משבר זהות של חולה מילדות

קוטר1

New member
משבר זהות של חולה מילדות

הרבה אנשים כותבים כאן שהם מתגעגעים למי שהם היו או לחיים שהיו להם לפני שחלו. אני לא יכול אפילו לעשות את זה. אני חולה מגיל ההתבגרות ואפילו לא יודע מה יכולתי להיות בלי המחלה. אף אחד לא נשאר אותו אדם אחרי שהוא חולה, אבל לי אין אפילו נקודת ייחוס. אני לא "אותו אדם, רק עם פיברומיאלגיה". לא רק שאני לא יודע מה אני יכול, אני אפילו לא יודע מה אני רוצה. כאילו אף פעם לא סיימתי את גיל ההתבגרות. הכרתם פעם מישהו שעבר משהו דומה?
 

עדי19822

New member
מאד מזדהה עם מה שרשמת

אני בדרך כלל קוראת סמויה שבעיתות משבר נכנסת לכאן ונרשמתי במיוחד בכדי להגיב לך כי אני מבינה את התחושה שלך .
לקחתי במחלה בעת שירותי הצבאי סביב כל הסטרס שחוויתי ביחידה מובחרת.
מאז חיי נעצרו .לא נישאתי .לא הבאתי ילדים לעולם.לא עשיתי תואר.לא טיילתי בארץ ולא מחוצה לה .אני "תקועה" כאילו הזמן עצר מלכת ��זה קשה ומתיש
 

קוטר1

New member
הי עדי

אני מעריך את זה שנרשמת בשביל לכתוב לי ושמח שיש מישהי שמבינה מה אני מרגיש. את מוזמנת לכתוב לי בפרטי אם את רוצה לדבר!
 

עדי19822

New member
לקוטר1

אני לא יודעת איך פונים כאן במערכת בצורה פרטית אז אודה לך שתכתוב לי אתה ואני אשיב לך.
 
הי עדי. האם יש לך איזה טיפ לאורית שכתבה על הבת שמתגייסת?

יכול להיות שמהניסיון הרע שלך מישהו יכול שיהיה לו יותר קל.

ובלי קשר, שאל תרגישי חובה לכתוב כלום אלא רק אם בא לך וזה לא מכביד, אשמח לשמוע יותר מה קורה איתך? מה כבר עשית טיפולית שיקומית? מה חושבת לנסות לעשות? כדי לשפר את המצב עם המחלה.
ובכלל "לבנות חיים" עם המגבלות, גם אם זה בצעדים קטנטנים - לאט לאט נגיע רחוק
 

חדווי

New member
מי אני האמיתי?

יואו, איך קשה.
מזדהה מאד. אני חווה מצב דומה, אמנם לא בפיברו אלא בהבט אחר ומקיף של החיים. זה כוסס בנשמה, כי לעולם לא ארגיש שזהו זה. זה אני. משהו בי תמיד יחוש אי-נוחות וחוסר יציבות.
אין למה להתגעגע, כי לא מכירים מציאות אחרת. אפשר רק לפנטז על איזה אני שלא היה אבל אולי כן נברא? לי זה מרגיש כמו חיים יד שניה... אחרי שמישהו הוציא מהם את הבסיס השווה, הם עברו כביסה, תיקון וגיהוץ. בסדר, אפשר להשתמש בהם, אבל הם נראים בהתאם.
מזדהה?
מעולם לא חשבתי לסווג את הדבר הזה כמשבר זהות. זה מעניין ונכון.
 
כן, כל מי שחלה בגיל צעיר

יש לנו בפורום לפחות שתי כותבות שחולות מילדות, מגיל 10 בערך.
ומכל מיני דיונים, על אמהות חולות שהילדות שלהן חלו, על ילדים חולים שאנשים שונים שאלו בשבילם, וגם שאלו על רופאים שמתמחים במחלה הזו בילדים. אז יש אנשים כאלה.
ואני בטוחה שהם מרגישים כמו שאתה מתאר.
יש טקסט שכתבה כלנית
שמתאר גם מה זה לגדול בלי שמאבחנים אותך ואומרים לך שאתה עצלן ונו גודניק. וכילד אתה לא ממש יכול לחשוב על עצמך אחרת אם זה מה שמגדלים אותך על פיו.


היו לנו פה דיונים על השאלה ההיפוטתית הזו: מה עדיף להיולת אדם בוגר שיש לו חיים ואז חולה (במחלה הזו, להלן להפוך לבן 80 ביום), או להיות עם המחלה כמעט מאז שאתה זוכר את עצמך - יש לזה צדדים לכאן ולכאן.

אתה מוזמן לכתוב עוד.

מאד יפה ניסחת. ממש. את ה"אני אפילו לא יודע מה אני רוצה". זה חזק מאד. כי אם כל הזמן לא יכולים אז באמת מה אפשר לרצות, חות מלהיות יכולים בתור התחלה מה שנראה שלאנשים אחרים זה בייסיק.

וזו אבחנה יפה להבין שאתה נשארת בגיל ההתבגרות. אני חושבת שזה מאד שכיח והגיוני לאנשים שעברו טראומה (מחלה כרונית מוגדרת כטראומה מתמשכת) ולא יצאו מה"מצב חירום" שלה. משמע לא הגיעו לטיפול פסיכולוגי למשל. שזה גם טריקי. כי למצוא פסיכולוג שיבין את המחלה ויבין שיש פה מגבלה ולא ינסה "להלביש" על הבנאדם את זה, זה לא מוצאים כל יום אני מניחה. כדאי לקבל המלצות מחולים.

יש עו"ס רפואית בקופ"ח כללית שעשתה עם עמותת אס"ף שת"פ בן שלוש שנים לחולי פיברו. אני אחפש את השם. נתקלתי בו לא מזמן. אולי זה קצה חוט.

זו היתה פריצה לשידור.

ולפני שאכתוב המון מילים. אז כן אני מזדהה. זה נשמע מאד הגיוני.
מהצד השני של המטבע בהתחלה כל כך קינאתי במי שיש להם פז"ם עם המחלה. החוסר ודאות של ההתחלה הוא בלתי נסבל ובלי הפורום הזה כנראה שעד היום לא הייתי יודעת להגדיר מה המגבלות ולפרוט את הסבל (כי כאב זו מילה לא מספיקה) לחלקיו כדי להסביר לעצמי מה אני עוברת.
ולאחרונה הבנתי שהפגיעה האנושה בזיכרון והריכוז (שעדין יש רופאים בארץ שלא יודעים שזה סמפטום, והם כאילו מומחים למחלה) קודם כל ולפני הכל פוגעת בדיאלוג הפנימי שלנו עם עצמנו.

כשנהיה לי שיפור פתאום הבנתי את זה. שכשאני מצליחה לזכור מחשבה ליותר משבריר אז נוצר לי איזה קול פנימי.
ואת האובדן של זה קשה להסביר וגם אין לי ממש תשובה טובה למה עושים עם זה.
אשמח אם למישהו יש.
חוץ מלהבין מה אין -- להתאבל, דרך כל השלבים -- ואז להבין שממשיכים לחיות גם עם המוגבלות --- ומחפשים דרכים לשפר את חיינו בתוך זה.

חזק ואמץ
 
למעלה