שיחרור ממכס

trilliane

Well-known member
מנהל
EMS הוא שירות פרימיום, לא יודעת אם זה תקף

וחברות הבלדרות האחרות לא גובות תשלום על עמילות מכס בחבילות פטורות ממיסים.
 
בינתיים החבילה הלכה לאיבוד...

בדואר טוענים שהיא במכס. במכס טוענים שהיא בדואר. שעות של המתנה לנציגים בטלפון, פניות במייל ובפייסבוק- וכלום...
 
שיחרור ממכס

הזמנתי מחו"ל שק מזון לחתולים שחסר בארץ כרגע בעלות של 200 ש"ח כולל משלוח. קיבלתי הודעה מהדואר שהועבר למחסן המעוכבים ועלי לשחררו ממכס. הופניתי לשירות עמילות המכס של הדואר אך הם אינם עונים. יתכן שעוכב במכס לא בגלל המחיר (פחות מ- 75 דולר) אלא בגלל שיש צורך באישור השירות הוטרינרי של משרד החקלאות (למרות שמדובר במזון אשר שווק בארץ). איך מתקדמים מכאן? החתולה אוכלת רק אותו ומי יודע באיזה תנאים הוא מאוכסן.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אוף, מרגיזים. בדקת במוקד השליחויות של הדואר?

לשם מגיעות חבילות EMS (לא לסניפים/נק' חלוקה).
 

SicTransit

Active member
נכון

בעיקר כדאי לבדוק למי מהעובדים שם יש חתול
 
אחרי אינספור שיחות והמתנה של שעות על הקו

הסתבר שהחבילה נמצאת (כנראה) באחד ממוקדי השליחים.הנציגה שאלה איך שילמתי את המכס ועניתי שדרך כרטיס האשראי באתר של הדואר. - "אז איך את רוצה שבמוקד השליחים ידעו על זה?" - הזוי, לא פחות.
עכשיו לך תשיג בטלפון את מוקד השליחים - משימה בלתי אפשרית.
המוכר לא מוכן לזכות אותי כי לפי אתר הדואר כבר שבוע מופיע "החבילה בדרכה לשולח" אפילו שאנחנו הרבה אחרי המועד האחרון להגעה אלא אם אשלח לו אותה בחזרה... אבל איך אשלח אם היא לא הגיעה???
וזה עוד לפני שתבעתי החזר על המכס ששולם - אפילו לא יודעת איך וממי....
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אחרי תשלום העמלה באתר יש אפשרות לתאם משלוח

כך זה היה כששילמתי ממש לפני חודש.
&nbsp
אין סיבה לבקש החזר מהמוכר, החבילה בארץ ותגיע אלייך אחרי שתצליחי לתאם שליחות... רק אם תאבד באמת תוכלי לבקש על כך אישור מהדואר.
&nbsp
אין לך ממי לתבוע החזר. את יכולה להתלונן לחנות, שידעו, ואולי אולי יתנו לך החזר מתוך שירותיות... אבל זהו בערך. זו עמלת השחרור ממכס (זה לא מכס, לא שילמת מס למדינה) שהדואר גובה על חבילות EMS.
 
תודה על המענה.

בשביל לתאם שליחות צריך לדעת לאיזה דואר שליחים זה נשלח- לקח לי 3 ימים לקבל תשובה. במוקד השליחים האמור אין מענה לטלפון בשום שעה. וה"קנס" הזה שמשלמים על EMS לא כתוב בשום מקום. זה "עמילות מכס" על אין מכס ואני בכ"ז מתכוונת להתלונן.
המוכר, שלא באשמתו, לא עמד בלוחות הזמנים. כתבתי לו שאפילו אם וכאשר החבילה תגיע לא בטוח שאשתמש במזון אחרי שהתגלגל בכל מיני מקומות מי יודע באיזה תנאים. זה לא עשה עליהם רושם ולכן זו פעם אחרונה שאקנה מהם משהו.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
התכוונתי לתאם עצמאית באתר, לא במוקד

אצלי ניתנה האפשרות מייד לאחר התשלום. נסי להיכנס לחשבון באתר הדואר ולבדוק.
&nbsp
כן, דואר ישראל גובה בשירות EMS עמילות מכס על עצם השחרור מהמכס, גם אם יש פטור ממיסים (שלרוב אינם מכס בכל מקרה). היא דווקא כתובה איפשהו, אבל את לא בחרת את המשלוח והשירות נכפה עלייך, זה מה שמרגיז... אם תמצאי למי להתלונן על זה, שתפי אותי.
&nbsp
המוכר לא יכול לשלוט בלוחות הזמנים וזה תמיד הסיכון בהזמנה מחו"ל. אבל מה כבר יכול לקרות למזון? אם הוא יבש הוא עמיד, אם הוא רטוב הוא ארוז בוואקום/שימורים, לא? אישית לא הייתי חוששת להשתמש.
&nbsp
&nbsp
 

