במפתיע, כל החבילות מעלי אקספרס הגיעו בסופו של דבר...

trilliane

Well-known member
מנהל
במפתיע, כל החבילות מעלי אקספרס הגיעו בסופו של דבר...


רבות מהן אחרי חודשיים וחצי ואפילו שלושה, אז כבר הייתי ספקנית, אבל אולי הבלגן עם הנגיף בסין עזר לדואר להתגבר על הר החבילות ולהביא אותן ליעדן.

4 חבילות התקבלו אחרי שכבר פתחתי מחלוקות, והייתי סבלנית (חיכיתי עוד כ-10 ימים אחרי שעבר זמן ההגנה, כלומר כחודשיים וחצי). שתיים הספקתי לבטל, באחת כבר קיבלתי את הכסף מזמן (מוצר קטן וזול שהזמנתי עוד לפני החגים, לקראת סוף אוקטובר, והוא הגיע אחרי יותר מ-3 חודשים, בסוף ינואר... וכבר הזמנתי אותו שוב ממוכר אחר, אז בהתחלה חשבתי שזה זה).

באחת אחרת, יקרה יחסית (כ-$20) שנשלחה בדואר רשום, קיבלתי הודעה שהיא בתחנת החלוקה ממש יום אחרי שעלי אקספרס פסקו לטובתי וכתבו שיחזירו לי את הכסף. פניתי לשירות הלקוחות שלהם בצ'ט, זה היה די מייגע עד שהצלחתי לדבר עם בן אדם (יש להם מין רובוט נודניק בשם "אווה") ועד שהנציגה הבינה אותי... אבל היא אמרה שתטפל בזה כדי שהמוכר לא יצטרך להחזיר לי כסף על מוצר שקיבלתי (לא בדקתי מה היא עשתה; אני מבחינתי עשיתי את שלי).

וזו עוד נקודה לרעת הדואר – אם פעם היה מעקב בארץ על דואר רשום, כיום מרוב עומס הם כנראה מוותרים עליו, ואני מקבלת רק את ההודעה הסופית, שהמוצר במדף כלשהו בתחנת החלוקה. כלומר אין לי מידע שהוא כבר בארץ ומה קורה איתו, ולכן כבר חשבתי שהחבילה אבדה (כי דווקא לא היה מדובר במשהו קטן או זול במיוחד, וזה היה דואר רשום, כאמור).

החבילה הרשומה היחידה שעליה קיבלתי הודעה מקדימה שהיא בדרך אליי היא זאת שהם הצליחו לאבד, אבל גם היא צצה בשבוע האחרון וקיבלתי אותה בסניף, לא בתחנת החלוקה הקבועה. היא הגיעה לשם ארבעה שבועות אחרי ההודעה ההיא... חשבתי שאולי העבירו אותה ממודיעין לחיפה בקורקינט (לא חשמלי
). כשסיפרתי על זה לפקיד הוא אמר שיש עליה מדבקה של תחנת חלוקה אחרת (לא רחוקה ממני, אבל מעולם לא קיבלתי בה חבילות) אז אולי היא שכבה שם ומשום מה לא שלחו לי הודעות...
מזל שהעבירו אותה לסניף ולא החזירו אותה לחו"ל (אולי בזכות התלונה שלי). סוף טוב הכול טוב (סוג של). לפחות לא הייתי צריכה לפתוח מחלוקת כי החנות האריכה לי את זמן ההגנה מיוזמתה.

עכשיו כמובן כבר אין טעם להזמין מסין מוצרים, מי יודע מתי יצאו משם... ואני שמחה שבדואר הצליחו לעמוד במשימה ואשכרה להעביר אליי 100% מהחבילות שהזמנתי בחודשים האחרונים (היו בערך עשר) רק חבל שהמעקב על הפנים, יש כ"כ הרבה בלגן ועיכובים, והמוכרים (למעט החנות האחרונה) לא האריכו את זמן ההגנה (גם כששלחתי בקשה) ולכן נאלצתי לפתוח מחלוקות מיותרות. למרבה הצער גם חודשיים+ כבר לא בהכרח מספיקים בימינו...
 

