השפעת האלטרולט - תשובה לויויאן

נחמה101

New member
השפעת האלטרולט - תשובה לויויאן

הי הי ויויאן היקרה,
המון תודה עבור התשובה המפורטת. בראשית, אני רואה שטעיתי בציון המינון, התחלתי עם אלטרולט של 10 מ"ג והעליתי ל-20 מ"ג, ולא 40 ("יחי ההבדל הקטן"). לעניין עצמו, מתשובתך אני לומדת שאפשר "לשחק" עם המינונים, ורואה שאפשר וצריך ללמוד את ההשפעות ולהיות גמיש. לא הייתי בטוחה באינטואיציות שלי.
עם חלוף הימים, אני נוכחת שנפילת החפצים מהידיים איננה נוראית, אולי היא חלק מההסתגלות לתרופה, ואולי גם "מחיר" לנטילת תרופה, שהרי תמיד יש גם רווח וגם הפסד. לשאלתך, זה במפורש משהו מהתרופה, לא משהו שחוויתי קודם.
לגבי ההשפעה שלה, ההתחלה הייתה טובה מאוד בכך שמצד אחד לא היו תופעות הלוואי הנוראיות של התרופות האחרות ומצד שני תרמה להפחתת הכאבים וליציבות טובה יותר של מערכת העיכול. העלאת המינון הגיעה בגלל הפחתת ההשפעה, ועתה אני חוששת שהיא שוב פחות עוזרת לכאבים למרות העלאת המינון.
הרופאה אמרה לי מראש שהשלב הבא (אם יהיה צורך) יהיה לנסות גאבאנטין. קראתי על התרופה ואני מאוד חוששת לקחת אותה. שמעת עליה? התנסית? יש עוד תרופות שלוקחים?
בכל מקרה, אמתין עוד קצת ואדבר עם רופא המשפחה. אני מאובחנת חדשה יחסית, ולכן אני עדיין לומדת את הדברים. אני מבינה שבסך הכול, זה מסע ארוך ולא ממש נחמד.
באמת לבשורות טובות :)-
 
אני לוקחת אותה כבר שנים לא מעטות

כשהגעתי למינון שהוא ברירת המחדל בין היתרונות והחסרונות לא ירדה ההשפעה של התרופה.
עד כמה שידוע לי (וידוע. כי קיבלתי אותה גם הרבה שנים קודם לכאבי ראש לא מוסברים) זו לא תרופה שיש אליה התרגלות, משמע צריך להעלות את המינון והיא מפסיקה להיות אפקטיבית.
זו תרופה שאפשר לקחת לטווח ארוך.

תופעות הלוואי דווקא יורדות אחרי איזשהו פרק זמן. או כמו בדוגמא שנתתי, אם הן לא נחלשות אחרי פרק זמן שהוא מעבר ליכולת לשאת אותן אז מורידים מינון.

כן, זו דרך ארוכה, עם ניסוי וטעייה. צריך להיות עקביים, (כמו שאת עושה שאת בודקת מה נובע מהתרופה ומה מסיבות אחרות) סבלניים ולהבין שזה לא הוקוס פוקוס. ולהבין שלכל דבר יש יתרונות וחסרונות. וצריך למצוא את נקודת הרווח מול הפסד שהכי מתאימה לנו.


ואם אכן חוסר קואורדינציה, כי לא כתבת אם יש לך אובדן תחושה או נימול, באיזה אופן "נופלים דברים מהידיים", אז בעיני זה יכול להיות קשור לתרופה, כפי שסיפרתי סחרחורות קשות.
אבל אם זה נמשך זמן ארוך תנסי לחזור אחורה קצת במינון (יש תרופות שאפשר לחצות אותן ויש חוצה כדורים לקנות בבתי מרקחת), ואולי אחר כך תעלי את המינון שוב ולא תהיה לך התופעה הזו.

בהצלחה, ושבוע טוב
 

נחמה101

New member
תגובה - השפעת האלטרולט

אני שמחה לשמוע על התרופה, כך אעשה - ניסויי וטעייה, הכולל גם חזרה למינון נמוך יותר. נפילת הדברים מהידיים - לא ברור לי בדיוק, זה נראה כמו חוסר קואורדינציה רגעי. נימול יש לי אך הוא לא נראה לי קשור לזה. אם ארגיש שזה מחריף או מציק אנסה לחזור במינון וכדומה.
כך או כך, נראה שאנחנו לא בתהליך של הוקוס פוקוס. ממש לא.
בריאות טובה.
 
כך, לעקוב אחרי הדברים. לפעמים לרשום זה עוזר

גם הוקוס פוקוס קטן זה הרבה מאד.
ובעיקר מי שעבר כבר כמה תרופות שלא התאימו עם כל היסורים הכרוכים בתופעות לוואי עד שמבינים שזה לא מתאים, כשאת מוצאת תרופה שיש לה מינימום תופעות לוואי והיא גם עוזרת, אני לפחות אמרתי תודה גדולה והבנתי שלא כדאי להיות גרידיים.

אני כבר לא כ"כ זוכרת מה היו הסמפטומים שהיא עזרה לי וככל שהעליתי מינון זה עזר יותר, אבל ממינון מסוים המחיר בצדו היה קשה מנשוא, אני זוכרת שהרגשתי ש"הפיל שיושב לי על בית החזה" התכווץ קצת. נראה לי שמי שמכיר את ההרגשה יבין מה התכוונתי בדימוי.
ונדמה לי שגם היה שיפור קוגניטיב, אבל באופן פרדוקסלי בגלל הבעיה הקוגניטיבית אני לא זוכרת אם זה היה זה. (בכל מקרה זה רשום לי אי שם בתוך מיליון הניירת שקשורה למחלה). לצערי בנושא השינה לא עזר.
בעבר כשקיבלתי אותה לכאבי ראש שנמשכו כחצי שנה, אז השיפור בשינה היה בונוס אדיר. אבל אז לא היו לי בעיות שינה. אגוזים למי שאין שיניים....
בכל מקרה התרופה הזו קידמה אותי באופן ברור, לא כמו שהייתי רוצה אבל לא הייתי רוצה לחזור לאיך שהיה בלעדיה.

לבשורות טובות, אמן.

ובכל זאת תדווחי למי שצריך על תופעת הלוואי הזו, שזה יהיה רשום. וכמובן כל שינוי במובן של החמרה כדאי לא להזניח.
שינוי בקטע טוב - ספרי לנו
 
למעלה