הרופא אמור ללות אותי?

הרופא אמור ללות אותי?

שלום,
אובחנתי לפני שנה וחצי כסובלת מcfs. שני הרופאים שאבחנו אותי לא ביקשו ממני להישאר במעקב וכששאלתי אם אוכל לשאול שאלות בהמשך ענו שאפשר להתקשר אך לא זימנו אותי למעקב או ביקשו שאהיה בקשר. כל אחד מהם המליץ על תרופה אחרת שלא יכולתי לקחת עקב תופעות הלוואי ועקב חוסר הליווי. אמנם אמרתי להם שיש לי פסיכיאטר שיוכל ללוות לגבי התרופה אך זה הסתבר כלא נכון כי זה לא היו תרופות שהוא המליץ עליהן ומהר מאוד גיליתי שזה לא לעניין והקשר עם הפסיכיאטר נפסק.
בשבועות האחרונים אני חשה תופעות חדשות או מוחמרות שמדאיגות אותי ורוצה להתייעץ שוב, אבל אני רוצה מישהו שיעקוב אחרי! שיקח אחריות על טיפול או בכלל על מצבי הרפואי. יש דבר כזה? מי אמור לעשות את זה? הראומטולוג? רופא משפחה ? (שגם לא התעניין במצבי כלל, שלא לדבר על בקשה למעקב. מחפשת אחד חדש אבל לא בטוחה שזה הפיתרון). האם מי שהלך לראומטולוג היה אצלו גם במעקב? ואם כן אפשר לקבל המלצה על כאלו שנוהגים כך?
תודה
 

ריפנזל

New member
גם לי זה ממש חסר, סוג של ליפול בין הכסאות

יוצא שאנחנו לגמרי מנהלים את התיק הרפואי שלנו וזה מה זה לא לעניין.

עברתי לפני חצי שנה לראומטולוג דר. אדוארד מילר, הוא מקבל ברחובות, מכבי וכללית. ושיתפתי אותו בתחושות האלה שלי ושאלתי אם הוא יוכל לעקוב אחרי. הוא הסכים, ומאז אנחנו נפגשים אחת ל-4 חודשים ומדברים על מה השתנה ומה להמשיך בינתיים או לשנות.
זה שיפר לי קצת את ההרגשה, שיש מומחה שמסתכל עלי לאורך זמן.

יש לי גם רופא במרפאת כאב, אבל הוא כ״כ קצר בזמן שהוא רק מחדש לי אישורים קודמים שהוא נתן בינתיים. ומזה אני קצת מתוסכלת. כי נכון שהם עוזרים, אבל עדיין יש לי צורך בעוד הרבה מאוד שיפור כדי להגיע בתפקוד חצי נורמלי. ומבחינתו מספיק שהמצב השתפר.

הבעיה העיקרית היא שאין מקצוע רפואי שבאמת רואה את כל התמונה שלנו ומכיר את כל האפשרויות הקיימות. רופא כאב למשל יכול לרשום המון תרופות וטיפולים שראומטולוג לא יכול, אבל אף אחד לא טורח להפנות אותנו אליהם. והתורים שלהם ארוכים נורא, בגלל שיש המון מטופלים שזקוקים להם ומעט מאוד מומחים.
 

ריפנזל

New member
ורופא המשפחה מאוד מנסה ונחמד

אבל הידע שלו מאוד מצומצם, למרות שהוא פנימאי ויש לו עוד מטופלות פיברואיות. אבל הוא מאוד משתף אחתי פעולה ועוזר בהפניות ומרשמים שאני מקבלת.

ומבקש שאעדכן אותו כדי שהוא יוכל להמליץ לשאר המטופלות הפיברואיות שלו. אבסורד. איש טוב. לא מכירה הרבה רופאים שמוכנים ככה לשתף פעולה ולקבל מידע מהמטופל שלהם.
 
תודה

שמחה שמצאת פיתרון גם אם חלקי. אבל אני באמת לא מבינה מה הרופאים מצפים. לתת תרופות מבלי לעקוב אחרי החולים? לא ברור לי. מישהו אמור לעקוב.
 
לגמרי

יש פה ואקום מטורף, ביום שמישהו יקים מערך לשיקום וליווי של חולי פיברו / תת"כ הוא יעשה המון המון כסף.
יש כ-200 אלף חולים בארץ, שלא מקבלים מענה.

הראשון שירים את הכפפה תהיה לו הרבה מאד עבודה, וסיפוק, וגם כסף.

אני יודעת שאת לא רוצה שידכאו אותך אבל אנחנו "מחלה יתומה" במידה רבה. זה נאמר בכל מיני פורומים בכל מיני דרכים. הבשורה הטובה היא שהמגמה היא יותר ויותר להכרה וטיפול (בזכות עבודה של אנשים ברוכים), אז אם לחפש את הנחמה אני אומרת מזל שחליתי לפני 2.5 ולא לפני 10 כי אז באמת היה אפשר רק לדבר אל הקיר.

