כאבי פנים ,שיניים וחנייכים קשים

נימ 1

New member
כאבי פנים ,שיניים וחנייכים קשים

היי,

שנים לא הייתי פה בקבוצה.

כותב שוב הודעה , אולי הגיעו אנשים עם בעיה כשלי שירצו לדבר .(חלק מכירים אותי מקבוצת הכאב בפייס בטח).
כאבי שיניים וחניכיים קשים 7 שנים, שכנראה לא ממקור דנטלי (אם כי ,אני לא משוכנע בזה בכלל) אחרי בירורים של שנים בתחום הפה ולסת, נוירולוגיה, ומרפאות כאב , ללא מענה.
אשמח להשאיר את ההודעה , אם מישהו יתקל בהודעה וירצה לשוחח, אני במייל
[email protected]
 
יש מחלה ספציפית כזו. כרגע לא זוכרת את השם. אבל בפורום כאב

כרוני של תפוז זה עלה לא פעם.
אנסה לחפש לך.

זו מחלה מאד מאד לא נעימה בלשון המעטה.

אם תגיע לרופא מומחה לפה ולסת שהוא ספץ, ואפשר היום גם "להפגש" עם רופאים מחו"ל. יש בתי חולים בארה"ב למשל שעושים פגישות עם מטופלים בסקייפ, ואתה מעביר להם כמובן את הבדיקות וכו', אז שתהיה שלילה מוחלטת של מקור דנטלי ולו רק לבטל את הספק שמקנן בך.

אני לא יודעת היום אבל לפני לא מעט שנים הכרתי וידעתי שבהדסה עין כרם בירושלים יש מחלקת פה ולסת ברמה מאד גבוהה. ואני חושבת שתוכל לקבל לזה התחייבות גם. יש להם אתר אינטרנט מאד ידידותי.

--
בנוסף, אם עדיין לא אז כדאי לך להכיר בשם את החוליות שמעצבבות את הפנים והלסת. משם אולי תהיה התחלה של דרך להקלה. זה כמובן שאלה לנוירולוג / מומחה פה ולסת גם כן.

==
כמובן שלהמנע מטיפולי שיניים של ניסוי וטעייה. בפורום כאב כרוני יש מישהי שעקרו לה שיניים ובסוף הסתבר שזה בכלל לא קשור ושהכאבים האלו הם ממקור עצבי ולא דנטלי.

מאחלת לך הקלה
 
מצאתי את השם והדיון בפורם כאב כרוני.

(אגב, אם מישהו מוכן להעביר לנימ במייל שיכנס לפורום זה יהיה נחמד. אני מעדיפה לא לתקשר בדרך זו).

תבדוק את זה. ויש עוד מידע על התסמונות הקרובות, גם אם התיאור פה לא מתאים למה שיש לך יכול להיות שיש לך מצב לא טיפיקלי (שאלה האנשים שנופלים הכי בין כסאות)
יכול להיות שזה כבר נבדק ונשלל ואני נכנסת בדלת פרוצה.
אבל הגעתי לדיון שלך משנת 2011 וזה מכעיס ברמות קשות ממש. איזה דרך ייסורים, וזלזול מצד רופאים שמחכה להם מדור במיוחד בגיהנום.

--

וכדאי לבדוק אם האתר הזה עדיין פעיל. העתקתי מתוך הפורום כ"כ:

לפני מספר שנים נפתח אתר חדש בעברית המכונה בשם -
"האתר הישראלי לטיפול בכאב ראש ופנים".
האתר נכתב ומנוהל על ידי ד"ר אמנון מוסק, סגן מנהל נוירולוגית, מנהל המרפאה לטיפול בכאבי ראש ופנים בבית חולים איכילוב, תל אביב.

מתוך:

http://web.archive.org/web/20091126033522/http://w...

(צריך לגלול למטה כדי להגיע לטקסט)

לינק לדיון אחד בפורום כאב כרוני
אני אמשיך לחפש כי די בטוחה שהיו עוד. צריך לחפש לפי מילות חיפוש שונות
 
פאק! בחיפושים בפורמים אני מוצאת עוד ועוד תיאורים של מה שעברת

ועדיין עובר. מחריד. דא עקה: עם כל הרופאים הסדיסטים ממש שפגשת - להגיע לרופא אחד אחד שיאבחן וגם יתן טיפול יכול לקרות, הלוואי.
אני מניחה שרב מה שכתבתי בפוסטים הקודמים לא רלוונטי.

אבל עדיין דבקה בהמלצה לחפש מומחים בחו"ל. אם אתה מסתדר עם אנגלית יש אתרים של "מחלות יתומות" ועוד כל מיני, ובכלל באנגלית יש מלא מלא מידע, למשל גיליתי שלראות כנסים רפואיים אקדמאים ביוטיוב יכול לתת מידע מאד מקצועי ומעודכן.

