מישהו שמע על זה ? עשה את זה ?

lehava2014

New member
מישהו שמע על זה ? עשה את זה ?

תראו את המאמר על ניסוי בהשתתפות פרופסור רחל לב - ויזל .
אשמח לקבל את חוות דעתכם .
תודה
 
כן, אפשר לעשות חיפוש כאן על ריפוי בתא לחץ

אם אני זוכרת נכון מדובר בסדרה של טיפולים (שגם עולה לא מעט) שמשפרת בהרבה את המצב אבל לא מרפאת לגמרי (נכון ללפני שנתיים-שלוש).
כבר לא זוכרת מי היתה פה שגם ניסתה את זה.
בקיצור, החלון למעלה בצד שמאל. המילים "תא לחץ". את מוזמנת לחפש.
 
תודה רבה
. כל פרסום בנושא שהוא רלוונטי הוא בשורה טובה

ומשמחת.
אבל כמו שכלנית כתבה נכתב פה כבר הרבה, והעניין העיקרי עם זה זה העלות.
נשעו מחקרים מסודרים בנושא של תא לחץ והסתבר שזה לא עוזר לכל חולי הפיברו / תת"כ. לא זוכרת כרגע אחוזים אבל מה שכתוב בכותרת של הכתבה הזו זה לא רציני.

מה עוד שההגדרה: ריפוי מלא, היא בעייתית ובדרך כלל מעידה שמי שכותב את זה לא באמת יודע ומבין את המחלה הזו. (אפרט בהמשך בתקווה להצליח לכתוב קצר וממוקד
).

אני באמת לא זוכרת את הנתונים בע"פ, אבל כן התגלה שלאחוז לא מבוטל תא לחץ כן עזר עם הפחתת תסמינים, אבל.... גם לאלה שזה כן עזר, אחרי תקופה של כמה חודשי הפסקה זה חזר. לגמרי.
ובשורה התחתונה אלה שנותרו עם שיפור גם אחרי פרק זמן הוא די זניח. לכן מסתמן שמי שזה עוזר לו אמור להשמשיך עם זה כל החיים. אני מקנאה מאד בגברת שמתראיינת פה, והצליחה "להגריל" טיפולים לכל החיים בעבקות ההשתתפות במחקר.

העלות של הדבר הזה אסטרונומית. לכן, חוץ מאשר לאלו שהפרוטה מצויה בכיסם מלוא החופן זה לא נגיש.
(כמו שכלנית הזכירה היתה לנו מישהי בפורום שהחליטה לשים את כל יהבה, וכסף שאין לה, על הטיפול הזה, היא התייחסה לזה כאל "מוצא אחרון" שאחריו היא לא רואה שום אופציה.
ולדאבוננו היא דיווחה לנו באופן שוטף, איך הטיפול המאד יקר הזה לא עזר לה בכלל, ועוגמת הנפש שלה היתה באמת דבר מאד מאד מכמיר לב.

הכתבה הזו מבורכת וכל "מלחמה" שנוכל לעשות היא טובה כי זה טיפול שקודם כל אם הוא לא מועיל הוא לא מזיק (חוץ מההתרוצצות להגיע לשם, זה הרבה הוצאת אנרגיה). ושנית הוא כן נבדק ונחקר ויש לגביו אינדיקציות מסודרות. בואי נגיד שאם מציעים לי או לך, זה מסוג הדברים ששווה מאד לנסות, כי יש סיכוי שזה יעזור. אבל השאלה הגדולה היא אם באמת אפשר להמשיך בטיפול לכל החיים אם יש צורך.

בגלל שזה טיפול כל כך יקר, אני לא רואה בעתיד הנראה לעין מצב שבו שירותים הבריאות מספקים לנו אותו, לנו, הכוונה חולים כרוניים. כי זה אומר שיצטרכו להיות המון המון תאים כאלה בכל הארץ. רק אנחנו זה 5 אחוז מהאוכלוסיה ויש חולים נוספים שיכולים להעזר בזה. אז הסיכוי שיעשו את זה הוא קלוש.

מצד שני, ולהבדיל, גם דיאליזה זה לא משהו שהיה זמין ונגיש תמיד. וברוך השם היום מי שזקוק לדיאליזה למען הישארותו בין החיים ממש, מקבל אותה.
לא שזה תענוג ולא הייתי מתחלפתעם אף אחד.