יש לי כל מיני חלומות בהקשר שלנו. ואולי חלק מהם יתגשמו, אולי גם קצת על ידי ואולי על ידי אחרים. אבל בתה"ש למשל יש מערך שלם ומקיף לתמיכה וטיפול ולווי ושיקום ל- MS למשל. ואין שום סיבה שבעולם שלנו לא יהיה מערך כזה.
ועוד יהיה. עוד יבוא היום


---

לא יודעת אם התעדכנת בבשורות המרעישות שהיו בכנס האחרון. אבל ביטוח לאומי עמל בימים אלה ממש על קביעת קריטריונים לפיברו ותת"כ.
אם זה יקרה (יש לאחל בריאות ואיכות ימים לשופט אליקים רובינשטיין, שכפי הנראה כל עוד התיק הזה יהיה על שולחנו הוא לא יוותר להם), לדעתי ביום שהמדינה תתחיל לשלם קצבאות לנו, שזה 5 אחוז מהאוכלוסיה, אז פתאום הם יגלו שזה יעלה להם פחות לשקם אותנו.
כרגע די מתעלמים מאיתנו. זה המצב. ואנחנו צריכים להשמיע קול ולא לוותר (במידה שהכוחות שלנו מאפשרים לנו כמובן)
 
יבורך

נשמע נהדר, אם מוצאים רופא משפחה שמוכן לרכז אצלו את הכל, גם אם הוא לא מתמחה בזה (וזה הרי ההגדרה של רופא משפחה, שהוא כללי ולא ספציפי), ויש איתו דיאלוג טוב, והוא סבלני וגם עם ראש פתוח, זה נפלא.

אולי יבוא יום וגם אני אמצא כזה.

בתחום רופאי המשפחה הרופא שהייתי אצלו טוען שאין מחלה כזו, כופר בעיקר

ואז עברתי לרופא משפחה שכן מכיר, זה היה מדהים בהתחלה. ואז הבנתי שהוא יודע רק פיברו ולא מבין את ההבדל, ואומר לי דברים שנכונים לפיברו אבל לא לתת"כ והוא נעול בראש ומנסה שאני אתאים לספר ולא להתאים את הספר לפציינט.
אז חזרתי לרופא שכופר בכלל בקיומה של המחלה כי מבחינה פרקטית הוא הרבה יותר נכון ויעיל ומתאים לי.

בשורה התחתונה מה שחשוב זה האישיות של הרופא (בתחום כזה, לא בכירורגיה נגיד). ומה שהכי חשוב זה שיהיה דיאלוג טוב עם הרופא, לפני הכל.

ישועות ונחמות
 
זו אחת מהשאלות החשובות שאין עליהן תשובות

ז"א התשובה היא מבאסת שכן אנחנו די לבד וקשה למצוא רופא שמכיר את המחלה ויהיה זמין לליווי, אבל כפי הנראה כן יש מעט כאלה.
אני חושבת ששלחתי לך בזמנו בפרטי את השם של הרופא. נראה לי שזה בסדר לכתוב את זה כאן שוב בגלוי.

דר' אנדרי מטלון. עושה מעקב, כולל שותף פעיל בסיביטי. הוא בכללית, והטיפולים שהוא מפנה אליהם הם בתוך הקופה ללא עלות. וכפי הנראה הוא מפוצץ, בגלל שהוא ממשיך מעקב עם החולים שלו. במרפאה אומרים שהוא לא מקבל מטופלים חדשים, אבל אני יודעת לפחות על אחת שכן הצליחה להתקבל אצלו גם אחרי שאמרו את זה.

אז יש כמה, צריך לקושש. גם ריפ נתנה לך שם.

אבל מה שיותר חשוב לי להגיד זה שלתת"כים, להבדיל מפיברואים, אין כל כך מה לחפש אצל ראומטולוגים, התחום המקצועי שלהם לא רלוונטי לנו מעבר לשלב השלילות של האיבחון.

בארץ, מקצוע הראומטולוגיה "ניכס" גם את התת"כ ומתייחסים אליהם כאל מקשה אחת, למרות שלראומטולוגים אין באמת ידע על תת"כ.

(יש לי גם ציטוט של פרופ' עמיטל שאומר את זה במילים הכי ברורות - שתת"כ לא שייך לראומטולוגיה בשום צורה)

התחום המקצועי שאמור לטפל בנו זה נוירולגים, או אנדוקרינולוגים או תחום שכרגע נשמט מזכרוני אבל אני אחפש לך, כדי לתת לך גם המלצה ספציפית.

