שאלה לגבי הצהרה ודרישה להפסקת תשלום בשל אי אספקת מוצר/שירות

shebuks

New member
שאלה לגבי הצהרה ודרישה להפסקת תשלום בשל אי אספקת מוצר/שירות

שלום רב
רכשתי כרטיסי טיסה מחברת טורקיש בחמישה תשלומים באמצעות סוכן נסיעות
כעבור חודש (תשלום אחד) קיבלתי הודעת ביטול של הטיסה בעקבות הקורונה מחברת טורקיש .כמוכן הם הודיעו שהם ביצעו החזר מול הסוכן
ייצרתי קשר עם הסוכן והוא שלח לי הודעת ביטול וכתב שזיכוי יבוצע תוך 30 יום .שאלתי מדוע הם ממשיכים לבצע חיובים והוא טען שלא ניתן ליעצור את זה
פניתי לחברת האשראי וסיפרתי להם על המקרה.הם אמרו שאני יכולה להגיש הצהרה ודרישה להפסקת תשלום בשל אי אספקת מוצר/שירות והם יעצרו את התשלומים בגין כשל תמורה
עשיתי זאת והודעתי גם לסוכן והוא עצמו לא התייחס אלא המשיך לענות שתוך 30 יום יבוצע זיכוי
כאשר הגיע מועד הזיכוי 30 יום פניתי אליו שוב ותשובותו היתה שבעקבות משבר הקורונה החקיקה שונתה וכספי יוחזר תוך 90 יום
וגם שבגלל שדייווחתי על הכחשת עסקה (מה שלא עשיתי) הוא לא יבצע החזר עד שאבטל את הדיוווח והתשלומים ימשיכו ללרדת.וזה לא חוקי מה שעשיתי.עניתי שלפי חברת האשראי זה חוקי ולא נראית לי האפשרות שהוא ימשיך לחייב כאשר אין לי וודאות וביטחון שהסוכן אכן יבצע החזר.אודה להתיחסותכם הכללית וגם האם זה באמת נכון הטענה של הסוכן שהמהלך שלי לא חוקי ? חמרות שחברת האשראי עצמה ענתה לי שאם הם עשו את זה .זה חוקי .תודה רבה
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
העליית כאן בעיה מורכבת

שאלה ראשונה - האם באמת חברת התעופה החזירה את הכסף לסוכן - במידה שכן חובתו להחזיר לך מיד.
עניין ה 30 - 90 יום - השאלה היא מתי הטיסה בוטלה - באמצע חודש מרץ תוקנה תקנה שחברות התעופה רשאיות להחזיר תוך 90 יום - התיקון בתוקף למפרע מ 1/3/2020 כך שאם הביטול היה לאחר תאריך זה הסוכן צודק בקשר לזמנים.
מה שעשית בהחלט חוקי - במקרה כזה חברת האשראי מפסיקה את החיובים ופונה לנותן השרות בשאלה אם אתה צודק, במידה ומתברר להם שאכן יש כשל תמורה מלא - הכל בסדר, אם ימצאו שאינך דובר אמת תחויב בסכום במלואו + תוספת כל שהיא (עבור הבדיקה שלהם, ריבית וכו').
מאחר ואין לך את הכלים לברר איפה הכסף המלצתי (הצרכנית ולא המשפטית) לחכות את התשעים יום ובמידה והסוכן לא יחזיר כספך לבקש הסבר מהסוכן ובמידה והסברו לא יספק אותך לשאול בטורקיש אייר ולפי תשובתם להחליט אם לתבוע אותם או את הסוכן או את שניהם (בד"כ כשיש אפשרות לשני מעוולים כדאי לתבוע את שניהם כי אם תתבע אחד הוא יטען לאי יריבות ביניכם ואת עלול לשלם לו הוצאות, במידה ושניהם נתבעים השופט יחליט איך לחלק ביניהם את ההחזר)
-
דע לך שהמצב כאן די מסובך - אני הזמנתי כרטיסים באל-על ביטלתי אותם ב 10/3 במסגרת חוק הגנת הצרכן, הם השיבו לי שאקבל את הכסף תוך 30 ימי עסקים בניכוי הקנס על ביטול (5% עד 100 ש"ח), עבר הזמן, והכסף לא הוחזר בטלפון יש הודעה מוקלטת שפניות מסוג זה יש למלא באתר האינטרנט שלהם - אך באתר האינטרנט אין אפשרות מילוי לפניה כזאת - אז אני פשוט מחכה שהם יתחילו לעבוד - הדחיה שהממשלה נתנה היא על טיסות שהחברות ביטלו, במקרה שלי ביקשתי לפי חוק הגנת הצרכן כי אני ביטלתי - אם הם יטענו שההחזר במסגרת הקורונה ולא הגנת הצרכן אז קנס ה 5% לא תופס
 

