אתם שמחים שנולדתם?

קוטר1

New member
אתם שמחים שנולדתם?

שלום לכולם,
אני אורח מזדמן בפורום כבר שנים, אבל זו הפעם הראשונה שאני כותב כאן. לפני שאשאל את השאלה אני רוצה להבהיר שלא פגעתי בעצמי מעולם ואין לי כל כוונה שזה ישתנה. עם זאת, אם יכולתי לחזור אחורה בזמן ולבחור אם להיוולד הייתי בחור שלא. קרו לי גם דברים טובים בחיים, אין ספק, אבל רובם היו קצרי מועד בהשוואה לדברים השליליים. לא היתה לי תקופה טובה באמת מאז הילדות המוקדמת (אני חולה מאז גיל ההתבגרות). בניגוד לעבר אני לא סובל כרגע מדיכאון, אבל זה לא משנה את הרגשתי לגבי החיים. זה גם לא רק ענין של "מחשבה יוצרת מציאות" - היו תקופות שבהן הייתי אופטימי, אבל התבדיתי כל פעם מחדש. איך אתם מרגישים לגבי החיים שלכם?
 

VanHalen2

New member
רק השבוע גיליתי בזכות טוקבק שקראתי

שקיים מושג כזה אנטי נטליזם ושזה כמעט בדיוק מי שאני, כלומר, מגיל 16 הבנתי שאני לא רוצה להביא ילדים לעולם אבל לא כמו אל הוריים אחרים שהחליטו כך מסיבות שונות אלא אך ורק מהנימוק של האחריות המוסרית שהגדירה העמדה הפילוסופית הזו.
https://he.wikipedia.org/wiki/אנטי-נטליזם

לגבי פיצוץ אוכלוסין זה מעולם לא עניין אותי כי אני לא תומכת בלקבוע לאנשים אחרים מה לעשות לגבי הנושא של ילדים. אני לחלוטין מבינה אותו מהצד השני, כי ילדים הם דבר נפלא ומקסים, אני מסתדרת איתם מצוין ואוהבת אותם באופן כללי, רק שיש לי את חרדת הקיום האישית שלי.
וכן, הייתי מעדיפה לא להיוולד. לא מצטערת על זה אבל אם היו שואלים אותי לפני שנולדתי אם אני מוכנה להיוולד הייתי אומרת שלא, רק שכמובן זה בלתי אפשרי...
יש אמירה שהיא יפה בעיני כי היא תיאור ישיר של המציאות על כל המשמעויות שלה, מפרקי אבות מהמשנה ואני לגמרי חילונית אבל אימצתי אותה להסביר מה אני מרגישה לגבי העולם הזה (כמובן שהדתיים מפרשים אותה בכוונה לגמרי אחרת):
בעל כורחך אתה נולד, בעל כורחך אתה חי, ובעל כורחך אתה מת
http://www.dvar-tora.co.il/mamr.aspx?id=1443
 

קוטר1

New member
הי

תודה על התגובה. האמת היא שאני לא אנטי-נטיליסט. אם הייתי בריא, אני לא חושב שהייתי מצטער שנולדתי. למרות המחלה קרו לי דברים טובים בחיים, אבל בניגוד למחלה הם היו זמניים. (חלקם כמובן נגמרו בגלל המחלה.) אני חושב שהרבה אנשים כן צריכים להביא ילדים לעולם, כי ילד שנולד למשפחה טובה ונשאר בריא עד שלב מאוחר בחיים לא יצטער שהוא נולד.
 

VanHalen2

New member
הי,

הבנתי אותך, אז אתה פשוט מיואש ממצבך? אני מקווה שתחזיק מעמד, כי אולי לא רחוק היום שימצאו דרך לרפא או לכל הפחות יבינו ממה התסמונת הזו באמת נובעת ולפחות היחס לסובלים מכאב כרוני ו/או עייפות כרונית ישתנה וזה חשוב לא פחות.
 
כל הכבוד X שתיים

1. על זה שאתה כותב ולא רק קורא סמוי.

2. על הנושא החשוב, שלא נוהגים להעלות אותו כי זה סוג של טאבו. ואני בטוחה שאין מי שחולה במחלה כרונית משבשת חיים עד מאד שלא עוברות לו מחשבת כאלה בראש.
..
אנסה בהמשך, בלילה לבן אחר, לנסות לענות על זה בכנות.

לאורך האיבחון המייסר ומלא השפלות קיוויתי שזו תהיה מחלה סופנית, כי זה יותר קל מאשר לגלות שלא יהיו לך חיים / חיים של סבל לפרק זמן ארוך ולא ידוע.

והרבה פעמים אני כאילו היית מעדיפה להיות בכסא גלגלים או שיהיה איזה סימן חיצוני. כי זה שזו "מחלה שקופה" זה עינוי בפני עצמו. ע"ע: את נראית מצוין
"
 
לא יודעת אם שירים יכולים לגעת לך במערכת העידוד

אבל רציתי לשתף האמת את כלל חברי הפורום.
שיר מתרסק בכבוד
בחור עם ALS הוציא אלבום שאי אפשר להשאר אדישים.

צרות של מישהו אחר זו לא נחמה. אבל לזכור שלא רק יש אנשים שמקבלים קלפים יותר טובים משלך. יש כאלה שקיבלו קלפים פחות.
ולא תחרות בכלל. כל מי שסובל, סובל בדרכו. אבל לקבל השראה אפשר.
(ואהבתי את המסר של הוידאו שכאילו הסלבס הם דוגמא לחיים נוצצים ונפלאים, ובתכלס זה לא ככה)
 
למעלה