פיברו' 30% נכות רפואית. האם גם על תשישות יש % ?

פיברו' 30% נכות רפואית. האם גם על תשישות יש % ?

שלום רב,
אדם קיבל 30% נכות רפואית בביטוח הלאומי,
עבור ליקוי פיברומיאלגיה Fibromyalgia
וסובל גם מתת'כ = תסמונת תשישות כרונית Chronic Fatigue Syndrome
האם זכאי גם עבור תשישות כרונית הפוגעת בתיפקודו -
לקבל אחוזי נכות רפואית ?
תודה ♥
 
כיוון קצת שונה

לא מפרידים את התשישות, אבל לדיכאון יש על פי רוב סעיף נפרד, על אף שאצל רבים מאיתנו מדובר בדיכאון ראקטיבי - דיכאון הנובע מן הקשיים שבמחלה, ביטוח לאומי נוטה לתת על זה אחוזים בסעיף נפרד, מומלץ להביא חוו"ד מפסיכיאטר על ירידה במצב רוח, תפקוד, בעיות שינה וירידה משמעותית בהיקף חיי החברה (חשק, מצב רוח וכו).
 

ו אולי

New member
ביטוח לאומי

בספר הסעיפים של בט"ל אין סעיפים ספציפים על CFS ופיברו וחוץ מזה ששתי התוויות האלו הן יותר חוסר אבחנה, שניתנת על דרך השלילה, מאשר הגדרה של שתי מחלות.
לכן בד"כ האחוזים במקרה הזה ניתנים על סמך הבעיות האינדיבידואליות של כל אחד, כמו בעיות עיצביות (דיסאוטונומיה, נוירופתיה וכו'), קשיים נפשיים (דיכאון, חרדה, PTSD וכו), כאבים על בסיס אורטופדי, ראומטולוגי, בעיות במערכת העיכול וכו'. ואחוזי האי כושר נקבעים עפ"י רמת התפקוד, האם את מסתדרת בבית, האם את עובדת, באיזה היקף, כמה זמן המגבלות התפקודיות קיימות וכו'
&nbsp
אם היית מפרטת את הבעיות מהן את סובלת, את סעיפי הנכות הספציפים שקיבלת בביטוח לאומי וכמה אחוזי אי כושר קיבלת אולי אפשר היה לתת תשובה יותר עניינית, אבל בכל מקרה, קשה לנבא מראש מה יתקבל בביטוח לאומי, זה הרבה עניין של מזל.
&nbsp
ואין צורך לחזור על אותה שאלה פעמיים, התנועה בפורום דלילה ולוקח זמן לקבל תגובות.
&nbsp
 
למעלה