סוליות זוג מגפונים חדש התפרקה לחלוטין

evike

Active member
מנהל
סוליות זוג מגפונים חדש התפרקה לחלוטין

התייעצות, האם ניתן לעשות משהו. לפני שנה וחצי קניתי זוג מגפונים של מותג ידוע ולא זול. אני תמיד מחפשת את המותג הזה, ראשית כי הוא מאד נוח לי, וגם כי הוא איכותי והוא יפה ושיקי. מכיוון שקשה למצוא את המותג בחנויות באזורי, קניתי מגפיים וגם את המגפונים, למרות שהיה לי זוג עדיין במצב טוב, במחשבה שיהיה לי לכשהזוג שהשתמשתי בו יתבלה. השארתי אותם במרפסת סגורה בקופסה המקורית עם מכסה מעט פתוח לאיוורור. לפני כשבועיים נעלתי אותם, הלכתי איתם רק עד המכולת ברחוב ליד. מה רבה היתה תדהמתי לכשהגעתי הביתה הרגשתי שאני שוקעת, והשארתי בדרך מלא "סימני דרך" בצורת פרורים שחורים. כלומר, הסולייה בשתי הנעליים התפרקה לחתיכות. האימום, מעור, נשאר חדש לחלוטין. פניתי טלפונית למשווק, שטען שלפי קוד הפריט הם הפסיקו לייצר אותו לפני אולי 10 שנים, ושכנראה המגפונים שכבו בחנות הרבה זמן, ושזאת סוליה פעילה (?) שחייבים ללכת איתה אחרת תתפרק. ביקשו שאפנה לחנות. בעל החנות התנער ממני באומרו שהוא לא מחזיק בנעליים להרבה זמן, ואף זורק זוגות כי המפעל הפסיק לתת אחריות, ולטענתו, אולי במפעל החזיקו אותם הרבה זמן. בקיצור, מגפונים שעלו לי בהנחה (כי קניתי עוד זוג) 500 ש"ח לפני שנה וחצי, אין לי מה לעשות איתם. אני כבר סבתא, וזה אומר שהיו לי "כמה" זוגות נעליים, גם למשפחתי, גם מהארץ וגם מחו"ל, מעולם לא קרה לי מקרה כזה, וגם מעולם לא נאמר לי שחייבים ללכת עם הנעללים כדי שלא יתפרקו. יש עצות? תודה
 

evike

Active member
מנהל
אני מוסיפה תמונה של סוליות המגפונים

לאחר ההתפרקות. יש לציין שהליכלוך על החלקים שנשארו יחסית שלמים הוא לא בשל שימוש רב, אלא בשל הסוליה שהפכה לרכה מאד, וליכלוך, אבק, חצץ ואפילו בדל סיגריה פשוט נדבקו בהן.
 

SicTransit

Active member
קרה לי פעם משהו דומה

סוליה של נעליים (תוצרת ריבוק, אם זה משנה) שעמדו בארון הרבה זמן התפוררה. &nbsp בכלל, לקנות משהו זמן רב לפני השימוש עלול לגרום בעיה, למשל יהיה קשה להפעיל את האחריות אם יתעורר הצורך.
 

evike

Active member
מנהל
שלי הן לא נעלי ספורט

ולא שיש לי משהו נגדן, להפך, מאד אוהבת אותן. אבל שנה וחצי באיחסון סביר מאד, לא צריך לגרום להתפוררות סוליות. אלא אם כן, הן עמדו במחסן החברה או החנות הרבה מאד זמן. ועדיין לא ברור לי למה נעליים שהולכים איתן הרבה ומן הסתם כבר קיימות הרבה זמן, לא קורה להן כלום, ונעליים חדשות ללא שימוש מתפוררות בנעילה הראשונה. ואם זה כך, היה צריך לפרסם באיזשהו מקום - על הקופסה, בשלט בחנות, על הקבלה, או אפילו איזכור בע"פ ע"י המוכר. או אולי כשמפרסמים נעליים בכלי התקשורת, צריך לשים כוכבית עם אזהרה. מעולם לא שמעתי אזהרה, ולא שלמישהו זה קרה. בכל מקרה זו לא האשמה שלי. או שהן אוחסנו לזמן ארוך, או פגם בייצור.
 

