תקלה ב-Yes. מהי האלטרנטיבה המהירה ביותר האפשרית ?

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
תודה על המחמאה.. פשוט מכעיס אותי הקטע, שבו חברה עושה
צחוק מלקוחותיה.
הם הלוא חייבים ממילא לפתור את הבעיה, במוקדם או במאוחר.
אז מה קטע ההתעללות הזה?
אם ידוע להם, שמה שצריך לעשות, זה להחליף את הכבל? שישלחו צוות התקנה
ויחליפו.
אז נגיד שאין להם אפשרות לבצע את זה תוך 12 שעות.
אבל טכנאי יכול היה לבדוק את זה תוך 12 שעות ולהעביר את המידע הלאה?
ומה דעתך? האם לחברה, שאמורה לשרת אלפי לקוחות, אין צוותים "פנויים",
שמתפקידם "לסתום חורים", שטכנאים מצוותים אינם יכולים להתפנות ולטפל בהם?
אז זהו... שפה בארץ השירות הפך להיות סוג של כורח עבור מי שאמון על הטיפול בו.
פה נותני השירות התרגלו לתקן בשיטת "טלאי על טלאי", במקום שייתנו שירות מ-א'
עד ת'. וככה אנחנו נראים.
מצד אחד, יש לך פה בארץ היי-טק ברמה בינלאומית, אבל ממצד שני, הטיפול בנושא
השירות הוא מתחת לכל ביקורת.
ככל שנאפשר למצב כזה להימשך, כך נזכה לקבל טיפול רשלני יותר, וזה מה שמכעיס
אותי יותר מכל.
ובינינו? יותר מפעם כבר קרה, שלקחתי דברים לידיים ופתרתי בעיות שטכנאים
טענו ש'זה לא מסמכותם'*, או כל תירוץ אחר מסוג זה.

* נניח שעבדתי בחצר כלשהי. כבל תת קרקעי עבר באותה חצר, והגיע לחצר השכנה.
מסיבות שונות, אני נאלצתי לשנות את טוואי הצינור שבו הושחל הכבל, אבל אז, בא
צוות הטכנאים, והם טענו, שמכיוון שהכבל מגיע לשכן בחצר הסמוכה, הם אינם רשאים
לעבוד אצל השכן, כי השכן לא היה זה שהזמין אותם.
לכן, הם חייבים לפנות להנהלה, ורק לאחר שההנהלה תסכם עם השכן האחר, שבשל
אילוצים כאלה ואחרים, החברה תיזום ניתוק וטיפול בהלחפת הכבל... הם יוכלו לחזור
ולהמשיך בעבודה... [וזה ייקח זמן].
וזמן זה בדיוק מה שחסר לי!
ביקשתי מהם, שישאירו לי חבילת כבל, ואני אדבר עם השכן, ואני אחליף את מה
שיש להחליף. לאחר מכן, הם יוכלו להשלים את מה שנדרש בחצר שבה עבדתי.

הם קפצו על המציאה ואמרו לי: "תראה. אנחנו מצידנו נשכח כאן גליל של כבל.
זה שאתה תשתמש בו ללא ידיעתנו? זו כבר בעיה שלך. וכשתודיע לנו שסיימת, אנחנו
נגיע ונבצע את העבודה בחצר הזו. מבחינתנו, נקראנו לעבוד רק בחצר הזו, ואת זה
אנו נשלים ברצון".
אז דיברתי עם השכן, שאישר לי לעבוד בחצרו. עבדתי שעתיים עם עוזר והחלפנו
את הכבל עד בית השכן. חיברנו את הקצוות בצורה ארעית, ו"כולה", ניתקנו את השכן לחצי שעה מהשירות שהיה אמור לקבל.
וזהו. למחרת הצוות הגיע שוב, והם טיפלו במה שהיה צריך לטפל. נפרדנו כחברים.

ואגב, אני כשלעצמי לא התנדבתי ולא עשיתי שום דבר בחינם. זה שהזמין אצלי את העבודה,
רק שמח שפתרתי את הבעיה במהירות, והוא פיצה אותי בעבור אותן "שעות נוספות".
 
נשמע שהטכנאים היו שומרי חוק

ופעלו בצורה הוגנת וישרה ולא ברור לי על מה אתה מלין. אתה רוצה עכשיו עכשיו עכשיו, אבל מה לעשות שעכשיו עכשיו עכשיו הוא לא בחצר שלך ולא ברכוש הפרטי שלך וחברה לא יכולה לפלוש בהסכמה שבעל פה לחצר של השכן שלך רק כי בוער לך להעביר כבל.
כאן זה לא סודן אדוני. ולא ברור לי מדוע את קצר מראות שטובתך האישית נוגדת את חוקי המדינה שיש לכבדם כבכל מדינה מתוקנת. הדוגמא שלך מפריכה את ענותיך שלך ומעמידה אותן על כרעי תרנוגלת. או בקיצור זה מגוחך.
 

alex2m

New member
תקלה ב-Yes. מהי האלטרנטיבה המהירה ביותר האפשרית ?

