תנור חימום חשמלי: ספירלה, אינפרא אדום, קוורץ, הלוגן, קרמי.

יוסיזיו

New member
אפשר כבר היום למצוא בשוק מזגנים ביעילות של 4 COP ויותר

אשר פועלים בגז 410 .
לגבי המזגנים החדשים מכון התקנים לא מאשר הכנסה לשוק בישראל כל עוד לא יוסדר ענף הטכנאים והמתקינים מאחר ובמזגנים אלו גז בוא נומר לא הכי ידידותי לאנשים,הוא דליק ופציץ.
אני אישית מעורב בנושא ועברתי את הסמינר למורים ומרצים ללימודי הגז הזה והוא מסוכן במיוחד למי שלא מנוסה ולכן הדרישה היא ללימודים והעיתונות והמדיה מלאים בענין הזה בחודש האחרון גם בפורום המתחרה יש מאמר מהימים האחרונים.
כל עוד לא תקום ממשלה ולא יהיה מי שיחתום על החוק הכל תקוע.
פן נוסף שאני מטפל בו הוא ענין הובלת הגזים הללו על ידי הטכנאים והסכנות שבכך במיוחד בימי הקיץ החמים ואני ממתין לתשובות מהמשרד להגנת הסביבה שנראה שהם לא מעכלים את הסיפור הזה בנתיים.
 

shmulik88

Member
תנור חימום חשמלי: ספירלה, אינפרא אדום, קוורץ, הלוגן, קרמי.

תנור חימום חשמלי עם גופי חימום מסוג:
  1. ספירלה
  2. אינפרא אדום
  3. קוורץ
  4. הלוגן
  5. קרמי
מה ההבדלים בין גופי החימום?
איזה יתרונות יש לכל אחד מהם?
איזה חסרונות יש לכל אחד מהם?
 

רוני1955

Active member
תנור חימום

אתמול היתה כתבה בטלוויזיה בערוץ 12 על הנושא. כאלו חירטוטים הרבה זמן לא ראיתי. עשו "השוואה" בין אמצעי החימום השונים. אבל, כל אחד מהם שמו בחדר בגודל שונה. אחד מהם למשל שמו בחדר ארונות, כאשר החדר מלא, והבגדים ומה שיש שם מהווה בידוד שמונע בריחת חום. הם גם לא הקפידו שעוצמת גופי החימום תהיה זהה, והתוצאות יצאו בהתאם. הם גם אמרו שמזגן לא כדאי, כי העלות הראשונית שלו היא גבוהה מאד. הם שכחו לציין שהיום בכל חדר יש מזגן לטובת הקרור, כך שאין צורך לקנות. ומכיוון שהמזגן הוא הזול ביותר לשימוש, הוא הכדאי ביותר.
לעצם השאלה שלך: בגדול, כל גופי החימום החשמליים צורכים את אותה כמות חשמל לאותה כמות חום. היוצא מן הכלל זה מזגן. כמות החשמל שהוא צורך על אותה כמות חום, היא בין שליש לרבע ממה שצורכים תנורים אחרים. תנור שמפיץ הרבה אור בזמן העבודה, הוא יעיל פחות כי חלק מהאנרגיה הולך לאור ולא לחימום.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
תלוי מה אתה רוצה לחמם

אם אתה רוצה חימום מיידי נקודתי - תנור עם רפלקטור יעשה את העבודה, אם אתה רוצה חימום לטווח ארוך של חלל - רדיאטור זה הכיוון.
 

shmulik88

Member
חימום מידי נקודתי אבל.....

מה ההבדלים בין גופי החימום?
איזה יתרונות יש לכל אחד מהם?
איזה חסרונות יש לכל אחד מהם?
  1. ספירלה
  2. אינפרא אדום
  3. קוורץ
  4. הלוגן
  5. קרמי
 

N641

New member
מה לגבי מקרן חום?

שודרה אתמול בדיקה של "תוכנית חיסכון" בערוץ 12, שם נבדקו מזגן, רדיאטור, תנור ספירלה, מקרן חום ומפזר חום עם אוויר לח.

מקרן החום נבחר כנותן התמורה הגבוהה ביותר ביחס לעלות (קניה פלוס תפעול), ואילו הרדיאטור נבחר למקום האחרון כשהוא נותן את התמורה הנמוכה ביותר (חימום איטי ועלויות תפעול גבוהות).
 

רוני1955

Active member
הצליחו לשכנע אותך?

