קידום נשים אקדמאיות

einatgross1

New member
קידום נשים אקדמאיות

בתנאים החברתיים-כלכליים-פוליטיים הקיימים היום בישראל, נשים רבות נתקלות בקשיים מרובים בדרך להשלמת התואר השלישי. בכך נמנעת תרומתן ונוכחותן משדה המחקר, הכתיבה וההוראה. מתוך הכרה במצב בלתי מתוקן זה פותח מכון שלום הרטמן את התכנית 'משׂכִּילות' ברצון להביא לשינוי בפועל במצב הקיים, לקדם נשים אקדמאיות וליטול חלק בהצמחת מנהיגות נשית משכילה במדינת ישראל. תכנית 'משֹכּילות' תפתח בחודש אוקטובר 2008 ומיועדת לנשים ישראליות מגיל 30 ומעלה, אקדמאיות העוסקות בנושאים שונים בתחום מדעי היהדות. על המועמדות להיות בשלבי המחקר והכתיבה של עבודת הדוקטור, לאחר שהגישו את הצעת המחקר שלהן לדוקטורט, ולאחר שהצעה זו אושרה, ולפני שלבי העריכה הסופית של העבודה והגשתה. התוכנית היא דו-שנתית ותזכה את המתקבלות אליה במלגה בגובה 8000 $ לשנה. המתקבלות תתחייבנה להתפנות מעבודה לשלושה ימים בשבוע, מתוכם יומיים במכון שלום הרטמן בירושלים. בימים אלו ישובצו קורסים, חונכות מקצועית וקבוצת תמיכה. הגשת מועמדות עד 30.04.08 לפרטים נוספים ולמסמכים הנדרשים למועמדות ניתן לפנות לבטי שוייצר במכון שלום הרטמן [email protected] טל: 02-5675329
 

טל קר

New member
איך אמורות לשרוד מסכום נמוך

(כלומר מכובד מאד עד שהגעתי לשורה שצריך להתפנות מעבודה שלושה ימים בשבוע, כלומר מה שכרגע זה כ- 2500 בערך לחודש + עבודה חלקית למשך יומים שלא ברור מהי? ) לדעתי אחד הקשים המרובים זו השאלה הכלכלית ולצערי אני לא רואה איך התוכנית הזו מהווה פתרון.
 

einatgross1

New member
אני מסכימה איתך

גם לדעתי, הלב הרחב של המכון ניכר בהצהרה יותר מאשר בפועל. בכל אופן, אני מבינה שבנוסף לתמיכה הכלכלית (המזערית) המכון מציע גם תמיכה לימודית. בנוסף, דוקטורנטיות יכולות לקבל מלגות ממקורות נוספים. הניסיון הקצר שלי כדוקטורנטית הראה לי שזה כמעט בלתי אפשרי להיכנס לדוקטורט רציני במדינתינו, כאדם עצמאי. לאנשים בסקטור הציבורי, שמקבלים שעות עבודה מהמדינה לעבוד על הדוקטורט האישי שלהם קל יותר.
 
למעלה