מדינה של רמאים - והפעם "הבטחות" של הרשויות (1)

יוסיזיו

New member
במשך 41 שנותי כעצמאי שילמתי מאות

אלפי שקלים לביטוח לאומי ומס הכנסה .
בימי מלחמה וקרבות כאן בצפון קיבלנו פיצוי אמנם חלקי אבל משהו.
מאחר ואינני צעיר ועברתי את גיל הפנסיה גם קצבאות ביטוח לאומי אינני מקבל מאחר ואני עובד ואין לי טענות כנגד זה .
אבל כאשר סוגרים לי את מקור הפרנסה מכורח צווים שהם מאד מוצדקים ואני נאלץ להוציא את עובדי לחלת וכדי שיהיה להם לאן לחזור פיצוי צריך לתת והסכום המצחיק שהם מצהירים לא מספק אפילו לתשלומי שכירות מקום העסק .
ו... נכנסתי לאתר ,הודעה לקונית שלא זכאי למענק.
וזה שאתה עובד בהייטק כל הכבוד אבל מדוע אינך מוותר על התשלום של 500 שח לכל ילד לזה תענה ,הבן שלי עובד כמוך ויש מצב שבאותה חברה בינלאומית והיום בבוקר אומר לי בשביל מה אני צריך את ה500 שחלכל ילד,שיתנו למי שצריך אז אל תתהדר במשכורתך שממשיכה להתקבל כאילו שאין משבר מאד מאד רציני שלא היה כמותו .
 

ipv6

Member
צר לי שאתה בוחר לתלהם במקום לקרוא את מה שכתבתי

קודם כל מאיפה אתה יודע כמה ילדים יש לי?

אני לא מתהדר במשכורת שלי, הנקודה המרכזית הייתה שאני משלם המון מס (הקורא סביר יבין גם ככה שזה מעיד על שכר גבוה) ולא מעוניין לשלם יותר מזה.

אני לא יודע אם אתה מבין את זה אבל המשכורת שלי לא מגיע מהכיס שלך, אבל ברגע שהיא תפסיק להגיע, אז אני וחבריי נפסיק לצרוך את השירותים שהעסק שלך מספק ואתה תפגע מזה באופן עקיף. ככה שהאינטרס שלך שהמשכורת שלי תמשיך להגיע.
 

dude101

New member
רק כדי להבין את צורת החשיבה שלך,

למה אתה לא מתלונן על דמי האבטלה שנותנים לעובדים בחל"ת?
 

ipv6

Member
בטח שאני נגד

אין לי שום דבר נגד עצמאיים,להיפך. מאחל לכולם פרנסה טובה.
אני לא רוצה שיממנו עם הכיס שלי שום צדק משום סוג שהוא, לא ישיבות לחרדים ולא את הפקולטה למגדר נשים באוני' ת"א. שיורידו לי מס, אחר כך אתרום למה שאראה לנכון.

האנשים שקוראים פה, מבינים מאיפה יבוא הכסף לתוכנית החילוץ? מבינים מאיפה מגיע הכסף לממשלה הנדיבה שרוצה לעזור? אני לפעמים לא בטוח אם אנשים מבינים את זה.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
איפה היית כשלא קיטרת על 3 סב בי בחירות מיותרים שעלו לך הון?
 