סתם מבקרת

Active member
מסכימה ומזדהה איתך. גם אני קיבלתי חבילה אחרי למעלה מ3 חודשים

שכמעט התייאשתי וחשבתי שלא תגיע (אבל המוכר האריך זמן הגנה) וגם אצלנו מקבלים רק את ההודעה הסופית עם מספר המדף בסניף.
עם מוכרים שעונים על בקשת הארכת זמן הגנה או מאריכים ביוזמתם אין בעיה אבל יש מוכרים שלא מגיבים והרובוטית אווה מעצבנת ומייגעת והפתרון היחיד שלה הוא פתיחת מחלוקת.
רק היום בעלי מצא במעקב של 17track שחבילה נמצאת בסניף (לא הגיעה הודעה מהדואר לנייד) וביטל את המחלוקת באליאקספרס.
מאחר וקיבלתי מאליקספרס בקשה לחוות דעת על "שרות הלקוחות" שלהם כתבתי להם מה דעתי.
אנחנו מחכים לעוד חבילות שזמן ההגנה שלהם עומד להסתיים והמוכרים לא מגיבים לבקשת הארכת זמן ההגנה. אגב, כולן הוזמנו עוד טרם פרוץ הנגיף.
איך הצלחת להגיע לשיחה עם נציג אנושי בשרות הלקוחות של אליאקספרס?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ראשית, חשוב לדעת שמתום זמן ההגנה יש 15 יום לפתוח מחלוקת

ולכן לא צריך להילחץ ולמהר לפתוח. במקרים רבים חודשיים+ מספיקים, וגם כשפותחים מחלוקת היא בד"כ מתנהלת די לאט ולכן אפשר להספיק לבטל אותה במקרים רבים. בעבר מוכרים היו מאריכים את זמן ההגנה בלי בעיה, לא יודעת למה הפסיקו (כמעט כולם מתעלמים מהעניין), זה באמת מעצבן. יש לי חשד שהבקשות לא מגיעות אליהם או לא בצורה בולטת (למעשה גם כשכותבים לי אני לא מקבלת שום אינדיקציה, במקרה ראיתי מתישהו כשנכנסתי למרכז ההודעות).
&nbsp
אני לא אוהבת את track17, יש לטעמי אתר נוח יותר בשם trackitonline.ru ויש לו גם תוסף לדפדפן כרום שמתממשק לעלי אקספרס ושואב את כל המידע על החבילה אוטומטית מעמוד ההזמנה. צריך לפתוח שם חשבון אם רוצים להשתמש בזה (לא ביג דיל) ואז אחרי ששולחים לי את כל החבילות אני נכנסת לעלי אקספרס, נכנסת לכל הזמנה שעשיתי, לוחצת על הכפתור בדפדפן, והוא יוצר לי מעקב אוטומטי עם שם הפריט, תמונה שלו וכו'. מאותו רגע אני מקבלת דוא"ל על כל עדכון בסטטוס החבילה, ולרוב גם תזכורת לפני שזמן ההגנה מסתיים. כשמזמינים הרבה יחד זה עוזר מאוד לנהל את המעקב (בעיקר שההודעות שנשלחות מעלי כוללות מספר הזמנה, בלי שם או תמונה, אז קשה לדעת במה מדובר וזה ממש לא נוח).
&nbsp
איך הגעתי לנציג שירות – הרובוט לא מצא אפשרות מתאימה ברשימת התשובות המוכנות וסימנתי שהתשובה לא עונה על השאלה, משהו כזה... הייתה אפשרות. זה היה מייגע ומעצבן, אבל לא נורא מסובך.
 

