להתלונן?

dory38

New member
מבחינתי, היא הייתה צריכה לחזור לפני שבועיים

אתה מציג מצג שווא, לפיה אני רוצה לזרוק את אמא שלי מהאוטובוס. בדיוק ההיפך, אני אוהב אותה אהבת נפש ! רק שאין לי את ההכשרה המינימלית לטיפול בסיעודיים ואני חושש לעשות טעויות קטלניות בנוגע אליה.
 

dory38

New member
לא אתה תשפוט אותי, כמו גם שאר המשתתפים בדיון

אני אכן לא נכה ועם זאת, אני רוצה לדאוג לאמא שלי בדרך שנראית לי, גם אם בעיניך זה לא מוצא חן. אני בסה"כ מעוניין שבגריאטרי יחזיקו אותה שם לעוד שבוע, כדי שנוכל לארגן את הבית. בשבוע זה פשוט לא יקרה והיא תסבול מזה הכי הרבה. אני בן נאמן לאמא שלו, כמו שלדעתי רבים מכאן לא. אז שאיש לא יטיף לי כאן, תודה רבה. חלאות.
 
יש שני סוגי משפחות

יש את המשפחות ששמות את ההורים\סבא וסבתא בבית חולים כשמגיע חג, כשהן טסות לחו"ל, או כשיש מבחן חשוב כדי שהם לא יפריעו וכדי לקבל מנוחה מהטיפול בהם, והטיפול באמת לא קל לפעמים, פיזית ונפשית, בעיקר נפשית. ויש את הסוג השני של משפחות, אלה שלא רוצים לקחת את אבא אמא סבא וסבתא מבית החולים כי הם בחרדה לגבי איך הם יסתדרו איתם בבית ולפעמים על רקע יחסים משפחתיים טעונים בכל מיני אמוציות. בשני המקרים, אפילו שזה בא מכוונות אחרות לגמרי, זו הזנחה. זו הזנחה מפני שככל שמשך זמן האישפוז עולה ככה לאדם קשה יותר לחזור לתפקד בקהילה (יש לזה אפילו מושג שמשתמשים בו לתאור המצב הזה בעולם הרפואה) והסיכון שלו להפוך לחולה יותר ולפחות תפקודי עולה. יש קו מאד דק בין אישפוז משקם לאישפוז הורס. בית חולים זה לא פתרון.
ואגב, את מי כמעט אף פעם לא רואים במחלקות שיקום וגריאטריה? אתיופים וערבים. הם לא מאמינים בזה, הם סוגרים את הטיפול בבן המשפחה שלהם בבית ולדעתי הם צודקים בהרבה מובנים.
 
המתקפה עליך לא מוצדקת

אבל גם אתה לא צודק. כשאתה מסתכסך עם הצוות הרפואי אתה לא מעלה בשום מילימטר את הסיכוי שהם ירצו להחזיק את אמא שלך יותר זמן ממה שהם רוצים. כשאתה מאיים בתלונה או במכתב זועם אתה לא מעלה את הסיכוי שהם ירצו להחזיק אותה יותר זמן.
ואני אפתיע אותך, הכל נרשם. עוד לפני שבכלל חשבת לכתוב מכתב תלונה הצוות כבר תיעד ברשומות הפנימיות שלו מכתב תלונה עליך ועל אמא שלך. ואם חלילה וחס תצטרכו להגיע עוד פעם לאישפוז באותו בית חולים, בבית חולים אחר בקצה שני של המדינה,לא משנה- תודבק לכם תווית של אנשים בעייתים ולא ירצו לקבל אתכם ואם יקבלו אתכם יתייחסו אליכם בחשדנות מלכתחילה. אז בוא תוריד הילוך לא כי אתה טועה ואחרים צודקים, אלא כי זה לא לטובת העניין בכלל ואתה לא עוזר לה בכלל אלא רק מפריע.
 