יש את דר' יהודה קורצקי (אני חושבת שגם פה אני טועה בשם משפחה, אני אחפש את השם המדויק או שהוא יחזור לי) הוא נוירולוג שמתמחה בתת"כ. אני מתכוונת ללכת אליו בשלב מסוים.
ואני זוכרת שלאחרונה אחת מחברתנו פה אמרה שהיא מתכוונת ללכת אליו, וביקשתי שתעדכן אחרי זה איך היה.

יש עוד שלושה רופאים בחיפה (רמב"ם ובני ציון) שמתמחים בתחום שברח לי מהזכרון כרגע. אני אחפש ואכתוב לך, כי אני מתכוונת להגיע אליהם גם כשיתאפשר לי.

חוץ מזה, לא יודעת אם להציע לך משהו פרטי זה עוזר וביכולות שלך. אבל יש מכון, שיש לו סניפים בתל אביב ובנתניה (אם אני לא טועה) שאמור לתת ליווי מקיף ורב תחומי - הם בעקרון מטפלים בצד הפסיכולוגי, של מחלות כרוניות בכלל, עם התמחות ומערך נפרד לתת"כ ופיברו.
אני אשלח לך את הלינק הרלוונטי בפרטי.

דיבתרי איתם והם אומרים שהם עושים גם אינטגרציה בין הרופאים בתחומים השונים, ולכאורה מציעים לנו את הדבר הזה שאנחנו כל כך צריכים אותו - מישהו שירכז.

זהו בשלב זה... אכתוב יותר, עם פרטים יותר מדויקים בהמשך.

בינתיים
 
את מקסימה כתמיד

תודה!
אבל לא שמעתי על זה שנוירולוגים מבינים בתת"כ. את בטוחה? כי אני מתלבטת כרגע אם להגיע לנוירולוג או להגיע לראומטולוג. יש לי כאלו תופעות שאני כבר לא יודעת למי זה שייך. (כנראה לאף אחד...)
 
מקווה בהמשך למצוא בשבילך את הפרטים

מקווה שעוד היום.

התחום השלישי הוא וירולוגיה. פרופ' רהב למשל (שאם עוד לא ביקרת אצלה אז מומלץ) היא וירולוגית. הייתי אצל וירולוג אחר לפני שהגעתי אליה, אבל הוא היה דפוק.

אבל התחום שבו מתמחים הרופאים מחיפה הוא קצת אחר, אני צריכה לבדוק מה כתוב לי. זה מה שקשור למערכת העצבים האוטונומית בעיקר.

תת"כ, וגם פיברו היא מחלה נוירולוגית.
למעשה בציטוט של פרופ' עמיטל הוא אמר את זה גם על פיברו, שבעצם למה אנחנו מופנים אליהם ומטופלים על ידם? הוא אמר את זה בצורה מאד בוטה ומפורשת. כי זו הרי לא מחלה אוטואימונית. הוא גם ענה שזה סוג של ברירת מחדל (פה בארץ - זה אני אומרת).

ראומטולוגים יכולים להמליץ המלצות שקשורות נושא של כאבי שרירים ופרקים, כי הם מתעסקים במחלות עם סמפטומים דומים. ויש ראומט' שמתמחים בפיברו.

למי שהכאבים אצלו הם לא החלק המרכזי אין ממש מה לעשות אצל ראומ'. והם גם לא מבינים בתת"כ. ממי שהייתי אצלם היחידה שמבינה בתת"כ זו פרופ' רהב. ואני מקווה בהמשך להגיע לאחרים שאני יודעת עליהם. ולהווכח כמה באמת הם יודעים. אני עם ציפיות מאד נמוכות.

כל כך רוצה כבר להגיע לרופא ש"יודע יותר ממני", אבל מאד יכול להיות שזה יהיה רופא לא מהארץ.

אתמול ראיתי הרצאה באוניברסיטת סטנפורד של חוקר שעוסק במחקר של המחלה. אז המידע שאני מגיעה אליו בנט, בלי לקום מהכסא, הוא עד כה לאין שיעור יותר ממה שהפקתי מרופאים שחיכיתי לתורים אליהם המון זמן, ונסיעה והמתנה בתור וכד'.

לא שאני אומרת שאין לנו מה ללמוד מהרופאים פה, אני אומרת את זה עלי אישית. שאין לי ציפיות. אז אני לומדת לבד.

לא כל נוירולוג מבין בתת"כ. בארץ אין כמעט כאלה. אבל שמעתי טובות מאד על קורצקי והוא נוירולוג.


אם את רוצה את מוזמנת לספר לי בפרטי אם יותר נוח לך איזה סמפטומים חדשים מטרידים אותך עכשיו, אולי אדע משהו.. או אוכל לכוון מידע כללי או משהו...

