מישהו התלונן על ברימאג? קבלו סיפור... "קומסי קומסה".

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
מישהו התלונן על ברימאג? קבלו סיפור... "קומסי קומסה". ביום ד' שעבר יצרנו קשר עם ברימאג. משימה לא הכי קלה אבל אפשרית.
שאלנו לגבי קערה מנירוסטה עבור מיקסר קנווד.
נענינו שיש 3 אפשרויות: קערת פלסטיק (200 ש"ח), קערת נירוסטה
חלקה (300 ש"ח) וקערת נירוסטה עם ידיות (390 ש"ח).
ביום ב' הגעתי לסניף בחיפה ושאלתי לגבי קערה מנירוסטה.
קערה עם ידיות לא הייתה לו, ועבור קערה ללא ידיות הוא דרש משהו
סביב ה-400 ש"ח... איני זוכר כמה וזה גם לא ממש חשוב.
השבתי לו, שבת"א הוצעה לי קערה בדיוק כזו במחיר של 300 ש"ח
והוא לא טרח להשיב. ביקשתי שיתקשר להנהלה ויברר מה לגבי
המחיר. הוא סירב, וטען שאם יש לו קטלוג מתומחר, אין לו מה לברר.
יצאתי זעף וסר רוח והתקשרתי לת"א.
משם נעניתי שהיה מבצע 'יום שישי השחור' ואז זה באמת היה במחיר מוזל,
אלא שכעת כבר יום שני והמבצע נגמר.
"אבל היום סייבר מונדיי, לא"? שאלתי.
"נכון. אבקש אישור מיוחד עבורך".
והגברת קיבלה אישור והגברת שלחה את הקערה באותו מחיר, כולל
המשלוחה.
וכן! הקערה הגיעה היום לידיי ואני מרוצה.
אני רק מאד לא שבע רצון מהיחס המשפיל שקיבלתי מהבחור בסניף חיפה.
שום רצון לעזור. שום רצון לשתף פעולה. "תרצה? תקנה. לא תרצה?
לך הביתה".
ככה מתייחסים ללקוח? בושה!
 

dude101

New member
את השירות הגרוע קיבלת בסניף בת"א
כשהתקשרת, היו צריכים להבהיר לך שמדובר במבצע.
&nbsp
אין מה להלין על המוכר בסניף חיפה שלא הסכים ברוב חוצפתו לארגן לך הנחה מהמחיר הקטלוגי.
מוכר שרץ להתקשר "להנהלה" כל פעם שלקוח דורש הנחה כי אמרו לו משהו אחר במקום אחר הוא מוכר שלא פנוי לעזור לקונים אחרים, שלא דורשים יחס מיוחד.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
איני בטוח שכך. הייתי הלקוח היחיד בחנות, ועם מעט רצון טוב,
הוא בהחלט יכול היה לטרוח ולברר עבורי את המחיר. לא ביקשתי הנחה מיוחדת,
ואם טענתי בפניו שטוב יהיה אם יואיל ויברר את העניין, הוא יכול היה להניע מעט את אצבעותיו
וכך היה גם נוכח, שלא סתם 'דרשתי דרישות' שאינן מתקבלות על הדעת.
 

dude101

New member
ברור שהוא יכל ללכת לקראתך. אז מה?
ביקשת שימכרו לך מוצר במחיר נמוך מהחיר בו הוא נמכר. המוכר סירב לנסות לארגן לך הנחה.
זה לא שירות גרוע, ובטח שלא "בושה". סתם שירות ממוצע.
&nbsp
המשפט "הוא בהחלט יכול היה לטרוח ולברר עבורי את המחיר" לא נכון. הוא בהחלט טרח ובירר עבורך את המחיר. זה פשוט לא היה המחיר שציפית לשמוע.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
לא. זה לא כך. הוא נחשב שלוחה של הסניף המרכזי, ולכן, אם לקוח
בא וטוען שבסניף הראשי נאמר לו מחיר כלשהו, הרי שהמסקנה הנדרשת היא אחת
משתיים:
א. הלקוח משקר (לא הגיוני, כי הלקוח מבקש ממנו שיברר).
ב. הלקוח בא עם מידע שיש ללבנו ועל כן, מתפקידו לברר זאת.
כי אולי נפלה טעות במחירון שניצב לנגד עיניו? (קורה).
ואולי חל שינוי במחיר? (גם קורה).
ואולי באמת יש מבצע שלא עודכן במחירון? שוב: והלוא זה מה שקרה.
לכן, מתפקידו של מוכר המגלה מעט שירותיות, לבדוק מה ולמה.
שיבדוק, ואז יוכל להשיב לקונה:
"טעות במחירון".
"מבצע שהיה ופג תוקפו".
או שאולי "מבצע שהיה והסתיים, אבל לפנים משורת הדין, אעזור לך באישור ההנהלה
ואשיג אישור מיוחד עבורך".
ועובדה: האישור אכן התקבל. אז למה, אם כבר הגעתי לנקודת המכירה, איש השירות
נמנע מלעשות זאת? רק כי הוא מיהר לשתות את כוס הקפה שלו? בעעעה.
 