סתם מבקרת

Active member
אני חושבת שזה לא בגלל שהבקשות לא מגיעות אליהם כי במקביל

ללחיצה על בקשת ההארכה בדף ההזמנה גם שלחתי הודעה למוכרים אז נראה שיש קשיים בתפקוד בגלל המצב בסין.
בכל מקרה, לא אבדה תקוותנו שהחבילות תגענה.
 
אני ממזמיני wish. חיכיתי 3 חודשים לכמה חבילות. מחלקן כבר
התייאשתי, ביקשתי ומייד קבלתי החזר. למרבה האירוניה, יום אחרי קבלת ההחזר הן הגיעו

חיכיתי המון המון זמן אבל בסוף הכול הגיע. כנראה שיום הרווקים ושאר החגים המומצאים אכן יצרו עומס שיא בכל הנקודות בדרך.
 

raya

Well-known member
מה עושים במקרה כזה, שהחבילה מגיעה אחרי שהכסף הוחזר?
היתה לי התלבטות כזו, אבל החבילה הגיעה תוך כדי מהלך ה-dispute, והספקתי לבטל אותו.
אם הכסף כבר הוחזר - איך מעבירים אותו למוכר?
לגבי הזמנות נוספות שמתעכבות - הארכתי את זמן ההגנה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
את יכולה ליצור איתו קשר ולשאול איך להעביר לו

או במקום/לפני זה ליצור קשר עם שירות הלקוחות.
 
wish אולי שונים מעליאקספרס. כשהחבילה לא מגיעה במועד הם
משכנעים אותך לחכות עוד שבוע-שבועיים. אם גם אחרי פרק הזמן הנוסף הזה החבילה לא הגיעה ואתה כבר לא מוכן לחכות, הם מחזירים את הכסף ובמקביל כותבים מפורשות שאם החבילה תגיע בכל זאת, לא צריך להחזיר אותה ולא צריך ליידע אותם ו"הרווחת".
עד היום זה מעולם לא קרה לי, תמיד קבלתי את כל החבילות הרבה זמן לפני תאריך ההגעה הצפוי (לפי החנות), וכנראה שהתקופה האחרונה של איחורים משמעותיים לא מאפיינת אותם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה דווקא לא כ"כ שונה מעלי אקספרס...

והאיחורים הגדולים מאפיינים את דואר ישראל, זה לא כ"כ קשור לאתר כזה או אחר (למעט אתרים שהדואר חפץ ביקרם ומקדם אותם, ע"ע אמזון).
 
אין לי שום ניסיון עם עלי, בגלל זה כתבתי "אולי"
אני באופן כללי נמנעת מהזמנות מאתרים סיניים (בלי שום קשר לקורונה), ומדי פעם יוצאת לקניות אימפולסיביות דביליות בwish (בעלויות מגוחכות), ולכן סייגתי את המידע שיש לי לאתר הזה בלבד.
עד היום לא היו לי שום בעיות עם הזמנות, לא מwish (תמיד הגיעו לפני הזמן המשוער), וגם לא מאתרים לא-סיניים אחרים (הזמנות מנקסט, למשל, מגיעות תוך פחות משבוע בד"כ).
 
ממליצה על wish ?

פרסומות שלהם קופצות לי כל הזמן, אבל עוד לא ניסיתי אותם.
עד היום הזמנתי רק מארה"ב, ולא מסין. אגב, גם חבילות מארה"ב נתקעות נצח. לפי דוחות המעקב, הרבה פעמים צוואר הבקבוק הוא המכס, ולא דואר ישראל.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
WISH מציק כל כך בדוא"ל ששולח אלי עד כי החלטתי שהם לא ירוויחו
ממני ולו שקל אחד.
משלוח אחד שהזמנתי מאי ביי הגיע אלי מהר ועם שליח עד הבית.
להפתעתי גם לא שולם עליו מכס, אף כי המחיר היה 600 ש"ח.
תהיתי, האם יתכן שהמכס היה כלול כבר בתמחור. לא ממש ברור לי...
משלוחים מעלי הזריז מגיעים בד"כ בסופו של דבר, אבל זה אורך זמן...
בכל מקרה, לפני כ-3 שבועות בצעתי כמה הזמנות מעלי הזה, וכעת אני מודאג במקצת,
מה יעלה בגורלם לאחר כל העוצר שקיים בסין.
האם אזור המשלוח כן או לא כלול בעוצר?
ימים יגידו. וחבל. כל משלוח אינו יקר במיוחד, אבל במצטבר מדובר בכמה מאות שקלים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אין כרגע בכלל טיסות ישירות מסין לישראל, לא משנה מאיזה אזור

