שאלה בנושא בטיחות וזהירות בטיולים

orid

New member
שאלה בנושא בטיחות וזהירות בטיולים

אהלן...אני טס עוד יומיים לד"א...נעזוב את זה שאני טס לבדי...השאלה שלי בנוגע לזהירות מגניבות וכו'..אם תוכלו לתת לי עצות וטיפים איך להמנע, ממה לשים לב וכיצד כדאי להתנהג....וכסף איך חילקתם ושמרתם וכו'..... תודה!!!
 

sitvaniyot

New member
תשובה

1. דא אני משערת שהכוונה לדרום אמריקה ולא דא (ד. אפ. או ד.א. דבר אחר) 2. כלל ראשון - זרים תמיד בולטים ולכן, לא לקחת שום דבר שאינך רוצה שיגנב. לא לענוד תכשיטים או שעונים יקרים, לא לקחת מצלימות יקרות וכו... 3. כסף- לא לנפנף בבוכטה. להחזיק במקום נגיש כמו בארנק או כיס, סכום המספיק לצורכי היומיום ליום אחד לבד. שאר הכסף לחלק למקומות אחדים. קצת באמצע תרמיל היום, (אף פעם לא בחלק חיצוני או בתחתית או בחלק עליון - כדי שאם יחתכו את התרמיל עם סכין לא יגיעו אליו.) חלק קטן בחגורת בטן כמקובל אצל כל התיירים ( כדי שאם ינסו לשדוד אתכם, אז תוכלו קודם לתת את הסכום לאותו יום ואז כשיבקשו עוד, תוציאו מחגורת הבטן, שזה המקום שכולם סוחבים את הכסף ואז מירב הסכוי שיעזבו אתכם. ואז השאר שהוא העיקר, צמוד לגוף אני מעדיפה, מתחת לבית השחי, בגלל הנוחיות). וכסף בכלל - אם יוצאים לטיול ארוך, השאירו חלק בארץ כדי שישלח אליכם במועד מאוחר יותר. חלקו חלק למזומן, חלק בטרוולרס וחלק בכרטיס אשראי. 4. לא להסתובב בחושך לבד באיזורים לא מוכרים, זה נכון בעיקר ביום הראשון במקום חדש. 5. לברר מראש בגסט האוז היכן לא כדאי להסתובב לבד. ולהמנע ממקומות כאלו. כמובן שניתן למצוא שותף ליום בגסט האוז. 6. במקומות הומים ובאוטובוסים צפופים, להשתדל לא להתחכך עם אנשים, לפעמים נצמדים אליכם, ותוך כדי כך מכייסים. טריק ידוע. 7. להזהר גם ממי שמנסה להסיט את תשומת לבכם, אלו עובדים בזוגות, אחד משמש כהסחה והשני מכייס. 8. לא להתפתות ללכת עם זרים שמבטיחים לכם כל מיני הצעות מפתות. 9. אם נקלעתם במקרה, למקום שלא נראה לכם בטוח, לפקוח עיניים, לראות לאן הולך הקהל, ומהר לפנות לשם. (נכון לאיזורי תחנות רכבת אוטובוס וכו..) אח"כ, כשתהיו במקום בטוח יותר, תתמקמו בסביבה החדשה. 10. במקום לא בטוח, עשו עצמכם שאתם יודעים לאן אתם הולכים, לא לפתוח מפה, לא להראות אבוד, ללכת בביטחון. 11. איפה כן לבקש עזרה? מבעל חנות, נהג אוטובוס, אשה עם ילד. ולמה לא משוטר? אם הוא לא יודע אנגלית, מרוב רצון טוב מצד השוטר, אתם עלולים למצוא את עצמיכם בתחנה, כשאף אחד לא יבין למה הגעתם לשם, ועד שיבינו... ומשהו לסיכום, אני אשה, שמטיילת לבד בכל העולם, ולעת עתה, טפו, טפו, כמעט ולא נזקקתי לכל העצות הטובות האלו. אז אנא הורידו את מפלס ההיסטריה.
 

Amber

New member
../images/Emo45.gif

רק שאלה קטנה... לגבי חגורת הבטן. תרמילאים לרב מטיילים לתקופות ארוכות, הסתובבתם במשך כל התקופה עם חגורת בטן לכסף? אני טיילתי במשך ארבעה חודשים ובשבועיים הראשונים חגורת הבטן הייתה עליי אבל אח"כ הרגשתי שהיא מטרד ופשוט השתמשתי בארנק הרגיל שלי ובכיס פנימי (שאמורים לחבר עם סיכות ביטחון לבגד) שאותו שמתי בתיק במקום הפנימי ביותר. יכול להיות שזו לא הדרך הכי זהירה אבל, כמה אפשר ללכת עם חגורת הבטן המיוזעת הזאת על הגוף?
 

jeshu

New member
5 דקות לא הצלחתי לסבול את החגורה אני ממליץ על גרב כסף.
 

ליאורט1

New member
אני דווקא כן מסתדר עם חגורת כסף

אבל אני שם אותה על התחת העליון במכנסיים, לא בחולצה, בקיצור חגורת תחת עליון :) זה דווקא היה לי די נוח כמובן שהכי נוח היה בניו זילנד שאז היא פשוט היתה זרוקה לה בתיק
 
חגורת בטן זה מזעזע!

הסתובבתי איתה 3 חודשים ושנאתי אותה לגמרי! כשמזיעים זה בכלל זוועת עולם שאי אפשר לתאר ועוד לא התחלתי לדבר על זה שהיא הרחיבה לי ולחברה שלי את המכנסיים בצורה מעצבנת... כנראה שגרב יותר נוחה,כדאי לנסות את שתיהן לפני שאת יוצאת מהארץ ולראות מה יותר מתאים לך...
 

sitvaniyot

New member
גרב, זהירות!!!!

פעם, בטיול באיטליה השתמשתי בגרב. ואז נכנסתי לאכסניה והייתי צריכה לשלם עבור החדר. איזו פדיחה היתה לי. הרגל התנפחה, בסוף יום הטיול, לא יכולתי להרים את המכנס, וכמובן שלא יכולתי להגיע לכסף. נסיתי להכנס לשירותים ולהוריד את המכנסיים מלמעלה למטה, ג"כ לא עזר. בחגורת הבטן, אני מסכימה, מזיעים פחד. מה נשאר? כמו שהמלצתי, מתחת לבית השחי, כמו החברה מהאף.בי.אי עם האקדחים. + סיכת ביטחון.
 
לי אישית גרב

היתה שימושית ונוחה יחסית לחגורה על הבטן, יתר על כן ,הסתובבתי עם שתיים ,אחת על כל רגל כך שהן שמשו כגרב אלסטית וכך גם הכסף היה מחולק למקרה ש..
 

polekiko

New member
רוב המטיילים בדרום אמריקה

שדיברתי איתםמספרים שאין צורך בחגורת כסף, שכן השודדים מכירים את הסיפור וחבל על הטרחה... פשוט השאירו הכל בחדר מחשיבה שהסיכוי שיפרצו לחדר הוא נמוך מאשר שישדדו אותך ברחוב... לי יש חגורת כסף שנראית כמו חגורה רגילה, שם אני אכניס את הכסף, עם השאר נסתדר...
 
למעלה