dude101

New member
זה משנה קצת את התלונה שלך

קודם דיברת על עצמאים, עכשיו אתה גם נגד עזרה לשכירים.
אני תוהה מה היית אומר אם אתה היית בין אותם שכירים שנאלצו לצאת לחל"ת.
&nbsp
מכל מקום, תוך התעלמות גמורה משיקולים מוסריים, יש סיבה כלכלית מאוד טובה למה המדינה תומכת באנשים שאיבדו את פרנסתם:
במדינה יש בנקים. זכות הקיום של בנק, להבדיל ממה שחלק מהאנשים אולי חושבים, היא לא להחזיק לנו את הכסף עד שנרצה אותו אלא לתווך בין מי שיש לו כסף אבל לא צריך אותו כרגע למי שאין לו כסף, אבל יש לו מה לעשות איתו.
זה יכול להיות אדם פרטי שרוצה לקנות דירה או יזם שרוצה להקים עסק.
הבנק יכול לעשות את זה כי הוא נותן הרבה הלוואות להרבה אנשים שונים. אומנם יש סיכון מסויים שאדם נתון לא יחזיר את ההלוואה, אבל פיזור הסיכון בתוספת ריבית מאפשרת לבנק לפזר ולנטרל את הסיכון הזה.
השיטה הזאת פועלת לא רע כל עוד, סתם בתור דוגמא היפותטית כזאת, אין איזה אירוע שמונע מהרבה אנשים לעמוד בתשלומים בו זמנית. אם זה קורה, הבנק פתאום לא מסוגל לעמוד בהתחייבויות שלו. וברגע שאנשים מגלים שלבנק אין כסף, כולם רצים למשוך את הכסף שיש להם בבנק בו זמנית.
במילים אחרות, בגלל שהרבה עצמאים ועובדים בחל"ת איבדו את מקור פרנסתם, פתאום כש-ipv6 בא למשוך כסף מהכספומט פתאום לא יוצא משם שום דבר למרות שהמכונה מראה בבירור שיש לו מספיק כסף בחשבון.
אז אפשר להתווכח על למה לממן ישיבות לחרדים או את הפקולטה למגדר נשים, אבל קודם כל כדאי להבין את ההבדל התהומי בין תמיכות כאלה לתמיכה שהמטרה שלה היא למנוע מכלכלת ישראל להתמוטט.
אתה יכול לחלוק על ההיגיון הזה, אבל עובדה שכל מדינה בעולם שמסוגלת להרשות לעצמה לבצע מהלכים כאלה מבצעת אותם (כולל ארה"ב), אז אולי כדאי שתבחן את האפשרות שכולן רואות משהו שאתה מפספס.
אם לא, אתה לפחות יכול להתנחם בכך שישאל נמצאת הרחק מאחור מהבחינה הזאת.
&nbsp
"האנשים שקוראים פה, מבינים מאיפה יבוא הכסף לתוכנית החילוץ? מבינים מאיפה מגיע הכסף לממשלה הנדיבה שרוצה לעזור? אני לפעמים לא בטוח אם אנשים מבינים את זה." סבבה, אז תחכים אותנו - מאיפה לדעתך יבוא הכסף?
 

צביקה101

New member
אומר לך רק דבר אחד קצר - אתה טועה ובגדול

לא אתן לך כאן נימוקים כי כבר נתנו אותם. אני הייתי רוב חיי שכיר וב - 8 השנים האחרונות עצמאי. ומנסיוני אני אומר לך - אתה טועה מאד.
 

evike

Active member
מנהל
כאן בדיוק ההבדל בין שכיר לעצמאי

השכיר משלם לביטוח לאומי סכום כסף קטן יחסית, בעוד העצמאי משלם הרבה.
אז למה בעת צרה השכיר מקבל כסף והעצמאי לא?
למה אין לעצמאים דמי אבטלה ולשכירים יש?
כנ"ל דמי מחלה, חופשה ועוד.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
בקשר לתשלומים לביטוח הלאומי

השכיר לא משלם סכום קטן כי לביטוח הלאומי משולם גם חלק המעביד, שלולא המעביד היה משלם אותו השכיר היה מקבלו כתוספת שכר
 

ipv6

Member
תותח. זה מראה שאתה מבין מה הולך.