וזה לא שרופא "גוי" יודע יותר מרופא נימול
אלא שיש יותר מבחר ובחלק מהארצות לפחות - השמירה על כבוד הפציינט הרבה יותר מתקדמת מפה.
שלא לדבר על בריחת המוחות, שהרופאים הישראלים הכי טובים עוברים לארצות שבהם משלמים להם כהלכה, ולא מעבידים אותם 48 שעות בלי שינה וכד'

בהצלחה. סיפור מורכב מאד יש לך.
וחוויות קשות שבאמת צריך לעשות איתן משהו.
אם נאסוף סיפורים יהיה לנו ספר אימה, שאנשים שלא חולים יחשבו שזה חייב להיות בדיוני.
 

נימ 1

New member
היי ויויאן יקרה, רק כעת ראיתי את תשובתך,

חיפשתי בימים אחרי שפרסמתי את הפוסט, וכיוון שלא ראיתי מענה ,לא חזרתי לכאן כשבוע . אני מבין שהפורום קצת נהיה יותר נטוש. אבל הנה, מדי פעם כן ממשיכה בו פעילות.

אכן , אם קראת את הפרסומים שלי , אז עברתי המון. הייתי בהדסה עין כרם (אכן יש שם מחלקה מיוחדת לרפואת פה ולסת ספציפית כזו), אכן הייתי גם אצל אמנון מוסק (שדעתי עליו , לא אפרט פה, אבל אכתוב שטובה היא לא - ואצלו כמעט תמיד הכיוון הוא פסיכולוגי לפתרון הבעיות).
אכן הכאב שלי היא יותר בכיוון ה"אטיפיקל" (קיימת "טריגמינל נוירלגיה") שכמו שנמנעת לרשום זו תסמונת קשה מאוד (שמכונה גם מחלת המתאבדים), אצלי הכאב הוא אותו כאב, אבל מאופיין בצורה אחרת - ולכן נקרא "אטיפיקל".
בנוסף תשישות קיצונית קשה . (שייתכן שנגזרת של הכאב כמובן).
העניין לגבי חו"ל - יש בחו"ל נישה ברפואת השינים של-א מקובלת ע"י הרופאים המערביים ,וגם בחו"ל אותם רופאים - נרדפים ע"י רופאים קונבנציונלים.
מדובר ברופאי שיניים לכל דבר ,אבל שמאמינים שיש בעיות בפה שלא נראות בצילומי רנטגן או סיטי. והם עושים פרוצדורות שונות של עקירות שיניים וניקוי וכו'. ללכת לנסות את זה זה לגמרי ניסוי וטעייה ויש מה להפסיד. אבל זה כיוון, אחרי שבארץ חרשתי על רוב הרופאים בתחום הזה . לפחות אלו באזור המרכז , וירושלים.
תודה על ההתייחסות שלך, על המידע... ועוקב כאן אחרי הודעות כדי ללמוד קצת על תשישות קיצונית וכו'. אכן לרוב אני פעיל יותר בקבוצות כאב בפייסבוק.
 
אוי, כמה קשה זה להיות אטיפיקל

ויש כאלה, כמעט בכל מקרה יש יוצאי דופן שהמקרה שלהם קצת אחר מאיך שמופיע בספרים, ולמצוא רופא שרואה את המטופל ואת היחודיות שלו כאדם וכחולה, והביטחון המקצועי לטפל בחולה אטיפיקלי, נדיר כנראה, אבל אף פעם אי אפשר לדעת מאיפה יבוא פתאום מלאך / מושיע / איש נדיר.

והקטע הזה שאנחנו כל הזמן מקבלים התייחסות של "משוגעים" קודם כל, כי זה הכי קל לרופא, "אתה מדמיין" - כשטכנולוגיות הקיימות לא מספיק מתקדמות נכון לרגע זה כדי להעיד ממצא (שבדרך כלל אם כבר רואים אותו זה במצב של אללא יסתור) ובמקרה שלך כן יש ממצא, שכנראה למי שמפענח את זה לא נראה מספיק דרמטי. אבל מגיע לך שיבדקו את זה הכי לעומק כדי להפסיק או להקל לפחות על הסבל הנורא שלך.

אני יורה פה באפילה (גם כי מבינה שכבר עברת המון, וגם כי לא מאד מבינה בתחום. אבל בוא נגיד שיותר מהאדם הסביר): האם היה דיבור על שגשוג עצם?
האם ההדמיות שהראו שינוי במבנה העצם חזרו על עצמן אחרי תקופות במעקב לראות אם זה מתהליך מתקדם?