GoldenEyes

Well-known member
מנסיון ומדעתי

אני עצמי עובד במשרד נסיעות.
הסוכן מגיש דרך המסלקה של חברות התעופה בקשה להחזר עבור הכרטיס.
חברות התעופה לא ממהרות בימים אלו לאשר החזרים, מה גם שהן נצמדות לאותה תקנה שמאפשרת להם להחזיר אחרי 90 יום .
אתה אמור להבין כי הסוכן העביר את הכסף לחברת התעופה, ומה שאתה דורש ממנו זה לשלם פעמיים, פעם אחת לך ופעם שניה לחברת התעופה.
סוכן הנסיעות הוא רק גורם מתווך בינך לבין חברת התעופה.
גם וכאשר חברת התעופה מאשרת את ההחזר, ההתחשבנות דרך המסלקה היא אחת לחודש. וגם בימים אלו כאשר הן כורעות תחת החובות , למרות שאשרו את ההחזר, הן לא מחזירות את הכסף.
חברות האשראי כבר קיבלו התראות לפני תביעות ייצוגיות מהתאחדות סוכני הנסיעות בגין עצירת התשלומים לסוכנים על כסף שהם עצמם העבירו לחברת התעופה.
 

shebuks

New member
תודה על תגובתכם

בעיקרון חברת טורקיש שלחה לי מייל שביצעה החזר
למרות שאיני יודע אם הסוכן קיבל או לא קיבל את הכסף
אני הודעתי לסוכן הנסיעות שאני מוכן לחכות תשעים יום אבל שלא יצפה ממני שאבטל את הדיווח לחברת האשראי על כשל תמורה.
זה ממש לא הגיוני בעיניי שהחיובים ימשיכו לרדת בנקודה זאת.
אבל הוא ממשיך בשלו וטוען שעברתי על החוק בדיווח לחברת האשראי .טוען שהצהרתי על הכחשת עסקה למרות שזה ממש לא מה שהצהרתי ועד שלא אבטל את הדיווח הוא לא יטפל בכלל בהחזר שלי .דהיינו לא יחזיר לי את הכסף .
מה שגורם לי לחשוש שהוא ממש לא מתנהל בתום לב כאן
&nbsp
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
בקש מחברת האשראי אישור

שדיווחת על כשל תמורה מלא ולא על הכחשת עיסקה ושלח לו אישור זה - ושוב - לך יש עניין עם הסוכן ולא עם חברת התעופה הבהר לו שבמידה ולא תקבל את כספך בעועד שקובעות התקנות תנקוט באמצעים שיראו לך במסגרת החוק כולל תביעה על כל הנזק שנגרם לך כתוצאה מהתנהלותו - והקפד לתעד הכל
 

shebuks

New member
תודה על התגובה

יש לי אסמכתא מחברת האשראי על דיווח של הצהרה ודרישה להפסקת תשלום בשל אי אספקה.שלחתי לטורקיש בקשה לאישור ברגע שהם יבצעו את ההחזר.לצערי אני נתקל בסוכנות נסיעות אטומה וברגע שאקבל את האישור אגיש תביעה בלית ברירה
איזה סכום נכון לתבוע על נזק שהוא גרם לי בכל התהליך?
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
בקשר לסכום על נזק