blzvi

Active member
זה קורה ולא אמור לקרות

ברם יש לך תרומה למצב . 1. חוסר שימוש -גורם ראשון 2. איחסון במרפסת כאשר זה חשוף לשינויים בטמפרטורה -גורם שני. לא פגם בייצור,אפילו נעליים צבאיות במגירה מתפרקות במהלך השנים . אם זאת לא יזיק לעשות קצת באז בפורומים של צרכנות ולכלול שמות של מוצר ושל חנות שלא נושאים באחריות
 

evike

Active member
מנהל
יכול להיות שאעשה קצת באז

1. חוסר שימוש של שנה וחצי לא אמור לגרום לכזאת תקלה. אני בטוחה שחנויות מחזיקות נעליים הרבה מעבר לכך. כנראה שהם שכבו בחנות או במחסן החברה הרבה מעבר לכך. 2. בהתחלה איחסנתי בחדר ורק מאוחר יותר העברתי למרפסת. המרפסת סגורה. גם בחנות יש שינויים של טמפרטורה כשהיא סגורה בלילות וסופ"שים.
 

evike

Active member
מנהל
גמני...


 

סתם מבקרת

Active member
קרה לי ואפילו ביותר מזוג אחד. אצלי זה קרה בסנדלים. לגמרי לא

נעים שהסוליה מתפרקת לה פתאום בדרך. זה כנראה קשור לחומר ממנו עשויה הסוליה, להתיישנות ולהתייבשות שלה. מאחר והגפה נשארה כחדשה ונראה שחבל לך על המגפונים, נסי למצוא סנדלר שגם מייצר נעליים וראי אם אפשר להחליף סוליות ואם כדאי מבחינת מחיר. חוץ מזה, כל מה שנותר לך הוא להסיק מסקנות לגבי המותג והחנות
 

evike

Active member
מנהל
לי מעולם לא התפרקו סוליות נעליים

ואם מתפרקות, לא ככה. זה לא סתם פרוק. זה מוות טוטאלי. על סנדלר בהחלט חשבתי, ואפילו תכננתי לקפוץ אליו מחר עם המגפונים, הוא ממש קרוב אלי, וכן, הוא גם מייצר בעצמו נעליים. לפי המחירים שלו, זה עלול לעלות יותר מזוג חדש... רציתי בעיקר לברר אצלו את מהות הבעיה. ואולי שווה להשקיע במקום לזרוק ולהפסיד את כל הסכום, כי כאמור המגפונים חדשים לחלוטין, והגפה גם נראית כך. לגבי החנות, אמרתי לו שהפסיד לקוחה. לגבי המותג אחשוב, כי הנעליים שלהם כל כך נוחות לי, ואני די בעייתית עם נוחות של נעליים. הרבה שנים אני קונה את המותג הזה, ומעולם לא היתה לי בעיה איתם.
 

סתם מבקרת

Active member
כבר מזמן הגעתי למסקנה שמותג ומחיר גבוה אינם ערובה לאיכות,

ויותר מכך, לפעמים אפילו הנוחות של דגם חדש שונה מהנוחות שחשנו בדגמים קודמים. יש לקחת בחשבון שהמותג לעיתים קרובות הוא כיסוי למוצרים שמיוצרים במקומות שונים, מחומרים שונים, באיכויות שונות וכנראה לא תמיד על פי מפרט ובפיקוח ה"מותג"
 

evike

Active member
מנהל
בכללי את צודקת, ובד"כ זאת גם המסקנה שלי

רק שלא תמיד ולא במאה אחוז. במקרה של המותג הזה, שנים רבות שאני מחפשת אותם, ועד עכשיו לא התאכזבתי. אפילו קניתי זוג מגפיים שלהם פחות או יותר באותו הזמן, והם כייפיים. כנראה שיש בעיה מסויימת רק עם הזוג הזה. אני מחכה לתשובתו של הסנדלר ואז אחליט כיצד להמשיך.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
קרה לי, יותר מפעם אחת