dude101

New member
זה שהמוכר הוא שלוחה של הסניף הראשי, אתה החלטת
"ואולי באמת יש מבצע שלא עודכן במחירון? שוב: והלוא זה מה שקרה" לא נכון. לפי הסיפור שלך היה מבצע שהסתיים. אתה גם חוזר על זה שוב בהמשך ההודעה שלך.
התפקיד של המוכר אינו "ללבן" אי הבנות שלא מקדמות לא אותך ולא אותו. אולי בעולם אלטרנטיבי באמת היה מבצע שלא עודכן במחירון ואז המוכר טעה. אבל זה *לא* מה שקרה, ולכן כנראה המוכר ידע על מה הוא מדבר. וגם אם לא, יוצא שאתה מתלונן כי אולי יש סיכוי בתיאוריה שהמוכר היה צריך לבדוק.
&nbsp
"או שאולי מבצע שהיה והסתיים, אבל לפנים משורת הדין, אעזור לך באישור ההנהלה ואשיג אישור מיוחד עבורך"יפה, אתה בעצמך מבין שאירגנו לך הנחה לפנים משורת הדין ובאישור מיוחד.
מצד אחד אתה בעצמך מבין שבאו לקראתך, ומצד שני אתה מתעקש להעמיד פנים כאילו היית זכאי לקבל את ההנחה, ושמתפקידו של המוכר בסניף חיפה היה לארגן לך אותה.
&nbsp
"ועובדה: האישור אכן התקבל. אז למה, אם כבר הגעתי לנקודת המכירה, איש השירות
נמנע מלעשות זאת?"
הנה, זאת הבעיה בגישת "הלקוח תמיד צודק" - ברגע שקיבלת הנחה באופן מיוחד ולפנים משורת הדין זה רטרואקטיבית מצדיק בעיניך את עצם הדרישה לקבל הנחה. במקום להודות לנציג בטלפון שהיה נחמד אליך באופן יוצא מגדר הרגיל, אתה מתלונן על המוכר בחנות שרק עשה את העבודה שלו.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
גם אייכמן רק עשה את העבודה שלו ובכל זאת הוא נתלה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
 

puptits

New member
מה שחשבתי
חוק גודווין:
https://he.wikipedia.org/wiki/חוק_גודווין

"ככל שדיון מקוון מתארך, ההסתברות שתתקיים הקבלה הקשורה לנאצים או להיטלר מתקרבת לאחת (ודאות מוחלטת)"
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
מוכר מקבל שכר כדי לתת שרות
ולא רק כדי לגבות כסף מהלקוח.
התשלום עבור מוצר כולל גם את השרות ואם לא ניתן שרות טוב זו סיבה מספיקה להתלונן וכמובן לספר על כך כדי שאם מי מהקוראים ירצה לקנות בחנות זאת יקח בחשבון בשיקוליו את השרות שהחנות נותנת.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
המצחיק והעצוב שבסיפור הזה, הוא שא. באמת מדובר בסניף ולא בבית
עסק פרטי, שאמור להתפרנס מהמכירות ובעצם, מכל מכירה שהוא מבצע.
מדובר כאן בתחנת איסוף והחזרת מכשירים מתושבים מקומיים, שרוצים לחסוך בהוצאות משלוח, ועל הדרך, ניתן לרכוש שם גם חלקי חילוף.

