים על פי התמונות האלה את רף הציפיות שלהם. נ.ב. - ג'וני דפ? אני מסכימה שיש משהו מאוד מיוחד באיך שהוא נראה, אבל רמה מעל הגברים ביקום? טוב, עניין של טעם...
 

magenta73

New member
תשמעי,

לא יודעת... אני חושבת שבקטע הזה גברים עדיין מבחינים בין פנטזיה למציאות. כמו גם נשים. איך שהוא אני חושבת שהמוח שלנו מבין שזה לא אמיתי. ואנחנו כבר מתורבתים להבין מניפולציות (כמו טלוויזיה, קולנוע וכן הלאה, עברנו את השלב שאנחנו חושבים שיש אנשים קטנים שרוקדים לנו בתוך המסך). בצורה מסויימת. ויותר מזה, אני לא חושבת שחרסינה זה מושך. זה בובה. זה לא אמיתי. אני חושבת שזה מאוד ברור שזה לא אמיתי. וכן, עניין של טעם, אבל זה לא רק איך שהוא נראה, זה גם זה שברור לי (לא יודעת איך או למה) שהוא אחד מהאנשים היותר מגניבים עלי אדמות.
 

MissMyLion

New member
על פנטזיה ומציאות

הטיעון ש"המוח שלנו מבין שזה לא אמיתי" הוא בעייתי ומסוכן. משתמשים בו לא רק כדי לצדד בפורנוגרפיה, אלא גם כדי להכניס אלימות קשה לסרטי קולנוע ומשחקי וידיאו מינסטרימיים (שרק הולכת ונהיית קשה יותר ויותר עם השנים). ההבניה של משהו כפנטזיה, או יותר נכון המכירה שלו כמשהו בלתי מזיק שמתקיים ביקום אחר משלנו רק מכהה את החושים שלנו, מבלבלת אותנו, ומאוד מאוד כן משפיעה על החיים שלנו. זה לא מקרה שחיי המין של גברים ונשים נפגעים כשיוצרים דיכוטומיה בין ה"פנטזיה" הרצויה (דימויים פורנוגרפיים, בדר"כ) לבין המציאות שבה צריך "להסתפק". אני מאמינה שגם אם במערכת החינוך היו מלמדים נערות ונערים פוטשופ וכולםן היו יודעיםות עד כמה מניפולטיבית המדיה הזו, עדיין היה להם מאוד מאוד קשה להפטר מהדימויים בתוך הראש שלהן. המוח שלהן כל הזמן מוצף בזה, העיינים שלהם כל הזמן צופות בזה, וזה משפיע, מחלחל ומאוד מאוד מזיק. המוח עובד בצורה כזו שמה שהוא רגיל לראות הוא חושב שזה יפה. (ראי ערך כל אופנה חדשה שמגיעה בהתחלה נראית מזעזעת ואז כשהעיינים מתחילות להתרגל... פתאום לפתע זה נראה בסדר..). ככה זה עובד גם עם דימויים של יופי מרוטש - עם כל הידע בעולם, רק כשנפסיק לראות את הדימויים האלה הם יפסיקו להיות הרצוי והמושך, וסתם ישארו המעוות או המוגזם או המטופש (כמו שהם באמת, בתכלס).
 

memyselfi0

New member
מוסיפה קישור מאותו אתר

http://net.nana10.co.il/Article/?ArticleID=627064&TypeID=1&sid=127 בואי נקווה שהתמונות הללו (החלק העליון של הכתבה) לעולם לא יראו לנו "בסדר"... מסכימה עם מה שכתבת , ישנם גם הרבה מחקרים שמראים שלמרות שאנחנו יודעים שמה שאנחנו רואים הוא לא נכון או לא אמיתי אנחנו עדיין רואים בזה מודל לחיקוי (גם אם אנו לא מודעים לזה) וזו הסכנה האמתית בתמונות הללו.
 
ואני מסכים איתם מאד

רוב התמונות נראות הרבה יותר טוב לפני, מאשר אחרי. הנמשים, האדמומיות של העור, הבדלי גוונים קלים - נראה הרבה יותר טוב מהחד גווניות של הריטוש הקיצוני. אגב, גם מהתמונות "לפני-אחרי" של בר רפאלי למשל, לדעתי הבלי פוטושופ יפה יותר.
 

