שירות BOSCH, CSB - דרך היסורים כדי לקבל שירות.

שירות BOSCH, CSB - דרך היסורים כדי לקבל שירות.

שלום רב רכשתי מכונת כביסה של בוש לפני כ 3 שבועות - יבואן רשמי BSH. המכונה סופקה מיד ובעקבות הקורונה, ניתנה אפשרות להתקנה עצמית ללא צורך בטכנאי. עדכנתי באתר של CSB, את יום ההתקנה ומאז זו לא פחות ממלחמה, לקבל תעודת אחריות שמחוייבת על פי חוק. הבטיחו הם כבר יוצרים עימי קשר, שהתעודה כבר נשלחה במייל - אז הבטיחו... שוב ושוב מאמתים את כתובת המייל - הכתובת נכונה. ביקשתי לשוחח עם מנהל משמרת או מנהל שירות ונאמר לי שזה לא אפשרי - ממש כך - "לא אפשרי"! (השיחות מוקלטות). לאחר התעקשות, לשוחח עם מנהלת השירות, היא פלטה בטעות שתעודת האחריות אפילו לא נכתבה עדיין (!) - כך נפלט לה... מנהלת השירות שלחה לי בסופו של דבר צילום מטלפון נייד של תעודת אחריות ובסופו של דבר התברר שהתאריכים לא נכונים והתבססו על שיחת טלפון עימי שלא היתה ולא נבראה. כל ההתנהלות שם היא בסגנון של "שכונה" כל שיחת טלפון היתה כמו סדרת חינוך שנערכה לי על ידי הנציגה... עד היום - שבועיים לאחר ההתקנה, אני ממתין לתעודת אחריות מתוקנת וגם למשלוח של תעודה מסודרת בדואר. הם מתעלמים מפניות שלי אליהם במייל ובטלפון, אבל לא היתה להם כל בעיה לשלוח אלי בקשה למשוב על חווית השירות שלי ... כמובן שגם לאחר שעניתי במשוב על אותה "חוויה" מפוקפקת, איש לא טרח לחזור אלי. ניסיתי ליצור קשר ישירות עם בוש - היבואן. אחרי 24 דקות של המתנה, ענו לי ומיד ניתקו. עוד 20 דקות של המתנה וענו לי שוב - הפעם אמרו שחברת בוש היא היבואן, אבל לא אחראית על השירות. לשם כך אני צריך לפנות ל-CSB. טענותי כי ב-CSB איש לאעונה או מתייחס, לא ממש עזרו. אז בפעם הבאה שאתם משלמים תוספת כדי לרכוש מכשיר מיבואן רשמי ולא מקבילי בגלל "השירות", תעשו את השיקולים שלכם כשמדובר ב BSH יבואן רשמי של BOSCH - שירות לא תקבלו בכל מקרה, ואני לא רוצה אפילו לחשוב מה יקרה במידה שתהיה תקלה במכונה ולא בעיה פרוצדורלית/משרדית. עוד דרך אגב אחרון - החנות ממנה רכשתי את מכונת הכביסה וביקשתי סיוע הגיבה בסגנון "תתמודד לבד, אנחנו אחראים לספק את הסחורה. השירות הוא דרך חברה אחרת".
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
זה מה שאומרות התקנות

חיוב העוסק במסירת תעודת אחריות יצרן או יבואן חייבים לצרף למוצר תעודת אחריות בעברית (ואם ביקש הצרכן, גם בערבית). בית עסק המוכר לצרכן מוצר, חייב למסור לו תעודת אחריות מהיצרן או היבואן במועד מסירת המוצר ולציין בתעודה את פרטי בית העסק ואת תאריך הרכישה. בית העסק חייב לאפשר לצרכן לעיין בתעודת האחריות עוד לפני שהצרכן ביצע את הרכישה. שלח ליבואן בכתב שלמכונה לא צורפה תעודת אחריות שאותה מחובתו לצרף למוצר. בנוסף - בדוק אם למישהו בשרשרת המכירה יש דף בפייסבוק ופנה גם דרך הדף, פנה גם למועצה הישראלית לצרכנות והתלונן שם על כל מי שלא עשה את המוטל עליו לפי התקנות ושאל בעצתם איך לפעול בתעודה יפורטו, בנוסף לפרטי בית העסק, גם פרטיו המלאים של היצרן/יבואן: שמו, כתובתו, מספר זהות או מספר התאגיד, שמו המסחרי, טלפון, פקס וכל פרט הנחוץ לצרכן לשם קבלת השירות, וכן כתובות ומספרי טלפון של תחנות השירות. בנוסף יפורטו שם המוצר, מספרו הסידורי, שם הדגם ושנת הייצור.
 