הם צריכים לשלוח צוות טכנאים, וזה רק בשבוע הבא. הבעיה שמדובר באשה מבוגרת שמרותקת לבית. היא לא תצפה בתכנים במחשב או באייפד, רק בטלוויזיה, והיא די לחוצה על Yes. אבל כרגע אין לה במה לצפות כלל, וזה ממש מדכא אותה. ממש גורם לה נזק נפשי. אז עדיף לי להתחבר לחברה אחרת מאשר שהיא תבהה בקיר.
אשמח מאד לעזרה.
תודה מראש.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
טוב. את יכולה לומר זאת - מנקודת המבט של אנשי החברה, או
מנקודת מבט אובייקטיבית, כאשר אינך מכירה את כל הסיפור.
הקטע המלא היה, שבמרכז חזית החצר, עמד עמוד טלפון, שבו הייתה קופסת סעף,
וממנה התפצלו כבלים [באוויר] ל-3 משפחות, שגרו על אותו מגרש.
בראש העמוד היו כנראה תולעי עץ, ונקרים שקדניים תקתקו בעץ מזריחת השמש ועד
שקיעתה.
בבית החזיתי גרה אישה במצב בריאותי רע.
היא שכבה כל הזמן במיטתה, וניקור הנקרים שיגע אותה יום יום ושעה שעה.
פניתי לבזק, וביקשתי שיטפלו בנושא ויעיפו את העמוד החולה.
הם סירבו, וטענו שהעלות תיפול על הדייר שרוצה להיפטר מהעמוד.
בעמל רב, הכנתי תעלה והנחתי בה צינור תת קרקעי.
ביקשתי מבזק, שישלחו טכנאים [לאחר שהעמוד כבר "נרקב" גם מלמטה ונותר תלוי באוויר - מעט מזה גם בעזרתי האדיבה], כדי שישחילו כבל תת קרקעי מהעמוד
שנמצא ממש בקצה החצר העליון, ומשם יסעפו את הכבל לכל 3 הדיירים, מבעד
לצינור שהכנתי.
הם הסכימו לחבר את הבית החזיתי, אבל טענו, שכדי לחבר גם את 2 השכנים האחרים,
דרוש אישור והסכמה.
מכיוון שבינתיים העמוד והנקרים נותרו בשטח, וכל המבצע נועד כדי להיפטר מהצרה הזו, החלטנו, שכדי לזרז את העניינים, אני אכין את החיבור לשכנים
(בהסכמתם כלפיי), ואז הטכנאים של בזק, יואילו לחבר את הכבל לעמוד העליון.
אז ניתקתי את הכבלים העיליים, וחיברתי את קצותיהם לכבל התת קרקעי. לאחר שהכל
חובר לבתי השכנים ולאחר שהעפתי סוף סוף את העמוד הרקוב, שבו הטכנאים,
ניתקו את הכבלים שנותרו באוויר, וחיברו את הכבל החדש - לקופסת הסעף שעל
העמוד העליון.
וכן. אילולא התעקשתי, ואילולא הכנתי את הכל, הסיפור היה מתעכב עוד חודש או
חודשיים, והאישה החולה לא הייתה עומדת בסבל שהדבר גרם לה.
הזו,

בכל מקרה, לא פעלתי בדרך ביריונית, והכל סוכם עם הטכנאים, שגם סייעו לי בכך,
שהם "שכחו" גליל כבל שהתאים עבורי לעבודה.
 
עד לאמצע שנות ה 80'

בזק היתה יכולה להכנס לכל שטח פרטי ולהתקין שם מה שהיא רוצה. בזק הייתה יכולה להכנס לחצר שלך בלי הסכמתך ולמנף שם איזה עמוד, מכוער ככל שיהיה. אבל מאז החוק שונה, וטוב שכך, והיום דרושה הסכמת בעל הנכס להתקנה של בזק.
למה? זה החוק ואי אפשר שכל אחד יעשה כרצונו גם אם הנסיבות מוצדקות ומציקות ומוסריות.
אם היית עוזר לעמוד ליפול עוד קצת והוא היה נופל על מישהו או על משהו, מי שהיה נתבע כתוצאה מהנזק היא בזק. האחריות לתחזוקה, לתיקון וכיו"ב של העמודים היא של בזק ולכן אנושיות נבונה היא לחייב את בזק למה שהיא אחראית לו במקום להתחיל לחפור מנהרות חמאס מכאן ועד הו.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
יש צדק בדברייך ובכל זאת..
1. העבודה שתיארתי בוצעה בשנת 1996, וזה "קצת" אחרי אמצע שנות ה-80. אז יתכן שהם באמת פעלו תחת ה"חוקים החדשים".