סנדלי פלטפורמה של HP התפוררו ממש כך תחת רגליי אחרי שלא נעלתי אותם זמן רב. קרה לי גם בנעליים של "נעלי גזית" ז"ל. מניסיוני זה קורה בסוליות מוגבהות שיש בהן ספוג. במקרה אחר נעלתי נעלי ספורט של "ריבוק" אחרי אפסון ממושך (בארון) והסוליה לא הייתה גמישה אלא קשה, ואחרי כמה צעדים נסדקה לחלוטין... מתברר שהתייבשה. &nbsp בכל המקרים הנ"ל הנעליים (של מותגים מוכרים) ממש לא היו חדשות, אבל מסתמן שגם שלך לא (מזמן הייצור). זו תופעה נפוצה, כפי שמעיד השרשור הזה, ללמדך ש"עייפות החומר" קורית גם באחסון ממושך. האחסון בחנות אינו באחריותך, אבל זה החיסרון בשימוש ראשון זמן רב לאחר הקנייה. למרות הכול, הייתי מצפה מיצרן/יבואן שמכבד את עצמו ואת לקוחותיו ורוצה לשמור על מוניטין לקבל אחריות ולבוא לקראתך.
 

evike

Active member
מנהל
ונניח שהלכתי עם הנעליים זמן מה ורק אח"כ איחסנתי אותן

ההליכה הראשונית עליהן היתה מונעת התפוררות או התייבשות? כנראה שלא. שהרי לכולנו כמה וכמה זוגות נעליים, וכמובן יש גם את העונתיות, אז קורה לא פעם שנעליים מאוחסנות לתקופות. ואם חובה ללכת עם נעליים חדשות לפני איחסון, למה אף אחד לא מזכיר זאת בשום מקום? ואגב, בדקתי את הקופסה של המגפונים, והיא נראית מהוהה ודי ישנה. וזה בטח לא בגלל האיחסון במרפסת, שכן באותו האזור במרפסת יש לי עוד קופסאות קרטון של נעליים ושל מוצרים אחרים, שאני מאחסנת בהן דברים שונים. חלקן שם כבר שנים, כולן נראות כמו ביום הראשון. אולי עם מעט אבק... זה אומר שהמגפונים עם הקופסה אוחסנו בתנאים לא מיטביים עוד לפני שהגיעו אלי.
 

evike

Active member
מנהל
ואגב, הסנדלר פסק שלא ניתן לתקן/להחליף את הסוליות

 

trilliane

Well-known member
מנהל
מעצבן. לדעתי פרסמי את הסיפור עם שם המותג (למה להסתיר?)

גם ברשתות החברתיות, אולי לכתוב בדף שלהם בפייסבוק או לפנות למדורי/תוכניות צרכנות וכו'.
 

evike

Active member
מנהל
כתבתי להם בפייסבוק לפני כשעתיים. מחכה לתגובה מהם

 

trilliane

Well-known member
מנהל
במקרה כזה סיכוי לא רע שהבעיה הייתה קורית כבר בשימוש הראשון

(כי הן כנראה אוחסנו זמן רב לפני שהגיעו אלייך, כאמור) ואז יכולת לחזור לחנות מייד ולהחליף והיה קשה לה להתנער מאחריות, זו הנקודה. אין "חובה ללכת בנעליים חדשות לפני האחסון" אבל כן כדאי לבדוק מוצר חדש לאחר הקנייה ולא זמן רב אח"כ (בעייתי מבחינת אחריות, כאמור), וכן להביא בחשבון שנעליים יכולות להתבלות גם באחסון ממושך אם לא הולכים בהן זמן רב. זה לא קורה תמיד אבל זו תופעה שיכולה לקרות.
 
למעלה