זה לא פשוט, כל הסיפור הזה בכלל (וסליחה שעוד לא עניתי לך מזמן מזמן) וגם למצוא רופא מלווה. אבל אסור לנו להתייאש, גם אם בצעדים קטנטנים אנחנו בסוף ננצח
 
האמת היא, שאני הופכת בנושא מאז שהעלית את

הנושא, ואין לי תשובה למה זה בעצם חשוב והאם אכן חשוב לי (או בכלל) שרופא יעקוב אחריי המצב.
בסופו של דבר, זו מחלה די סטטית. כלומר, היא לא מחמירה עם השנים והתפקוד לא מתדרדר בה. מה שהיה בה הוא שיהיה.
אז נכון שלפעמים אנחנו לא יודעים אם תסמין מסויים שייך או לא שייך אליה. מצד שני, בשביל זה מספיקה לי (לרוב) רופאת המשפחה המדהימה שלי, ואם משהו נמשך באמת זמן רב מדי, הוא כבר יזכה לטיפול מרופא מומחה (אחרי שאתייעץ עם הפורום לגביו - מבחינה זו יש לפורום, לדעתי, תפקיד חשוב מאוד, ואחד הדברים שאני הכי שמחה שאי פעם נעשו פה הוא "סקר התסמינים הגדול", בדיוק מהסיבה הזו).
מעבר לזה, אני עוקבת אחרי הגוף שלי ואחרי המחלה שלי. אני יודעת מה אני אמורה להרגיש, ומה מרגיש לי אחרת או שונה. אני גם קוראת תגובות של כותבים וכותבות בפורום ויודעת למה אני יכולה לצפות לעיתים. למשל, לאחרונה שורפת לי הזרוע. מן שריפה קטנה כזו, חריכונת כזו, ובהתחלה לא הבנתי מה זה. ואז נזכרתי שחולים רבים מדווחים על תחושה של שריפה באיברים שונים והחשש הקל שעלה - נרגע מהר מאוד.
אז קצת כמו שאני עוקבת אחרי המחזור החודשי שלי - יודעת בדיוק מתי הוא אמור להגיע ומתי הוא אמור להסתיים, אני גם עוקבת אחרי הפיברו.
נכון, אולי היה נחמד באמת אם היה איזה רופא שהייתי מגיעה אליו עם בעיה והיה אומר לי "תקשיבי, כלנית, זה באמת מדאיג שאת מרגישה כך", או לחלופין, "אני ממש שמח שאת מדווחת על כך, כי זה אומר ש..". אבל מצד שני, רופאים לא באמת יודעים מה זה אומר, או למה אנחנו בכלל מרגישים כך או אחרת. בעיניי, זה יפה שהם בכלל יודעים לתת לזה שם (כן, גם 10 שנים אחרי האבחון אני עדיין מתרגשת מזה שיש שם לדבר הזה שאני סובלת ממנו כבר שנים רבות מדי).
אז בינתיים זה לא מפריע לי שאני האחראית על עצמי, שאני צריכה לעקוב אחרי התפתחות המחלה שלי ולדעת לשים את האצבע על כל שינוי כזה או אחר. אפילו פחות מפריע לי שאני צריכה ללמד רופאים הרבה פעמים מהי פיברו ומהי תת"כ.
אבל יכול להיות שפשוט היו לי יותר מדי שנים להתרגל..
 
השורה התחתונה שלך !

זה ההבדל בין "חולים טריים" לחולים ותיקים.

היום הבנתי שבחור שאני מכירה כבר זמן מה, ואמר לי ש"יש לו משהו דומה" ובכמה מפגשים בינינו ניסיתי להבין מה זה בדיוק הדבר הדומה, כל פעם קיבלתי ממנו שברירי מידע ורק היום הבנתי (יענו "איבחנתי" אותו, כי הוא מעולם לא קיבל מענה ונשאר עם זה עם עצמו) שהוא גם תת"כיסט.

כמו עוד שהכרתי הוא זוכר התחלה של הדבר הזה בגיל התתבגרות ופריצה שלו מיד אחרי הצבא. הוא מעולם לא אובחן או לא חשב שיש לזה בכלל הגדרה או משהו.

ובעצם הוא "למד" את עצמו בעצמו. הוא בחור מאד מאד חכם ומאד חיובי ומצא "דרכים עוקפות" "לעקוף" את החיים. לקח לו שנים ארוכות וקשות מאד ללמוד לתואר ראשון. ואני מדמיינת לי כמה זה קשה, כי אני שומעת את זה גם מכן פה בפורום. והוא בכלל לא ידע שהוא כזה....