במידה ונגרם לך נזק שניתן לכמתו בכסף תבע אותו, רק קח בחשבון שהפסקת הטיסות אינה באשמת חברות התעופה אלא הן אולצו ע,י הממשלות ונגרמו להן נזקים גדולים ויש להניח שהשופט לא יעניש אותן על לא עוול בכפן.
אם הנזק בעיקרו טרחה ועגמת נפש כדאי לא לנקוב בסכום אלא לבקש מהשופט שיפסוק לך הוצאות, לפי הכרותי הסכומים שנפסקים במקרים דומים בד,כ בסביבות 500 ש"ח, קח בחשבון שבמידה ותביעתך לא תתקבל יכול השופט לחייב אותך בהוצאות דומות
 

shebuks

New member
ברזילי עוד שאלה ברשותך

האם יש אמת בטענת הסוכן לגבי הדיווח על הכחשת עסקה
ושעברתי על החוק
אני ממש לא דיווחתי על הכחשת עסקה אלה על כשל תמורה מלא
הוא טוען שהוא רק הסוכן והוא סיפק את מה שנדרש
וזה שהטיסה בוטלה לא מעיד על כשל תמורה מבחינתו
לעומת זאת חברת האשראי קיבלה את כל הפרטים בדיווח שלי על אי אספקה והחליטה לעצור את החיובים בשל כשל תמורה
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
אחזור שוב על דברים שציינתי ויש בהם תשובה לשאלה זו

1. אתה הודעת לחברת האשראי על כשל תמורה מלא, חברת האשראי מזכה אותך ומבררת - אם הוא טוען שלא היה כאן כשל תמורה מלא עליו לשכנע בזה את חברת האשראי ואם ישכנע אותה שקיבלת את ששילמת עליו היא תגבה ממך את הכסף.
ושאלהת הבהרה - למי שילמת את הכסף, לסוכן או לחברת התעופה .
מבחינתך - אתה קנית טיסה ולא קיבלת אותה , לא קנית את החיוך של הסוכן.
2 - לך יש קשר עם הסוכן , ממנו קנית והוא אחראי על השרות (בדיוק כפי שתקנה בחנות מכונת כביסה, תשלם והמכונה לא תגיע אלייך - מי הכתובת לטענותיך ? - נכון, החנות, לא היצרן, לא רב החובל של האניה, לא חברת הספנות, לא המכס, לא נהג המשאית שהיה אמור להביאה לביתך. - הקשר שבין הסוכן לחברת התעופה אינו מעניינך
לא מעניין אותך מי אשם בכשל התמורה (ויש הרבה אפשרויות - חברת התעופה, רשות שדות התעופה הישראלית או הטורקית, ממשלת ישראל, ממשלת טורקיה, טייס המטוס ועוד רבות)
אתה שילמת לו - עליו לדאוג - ואם הוא העביר את הכסף למישהו אחר - שיפנה למישהו האחר וידרוש החזר.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
אפשר אולי לקבל הסבר יותר מעמיק ?