--
הטיפולים האגרסיביים שאתה מתאר שקימים איפשהו בחו"ל, שחו"ל זה יכול להיות גם זימבבואה לצורך העניין (מבלי לפגוע בזימבבאואים שבפורום :)), יש תחום שלם של רפואת שיניים בהודו שאנשים נוסעים לשם תיירות מרפא כי הרבה יותר זול מבארץ.
וא. אם הדבר שנוי במחלוקת זה סימן אזהרה גדול. לא חסרים אנשים חסרי מצפון או אינטגריטי מקצועי שיעשו הכל כדי לסחוט מאנשים נואשים כסף.

וב. כל דבר שיכול לגרום לנזק בלתי הפיך ממש עדיף שךא בעיני.

אז אני מסכימה איתך עם ההמנעות מזה.
==
האם מכיר את שירות התחקירנות הרפואית החינמית של בי"ח הדסה עם יד שרה?
זה נקרא דעת - האינטרנט לא זז לי אז תמצא את זה בגוגל עם צירוף המילים "יד שרה, תחקירנות רפואית, בי"ח הדסה ודעת.
זה חדש יחסית

אולי משם יבוא מידע שיביא אותך למקום הנכון.


אני מרגישה שצריך שאיזה רופא או גוף "יאמץ" אותך, אפילו כאל ארנב ניסונות ללמוד עליו את האטיפיקליות הספציפית שלך. בזמנו, בנושא אחר לגמרי הגעתי לחלק של המחקר באוני' של הדסה. עשו עלי ניסונות ובסוף הפתרון הגיע בדרך הכי אקראית שלא קשורה לממסד הרפואי כלל.
וגם היה אצלם בשר"פ מומחה עולמי לנשוא והם הסתירו את המידע הזה ממני.

להיות חולה, בעיקר עם כאב נוראי כשלך, זו עבודה קשה מאד, כמה צריך להזיע, כאילול לא קשה לנו גם ככה.

הפורום אכן לא בשיאו ואני מאמינה דווקא שזה הולך ובא, ראיתי שהיו תקופות שונות.
אז תשובות מגיעות לאט לפעמים. כי אנחנו גם ככה הרי לא מתפקדים. אבל להציץ מדי פעם כדאי.
 

נימ 1

New member
המון תודה

מותש מאוד מלהגיב כעת.
ראו אצלי ממצא בעצם, אבל שחלף ועבר אחרי שנה.
אצלי במישוש ובמראה ,אני יודע שהעצם שלי השתנתה, אבל לך תוכיח לרופא שלא מכיר אותך. כבר ויתרתי.
מאיפה באה הישועה הבלתי צפויה אצלך בסוף ? סתם מעניין
 
כמו בסרטים, מישהו שפגשתי בשוק בפרק 6 עונה 1

פתאום המידע הזה התחבר בעונה 10. ובימגו, גילינו שיש ה-מומחה בינלאומי מתחת לאף, באותו בי"ח אוניברסיטאי, והם מסתירים ממני את המידע הזה.

והוא התמחה באטיפיקליות מסוימת של מה שהיה לי (כי הוא היה אטיפיקלי מעוד אספקטים שאת זה הם למדו עלי שם בבי"ס-בי"ח), ובתוך האטיפיקליות הזו - שזה מקרים בודדים בעולם (שאחד מהם פגשתי בשוק במקרה בעונה מוקדמת יותר של הסיפור), היתה לי עוד תגובה אטיפיקלית, שנדמה לי שאני המקרה השני בעולם שהגיב ככה.

למדתי אז שיעור גדול בפיליטיקה של הבריאות, טופלתי בלפחות שלושה בתי חולים ועוד כמה רופאים מומחים אחרים, והבנתי את הפוליטיקה הפנימית, הם שומרים לעצמם את המקרים ה"מעניינים" והלא פתורים (אני אומרת פה משהו גס וגורף ובטח לא נכון תמיד) כשזה מוסד של מחקר ולימוד.

גם במחיר הבריאות של המטופל לא יעבירו אותך למוסד מחקרי אחר שיש לו פתרון עבורך כי המחקר שלהם יותר מתקדם.

==
בכל אופן כשיהיה לך כוח ורק אם בא לך לנסות להסביר לי (זה מסקרן אותי, ואולי מתישהו זה יעזור איכשהו אם תסביר לי. אבל אם זה לטורח אז אין צורך)

אז ראו שינוי במבנה העצם, ואז בבדיקה חוזרת המבנה חזר לצורתו הקודמת? מבחינת מה שהם רואים בהדמיות שיש להן את המגבלות שלהן.

יש להם הסבר לתהליך הזה או שהם לא מנסים אפילו למצוא הסבר?
כי אמרת שהטיפול המקורי היה סתימה שלא אמורה בכלל להגיע או להשפיע על העצם, אז איך?
 
למעלה