אפשר כמובן לשלוח בדרכים עקיפות, אבל זה ודאי מייקר את המשלוח (בפרט בזמנים כאלה שבהם היצע הטיסות צנח) ולכן אם הזמנת משהו זול והוא עוד לא יצא מסין, הוא ודאי תקוע שם.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
לפי מה שהבנתי, התשובה היא "אולי".
למרות שהמוצרים מיוצרים בסין, חלק מהסחורה מאוכסנת במחסנים שונים, שאינם ממוקמים
בהכרח בסין. במידה שהמוצר קיים במחסן מחוץ לארץ זו, קיים סיכוי כלשהו שיישלח משם ללא בעיה.
בכל מקרה, אשמח לשתף מה התפתח, אם וכאשר יגיע/ו משלוח/ים.

ואגב, מכעיס אותי לשמוע, שיבואנים כאלה ואחרים החלו כבר עכשיו להעלות את מחירי המוצרים,
כ"מקדמה" לעובדה, שתוך פרק זמן מסויים, תיגמר להם הסחורה והם "חייבים" להמשיך ולהתקיים.
צער עמוק לא ימלא את ליבי, אם אלה יהיו היבואנים הראשונים שיחדלו להתקיים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מניסיוני 99% מהחבילות שהזמנתי עד היום מעלי אקספרס נשלחו מסין

למעשה רק בנובמבר האחרון קרה בפעם הראשונה שהזמנתי מוצר בעלי אקספרס והוא נשלח אליי מארה"ב. עשרות רבות של חבילות שהזמנתי ממוכרים סיניים במהלך השנים (גם באיביי או באתרים סיניים אחרים) נשלחו אך ורק מסין.
&nbsp
לרובם ככולם לא משתלם לאחסן סחורה במחסנים ברחבי העולם ($$$) ואלה שעושים זאת לא שולחים בחינם, אלא רק אם אתה מוכן לשלם הרבה יותר... אבל מן הסתם רובנו לא, הרי אנחנו רוצים לחסוך ובוחרים באפשרות הזולה ביותר.
 
בגדול כן. כלומר, לא היו לי בעיות איתם ולא היו לי "נפילות"
הכול הגיע (עד עכשיו) לפני תאריך היעד, וכאמור כשלא הגיע, החזירו כסף. אני מתקשרת איתם דרך האפליקציה בקלות (לא דרך מחשב), והקנייה דרך פייפאל מאוד פשוטה.
מה שכן, אני די מקפידה להזמין רק דברים פשוטים ולא יקרים מדי (כיסויי בד לכסאות, כלי מטבח פשוטים, הקטן הזמין בובה של פוקימון ואלבום לקלפי פוקימונים), כך שמלכתחילה לא היה פוטנציאל נפילתי גדול מדי.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
דווקא לאחרונה, הזמנתי מספר כבלים שונים, וחלקם עולים כמה
עשרות $. במצטבר הגעתי ל-135$ (לא בהזמנה יחידה), שזה לא ממש "מעט".
וכן. זה קרה 'דווקא עכשיו', איפהשהו בסוף ינואר: די לאחרונה.
מבחינת המעקב, הכל כבר "נשלח".
 
אני קבלתי מהם לפני שבוע הזמנות שבוצעו אי שם בנובמבר ובדצמבר
על חלקן כבר הספקתי לדרוש החזר ואף קבלתי.
יש סיכוי לא רע שגם שלך יגיעו בסוף.
 
למעלה