magenta73

New member
סליחה,

אבל הכתפיות שהיו בשנות השמונים לדוגמא מעולם לא נראו ולעולם לא יראו יפות. :) אני לא מקשרת בין פוטושופ לבין פורנוגרפיה מהסיבה הזו: את רואה אנשים כל הזמן ברחוב, ואז את גם רואה את האימג'ים האלה, ההסתברות הפשוטה אומרת שאת רואה יותר אנשים פשוטים ברחוב מאשר את האימג'ים האלה, מה שלא נכון לגבי פורנו, במיוחד אם אתה צעיר מאוד ולא יוצא לך להתקל בסקס "לייב", (שם אתה הכי הרבה רק שומע על זה) או יותר נכון בכלל לעשות אותו. משמע בסקס אתה רואה יותר את האימג'ים של הפורנו מאשר את ההתנהלות האמיתית ביום יום. ההיפך ממקרי הפוטושופ. ולכן סרטי הפורנו מייצגים מציאות פנטזיונרית והופכים אותה מציאות הכללית, מכיוון שאין הרבה נגיעות ל"דבר האמיתי", לפחות לא באותה ההסתברות בה אתה רואה פורנו, וכך הפורנו הופך למציאות הכביכול שלטת, או סתם - למציאות, נקודה. מה שלא עובד במקרי הפוטושופ.
 

bbb234

New member
האמנם מה שאנחנו רגילים לראות נחשב ליפה?

אם זה המצב אז רוב האנשים היו נחשבים ליפים שהרי אנחנו רגילים לראות אנשים לא בפרסומות שאנחנו יוצאים מהבית. חוץ מזה המוח של אנשים שונים עובד בצורה שונה ,ועובדה שלא כולם מסכימים על השאלה מה נחשב ליפה ומה נחשב ללא יפה.
 

MissMyLion

New member
גם זה הולך ומשתנה.

לפחות בתל אביב, הבנות (וגם הבנים) שאני רואה ברחוב בעקביות הולכות ויורדות במשקל עם השנים. פה לא נסבלת נראות שונה, קצת יותר מלאה, שלא לדבר על שמנה. והקטע המצחיק הוא שגם אם יש פה פאנקיסטים וכל מני אנשים שנראים "מוזר" כביכול, הם עדיין כמעט תמיד רזים . פשוט המגמה בתקשורת היא להוציא את המלאוּת אל מחוץ לחוק (ראי ערך ההשפלה הפומבית שעוברים ב"לרדת בגדול").. כאילו העולם הולך ומצטמצם לאט לאט. גם אם לא תראי רק רזים ברחוב, תמיד תמיד מסביבך את תראי *שאיפה* להיות רזה. אני רוצה לראות עולם מלא ומגוון בכל מני משקלים, צבעים, ולאף אחת/ד לא תהיה את הבאסה הזאת על הפרצוף או האשמה או הפחד כי היא לא נראית כמו השאר (=בפרסומת). אני מנסחת קצת מסורבל אבל הנקודה שלי היא שלאט לאט הפער בין הפנזטיה (פרסומות, פוטושופ) למציאות מתחיל להצטמצם. זו תוצאה של שטיפת המוח. יש דה-לגיטמציה לשוני ונסיון לאחד. המקסימום שמותר לך הוא להיות או בלונדינית רזה או עם שיער שחור רזה. אני מסכימה (גם מנסיון אישי) עם הטיעון ש"גברים אוהבים נשים קצת יותר מלאות" אבל למרות שגם זו אמרה כביכול ידועה ומוכרת, עדיין אחוזים מפלצתיים מהנשים סובלות מהפרעות אכילה. כנראה שהן לא כל כך מרגישות שהן בסדר כפי שהן, בכל זאת.
 

magenta73

New member
נו.

ואיך המשיכה עובדת? לא ממש יודעים את התשובה לזה, אם היו יודעים, בוודאות, מזמן כבר היו ממציאים פטנט להפוך את כל הלא מושכים בעליל לסופר מושכים. יש לך מספיק נשים וגברים לא כאלה יפים שהם מושכים ברמות אחרות, כי יש להם סקס אפיל, או שיש להם את "זה". וה"זה" זה סוג של קסם, וזה סוג של קסם כי אף אחד עוד לא פיתח את הנוסחה להסביר אותו לגמרי.
 

נונה17

New member
לדעתי

מפתיע כמה מהמשיכה נובעת מגורמים חברתיים. עובדה שלפני כ-40 שנה נשים מלאות יותר נחשבו למושכות (מרילין מונרו), יש חברות באפריקה שבהן זה צוואר ארוך בצורה בלתי רגילה וכו'. אני לא חושבת שיש איזה קונצנזוס לגבי מה נחשב מושך חוץ, אולי, מכמה מאפיינים ממש בסיסיים. גם אם אנשים יודעים שהכל פוטושופ, אנחנו עדיין מחוברתים לראות בדמויות המשופצות האלה סוג של אידיאל שגם אם אי אפשר להגיע אליו, צריך כביכול לשאוף להידמות אליו כמה שיותר.
 

bbb234

New member
אני חושב שגם היום מבחינת גברים

נשים מלאות יותר מאלו שרואים בפרסומות נחשבות למושכות. שמעתי ששאלו גברים מה המשקל האידיאלי שהם היו רוצים לראות את בת זוגם ,והתשובה שלהם היתה בהחלט יותר מהמשקל של הדוגמניות שבאופנה. אם יש השפעה של האופנה על ההחלטה של גברים למי להמשך אז זאת השפעה מוגבלת.
 
למעלה