אז במהלך השש שנים שהוא ממש יכול לזכורא שהוא היה חולה קשה, הוא מצא לעצמו דרכי התמודדות, לאט, לבד ובלית ברירה.
ואני אעשה פה רגע קונטרפונקט, אני מכירה בחור אחר עם סיפור דומה אבל דרך התמודדות הפוכה לגמרי, הוא מדביק את הקשיים שגורמת לו המחלה לעצמו, וחושב שהוא עצלן ולא יוצלח וכל הדברים האלה, ועדיין מסרב להכיר בזה שהוא חולה בתת"כ (למרות שהוא מבין שהוא כן), כי הוא עוד לא עשה את ההפרדה בין האישיות שלו לבין המחלה, כי היא התחילה אצלו בגיל ההתבגרות המוקדם וכך הוא זוכר את עצמו ומכיר את עצמו (הצעתי לו בחום לקרוא את הסיפור שלך "חיי" שיכול לעזור לו בדיוק בנקודה שהוא נמצא בה).

מה שאני מנסה להגיד שמי שחולה שנים ארוכות, בעיקר משלב מוקדם בחיים, כבר יודע הרבה על עצמו ועל המחלה (כפי שהוא חווה אותה), וזה לא משהו להתקנא בו, ומצד שני אני "מקנאה" ורוצה כבר להיות בשלב שאני יודעת מה זה מה ובעיקר מי אני, ואני עוד לא שם.

אני מרגישה שההתמודדות של "טריים" במחלה היא שונה מאד משל ותיקים, בעיקר בעניין הזה למשל של מעקב. בהחלט אני מאמינה שמי שכבר נמצא בזה הרבה זמן כבר לא צריך מעקב צמוד. אבל הוא נדרש, מאד מאד אפילו, בשלבים הראשונים.
ולפי מה שאומרים החוקרים ככל שמטפלים משלב יותר מוקדם כך הסיכוי לשיפור טוב יותר. ואני חושבת שהקושי של השנים הראשונות גם מעצב במידה רבה את המשך ההתמודדות שלך עם המחלה. או "קובע" כל מיני עובדות שמשפיעות על מהלך החיים.

אז אני מרגישה שיש כל מיני "תתי קבוצות" בתוך המחלה לפי חתכים שונים. ופרק הזמן מאז פריצתה הוא להרגשתי דרמאטי מאד - להלן שלב הקבלה וכל ההיערכות הרגשית בעיקר, ולא רק.
גם ההבדל בין הורים לילדים ללא הורים הוא הבדל משמעותי לדעתי - זו התמודדות מסוג מאד מסוים. אני חושבת שצריכות להיות קבוצות תמיכה, ומקווה שיהיו, להורים למשל. וכמו שאנחנו שומעות ורואות גם לגברים החולים יש לפעמים תחושה שהם מתמודדים עם דברים קצת אחרים מתוקף היותם גברים.

אני חלילה לא מנסה "לפלג" בינינו. להיפך, רב הדומה על השונה, גם אם אנחנו פיברו או תת"כ, שהן מאד שונות.

וסקר התסמינים הגדול (כולל גרסת 2.0 שלו) הוא בהחלט מאגר מידע מועיל ומדהים מאין כמותו.

אבל אני חושבת שמי שחולה הרבה שנים לא נמצא באותו מקום של מי שחולה טרי (לטוב ולרע ולכל הכיוונים).

אנחנו בודאי אנשים שונים, ואנחנו בעיקר אינדיבידואלים עוד לפני שאנחנו חולקים חוויות דומות. אבל יש מכנים משותפים שיוצרים "תתי קבוצות" בהתמודדות.

היה לנו הרי יותר מפעם את הדיון הפילוסופי "מה יותר גרוע" (במרכאות כפולות ומכופלות) להיות ככה מגיל צעיר ושהחיים הבוגרים שלך מתחילים עם נתון הפתיחה הזה, או להיות אדם שחי את החיים בצורתם ה"מלאה" נקרא לזה, ובשלב מתקדם בחייו, הוא פתאום ביום בהיר אחד הופך להיות משהו אחר לגמרי.

אין פה כמובן מנצחים או מפסידים, או תחרות בכלל. לכולנו זה קשה, כל אחד עם הקונסטלציה שלו.

אבל אני מרגישה מאד מאד חזק את ההעדר של הטיפול המלווה והתומך בשנתיים וחצי הראשונות שבהן אני חולה. (יחסית אני "ניצחתי" את המערכת ואובחנתי תוך שנה שזה מהר סטטיסטית. אבל זו שנה איומה של חוסר ודאות נורא וטרטור, מסתבר שבשפה המקצועית קוראים לזה טראומה מתמשכת, שהיא צרכיה טיפול בפני עצמה).

אין לי בכלל ספק שאם הייתי מקבלת את המידע שאני יודעת היום לפני שנה וחצי, כל התמודדות שלי ואולי גם השיפור במצבי היה אחר לגמרי.