בדיוק כמו שכתבת, המעסיק מסתכל על 'עלות שכר' של העובד. כשאתה מעלה למעסיק נפגע בסופו של דבר העובד
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
כן אני מבין

ויחד עם זה איני מסכים איתך בעניין חובת המדינה לאזרחיה.
לדעתי המדינה חייבת לאזרחיה בריאות, בטחון מאויב, בטחון אישי, חינוך וביטחון כלכלי והיא צריכה לתחזק זאת הו ע,י מיסוי בזמן (למשל שרות צבאי ו/או לאומי) ובכסף שילקח מאוצרות הטבע שלה (במקום לתיתם במתנה לחברים של....) וממיסוי (דיפרנציאלי ככל האפשר)
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
יופי ברזילי. מישהו בדק אי פעם אילו הטבות מקבלים ה"חברים של"
כתוצאה ממתווה הגז, שעליו הובטח לכל אזרחי ישראל חגיגית, שזהו הפרס שמיועד לכולנו?
חה!
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
בסדר. בסדר. ואני עדיין תוהה, ברשותך. מותר לי?
 

עומר TT

New member
אתה שוכח משהו

מרבית הכנסות המדינה לא מגיעות ממס ההכנסה שלך.
בשנת 2018 הכנסות המדינה ממיסים עמדו על כ280 מיליארד שקל, מתוכם 44.2 מיליארד ממס הכנסה. אם נניח שמגזר ההייטק אחראי לכ 80% ממס ההכנסה המשולם אזי אתה וחבריך שילמתם 35.36 מיליארד שקל, או 12.6% מכלל הכנסות המדינה ממיסים. זה הרבה? זה המון (בטח בהתחשב בזה שההייטק מעסיק בסך הכל כ 8% מכח העבודה במשק), אבל שאר הכסף מגיע ברובו לא ממס ההכנסה של שאר הציבור, אלא ממיסוי פעילות עסקית. בגלל חוק עידוד השקעות הון, ובגלל גישה לתכנוני מס מתקדמים יוצא שהעסקים הגדולים לא באמת משלמים את חלקם היחסי המלא, ומי זה שמשלם את היתרה? העסקים הקטנים והבינוניים, שהם גם אלה שמעסיקים חלק גדול מאותם 92% הנותרים מהעובדים במשק שלא עובדים איתך במשרד (כלומר חלקם כן, אבל הם שקופים מבחינתך). ולכן יש למדינה, בתוקף תפקידה לדאוג לכלל אזרחיה, חובה לדאוג גם להם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא, להפך; מבחינת עלות השכר עצמאים לא משלמים יותר

כי הסכום שביטוח לאומי מקבל משכירים מורכב מהחלק שהשכירים משלמים ישירות + החלק שהמעסיק משלם. מעסיק שרוצה לשלם את שני החלקים בעצמו (כי הוא גם העובד וגם המעסיק) ישלם יותר. שמעתי לא מזמן תוכנית רדיו בנושא, והוסבר שעצמאים יכולים (הוצע להם) לשלם גם את רכיב המעסיק (כלומר לשלם כמו שכירים + החלק של המעסיק) והעדיפו שלא כי לרובם זה יוצא יותר משתלם (ואם כבר, שווה להם להפריש את הרכיב הזה לאיזו תוכנית חיסכון שהם שולטים בה בעצמם).
 
לגבי ביטוח לאומי כבר ענו לך

את דמי המחלה והחופשה משלם המעסיק, היות ועצמאי הוא המעסיק של עצמו הוא זה שצריך לשלם אותם...
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אל חשש. בהחלט יוטל היטל קורונה, כפי שהוטל היטל של"ג.
 
הייה גם מילווה יום כיפור

אני קניתי ב1000 לירות איגרות .ל15 שנה פידיון .
ששת הימים לא זוכר אים הייה
 

צביקה101

New member
כמו שאתה רואה - כל מילה היתה אמת

עמצאים לא קיבלו גרוש! קיבלו מענק ויחזירו אותו, כל התשלומים נגבים בזמן. אין דחיות ואין כלום. אין הלוואות, אין דחייה של משכנתאות. וראש הממשלה שלנו ממשיך ומפזר הבטחות: אוטוטו המכון הביולוגי מפתח חיסון, נדאג לעצמאים, נאריך חל"ת ועוד ועוד. רמאות, רמאות, רמאות. הפעם אני כועס על כל הטיפשים שהצביעו בעבורו ובעבור יצורים כמו ביטן, אמסלם, זוהר, רגב ועוד. פשוט לא להאמין.
 
למעלה