אז אולי החלום הזה כן יקרה מתישהו.
אבל עדיין הנתונים שיש ממחקירם בתא לחץ לא מספיק מובהקים לצד החיוב כדי שזה יהפוך להיות הטיפול המומלץ והנגיש לנו.
אבל הלוואי.

כמובן שכל מי ששומע משהו על מחקר (כבר כתבתי את זה פה בעבר): מיד שיספר לנו. ואני לפחות ארוץ לעמוד בתור להשתתפות במחקר.

תודה ששיתפת.
 

שירלי317

New member
שמעתי, עשיתי - מרגישה פי מיליון יותר טוב!

אחרי 100 טיפולים. כן זה המון, כן זה מלא כסף, כן אף אחד לא רוצה לממן לנו את זה... אבל אותי לפחות - זה הציל!
וגם רחל, שעדיין מגיעה לתא כמעט כל יום, מודה שזה עובד.
&nbsp
כתבתי פה בעבר על הטיפולים בתא לחץ, אבל אשמח לחזור ולספר, האמת שהרבה זמן לא נכנסתי לפה כי אני כבר כמעט ולא מרגישה פיברואית, וגם כשאני מרגישה את כל התסמינים מחלחלים חזרה, אני חוזרת לכמה טיפולים בודדים, מרגישה איך שהגוף שלי יונק את החמצן במהירות ובזללנות וחוזרת לעצמי. לא לעצמי המכונה ע"י החברים והמשפחה "שירלימיאלגיה" אלא כמעט לגמרי לעצמי לפני 6 שנים, לפני המונונולקליאוזיס שפרץ לי למוח וגרם לחרא הזה שכולנו מכירות/מכירים כפיברו.
&nbsp
אז זו הייתה תקופה של כשנה, מתישה, מייאשת ומלאה בעליות ומורדות. ובפגישות הפיברו שהיו אחת לכמה ימי שישי של כל המטופלים/ות עם פיברו בתא לחץ באסף הרופא, היו אלו שגם אחרי 100 טיפולים לא הרגישו הרבה הבדל אבל התמידו והיו אלו שאחרי 30 טיפולים הרגישו כמו חדשות/ים. היו כאלה שהרגישו צורך לחזור אחת לתקופה למה שפורפ' שי אפרתי המקסים מכנה "בוסטים" והיו אלה שחזרו לבקר בלי שום צורך בטיפול - פשוט כי המקום הזה מרגיש כמו בית ומשפחה תומכת (הצוות בתא הלחץ באסף הרופא מקסימים אחד-אחת ובאמת תומכים ומסייעים להפוך את כל ה"חוויה" הזו להרבה יותר נעימה, מלאה צחוק ומצב רוח, אחווה וייעוץ אינסופי. הם פשוט עובדים שם מכל הלב וזה בהחלט מסייע לתהליך ההחלמה. כן, החלמה!)
&nbsp
אני לא אומרת שזה מרפא, כי אמנם המחקר כבר הסתיים אך טרם פורסם, ועם כל הידע שלי בביולוגיה כשאני כבר לקראת סיום התואר, עד שזה לא פורסם כתוב והוכח - אני לא אשקר.
אני לא אומרת שזה עוזר לכל אחד ואחת.
&nbsp
אבל אני כן אומרת - אם הגעתם למצב בו המפלט היחידי הוא משכחי כאבים נרקוטיים חזקים שגורמים לכם לאבד את עצמכם, את הרצון, את הביטחון, את העצמה, את השמחה, את זכותכם לחיות ללא אובך וערפל שעוטפים את מוחכם..
אז עיצרו רגע, נקו את הרעלים מהגוף כמה שאתם יכולים.. ותנסו.. תנו לזה הזדמנות, תנו לעצמכם הזדמנות לחשוב קדימה על החיים שאתם רוצים לבנות לעצמכם בלי כאבים בלתי פוסקים ושאר "חברים"
&nbsp
לדעתי, הטיפולים הללו שווים כל אגורה,
התא לחץ, יותר נכון, החמצן - החזיר לי את החיים שלי!
את היכולת לסיים את התואר הראשון שלי למרות הכל!
את היכולת לחזור לעבוד!
את האנרגיה והיכולת לחזור להיות ספורטאית כמעט כמו פעם - חזרתי לרכב על הסוסות שלי כמעט כל יום!!
את היכולת ללכת חצי שעה רצוף ואפילו לא לשים לב!
&nbsp
וגם אם אני צריכה לחזור למקום מלא החום, האהבה והחמצן הזה אחת לכמה זמן - זה שווה כל רגע וכל גרוש.
&nbsp
כולי תקווה שהטיפולים הללו יעזרו לכמה שיותר אנשים, ושעם פירסום המחקר (בקרוב) הקהילה המדעית והרפואית תכיר בטיפולים הללו כמועילים לטיפול בחולי פיברומיאלגיה, ושיפסיקו לקרוא לזה תסמונת ולזלזל, שיעבירו את הטיפול מהראומטולוגים לידי הנוירולוגים ושנוכל להחלים ולחיות בכבוד המגיע לנו.
&nbsp
אגב, לידיעתכם הכללית - בטיפול בעצם נמצאים בתא בו מעלים את הלחץ ל2 אטמוספרות ומזרימים 100% חמצן (הלחץ עוזר להתמוססות החמצן בדם, הובלתו לרקמות ופריקתו שם ביעילות), זה לא כואב, זה לא מסוכן ואין תופעות לוואי. הטיפול מסתמך על תיאוריה המוכחת במחקר שנעשה באסף הרופא, שאומרת בעצם שתסמיני הפיברומיאלגיה נוצרים בעקבות פגיעה בתאים מסויימים במוח (תאי גלייה) שאחראים על ייצור תאים במוח (נוירוגנזה) והתחדשותם (כולל רקמות צלקתיות). כשהפגיעה יכולה להיגרם כתוצאה מטראומה נפשית, טראומה פיזית מכנית (כמו תאונה דרכים), או פיזית ויראלית (כמו במקרה שלי שוירוס EBV חדר למוח דרך מחסום הBBB).
&nbsp
בקיצור - סליחה על החפירה..
ואני מאחלת לכולם המון בריאות, אנרגיה ונחת
 