ב. שום נכונות לשרת ולתת יחס משביע רצון ללקוח לא הופגן כאן. נהפוכו. לי הייתה
תחושה, שהמוכר לא האמין לדבריי (שקיים הפרש במחירים), או שהוא פשוט היה
אדיש לתלונתי. ולמען ההגינות, אדגיש שבכלל לא ידעתי שהמחיר שבנדון היה או לא
היה מחיר שנבע ממבצעי "שישי השחור". שהרי לא מדובר כאן ברכישת מוצר, אלא "רק"
בחלק חילוף למוצר קיים.

והאם האיש נהג בהגינות כלפי העסק שבו הוא עובד? גם זה לא!
כי בית העסק הראשי נאלץ לשלוח לי את המוצר, כשעלות המשלוח הייתה על חשבונו,
והזמן לגשת לדואר ולשגר את החבילה גם הוא לא בא לשולח "בחינם".
וכן. לזכות השולח ייאמר, שהוא מבחינתו פעל במהירות, כי אני קיבלתי את החבילה
בדיוק יום לאחר מכן!
אז.. מכיוון שלא אני הייתי זה שמימן את משלוח המוצר, הרי שלמעשה, יכולתי
לחסוך מעצמי את הגישה לתחנת השירות, ובשיחת טלפון אחת הייתי מסדר לעצמי
את כל תהליך הרכישה.

אז למה לא עשיתי זאת מראש? כי.... לא חשבתי שבית העסק יסכים לשלוח לי את המוצר
בחינם, לא ביררתי לגבי נושא זה.
מעבר לכך, ממילא הייתי אמור להגיע תוך מספר ימים לאזור של תחנת השירות.
אבל זה שכן הייתי אמור להגיע לשם או שלא, זה לא מעניינו של האיש שניצב בדלפק.
 

dude101

New member
אני קצת לא יודע איך להבין את ההודעה הזאת
מובן שלכותבים יש זכות להתלונן על שירות שנתפס בעיניהם כגרוע.
לא אמרתי שלמשה אין זכות להביע את דעתו לגבי טיב השירות[1], ואפילו לא חלקתי על כך שהוא קיבל שירות גרוע.
רק שבעיני הוא בא בטענות לעובד הלא נכון ושהציפיות שלו מאותו עובד לא היו סבירות. אני מניח שגם לדעה כזאת יש מקום בפורום.
&nbsp
אם רצית להביע הסכמה עם משה, אז... אוקי.
לא הרחבת, אז אין לי כל כך מה להגיב. כן הייתי סקרן לדעת מה העובד בחיפה היה צריך לעשות כדי שלא יחשב בעיניך ל"שירות גרוע".
&nbsp
________________________________
[1] למרות שאם כבר, ההשוואה לאייכמן מותחת את גבולות השיח הלגטימי לדעתי.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
מה לדעתי על המוכר היה לעשות כדי שאחשוב זאת לשרות הוגן
בא לקוח ואומר ששוחח בטלפון עם המרכז ואמרו לו מחיר אחר וביקש שיתקשר כדי לברר זאת..
על המוכר היה להקשיב ללקוח ולמלא את בקשתו, זה הכל.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה לא יחס "משפיל" רק אדיש מאוד, ראש קטן וחוסר מוטיבציה למכור
הוא כנראה לא בעל הבית ומקבל שכר לפי שעה ולא לפי מכירות ולכן לא התחשק לו להתאמץ למענך... מעצבן אך נפוץ, לא רואה טעם להתרגש. בסופו של דבר החנות הפסידה מכירה ואתה קיבלת את מבוקשך.
&nbsp
נ"ב
אתה באמת הוגה "מונדיי"?
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אתחיל מהסוף. מאנדיי
. ובעיקרון, זה עדיין קצת משפיל וגרוע
מכך: נסעתי במיוחד נסיעה של כ-12 ק"מ לכל כיוון ואיבדתי זמן, רק כדי להיתקל
באיש האדיש הזה, שלא גילה כל מוטיבציה למכור.
ברור שהוא אינו בעל הבית והעסק אינו שלו. מדובר בחברה וזהו סניף "קטן" שלהם.
באותו סניף, הם מקבלים מכשירים לתיקון ושולחים אותם לחולון להמשך טיפול,
ולבסוף הם מחזירים את המכשירים ללקוחות = סוג של תחנת ביניים לאיסוף.
מעבר לזה, הם גם מוכרים חלקי חילוף ללקוחות שמגיעים אליהם כדי לרכוש כאלה.
תרצי? תקני. לא תרצי? זה מעניין להם ת'.... .