הבעיה שהוא העלה מתחלקת למספר חלקים
1. חברת התעופה ביטלה טיסה שהוא שילם עבורה בתשלומים, 20% שילם בפועל והיתרה בהתחייבות, לו הוא היה מבטל היה מפסיד את כל כספו (ולפחות את רובו), ההגיון הצרכני אומר שבמידה והחברה ביטלה היא צריכה להחזיר את כל הכסף לפחות.
2. חלק מהתשלום שהלקוח משלם מיועד לסוכן הנסיעות, תמורת זאת הסוכן אמור לתת לו שרות ואם יש בעיה על הסוכן להתמודד למענו מול החברה עד כדי תביעה משפטית - כמו בביטוח רכב למשל - שאם אני מבטח דרך סוכן הסוכן מטפל למעני מול חברות הביטוח (שלי ושל הנהג הפוגע) במקרה תאונה באשמת צד שלישי - מדוע הסוכן שלו לא מתאמץ תמורת העמלה שקיבל ?
3. את התשלום הראשון שכבר ירד מחשבונו הסוכן התחייב להחזיר לו תוך 30 יום וניצל את התקנה החדשה (שבהחלט יתכן שבאה בגלל הבעייתיות במצב לשלושת הצדדים - לקוחות, סוכן - חברות) שמאריכה ל 90 יום ועל זה אין לו להלין על הסוכן שגם הוא בבעיה - אך זה לא מצדיק את איום הסוכן עליו בקשר לארבעת התשלומים הנוספים שהוא בניגוד לתקנות כרטיסי החיוב שהסוכן קיבל על עצמו ברגע שגיהץ את הכרטיס.
4. ארבעת התשלומים הנוספים טרם הגיעו לסוכן או לחברה, מאחר והם לא נתנו לו את השרות ששילם עבורו איזו סיבה יש לסוכן לדרוש ממנו המשך תשלום למרות שאינו מתכוון לספק לו את השרות ? - הסוכן לא קיבל את הכסף הזה, חברת התעופה לא קיבלה אותו - איזו זכות יש להן לדרוש לקבלו ? אם הסוכן העביר לחברת התעופה כסף שלו מראש מדוע הוא דורש את הכסף מהצרכן ולא ממי ששילם לו ולא נתן תמורה - אם הסוכן שילם לחברה את מחיר הכרטיס במלואו והסכים לקבל תשלומים כדי שהצרכן יקנה דרכו הרי זה סיכון שלקח על עצמו במודע ואין לו על מי להלין מלבד על עצמו
6. יש כאן מספר קשרי מסחר א. בין הצרכן לסוכן - כאן הצרכן שילם לסוכן ולא קיבל תמורה - ברור שמגיע לו החזר. ב. בין הצרכן לחברת האשראי - לצרכן יש הסכם עם חברת האשראי שבמקרה של חוסר תמורה מלא מפסיקים לגבות ממנו את התשלומים - וחברת האשראי חייבת לעמוד בהסכם. ג. בין הסוכן וחברת האשראי - שזה לא מעניינו של הצרכן ועל הסוכן לפתור אותה מול חברת האשראי. ד. בין הסוכן לחברת התעופה שגם קשר זה אינו מעניינו של הצרכן והסוכן צריך לעמוד מול חברת התעופה ולפתור את העניין מולה
6. ונשארת השאלה העיקרית - מדוע לדעתך הצרכן שביטלו טיול אשר תכנן ונשא בהפסדי ההוצאות הנלוות (קניית ציוד, ביטוחים, אולי גם ימי חופש שלקח, עגמת נפש, נסיעות לסוכן התקשרויות טלפוניות לצורך הזמנה וביטול וכו') צריך לשלם עבור משהו שלא קיבל (למה הדבר דומה - אני מזמין באון ליין מהסופר מוצרים באלף שקל, בגלל המצב הבעייתי הם מספקים לי רק את מחציתם - אבל הם גובים כסף רק עבור מה שסיפקו ולא עבור כל ההזמנה למרות שהיתה להם התחייבות שלי לכל ההזמנה - היעלה על דעתך שהם רשאים לגבות ממני עבור מוצרים שלא סיפקו ולומר לי שלא בטוח שיחזירו ואם כן אז רק בעוד 90 יום ?)
 

shebuks

New member
תגובתך מחדדת בעיני את צדקתי לא להמשיך לשלם לסוכן.תודה

 

dani666

New member
משתף כיצד פעלתי מול KLM שביטלה לי 1/4 כרטיס (טיסה מתוך 4)

הפניה לפורום אחר - ברזילי מוזמן למחוק ההודעה אם חורגת.
בקישור שלמעלה יש את מלוא הסיפור.

בקצרה :
טיסה לאיסלנד - 2 רגלים הלוך (KLM לסכיפהול ואיסלנדאייר לאיסלנד, ו 2 חזור). KLM בטלה רק את הטיסה הראשונה מתוך ה 4.

אפשר לראות בקישור כיצד פעלתי. הכסף חזר אלי במלואו תוך 10 ימים ממועד הפניה שלי.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
תודה לך, ברור שלא אמחק

רק שלא ניתן לקרוא בקישור את המכתב אשר שלחת, אם תוכל לשלוח כאן קישור אליו אודה לך כי זה עשוי לעזור לאחרים.
 