המקרן חום היה בחדרון קטן, והמזגן בחדר גדול פי כמה. איך אפשר להשוות ככה בכלל? מקרן חום הוא מאד נקודתי. מהצדדים או מאחוריו הוא לא משפיע כלל (לבת שלי יש כזה, והוא יעיל רק למי שמולו). מזגן זה אמצעי החימום הזול ביותר לקניה (הרי לא צריך לקנות אותו, זה קיים כבר בכל חדר), והזול ביותר מבחינת צריכת החשמל עבור אותה כמות קלוריות.
 

N641

New member
הוא (שמוליק) אמר שהוא צריך חימום מידי נקודתי

וכלל לא נתן אופציה למזגן.
 

1Shir

New member
פעם ראשונה אני שומעת על מקרן חום

עשיתי גוגל לראות איך זה נראה
האם הוא מסתובב? מרעיש? כי זה נראה כמו מאוורר
"יעיל למי שמולו" - עד איזה מרחק הוא יעיל? אם הוא מולי 3 מטר ממני, הוא יחמם אותי?

&nbsp
נ.ב. אני לא משתמשת במזגן, למרות שהדירה שלי הכי חמה בארץ כי במקום קירות יש חלונות שקופים כיוונים מערב דרום
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא אוהבת כאלה, אני נאמנה למפזר החום שלי

מזגן מחמם את כל החדר ומחניק נורא, ובעייתי אם גרים עם עוד אדם שדווקא לא סובל מקור אלא מחום... אז חימום נקודתי ישירות עליי זה טוב, אבל רצוי שגם ינשב עליי ולא רק יקרין (החיסרון העיקרי הוא הרעש, אבל אני חיה איתו בשלום). התנורים שהזכרת גדולים וכבדים יותר ממפזר חום ממוצע ובעיניי לא הכי נוחים וגם לא כ"כ נעימים. אבל אם אתה בעניין הייתי פשוט קופצת לחנות הקרובה ומנסה, תראה מה הכי נעים לך.
 

SicTransit

Active member
בנוגע לרעש

תמיד יש רעש כלשהו של המאוורר, אבל יש הבדלים די משמעותיים בין מפזרי חום שונים מבחינה זאת. נסיוני האישי, שמבוסס על מספר לא גדול של מפזרי חום, מבוטא בתמונה המצורפת. היצרן לא כל-כך משנה; חוץ משינויים מינוריים בעיצוב אני חושב שכולם מיוצרים באותה טכנולוגיה ואולי אפילו באותו מפעל בסין.

 

trilliane

Well-known member
מנהל
יש לי שניים כמו הימני, הם שקטים (בערך) רק כשהם חדשים

 

SicTransit

Active member
ייתכן

כפי שכתבתי, המדגם שלי לא גדול. בכל מקרה, היתרון הגדול של כל המחממים האלה הוא המחיר שבמפתיע לא שונה בהרבה ממה שניתן להשיג בסין.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
המחיר אכן זול, והם גם נוחים וקלים מאוד לשימוש ולניוד

אני משתמשת במפזרי חום כל חיי למעט בתקופות צינון, כי כל מחמם שפולט אוויר יבש סותם את האף (ואז בלית ברירה אני עוברת לרדיאטור חירום...).
 

SicTransit

Active member
דבר אחד בטוח:

כל המכשירים האלה, בניגוד למזגן, הם בעלי אותה נצילות בקירוב, כך שאם אתה נתקל בפרסומת כמו בתמונה כאן צא מההנחה שאי אפשר להאמין למשווק (יכולים להיות הבדלים קלים במנוע של המאוורר ובכמות האנרגיה שהופכת לאור. אין שום "טכנולגיות חדשות" שמפרות את חוק שימור האנרגיה).

 

רוני1955

Active member
אהבתי את ההתחכמות שלהם.

"המוצר יוצר בטכנולוגיות חדשות.....". לא כתוב שהחימום בטכנולוגיה שחוסכת חשמל, אלא שהוא יוצר בטכנולוגיה כזו. הבדל קטן, אבל משמעותי מאד.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אז זהו... שבגלל שעל גוף החימום נושבת כל הזמן רוח, הוא לא
"מצליח" להאיר, ולכן, הוא אינו מאבד כמעט אנרגיה שהופכת לאור.
על פניו, זהו סוג התנורים ה"יותר יעילים", למרות שמניסיוני... הוא מחמם בעיקר את
מה שקרוב אליו.
 

SicTransit

Active member
האמת היא שגם רוב האור לא בורח לשום מקום

אמנם קצת פוטונים נמלטים דרך החלון, אבל הרוב נקלטים בקירות כך שהאנרגיה נשארת בחדר בלאו הכי. העיקר הוא שמדובר במעט מאד אנרגיה.
 
למעלה