2. העמוד ש"עזרתי לו" נמצא באמצע חצר פרטית ולא ברשות הרבים.
יכולתי לתכנן לאן הוא ייפול, והוא גם נסמך על הכבלים שהיו קשורים אליו. לא בעיה.
אלא שבזק... ממש לא רצו לבצע את התכנון שאני ביצעתי וגם אם כן, הם דרשו על זה
תשלום הגון ובעיקר... הרבה זמן. אבל לרחק שהעמוד "נפל" והכבלים כבר "נתלשו",
הם באו.

3. האמת שאיני זוכר כבר את כל פרטי הפרטים, אבל העובדה היא, שהדרך בה בחרתי,
קידמה אותי במהירות המירבית וללא הוצאות מיותרות. ההשחלה שלי פעילה עד
עצם היום הזה, והכל "טוב". ואגב, חפירה והנחה של צנרת תת קרקעית, היא תמיד
באחריות הבעלים ולא של בזק. בזק רק באים על המוכן.
אז ככל שאת מתכננת את העבודה עם צוותי בזק, את היא זו שצריכה להכין הכל בחצר.

4. ויש לי עוד חתיכת סיפור עם בזק... אבל אותו לא פתרתי.
עמוד שלהם ניצב בשטח פתוח, וממנו יוצאים מספר קווים לחצרות שכנות. סוג של
"כוכב".
חלק מהבתים מרוחקים מאד מהעמוד (מאד = כ-100 מ').
אז איך מושכים כבל למרחק אסטרונומי כזה, מבלי שיקבל "בטן" קטלנית ויקרוס
תחת משקלו?
יש עצים בדרך. עצי אלון קשישים.
אז מעבירים את הכבלים בנקודות ההסתעפות של הגזע, והגזע משמש כ"עמוד
ביניים תומך".
אלא שעם השנים, השמש והרוחות מסירות קטעי בידוד מהכבלים, ואז הכבלים
מזייפים, בעיקר בעקבות גשמי החורף שמחדירים אבק ולחות למוליכים.

אז יש לי שכנה קשישה (90 +, מעבר לחצי), ועבורה, קו הטלפון הוא הקשר היחיד
שלה לעולם. וכשאני אומר 'יחיד', כוונתי היא גם למכשיר מצוקה וגם ליכולת לדבר
עם קרוביה ומכריה, או להזעיק אותי כשהמצב קריטי.

ואז, יום אחד, היא הזעיקה אותי (מהנייד של העוזרת שלה), והראתה לי שהטלפון
שלה "מת".
התקשרתי לבזק. "מחרתיים". "מה מחרתיים? לאישה בודדת בת 94.3 אתם תגיעו
מחרתיים"? "טוב. אם זה כל כך דחוף, אז היום אחה"צ. הטכנאי יהיה אתך בקשר.
תהיה איתו". והייתי. הוא החליף קטע מהכבל שבין העצים, אבל סירב להחליף את כולו.
הוא בעצמו הביע תהייה, איך נעשתה עבודה שכזו, אבל הוא אמר: "ככה עבדו פעם
בבזק. חסכו."
אז סיכמתי עם התמיכה של בזק, שבפעם הבאה, הם יחליפו את כל הקו.
למרבה המזל, כבר 4 שנים שלא נקראתי שוב בעקבות תקלה בקו, וכעת הקשישה
נמצאת בבית אבות: ביתה ריק מדיירים.
זהו. נראה לי ש"מספיק" להפעם.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אם זה ממיר יחיד וטלוויזיה אחת הם מחוייבים לפתור במיידי.
 

alex2m

New member
שני ממירים. אבל השני מנותק.

יש שתי נקודות. בנקודה השניה הממיר ככל הנראה תקול ומנותק מהחיבור. בעקבות שיחה עם המוקד הטכני, הם אינם מודעים לכך שהם מחויבים לפתור שום דבר.
תודה רבה על העזרה.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
או שתתחבר לממיר עידן פלוס או שאם יש לה מקלט עידן פלוס מובנה
 

alex2m

New member
תודה רבה. למיטב ידיעתי אין לה.