וגם, בפרוטוקולים הבינלאומיים שמים על זה דגש, זה הדבר הראשון שכתוב אחרי האבחון - לתת לפציינט את מלוא המידע, ולא רק בפגישה איתו אלא עם הקרובים אליו. והם מדגישים שם שחוסר ודאות מחריף את המחלה, שזה מאד מאד עוזר לתת לחולה מידע, בשלב הכי ראשוני.

נקווה שיגיע היום הזה גם פה.

----

וסליחה על המגילה. התפרצו ממני כמה דברים ביחד. גם בגלל התובנה שלי היום על זה שהחבר הזה בעצם חולה תת"כ הרבה שנים והוא אפילו לא יודע שיש לזה שם והגדרה.
זה מכאיב לי מאד לחשוב כמה אנשים לא מאובחנים יש בינינו.

אבל אסיים בנימה אופטימית: אני לפחות (לא מוסמכת לדבר בשם כל ה"טריים") מקבלת מכם המון המון, מה"ותיקים". הנסיון שלכם והייעוץ שלכם לא יסולאו בפז, ובעיקר "הדוגמא האישית" של איך לחיות עם המחלה. מיליון רופאים לא יכולים לתת לנו את מה שאתם נותנים לנו. ואני מודה מודה על הנכונות שלכם, ומעריצה את הותיקים בפורום, שבטח שנים על גבי שנים נשאלים את אותן שאלות שוב ושוב. אני כבר מרגישה אני מתחילה להשחק.

אז כבוד והמון תודה
 

ריפנזל

New member
לי זה חשוב כי אני מרגישה שלא מיציתי אפשרויות

או שאני עוד לא יכולה להכריז לעצמי שמיציתי, כי עדיין התפקוד שלי מאוד נמוך ולא מאפשר יותר מדי ״חיים״.

אם הייתי עוצרת לא הייתי טורחת להגיע למרפאת כאב, ולא הייתי מקבלת את העירויים שמשפרים את היומיום באיזה 30%, שזה בכלל לא זניח, ולא הייתי מקבלת מרשם לרוקסט+, שהוא מקל עלי בשעות של אקסטרה כאבים, ויש גם את עניין הקנאביס. וכל זה מהשנה האחרונה.

הייתי רוצה שכבר לפני שנים יגיד לי רופא שהגיע הזמן לראות מה יש למרפאת כאב להציע לי, במקום להגיד ״זה מה שיש, תחיי עם זה״. אבל לא היה, ובסוף זה היה רעיון פרטי שלי, וטוב שהרופא משפחה שלי משתף פעולה.

אולי זה קשור לרמת הפגיעה בתפקוד, והאם הגענו למקום שניתן לקבל אותו כמספיק, שמכאן אין יותר.
חלק מהסיבה שאני מרגישה כך זה גם בגלל שאני רואה איך רובכם מתפקדים כ״כ הרבה יותר ממני... אז אני רוצה גם.. וחלק כי פשוט אין על מה להתפשר עדייו. זה לא שאני מתעסקת בזה יומיום ולא חיה את חיים שיש לי, הכי טוב, במסגרת המוגבלויות. אני כן, אבל עוד לא מוכנה לעצור ולהגיד ״די, אין יותר, זה מה יש וזה מה שיהיה״.
 
אז ככה. שמות של רופאים

שלא הייתי אצלם אבל מתכוונת ללכת, אני מקווה שזה בסדר לפרסם את זה על גבי הפורום הפתוח. בגלל שהם מופיעים ברשימות הרופאים של הפורום ושל אס"ף אז זה נראה לי בסדר. אם לא וכלנית תאיר את עיני עם צאת השבת, אז אני אשלח בפרטי.

הנוירולוג שמצוי בתת"כ נקרא ד"ר אריה קוריצקי.

והרופאים שאני מתכוונת ללכת אליהם, שעוסקים בתחום של הדיסאוטונומיות (כי הבנתי שזה החלק הכי דומיננטי בתת"כ ולפחות אצלי) הם:

ד"ר רוזנר יצחק, ראומטולוג, בני ציון חיפה. הוא מנהל מח' ראומטולוגיה אז לפי החוקים של הקופה שלי אולי יש סיכוי שאקבל החזר. הוא מתמצא בתת לחץ דם אורתוסטטי ו-NMH אצלי חולי CFS.

פרופ' ג'רייס יעקב, פנימאי, רמב"ם חיפה. מנהל מרכז להפרעות מערכת העצבים האוטונומית. מתמצא ב- POTS וב-CFS.

משום מה היה נדמה לי שהיה עוד אחד בחיפה, אבל כפי הנראה הורדתי אותו מהרשימה שלי מסיבה כלשהי.

