חוכמת ההמונים - תוכנית חיסכון

חוכמת ההמונים - תוכנית חיסכון

רוצה לפתוח תוכנית חיסכון לנכד שתיפתח בגיל 18. איזו תוכנית והיכן ומה לחפש אתם ממליצים ? תודה בילי
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
להתעניין בבנק ולחפש בגוגל

לא ציינת אם הפקדה אחת או הפקדות תקופתיות - אך חלק מקיצבת הילדים ניתנת בהפקדות לתכנית חסכון, יש כמה אפשרויות בחירה - אפשר לבדוק ע"ס נסיון העבר איזו הכי טובה - ומה זה קשור אלייך - לתכנית שביטוח לאומי מפקיד ניתן לצרף סכום נוסף ע,י ההורים (או הסבתא)
 
הערות והארות

- הפקדה אחת או תקופתיות יכול להיות רלוונטי, אבל גם יכול להיות שלא. תלוי באפיק ההשקעה ובמצב השוק במהלך התקופה. - ניסיון העבר לא מעיד על העתיד, מנהלי השקעות מתחלפים, חברות נמכרות, אשפי השקעות פורשים, השוק מתעתע, עושים שגיאות, וכו'. - למיטב ידיעתי לתוכנית "חיסכון לכל ילד" אפשר להפריש סכום נוסף רק מקצבת הילדים שמשולמת לאם, לא רלוונטי להפקדה ע"י הסבים.
 
לא ממליץ ולא מייעץ

ממילא זה דבר שאסור לעשות. אבל כן יכול לספר מה אני עשיתי בחסכונות לילדים. קודם כל, הלכתי על הפקדה חודשית, כי לי אישית זה יותר נוח מלשים סכום חד פעמי גדול + אני מניח/מקווה שאוכל להמשיך את ההפקדות במהלך ה-20 שנים. שנית, בחרתי ב 100% מניות - בחירה הגיונית מבחינתי כשמדובר בטווח כזה רחוק ובהתחשב בתשואות העבר של שוק ההון לאורך זמן במחזורים של 10 שנים (ובוודאי 20 שנים). שלישית, מאחר ואני מאמין שרוב המסלולים המנוהלים לא מוכיחים את עצמם לאורך זמן ארוך, חיפשתי להיצמד למדדי מניות פאסיביים. לצערי המקום היחיד שאפשר לי הפקדה חודשית + רכישת מדדים פאסיביים היה בבנק, מה שלא התאים לי בגלל דמי שמירת תיק ההזויים והבזאר התורכי שהולך שם שמחייב התמקחות תקופתית להורדת העלות. בסוף ובניגוד להעדפותיי בחרתי בפוליסת חיסכון עם דמי ניהול מופחתים ביותר שהשגתי (יחסית לעלות בבנק). לא אידיאלי אבל זה מה שהיה.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
היום עוד גובים ממישהו בבנק דמי שמירת נירות ערך?

הזוי, הרי כולה ביטים על מחשב, אין נייר של ממש (זכורני שהמניה הראשונה שקניתי היתה מנית הקו-אופ, עלתה לי 5 שקל ישן בערך ב 1983 ושמרתי אותה בבית, היתה גדולה (A3) יפה וצבעונית, לאחר כ 15 שנים קיבלתי תמורתה כ 60 אלף שקל חדש, לא קניתי בשביל עלית ערך אלא בגלל שנתנה 2% הנחה על קניותי בסופר ועשיתי חשבון שתוך חדשים ספורים העלות תתכסה. בכל מקרה - המלצה שלי - לעזוב בנק שגובה דמי שמירת נירות ערך,
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
אז מה ?, גם כתוב בתקנות שאסור לילד מתחת גיל 12

להוליך כלב בדרך ואסור להוריו להתיר לו לעשות זאת ראית בימי חייך שתקנה זו נאכפת ? ואני נשאר בהמלצתי - לא לנהל חשבון בבנק שגובה ממך עמלה כזאת
 
ההמלצה שלי שונה

לא לקשור בין ניהול חשבון הבנק לניהול תיק השקעות (או כמו גם ללקיחת משכנתא וכרטיס האשראי). אין קשר בין שירות לשירות, ולכל שירות לבדוק מה האופציה הכי משתלמת/מתאימה מכל הבחינות. בדיוק כמו בכל תחום אחר - לפעמים לקבל את כל השירותים תחת קורת גג אחת זה נוח ומשתלם, ולפעמים ממש לא.
 
למעלה