חברות הביטוח מצאו עוד שיטה לעשוק קשישים

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
חברות הביטוח מצאו עוד שיטה לעשוק קשישים

מקומות עבודה שונים מפקידים כסף בקופות גמל עבור העובדים, חלק העובד שלמעשה שילם עליו מס הכנסה וחלק המעביד, אנשים שעובדים במקומות שונים או במקומות עבודה המפקידים בנפרד לשעות נוספות צברו מספר קופות ולעיתים הסכומים בהן לא גבוהים, אלפים או עשרות אלפים בודדות. הקופות באופן רשמי מיועדות לקיצבה אך כשהסכום נמוך הקופה לא משלמת קיצבה - ואז הקשיש יכול להוציא את הכסף במזומן בלבד. וכאן העוקץ - נציג הקופה אומר לקשיש שאם הוא מוציא את הכסף במזומן ינוכה ממנו מס אלא אם הקשיש יביא אישור ממס הכנסה על פטור - הקשיש כמובן מתקשה להגיע לשלטונות המס, זה כרוך בנסיעה בתחבורה ציבורית, לעיתים לעיר אחרת, או ברכב פרטי עם בעיות החניה, עמידה בתור לפקיד, מילוי הטפסים שלא תמיד ברורים לו (בטופס ישנם כתריסר עמודים שרובם חסרי משמעות לעניין זה). ובקיצור - במקרים רבים נשאר הכסף בקופות הגמל של חברת הביטוח, הקשיש מת, היורשים לא תמיד מודעים ובחלק מהמקרים לא פועלים - והקופות מרוויחות ומנהליהן מקבלים בונוסים טובים. - משתלם, לא? והרי שום דבר לא מונע מקופת הגמל להקיש מספר הזהות של הקשיש ולברר אם חייב במס, לומר לו אם כן או לא ולהסביר לו איך מגישים ערעור על גובה המס אם הוא חפץ בכך.
 

mykal

New member
מסכימה ומוסיפה.

1)גם במס הכנסה לא נדיבים ואין סבלנות ומחייבים. 2)מציעה כדי שהקופות לא ירויחו--לכולם לכולם לכתוב צואה-- ולהשאיר קלסר מסודר על מה שיש.זה פותר הרבה דברים. 3)היורשים גם אם אין צואה וידע--יכולים לפנות למיסלקה ולקבל את כל החשבונות האישיים בכל מקום של האדם.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
הפוסט הזה לא היה מכוון ליורשים

אלא להכבדת מנהלי קופות הגמן על הקשישים כדי שבמקום להנות מחסכונותיהם בערוב יומם ישאירום בקופות הגמל כדי שיהיו רווחיות יותר והבונוסים של מנהליהן יהיו גדולים יותר (ואגב, "על הדרך" הם מנסים מעת לעת גם להעלות לקשישים את דמי הניהול ביחד עם ההכבדה בהוצאת הכסף) ואשר למס הכנסה - לקופות הגמל יש לובי מספיק חזק במס הכנסה כדי לגרום שלא יורו משם לקופות לבדוק בעצמן את חבות המס של בעל הקופה
 

mykal

New member
הבנתי את זה,

אבל התיחסתי למשפט שכתבת, אני מצטטת" הקשיש מת, היורשים לא תמיד מודעים ובחלק מהמקרים לא פועלים -..." ולכך הגבתי. שיש להם אופציה לברר, והם כירושה לא ישלמו מס. אכן הבירוקרטיה עבור הקשישים--היא בעיתית. &nbsp ולכן כתבתי שהסכמתי עם דבריך.
 
למעלה