משמח מאד לשמוע


וזו בכלל לא חפירה
. אין דבר יותר משמח מלשמוע על דרכו של מי שמצא דרך לשיפור. הרבה פעמים אלה שמרגישים יותר טוב חוזרים לחייהם (וטוב להם וטוב שכך) וכבר לא פעילים בפורומים ולא מדווחים לנו איך זה מרגיש אחרי שיש שיפור משמעותי. וזה כיף ומעודד לשמוע את זה.

נתונים מחקריים לגבי תא לחץ יש יחסית זמינים ויחסית ברורים. השאלה היחידה היא "מאיפה הכסף?".

לא רוצה חלילה להכנס לך לכיס אבל לפי מה שהבנתי זה יוצא אלף שקל לכל "ישיבה" כזו. משמע 100 טיפולים זה 100,000 ש"ח!!
אז אני לא רוצה שאת תגידי לי באופן אישי איך מצאת את המימון לזה, אבל אולי יש לך רעיונות בכללי איך אפשר לגייס סכום כזה?

ובגלל שבאחוזים די נכבדים כפי הנראה צריך להמשיך לאורך הרבה זמן, אז בעיקר בגלל זה אני לא רוצה בכלל להכנס לזה. כי נאמר ואני אקח (עוד) הלוואה, של 30K ואעשה 30 טיפולים, שזה המינימום. אם הם לא יעזרו, טאף לאק, הפסדתי את הכסף ולא יהיה לי מאיפה להחזיר.
אבל גם אם זה כן יעזור לי, ונגיד יביא אותי לכושר עבודה, נגיד אפילו מלא. בסכומים שאני השתכרתי לא היה לי גרוש שיכולתי לשים בצד, אז מאיפה יהיה לי כסף להמשיך את הטיפולים המאד יקרים האלה?

אם היתה ודאות מוחלטת ש-X טיפולים מחזירים לך את הבריאות לתמיד. אז הייתי לוקחת גם 100K, לא שאני יודעת מאיפה, מתוך המחשבה שבזה אחזור להיות בנאדם מתפקד ופעיל. אבל זה לא ככה. אין ודאות שזה יעזור.

אז זה באמת מאד מאד משמח לשמוע על חולים שחייהם השתפרו בזכות הטיפול הזה ויש לקוות שיופעל מספיק לחץ בשביל שיום אחד זה יהיה נגיש לכולנו.

סתם זה מסתכל שבהשוואה לטיפול של עירויי לידוקאין,שם זה מסובסד, ואמנם יש ביורוקרטיות כמו תמיד, אבל לא מגבילים אותך ותוכל לעשות את הטיפול כמה שתצטרך.
נקווה שיבוא יום וזה יהיה המצב גם לגבי תאי לחץ.