בהזדמנות זו אשמח לשמוע ממי שהיו אצל מישהו מהרופאים האלה, אבל חולי תת"כ מבחינת הצד המקצועי. גם חולי פיברו לגבי היחס ואופי הרופא. אבל חשוב לי להבין כמה הם מבינים בתת"כ.

-----


שוב מזמינה אותך לשתף בסמפטומים שמדאיגים אותך. ולו רק שאגיד לך אולי לאיזה תחום זה רפואה זה שייך, אם אדע משהו.
היום היה לי אחד כ"כ ביזאר שזה מצחיק (אותי לפחות), קינחתי אף - כי אני הרי עם כמו-שפעת תמידית של התת"כ - ואז ראיתי כוכבים, אבל ממש שניות ארוכות ארוכות. כאילו דא?! אפילו לא התכופפתי.


זה לא מדאיג אותי אלא אפילו מצחיק אותי כי אני יודעת ממה זה נובע.

----

אני לא ארחיב פה למה התחומים של הרופאים האלה חשובים. אם תרצי אסביר בנפרד, כבר כתבתי מדי פעם על הדיסאוטונומיות. אבל עדיף אולי שאני אפנה לחומרים כתובים.

שלושת אלה הם הרופאים שיש בארץ שהם "אחרונים ברשימה" שלי לנסות. כמובן שאנסה להגיע גם לרהב מדי פעם. מקווה שהם באמת מתמצאים. ונראה לי שהם אמורים לעשות מעקב, עכשיו אחרי שיש בידי את הפרוטוקולים הבילנ' אני יודעת מה הם אמורים לבדוק. ואיזה תרופות לפחות בארה"ב נותנים לנו בהקשרים האלה.

כל טוב



ונ.ב.
גם אני חשבתי שמי שיירכז את כל הנושא התרופתי תהיה הפסיכיאטרית המדהימה שלי, ואכן כך ניסיתי לעשות עד כה. אבל העניינים הולכים ונהיים מורכבים ובפגישה האחרונה אצלה שתינו הבנו שהיא לא תוכל לעשות את זה, כי אני מבינה יותר יותר שיש פקטורים שהם מחוץ לתחום הידע שלה.
אבל לאט לאט נמשיך להרכיב את הקובייה הונגרית הזו. עד שננצח
 

ו אולי

New member
פרופ' יעקוב עבר מרמב"ם לאיכילוב

ולא בטוחה האם הוא הכתובת האידאלית.
אם זה רלוונטי, פירוט במסרים...
 
תודה על העדכון

וזה מה שנקרא: לא, תודה. אני עם איכילוב גמרתי.
וגם תודה על קריאת הכיוון. לא לבזבז זמן על רופאים שלא יועילו זה חיסכון ניכר באנרגיה. מעניין אם יש מישהו שמחליף אותו בתפקיד, או בבתי חולים אחרים, כי הפונקציה הזו מנהל מרכז להפרעות מערכת העצבים האוטונומית נשמעת לי כמו גורם שכדאי לי לראות.
לא יודעת כמה מהם מצוים בתסמונות הנלוות של מצבינו.

אגב, במנואל המצוין שקניתי מהרופאה בקנדה (60 ש"ח להורדה ישירה באינטרנט, ו-250 ש"ח להזמנה של גרסת מקור + סידי) יש פרק ספציפי לדיסאוטונומיות, עם התייחסת ספציפית ל-POTS ול-NMH. עדיין לא הגעתי לקרוא את הפרק הזה, אני כרגע מתמקדת בפרקים אחרים.
ה-NMH כפי הנראה הוא ההסתבר למצבים שהם פרה סינקופות אצלי. אחרי רופאים שנפנפו אותי וחשבו שזה "הפרעת המרה" ושאלך לפסיכיאטר כאילו זה פסיכיאטרי ולא פזיולוגי.

אשלח לך בפרטי את הלינק למנואל הזה. או שתחכי שאני אגמור לקרוא אותו ואוכל לחוות דעתי. בכל מקרה זה סכומים פעוטים לעומת סכומים שהוצאתי בארץ על דברים שלא הועילו.

וגם בפרוטוקולים הבינלאומיים שמצאתי יש התייחסויות מאד מפורטות ומפורשות לדסיאוטונמיות. אם את מעוניינת אשלח לך גם לינקים אליהם. זה יכול לקחת לי טיפל'ה זמן, למצוא את זה.

אגב, שכחתי כבר אם את תת"כ או פיברו או שניהם?

ואם אני לא טועה אז בזכותך נהייתי מודעת לפוטס, וללא ספק אני סובלת ממנה. זה מאד עזר לי להבין את זה בכלל.
עד כה הבקשות החוזרות שלי לרופאים לעשות טילט טסט נענו בתשובות לא רלווטיות, גם הבקשה שלי לבדיקות מאמץ. למרות שקיבלתי הפנייה לקרדיולוג "רגיל" שלא מתמצא במחלה שלנו אז לא יודעת כמה זה יעזור. עוד לא הגעתי לזה בגלל עומס.