ואגב... בימי המבצעים של בלאק פריידיי, נתקלתי בשני סוגי עסקים...
1. נניח שביררתי מחיר של מוצר, וב-3 בתי עסק שונים קיבלתי 3 מחירים שונים.
לאחר מכן, יצרתי קשר עם 2 בתי העסק ה"יותר יקרים" ובישרתי להם שבית עסק
אחר מוכן למכור לי בפחות. הם ביקשו רבע שעה "כדי לבדוק עם היבואן" ואז הם חזרו
אלי כמשתאים שלא מאמינים, וטענו ש"זה פחות ממה שהמוצר עולה לנו ולא נוכל
לעמוד בכך. אבל אם תגיד לנו מי העסק ו/או שתביא לנו חשבונית רכישה אמיתית,
תקבל מאיתנו שי".
אז כשנמאס לי, רכשתי מהזול וחדלתי להתווכח. ברור שאין לי כוונה להעביר חשבוניות,
משום שהמוכר ה"חביב" יסרב למכור לי בזול בפעם הבאה...

והסוג השני?
הוצג מוצר, שכן מצא חן בעיניי, אבל המותג לא היה מוכר לי ולא שמעתי ביקורות
כאלה או אחרות לגביו*.
יצרתי קשר עם היבואן, לאחר שבתי עסק שונים פרסמו דגמים שונים של אותו מותג,
ואני לא ממש זיהיתי את ההבדל בין הדגמים השונים...
היבואן השיב שהוא רק נותן שירות ולא מספק מידע... אבל בית עסק אחר כן מספק
מידע על מגוון המוצרים.
יצרתי קשר עם אותו בית עסק, ואפילו עם שניים נוספים [שלא טרחו להשיב לי], אבל
בית העסק ה"משווק" כן מיהר למחוק מהרשימה שלו מוצר ש"נראה לו זול מדי",
באופן יחסי לשאר בתי העסק שפרסמו את אותו מוצר. משתמע מכך, שהם כן קראו
את פנייתי אליהם, אבל לא התייחסו. [איך זה נראה לך]?

אז מה דעתך? רכשתי? לא!
אבל האמת היא,,, שלא ממש הזדקקתי. סתם רציתי להתפנק, אבל כשיבואן אינו מוכן
להסביר מה הוא מוכר ומה יתרונות המוצר הספציפי שהוא מחזיק, אז שימשיך להחזיק
יוזיל ולמרות זאת לא ימכור מצידי.

* מדובר בתנור אפייה שנראה יפה, אבל הוא לא שייך לקבוצת המותגים שמוכרת לכולנו.
ב'שישי השחור' התפרסמו מעל ל-20 דגמים של אותו מותג, ורובם הוצעו ב"מבצע"
של 69% הנחה.
אז מכיוון שתנור האפייה שלנו "עדיין תקין", ומכיוון שהיבואן והחנות ש"מתמחה"
בשיווק המותג התייחסו אלי כמו הייתי אוויר, החלטתי לחכות לעונת המבצעים הבאה,
ולהסתפק בינתיים במה שיש לי בבית. הכי זול - הכי טוב.
 

dino_din

New member
לצערנו זו "מחלה" של מוכרים ברשתות
אין באמת קשר לרשת, אין נאמנות למקום העבודה ואין שום רצון להשקיע קצת כדי לייצג את החנות ורשת שבה הם עובדים.
אני רואה את ה המון ותמיד תוהה איך היה אותו מוכר מתנהג אם זה היה העסק הפרטי שלו וההכנסות שלו היו תלויות ביחס ללקוח. האם גם אז היה מרגיש כל כך נוח לנפנף לקוחות או לוותר על מכירה.
&nbsp
(מזכיר לי שבחמישי הייתי באייס בסגולה, באתי לראות בסניף מוצר שראיתי באתר שלהם. המוכר במחלקה הרלוונית ממש התעצבן שאני מחפש בחנות מוצר מהאתר ולא הסכים לדבר איתי בכלל, צעק לי "אם ראית באתר, לך תקנה באתר, אני לא מוכר באתר" והלך. חשבתי על העניין בסופ"ש אם זה הגיוני שנציג של רשת יתנהג כהכ ללקוח ואם היה מתעצבן במידה והמשכורת שלו הייתה תלויה בכל מכירה).
 
למעלה