וכל מי ששומע שביב מידע על איך אפשר להשתחל לניסוי או משהו, אנא שתפו
 

שירלי317

New member
350, לא 1000

אמנם עדיין לא מעט, אבל הרבה פחות ממה ששמעתם כנראה..
אז עדיין נאלצתי להיעזר בהורים, שלשמחתי היום מסוגלים לעזור.. אבל הם מאוד באים לקראת גם מבחינת תשלומים והכל. בתא לחץ באסף הרופא הם באמת עוזרים ומבינים את המצוקהובראש ובראשונה רוצים לעזור ולתמוך.
אגב, אל הטיפולים היומיים בתא לחץ מתלווים ( למי שמעוניין) גם טיפולים בדיקור מוח ייחודי ומקצועי שמסייע להליך הטיפול עם רפואה סינית, ללא תוספת תשלום. וכל דבר שהם יכולים לעשות מעבר, הם עושים. במטרה שבאמת המטופל יצליח להחלים כמה שאפשר.
מה שכן, הניסוי המחקרי נגמר, אז אל תצפו לניסוי חדש שיאפשר השתתפות ללא תשלום בזמן הקרוב.. לצערנו..
אבל שתדעו שהכסף המשולם על הטיפולים הולך לקרן מחקרים על מנת שבאמת יוכלו לבצע את המחקר ולעורר מודעות ולהבין מה גורם לנו להרגיש כל כך מקולקלים ואיך לעזור לנו.
 
וואלה? תודה על המידע

אבל אני מבינה שבהתחלה צריך לעשות כל יום. אז לשבוע זה 1,750 ש"ח ולחודש 7,000 ש"ח. זה עדיין סכום מאד מאד גבוה מכדי שאוכל לשקול את זה בכלל. ולפי מה שהבנתי סדרה של 30 טיפולים זה המינימום.
.. חודש וחצי 12 אלף. 3 חודשים זה בערך 30 אלף. שזה סכום שהיה הרפרנס שלי לחברה שלקחה הלוואה לטיפול בתא לחץ שלא עזר לה בכלל. לעניין אחר.

את הקטע של הדיקור במוח אני משאירה לשונאיי. סורי זה מצמרר אותי רק לחשוב על זה.


מתוך הניסיון שלך באסף הרופא יש מצב שהם כן נותנים סיבסוד למישהו שלא יכול לשלם, מסיבות כאלה או אחרות?

זה שהם נחמדים זה כמובן נהדר. וחשוב לפדבק

אבל זה שהכסף הזה הולך למחקרים, צר לי שאני צינית, אבל בסופו של דבר הכסף הגדול לא מגיע מהכיס שלנו. ולא מפה תבוא הישועה. והרי ימצאו איזו דרך מטומטמת לבזבז את הכסף הזה אם חלילה הוא אשכרה יחזור אלינו.
כמו הפרדוקס המקסים שיש יותר מכשירי MRI בארץ מאשר רופאים שיודעים לנתח MRI, אז מכשירים עומדים מושבתים, כי אין מי שיפענח את הבדיקות.
סליחה שאני כזו מרירה. אני כזו


ואת כותבת דברים כל כך מלאים אופטימיות וחיוביים.

אני באמת הכי שמחה בשבילך מעומק הלב וזה כיף שאת מספרת על השיפור ועל היחס החיובי והכל.
זה נותן תקווה מצד אחד (שאפשר להגיע למקום יותר טוב), מצד שני לדעת שיש טיפול שיכול לעזור והוא לא בהישג ידך זה עוד מהדברים הלא נעימים שאתה צריך ללמוד לחיות איתם, ולראות את "הכוס המלאה". והכוס המלאה במקרה הזה מבחינתי זה שגם אם היה לי את הכסף זה זה לא בטוח שהטיפול היה עוזר, אז אני מנסה לחשוב ככה.

אני מנסה להתמקד בדברים שהם נגישים לי ובהישג ידי (מכל הבחינות, לא רק כספית) ולא להטריד את עצמי בדברים שהם יותר רחוקים ואז גם להתבאס שאני לא יכולה לעשות אותם. ומסתבר שיש הרבה שאפשר לעשות שזה רק תלוי בנו, בלי כסף ובלי אמצעים חיצוניים, בשינוי זווית ראייה למשל (אבל זה לוקח זמן, הרבה זמן).