בפרוטוקולים הבינלאומיים לא רק שכלולות שתי הבדיקות האלה, אלא גם מומלץ בדיקת הולטר של 24 שעות. ובכלל הבנתי שהצד הקרדיולוגי הוא דרמטי, לפחות לפי הסמפטומים שלי. וזה זה מדאיג ודורש התייחסות, כי אני מבינה שחוץ ממה שאני מרגישה יש לי גם סיכוי יותר גבוה לחלות במחלות לב, אם זה לא יטופל או יהיה במעקב.

וגם (כתבתי את זה כבר אז סליחה אם כבר קראת ואני חוזרת על עצמי)... והנה שכחתי מה רציתי להגיד
(עושה הקדמות ואז נשמחט ממני מה רציתי לכתוב
). אז כשאזכר אכתוב.
אה, נזכרתי. מסתבר לפי הפרוטוקולים של תת"כ שהאבחון הוא לא על סמך מידע סובייקטיבי של החולה להגדרה "תשישות". ההגדרה למה שאנחנו מרגישם נקראת post exertional malaise וזה מדיד ולא סובייקטיבי - נבדק על ידי בדיקות מאמץ. ככה מאבחנים בעולם הנאור, וככה כפי הנראה גם צריכים לעשות את המעקב.

טוב,יצא ארוך.. אבל מקווה להמשיך את הדיון הזה ושהוא יפרה את שני הצדדים, ואולי יותר משניים
 

ו אולי

New member
יכול להיות שבמצב הזה דווקא כדאי לך לפנות אליו

אם יש לך הפרש של לפחות 30 פעימות לדקה בין שכיבה לעמידה, ו/או ירידה בל"ד בעמידה, תוכלי לקבל ממנו אבחנה של POTS/NMH, והצעות לטיפול תרופתי, שיכול להקל על הסימפטומים.
קשה לי המליץ על הטיפול הזה, שהתמדתי בו מעל שנתיים, מכיוון שמבחינתי זאת היתה הקלה גדולה כשהפסקתי עם הטיפול הזה ועברתי לשמור על תזונה לפי שיטת קינגסטון.

רב הרופאים האחרים שנתקלתי בהם לא מכירים את הבעיות האלו.
 
תודה על חידוד הנקודה

אם הוא מקבל רק פרטי באיכילוב טופ לא בטוח שזה שווה לי. מעדיפה להשקיע משאבים בחיפוש רופאים מחו"ל.

אבל אמרו לי באיכילוב, שלפי הנחיות חדשות, אפשר להגיע לכל רופא באיכילוב (ולפי מה שהבנתי זה גם כולל מנהלי מחלקות) בתשלום אחיד של 263 ש"ח. רק שלרופאים המבוקשים יש תורים ארוכים יותר.

אבל לא ממש בא לי לרואת יותר את איכילוב, לא מבפנים ולא מבחוץ


תודה רבה על אינפו והייעוץ


בגדול, לפחות בשלב הראשוני אני כבר עושה לבד את מה שנקרא "חינוך החולה", וכבר זה הרבה יותר טוב מאשר מקודם. אבל אני רוצה להיות במעקב ועם האצבע על הדופק (תרתי משמע) בעניינים האלה.

זה סוג של פרדוקס כי אני צריכה לשפר מאד את מצבי כדי שאוכל לנהל סוג כזה או אחר של דיאטה ספציפית. כרגע לקנות אוכל זה מאד קשה לי, וגם להכין אותו. כי כאמור קשה לי לעמוד יותר מכמה דקות.
מקווה שיגיע היום גם לזה.

 
בינתיים אמשיך להתייעץ

ואקבע תור למישהו, בהמשך אולי גם יקרה הנס וארגיש שמישהו מלווה אותי( או שפשוט יקרה נס עוד יותר גדול ולא אזדקק לליווי...)
 
אכן כן, בניסוי וטעייה, ולפעמים קורים נסים

יש רופאים מדהימים וזה לא פשוט למצוא אותם. אבל כשמוצאים זה מדהים.
אז לקוות לנסים זה תמיד טוב אבל כדאי במקביל לעזור לנס הזה לקרות. איך אומרים: אלוהים עוזר למי שעוזר לעצמו.

יש לי גם בדיחה על זה אבל עכשיו אין לי ריכוז. אולי במהשך אכתוב אותה


ועכשיו אני רואה שגם שינו את הדיספליי של התגובות בתפוז, עוד משהו שצריך ללמוד, ויעייף אותי...
 
למעלה