SicTransit

Active member
הבנקים, בית חולים ועכשיו גם אנחנו חלאות

כלל ידוע אומר שאם נדמה לך שהכל מסביבך מסריח, כנראה יש לך חתיכת חרא באף.
&nbsp
כפי שנאמר לך שוב ושוב זה שברור לגמרי למה אתה "מעוניין שבגריאטרי יחזיקו אותה שם לעוד שבוע" אבל אם בבית החולים החליטו שהאישפוז שלה אינו נחוץ מטעמים רפואיים (אם בגלל שהיא לא משתפת פעולה ולכן אינה מקבלת את הטיפול או מכל סיבה אחרת) הרי ש*חובתם* היא לשחרר אותה ולתת את המיטה למישהו אחר שכן יוכל להפיק ממנה תועלת. הבעיות הכלכליות שלכם וההזנחה של הבית הם לא בעיה של בית החולים.
&nbsp
(אגב, ייתכן שכל ה"איום" בשיחרור נועד להפעיל לחץ על אימך להתאמץ יותר בפיזיותרפיה, כי יש אנשים שזקוקים ללחץ חיצוני דווקא במצב קשה, אחרת הם מתייאשים ומרימים ידיים).
&nbsp
 

dory38

New member
להתלונן?

בעוד כשמונה ימים, אמא שלי צפויה להשתחרר לשיקום בית מהשיקום הגריאטרי של איכילוב. לכאורה חדשות טובות, אבל הסיבה הרשמית היא אי שיתוף פעולה עם הצוות. לאמא שלי היה קושי (והוא עוד קיים), שבועיים וחצי לאחר הקבלה, לשבת שעתיים ברצף. לכן, בניגוד למרבית המאושפזים היא ממעטת לרדת לחדר האוכל בצהריים ואף סירבה פעמיים (אם כי לא בשבוע החולף) להגיע לפיסיותרפיה, כי לא ישנה טוב בלילה שלפני. היום, בביקור רופאים, נציגה של הסגל הזוטר (אחות, כנראה) דיברה על כך שהיא ביקשה לחזור למיטה בשעות מוקדמות יחסית (10-11 בבוקר), בשעה שהם מחזירים רק לאחר ארוחת הצהריים. היא הוסיפה, שנרשמו איומים מצד אבא שלי ומצידי בנושא הזה. זה שקר גס, לא קיללתי או הרמתי יד וגם הוא לא (למרות שהיא דורשת סטירה אחת לפחות) , אמרתי שאם משהו יקרה זה באחריותם. לא אתפלא, שחוות הדעת השלילית שלה גרמה למכתב השחרור. מה עושים בשורה התחתונה? אשמח לעצה, תודה.
 

dory38

New member
אסביר

אין את המכשור הרפואי, הדירה בקומה ראשונה ללא מעלית והבית עוד לא מוכן. אבא שלי ואני, שגם עובדים בין היתר, לא מצליחים למצוא את הזמן להשתלט על הבלגאן בסלון, שהוזנח במשך שנים. וזה עוד כלום לעומת מה שקורה באמבטיה, במעברים ובארונות. גם אין לנו כסף בשפע, לשלם עבור שירות מהסוג הזה. בעיה.איך פותרים את הפלונטר?
 

dory38

New member
בלי קשר, האחות הזאת היא מכה בפני עצמה

היא מגיעה עצבנית לעבודה, מדברת בצעקות, מדברת בחצי עברית חצי רוסית, בעטה פעם במיטה של אמא שלי וכדומה. כך מתנהגים לפציינט, בעייתי ככל שיהיה ועוד קשיש? בושה. אם הייתי בן למשפחת פשע, היו מוצאים את הגופה שלה באיזה מקום.
 

ladybug4NLP

Active member
לפי מה שאני יודעת אין אפשרות לשחרר חולה גריאטרי מבי"ח

ללא הסכמתו או הסכמת המשפחה.
נכון שההשהיה היא לא איןנסוף אולם לדעתי כדאי להתיעץ עם העובדת
הסוציאלית של המחלקה ובאם יש צורך גם להתלונן בפני מנהל המחלקה ואף ללכת גבוה יותר.

ברור כי גם אתה עצבני מאד (אם הייתי בן למשפחת פשע)... אבל בכל זאת
יש כללים במדינת ישראל ובמיוחד לגבי קשישים.