evike

Active member
מנהל
קניתי את מכונת הכביסה שלי לפני כ 4 שנים

מחנות שמוכרת עם המוצר גם שרות. כך נאמר לי. ואכן, נוכחתי בכך לא פעם. כל בעיה, כל פיפס, הם ישר פנו למשווקים, וכמובן משווקים לא מתעלמים מחנויות. הבעיה שהיתה לי, היא התקנה מכונת הכביסה בבית. רצו להגיע אלי בשעות העבודה, לא הסכמתי. אז רצו לדחות את ההתקנה לשבועיים מאוחר יותר. לא עזרו הבקשות מהם. פניתי לחנות, זה די עיצבן אותם, והבטיחו לטפל בנושא. לא עברו 10 דקות, התקשרו אלי מהחנות שנקבעה לי ההתקנה למחרת אחה"צ. כעבור 2 דקות עוד טלפון, מהשרות שעידכן אותי על ההתקנה למחרת.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
כשקניתי את מכונת הקונסטרוקטה שלי, יכולתי למלא טופס באתר
ומילוי הטופס העניק לי חודש נוסף של אחריות.
לשמחתי לא מימשתי כי לא היה כל צורך בכך.
כשהטכנאי הגיע להדגים, וסירבתי לרכוש ממנו הארכת אחריות או אבזרי טמטומת,
הוא הסתלק מבלי להסביר דבר על המכונה.
אני מרשה לעצמי להאמין, שכך גם נראה השירות שלהם....
לפני כשבועיים חלפה שנת האחריות ה"מוארכת" וקיבלתי מהם מסרון שממליץ להאריך את האחריות.
כמובן שהתעלמתי. מקווה שגם אם תקרה תקלה, אדע לתקנה בעצמי.
 

evike

Active member
מנהל
המדגים (אלקטרולוקס) הציע לי לקנות כמה תוספים

עשה זאת בעדינות ורגישות, לא דחף וגם לא "ברח" כשסירבתי. להפך, הצדיק אותי על הסרוב, והשאיר לי את הטלפון הפרטי שלו, אם אתחרט וארצה לקנות.
 

ladybug4NLP

Active member
יש לך מזל עם החנות. חנויות נסגרות, נעלמות וכד'

כנראה שהחנות שלך היא מקרה יוצא דופן. אם זכרוני לא מטעני (ותקנו אותי) בחשבונית/קבלה שמקבלים רשום שם המוצר, שנות אחריות, תאריך השינוע, מחיר ואקסטרות (ביטוח נוסף וכד') ולמיטב הבנתי זה מה שתופס לצערי יש פעמים שזה בדיוק הפוך. יש לכםתעודת אחריות אבל המשווק דורש את החשבונית. EVIKE כנראה שיש לך הרבה זכויות בשמיים כי לפני 5 שנים עברנו דירה וקנינו מלא מכשירי חשמל חדשים. הטכנאי שבא להרכיב את הכיריים אינדוקציה על ההתחלה ניסה למכור לנו משחת ניקוי בסכום של 200 ש"ח + ביטוח וכשסרבנו הוא פשוט הספקי להסביר על המכשיר והלך... גם זהה קורה. מזל שאנחנו יודעים לקרא הוראות יצרן אי לכך החשבונית יכולה לשמש כתעודת אחריות במקום הנייר שהם אמורים לשלוח לך. אם טעיתי סליחה - ואנא תקנו אותי
 

evike

Active member
מנהל
החנות לא נסגרה, קיימת משנת 1986

נכנסתי אליהם במקרה והבהרתי שלא באתי לקנות. היחס שקיבלתי גרם לי להיות לקוחה קבועה שלהם. לפני שנתייים בערך, הם זכו בפרס שני בתחרות של עסקים קטנים ובינוניים בגלובס. לא פעם זכיתי לקבל מהם מעל ומעבר. יש להם גם אתר, ולפעמים אני מזמינה בטלפון, כי לא בא לי להגיע עד דיזנגוף סנטר בת"א. אני סומכת עליהם בעיניים עצומות. המחירים שלהם בסדר, והם משווים מחיר לנמוך יותר, אם מביאים הוכחה שנמצא מחיר כזה. בזאפ ובגוגל שופינג יש עליהם המון דעות חיוביות. אפילו מאד. לא פעם קראתי, שמי שמגיע לשם, נשאר לקוח קבוע. החנות היא סנסנטר, ללא סניפים.
 

evike

Active member
מנהל
מהבחינה הזאת, בהחלט. גם את יכולה לזכות, לקנות אצלם לכשתצטרכי

 

evike

Active member
מנהל
סנסנטר בדיזנגוף סנטר בתל אביב

רשום בתגובה הקודמת שלי אלייך
 

1Shir

New member
מצטרפת לדעתך על החנות הזאת


 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
לפי החוק חובה לתת שנת אחריות למכשירים חשמליים שמחירם 150 ש"ח

ומעלה התעודה לא ניתנה או הלכה לאיבוד כדאי לשמור על החשבונית וכל תעוד אחר, כן כדאי לוודא אצל נותן האחריות שהמכשיר שרכשתם רשום אצלו, במידה ואין בידכם תעודה כדאי לחפש במרשתת באתר נותן השרות את תעודת האחריות ולהדפיסה. גם אם דברים אלה לא ישפיעו על נותן השרות ניתן יהיה להשתמש בהם לצורך תביעה משפטית במקרה של תקלה בתקופת האחריות
 
סוף דבר...


כנראה שהפניות והאיומים (רק כך זה עובד, מסתבר), לפרסם את הסיפור ולפנות לדרכים משפטיות עשו את פעולתן. קיבלתי תעודת אחריות מתוקנת. מסקנה: כשזה מגיע להתעסקות עם שירות הלקוחות הישראלי המצוי לאחר רכישה, אין על מי לסמוך כמעט, ותסכול ורוגז הם חלק בלתי נפרד מהעיסקה, לצערי. ישקלו הלקוחות הפוטנציאלים של החברה הזו את כדאיות רכישת מוצרים מהם.
 
למעלה