והנה, סיגל לימדה אותי לצחוק, אז אני רוצה לשאול אם יש מישהו שרוצה את הדיקור גולגולת החינמי ממני (שלא רוצה אותו) במתנה ובתמורתו אקבל תא לחץ
או משהו שווה אחר.
אני מוכנה לוותר על עשרות דיקורים כאלה, בכיף. עלי!
 

ריפנזל

New member
ממה שבדקתי בזמנו, 350 זה אחרי סבסוד רציני

המחיר המקורי הוא 800 ₪ נדמה לי, כך שלשאלתך - דווקא עוזרים ומסבסדים :) אבל זה בהחלט עוד רחוק מאוד ממה שרובינו יכולים לממן. וזה בלי הבטחה שניפול בצד הנחמד של הסטטיסטיקה של למי זה עוזר.
 

ריפנזל

New member
דיקור מוח - הכוונה לדיקור ראש יפני?

את יודעת במקרה?
&nbsp
בדיקור היפני שמים מחטים קטנות יחסית, באיזור קו השיער בעיקר וקצת אחורה, ומאחורי האוזניים. זה טוב
מחזיר לי קצת אנרגיות ומזרים הכל כך שכאבים יורדים. ועוזר לשחרר לחץ - ההוא שגורם לי לנעול לסתות או אחד החברים׳שלו
&nbsp
ויו- המחטים לא באמת נתקעות בגולגולת (אם זה מה שאני מכירה) אלא נכנסות מעט, בזווית שטוחה. מצחיק שאחרי המון דיקורים מכל מני סוגים אני עדיין הכי מפחדת מהדיקור הסיני שבכל הגוף, יותר מדיקור ראש, יותר מבדיקת דם וחיסונים, ונדמה שלי שאפילו ההכנסה של העירוי כבר מלחיצה אותי פחות
 
וואו. אם את עם נידל פוביה ובכל זאת עושה את העירויים אז את

הרבה יותר
ממה שאני כבר יודעת, וכבר המלכתי אותך על רוב היבשות והימים


את מבינה שהעירויים למשל שאת עושה, הם בכלל לא משהו שהוא בטווח המחשבה שלי, כי כל מה שקשור במחטים הוא אאוט אוף קווסצ'יון. מעבר להרי החושך, לא עובר את קו המחשבה אפילו.

אני יודעת שבדיקור סיני המחט רק טיפל'ה נתקעת ולא נכנסת. אבל זה לא חשוב העומק, מחט זה מחט. וכל מי שניסה אחרי שכנועים מרובים לעשות לי דיקור סיני, כמעט רצחתי אותו נפש - אותו, ואת כל הקליניקה שלו. יש לי פוביה קשה מאד.

ואני לא מתפלאה ממה שאת אומרת על זה שדיקור סיני של הגוף יותר מפחיד אותך, ממה ששמעתי מהרבה אנשים שעשו דיקור, הבנתי שהשלב שבו אתה תקוע עם המחטים הוא סוג של עינוי סיני (לפחות לרב האנשים), את ההקלה מי שמרגיש מרגיש אחרי.
ועם רגישות של פיברו אני בכלל לא רוצה לדמיין. זה יכול להיות איום ונורא.

אז אם הדיקור היפני של הראש עושה לך את זה, ויחסית אסף הרופא לא מאד רחוק ממך, אולי שווה לך לברר... אולי יתנו מסובסד גם למי שלא מגיע אליהם דוקא מהתא לחץ.

אני מכירה את נקודת הלחיצה בגולגולת שאחראית להעלאת דופק או משהו כזה (לא רוצה לפרט כדי שלא יעשו סתם), אבל גילו לי על מה צריך ללחוץ אם מרגישים שעומדים להתעלף / לאבד הכרה. שזה דומה למה שאת מתארת על הזרמת אנרגיה ושחרור הלחץ.

ויש לי עוד כל מיני לחיצות שאדם יכול לעשות לעצמו, שמתאימות למצב שלנו.