נסה, מה אתה יכול להפסיד? שיישלחו אותה הביתה..??
 

dory38

New member
ההחלטה היא של המנהלת

היא לא אישה רעה, פגשתי אותה לא מזמן. אבל היא הולכת ע"פ הספר. בלי קשר, ממוצע השהות של מאושפזים במחלקה הוא גג שלושה שבועות והיא עוד תהיה עם שבוע אסקטרה, גם ביום השחרור. תראי, אני מאוד רגוע בדר"כ, נעים חייכן וסבלני. אבל לא ייתכן שאחות מושתנת (סליחה על הביטוי) תחרוץ את גורלה של אמא שלי, והמנהלת תיכנע לה בלא תנאי. בתור בנה היחיד והאוהב, אשמח שאמא שלי תבוא הביתה. הבעיה היא שהיא לא נראית לי מוכנה (היא עדיין בקושי מסוגלת לזוז) ואנחנו עוד צריכים זמן כדי להכין את הבית- ידיות אחיזה, אביזרים, מטפלת ועוד. זה תהליך, אי אפשר להספיק הכל ביומיים. וכן, נשקול ללכת לערכאות גבוהות יותר במידת הצורך. נכון שיש כללים עבור קשישים, אבל מה לעשות שלא כולם מתאימים לשטנץ. אם היום אפשר לבצע התאמה אישית בדיאטה, אני סבור ומאמין שגם באשפוז לאחר נפילות אפשר וצריך לארגן משהו דומה. כל שנצטרך זה בגג עוד שבוע.
 

dory38

New member
בדיוק

החלק הראשון של המשפט נאמר כשאני זועם, השני מתאר את המצב הרגיל. המסקנה- היום לא היה יום רגיל, אלא סוער במיוחד. והכוונה אינה לגשם.
 
אין להם שום חובה להחזיק את אמא שלך

עד אין קץ ועד שתהיו מוכנים לקלוט אותה. היא הייתה שם חודש, מה עוד אתם רוצים?
 

dory38

New member
היא נמצאת באיכילוב חודש

בגריאטרית, שבועיים. לא אמרתי שהם חייבים. עם זאת, בריפוי בעיסוק אמרו במפורש שאם הבית לא מוכשר לנגישות, מחובת המחלקה הגריאטרית להחזיק אותה עד להשלמת התהליך. התחלנו בו, אבל השלבים ממש התחלתיים.
 
ממש לא נכון

בית חולים הוא לא תחנה עד השלמת שיפוצים. תשימו אותה בבית מרפא בית מרגוע או על הראש שלכם. זה לא עניינו של בית החולים.
 

SicTransit

Active member
הוריי!

סוף סוף אני מוצא את עצמי מסכים איתך! רשמתי לפני את התאריך
 
בלי להתייחס לדרך ההתבטאות שלך, אלא רק למה שתיארת

אמא שלך לא משתפת פעולה עם הליך השיקום ואתם כמשפחה מגבים אותה, ולכן בית החולים לא יסייע.
כתבת בעצמך - היא לא מוכנה ללכת לפיזיוטרפיה כי היא עייפה, לא יורדת לחדר האוכל כי קשה לה לשבת, מעדיפה ללכת לישון ונוח. כשהצוות מעיר - אתם באים בטענות לצוות.
תפקיד בית החולים לקדם את ההחלמה, ולא לשמש מקום מקום למנוחה עד השלמת התאמות הבית.

אז יש שתי ברירות - להתחיל לשתף פעולה עם תוכנית השיקום, או למצוא פתרון אחר חוץ בית חולים.
לקטר ולהתלונן לא יעזור לאף אחד, ובטח לא לאמא שלך
 

אספרסו2

New member
איזה קטע

התגובה שלי נראית דג רקק מולך,טוני סופרנו היה מגייס אותך בכייף

&nbsp
סתם לידע כללי,גם בבתי חולים גרמנים יש אחיות ממוצא רוסי.הן לא מעזות להתנהג כמו בישראל.
&nbsp
&nbsp
 
למעלה