אשפר לקנות ולחבר את זה לכל טלוויזיה ? מה קולטים עם זה ?
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
כן. אפשר לקנות. סביב 175 ש"ח ולחבר לטלוויזיה. את ערוצי ישראל
 

einat162

New member
יש גם ממירים בפחות מ 100 ש"ח, שלא לדבר להשאיל בחינם

ממישהו שהתחבר לשירותי תוכן ויש לו מכשיר שלא משתמש (במיוחד הורים לילדים קטנים).
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
וכמובן תודיעו ליס שאתם דורשים ניתוק. זה מפעיל אותם לפעמים.
 

alex2m

New member
זה לא עלול לבטל לה את התור, ואז כשאני אחזור בי מהניתוק

יקבעו טכנאי לעוד יותר מאוחר ?
תודה.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
מאד מוזר לי כל הסיפור הזה. ואם אתה יכול לנדב לה ממיר אפילו
עד שיגיע טכנאי? מה טוב, אלא אם הבעיה היא בחיבור ואז גם ממיר חדש לא יועיל.
בכל מקרה: אדם קשיש זכאי לעדיפות בקביעת ביקור טכנאי, ואדם שכל המסכים מוחשכים
בביתו או שיש לו רק מסך אחד שלא פועל, הם חייבים לפתור את הבעיה במיידי.
ועכשיו קרא את סעיף ח מדף החוזה של יס. דחיל רבאק. לא מקשיבים...
אז אני לא ממש מצליח להעתיק את זה כמו שצריך אבל תיכנס לקישור שנתתי עמ. 3 חצי ימני סעיף ח. זה ממשיך לצד השמאלי של העמוד. קרא ותפנים.
https://www.yes.co.il/Documents/new/license.pdf
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
בכל מקרה ומהניסיון שלי... כשהתעקשתי ודרשתי לשוחח עם תומך או
נציג בכיר, וזה היה נכון גם ביס וגם בהוט, הצלחתי לקבל טכנאי בו ביום.
הם די חוששים מרעש שאתה מסוגל לעשות אם הכל מת.
 

alex2m

New member
תודה לך. דיברתי איתם מספר פעמים, והזכרתי את עניין החוזה

אבל זה ממש לא הזיז להם. חלק מהנציגים השיבו בנימה מתנצלת, אבל זה היה ברור שהם לא מתכוונים לעשות עם זה כלום. התקשרתי שוב לסיום התקשרות, הפעם הנציגה המליצה לי לעזוב את Yes ולעבור ל-Sting TV או לחילופין להתנתק לאלתר (?!). סגרנו שהיא תחזור אלי בעניין, היום חזרה אלי מישהי אחרת, שאמרה שהנושא במעקב, וצריך לשלוח צוות טכנאים שיבדוק את התשתית בבניין (בשונה מטכנאי רגיל), אבל לא ניתן להקדים.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
לפי עניות דעתי הסטינג אינו כדאי. אתה צריך אינטרנט בשבילו,
וגם זה עולה. והסטינג די מוגבל מבחינת התכנים גם אם הוא זול. במצטבר זו לא ממש מציאה,
אלא אם לקשישה יש ממילא אינטרנט והיא זקוקה לו כך או כך.
ואם כבר יש לה אינטרנט? אפשר גם להיעזר במחשב כדי לראות תכנים ובחינם.
אין לי ניסיון עם זה כי איני זקוק, אבל אני יודע שאנשים "חיים עם זה".

תירוצי התשתית לא צריכים לעניין אותך! הם מחוייבים לשלוח טכנאי לאלתר ואני
מתפלא שלא התעקשת לשוחח עם נציג בכיר ולאיים.
ההתנהלות הזו אינה חוקית ואינה הוגנת. נ ק ו ד ה . ויש מועצה לצרכנות ויש פייסבוק
של יס ויש מקומות שאפשר להלין עליהם.
והתאוריה אומרת, שאתה יכול להחזיק נציג על הקו עד כמה שתרצה ואסור לו
לטרוק לך טלפון בפנים. אז ככה, אתה יכול להגיד: "אני נשאר על הקו עד שיבוא נציג
בכיר ועד אז אני לא מתנתק". והיות שהנציגים פועלים עפ"י תפוקה (כמה שיותר שיחות
בשעה), זה פוגע בהם והם גם מקבלים על הראש כששיחה מתמשכת. לכן, הם יעשו
הכל כדי להיפטר מהקרציה ולהעביר את השיחה כדי שלא תתפוס להם קו וזמן שירות.
הבנת את זה ברוך?
 
למעלה