סתם מבקרת

Active member
תודה. יש לנו כרטיסים נתב"ג-סכיפהול-קפלאוויק וחזרה ביולי. לא

ברור מה יקרה עד אז. נחכה ונראה מה יהיה ואולי נוכל להעזר במידע שנתת.
 

blzvi

Active member
לכל החוכמולוגים

הסכמים חייבים לקיים.
רכשת מוצר אסור לך להפסיק את התשלומים .
המוצר לא סופק והמדינה אישרה החזרים לאחר 90 יום .
זה המצב.
כל מי שלא קיים הסכם לדעתי עשה מקח טעות והוא ינזק עקב כך.
 

jjaki

New member
לדעתי עדיף לעצור תשלומים מאשר להסתכן.

אם להגדרתך התחכמויות
אם לא עוצר תשלומים ולאחר 90 יום
מסתבר שלא מקבל החזר כסף ואז פונה לכרטיס אשראי
אז יטענו עבר 3 חודשים אכלת אותה.
אז יוצא קירח גם מכאן וגם מכאן, עד בית משפט וכל הטרחה.

אישית מעדיף שיהיה לי נזק קטן מאשר לשלם הרבה כסף על כלום.
עם כל הכבוד הייתי נוהג כמו פותח שרשור והייתי עוצר את התשלומים!
מהנסיון - פעם הזמנתי שירות נסיעה - וזה בוטל בשל אילוצים חברה, הבטיחו אקבל החזר תוך 30 יום, נתתי להם עבר 30 יום, אז שלחתי הודעה לחברה, טרם קבלתי מענה
אז פניתי לכרטיס אשראי וביקשתי לקבל, התחילו לוודא שעשיתי תהליך עם חברה, כלומר הבטיחו להחזיר וזה לא התמשש ושאלו האם ניסתי ליצור קשר שוב ואכן יצרתי קשר שוב ולא חזרו אליי, אז הבטיחו לטפל... ושבוע לאחר מכן הודיעו לי בחגיגות מצטערים לא יכולים לעשות בירור כי עבר 3 חודשים.... אופס..... וביקשו להבא לטפל מיד בסמוך למועד.... בייחוד כשמדובר עסקה בחו"ל.
ולמזלי זה היה סכום לא משמעותי עבורי והבלגתי ו זה השיעור שלי.
 

shebuks

New member
החוק עבר תיקון והתווספה לו אפשרות להוסיף דיווח על אי אספקה

המוצר לא סופק (טיסה בוטלה)
תוסיף לזה שלאחר שקראתי את הביקורות על הסוכן הבנתי שאני חייב לדווח על כשל תמורה
חברת האשראי קיבלה את התיעוד הנדרש כולל התחיבות הסוכן להחזיר את הכסף תוך 30 יום
ולאחר בדיקה שלה החליטה על כשל תמורה.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
למי שלא חוכמולוג

אכן הסכמים צריך לקיים
וכשחותמים הסכם עם חברת האשראי שהיא המתווך לתשלום חותמים על סעיף שבמידה והמוצר/שרות ששולם עבורו לא מתקבל ניתן להודיע לחברת האשראי, היא בודקת ובמידה והבדיקה הוכיחה שאכן לא קיבלת ושלא באשמתך - היא מפסיקה את העברת התשלומים.
בעניין חובך או אי חובך לספק השרות - במידה ולמרות החלטת חברת האשראי הוא עדיין חושב שמגיע לו תשלום - הוא רשאי לתבוע את התשלום בדרכים אחרות ולא דרך חברת האשראי.
את הכסף שכבר שולם הוא אמור לקבל, לפי תקנות המדינה, לאחר 90 יום והוא מודע לזה וממתין - אבל כסף שטרם שולם התשלום מופסק לפי הסכם עם חברת האשראי - בעצמך אמרת שהסכמים חייבים לכבד.
וניתן להשוות זאת לתשלום בצ'קים דחויים - לו היה משלם בצ'ק דחוי (בלתי סחיר ולמוטב בלבד בדיוק כמו חיוב דרך כרטיס אשראי) והיה מבטל את הצ'ק - הסוכן היה רשאי לתבוע ממנו את הסכום - אך קי קבלת השרות היתה הגנה טובה בבית המשפט.
 

blzvi

Active member
זה ענין של כח עליון

המדינה התערבה בחוקי מדיניות ההחזרים.
 
למעלה