אפשרויות / המלצות למערכת חימום מים ביתית

pinkys brain1

New member
אפשרויות / המלצות למערכת חימום מים ביתית

הי לכולם.
בעבר הרחוק היה לנו שימוש בדוד שמש חשמלי בבית, ולאחר מכן עברנו לחימום בגז (דוד החשמל עדיין קיים אך כרגע לא בשימוש).
בדיעבד יש לי תחושה קלה (אפילו קצת יותר מקלה) שהרעיון הזה היה די גרוע כי, פרט לעובדה החיובית שיש אספקת מים חמה מיידית וכבר לא צריך לחכות הרבה זמן שהדוד יתחמם, חשבונות הגז יוצאים מטורפים ולא ניכר איזשהוא שינוי משמעותי בחשבון החשמל.

לאור כך, עלה הרעיון לעבור לבחון מכשירי חימום מים מיידיים ע"י חשמל (במקום גז) במקום לחזור לדוד החשמלי, וזאת מתוך הנחה שאפילו אם נרכוש מכשיר שצורך "הרבה" KW (נניח 5.5 לעומת הדוד שצורך, נניח, 3.5) - אך לפרקי זמן יותר קצרים (כמה דק' של מקלחת לעומת X זמן עד שהדוד מתחמם..) לא ישפיע באופן דרמטי על חשבון החשמל, וכנראה יהיה יותר חסכוני מאשר השימוש הנוכחי בגז)

יש כאן אנשים שמשתמשים באחד כזה ויכולים להגיד מניסיון לגבי איכותם, השפעה דרמטית כלשהיא על חשבון החשמל, האם יש המלצות כלשהן למכשיר / חברה מסוימים ו,באופן כללי, האם אתם חושבים שהמכשירים האלה מומלצים / האם יש דברים שכדאי לשים אליהם לב לפני רכישה / הארות / הערות אחרות?

תודה מראש.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מבחינת חיסכון באנרגיה – דוד שמש, אני חושבת. לא רלוונטי?

אגב, סקרנת אותי – מה נחשב לחשבון גז "מטורף"?
 

pinkys brain1

New member
יש כרגע דוד שמש, הבעיה היא שאין (כרגע) שמש


חשבון גז של 500-700 שקל בחודשים האחרונים (נעשתה בדיקה אם ישנה דליפה אבל לא נמצאה,וזה בטוח לא נובע משימוש בכירי גז כי..אין כירי גז..)
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה זמני; כבר היו ימי שמש בשבוע האחרון ובקרוב יהיו עוד ועוד

אם כבר יש דוד שמש, אני מניחה שיש לו גם חימום חשמלי מובנה, לא? בישראל יש לנו יותר מ-50% ימי שמש בשנה; פשוט מפעילים את הדוד החשמלי בימים הסגריריים. אומנם צריך להדליק אותו מראש, אבל לרוב זה לא עד כדי כך ספונטני, ואפשר להשתמש בטיימר לדוד, זה ממש נוח.
 

רוני1955

Active member
חימום מים.

אין לי חימום מים מיידי. אבל, אני יודע לעשות חשבון. חימום מים למקלחת עם זרם מים נורמלי,זה לא 5.5 קילוואט, אלא לפחות 7.5. זה אומר צריכת חשמל ריגעית גבוהה, ואם אין תלת פאזי בבית, זה בלתי אפשרי. וזה מדובר על מכשיר נקודתי. אם רוצים מכשיר לכל הבית, הוא של לפחות 12 קילוואט. בכל מקרה, שני סוגי המכשירים מחייבים קו חשמל נפרד וחדש מלוח החשמל לנקודה בה יותקן המכשיר. בדוד חשמלי גוף החימום הוא של 2.5 קילוואט, ולא של 3.5. מה הבעיה של דוד חימום?
הערה חשובה: בכל מקרה, עבור אותה כמות קלוריות, השימוש בחשמל זול יותר בצורה משמעותית מאשר השימוש בגז.
 
למעלה