בתכלס, שיאצו ודיקור סיני עובדים על אותם נקודות ואותם מרידיאנים, ואני גיליתי ששיאצו היה אפקטיבי בשבילי פלאים (עם המטפלת המתאימה) כך שאני לא צריכה להכנס למצב מלחמה עם מחטים בחדר.
אפילו שכל העולם ואחותו אומרים לך לעשות דיקור. שיעשו הם. או שסתם יסתמו
 

ריפנזל

New member
חן, חן, קבלי תואר אצולה, כי אני המלכה ובא לי


הרגע הכי נורא בעולם זה כשמתקרבים אלי עם המחט ועוברות השניות הכי ארוכות בעולם עד שהיא בפנים.
אחר כך קצת פחות, וכמובן שהכי נפלא כשמוציאים.
&nbsp
למדתי מההרגשה ותחקור של המטפלת איפה הנקודות המשמעותיות ואיך למצוא אותן (לפי התחושה, קשה להסביר), ובין הטיפולים אני לוחצת בעצמי על הנקודות - זה חוסך לי הרבה טיפולים
המחט יותר אפקטיבית, אבל גם סתם לחיצה שהיא במקום הנכון מועילה.
בגלל שכבר לא התקדמנו יותר מאיפה שהגענו אליו, אני נפגשת איתה אחת לחודשיים לתחזוק, ובאמצע מטפלת בעצמי

&nbsp
הלוואי שכל הדברים היפים האלה היו מביאים לתוצאות יותר משמעותיות, כי אני ממש אוספת אותם פרוטה לפרוטה, וחייבת לתחזק את כ-ל הכיוונים... וזה כדי להיות במצב הנוכחי שלי. טוב, לפני כל תוספת היה יותר גרוע... ובהתחלה היה מזעזע, אז זה שווה את זה. רק שהרצונות גדולים בהרבה.
 

ריפנזל

New member
מותר לנצל״ש ולספר שוב על העירויים?

למי שהכאבים זה סימפטום עיקרי אצלו:
&nbsp
יש טיפול בעירויי (אינפוזיה, כן) של:
לידוקאין - חומר מאלחש
ומגנזיום - מרפה שרירים וגם כלי דם, נימים, כשזה בעירוי, כך הסבירו לי בערך.
&nbsp
הטיפול ניתן בחינם ע״י קופות החולים.
מה צריך?
הפנייה ממרפאת כאב של הקופה.
&nbsp
מרפאת כאב זה גם בחינם, רק צריך לחכות הרבה בתור...
בכלל, יש להם הרבה טיפולים להציע שלראומטולוגים אין אישור או היידע לתת לנו.
&nbsp
בזמן הטיפול מרגישים את האילחוש, וסחרחורת, ובהתחלה גם כאב ראש ובחילה.
כל זה עובר כעבור מספר שעות כשהחומר נשטף מהגוף אחרי הטיפול, אבל משאיר את רישומו על העצבים ועוד.
&nbsp
הלידוקאין לא נשאר בגוף כמו תרופות אחרות, ולכן לא גורם לנזק מצטבר.
&nbsp
לוקח כ-4 טיפולים עד שמתחילים לחוש באפקט, ובהתחלה זה רק לכמה שעות, יום.
מפעם עם ההשפעה עולה, אצלי כבר מחזיק שבועיים ברצף, ובקרוב אני אנסה לרווח את הטיפולים לפעם בשבועיים וחצי, ונראה אם נגיע גם לשלושה. ויש אנשים שמגיעים לשם פעם בחודש.
&nbsp
הטיפול עצמו לוקח כשעתיים, ואחרי צריך מלווה לדרך הביתה, בגלל הסחרחורת.
&nbsp
רמת הכאב שלי נמוכה בהרבה, ובעקבות כך השינה יותר טובה, ויש יותר אנרגיות פנויות.
מה שאצלי אומר שעכשיו יש לי כוח לטפל יותר לעומק במפרקים ה״מיוחדים״ שלי, שיהיו יותר חזקים ויציבים ויאפשרו יותר פעילות - אבל זה המקרה המאוד פרטי שלי, לא קשור לפיברו׳.
 

ריפנזל

New member
הבהרונת

רמת כאב נמוכה בהרבה - משהו כמו 50%, אבל לא 100%. וזה כנראה הגבול שלי, כי לא מסכימים לשים לי יותר חומר

עדיין, זה שינוי משמעותי.
 
שרק ימשיך


זה היה ניצלו"ש ממש נהדר


ומי שמכיר כאב (
) יודע ש-50 אחוז זה מאד משמעותי. מאד.
אבל טוב שהבהרת שזה לא העלמות מוחלטת שלו. למרות שנקווה שנגיע גם לשם.
לאט לאט.
 
למעלה