SicTransit

Active member
אני מקווה שהחתול לא מת ברעב

כידוע המחוייבות של הדואר היא כלפי השולח (ששילם על הבול) ולא כלפייך, כך שכל מה שבידך לעשות הוא לפנות לגוף היחיד שלא אשם בכלום, כלומר למוכר, ולהודיע שהמשלוח לא הגיע. אם קנית ממקום מסודר (גם עלי הזריז נחשב מסודר מבחינה זאת) יש להניח שתקבלי מהם את הכסף חזרה, אם כי אף אחד לא יחזיר לך את 35 השקלים ששילמת עבור השירות הטוב שקיבלת בארץ.

יש טעם לעניין את פניות הציבור שלך הדואר? של המכס? של שניהם? אני לא מאמין שייצא מזה משהו, אבל לפחות זאת דרך להוציא את העצבים.
 
לדעתי שתי אפשרויות בפנייך

או לגשת לשם פיזית בעצמך. או לדבר עם הדואר ולראות אם הם יכולים לסייע יש להם שירות עמילות מכס, כולל הטפסים הרלוונטיים.
 
מכס על פריט פטור

אחרי אינספור טלפונים והמתנה של שעות על הקו הסתבר שהפריט אכן פטור ממכס לפי החוק. בכל זאת חייבו אותי בתשלום עמלה של 35 ש"ח על השחרור שלו- לא ברור לי למה.שילמתי כי צריכה אותו בדחיפות אבל אולי מישהו יכול להסביר לי למה עלי לפרנס את חברת עמילות המכס של הדואר אם הדבר יסודו בטעות ואיך אפשר אולי לתבוע את החזרת הכסף.
 
הלך עליך

לקחת את החבילה, שילמת, את לא תראי את הכסף חזרה. הלוואי שאתבדה, אבל גם ככה זה קשה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
35.1 ש"ח זו העמלה הקבועה של שירות EMS בישראל. למה? ככה.

מאותה סיבה שהכלב מלקק לעצמו וגו'. אין את מי לתבוע ואין עם מי לדבר. הכי מרגיז שזה בעיקרון שירות אקספרס, אבל בפועל הוא איטי יותר מדואר רגיל (קרה לי יותר מפעם אחת; חבילה מאירופה הגיעה אליי אחרי 6 שבועות, ולא בעונת העומס) ואני נאלצת לשלם על שירות שלא הזמנתי ולא ביקשתי וסתם חיכיתי לחבילה זמן כפול ומכופל. כתבתי על כך למנכ"ל הדואר, תשובה לא קיבלתי.
 
זה בדיוק המקרה שלי

החבילה נחתה בארץ ב- 11 לחודש. שילמתי מחוסר ברירה ועדיין לא קיבלתי אותה. לזה קוראים "שירות אקספרס". אם וכאשר אקבל אותה מתכוונת להתלונן. (כבר יותר פשוט וזול היה לטוס לאירופה ולקנות את המוצר שם).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
דווקא לא בדיוק; אצלי העיכוב היה בהגעה לארץ

ולא במכס. מרגע הנחיתה ועד שהיא הגיעה אליי עברו רק כמה ימים, אבל בסופו של דבר חיכיתי 6 שבועות מהשליחה עד לקבלה (קרה פעמיים), וכשהחנות (אולי אותה חנות? Viovet) שלחה בעבר הרחוק בדואר רגיל (Royal Mail) החבילות הגיעו בתוך שבועיים–שלושה (לסניף, בלי בלגן של שליח ובלי עמלה).
&nbsp
אגב, אחרי ששילמתי את העמלה באתר הדואר תיאמתי שליחות (זה ממש לא נוח למצוא חלון זמנים להיות בו בבית). השליח איחר ב-40 דקות (לא יכולנו להישאר לחכות) וכשהוא התקשר ואמרתי לו "אבל היית צריך להגיע עד..." הוא ענה "אה, לא אמרו לי".

&nbsp
אכן, שירות משובח של דואר ישראל. בושה וחרפה שהם לא רק כופים אותו עליי, עוד גובים עמלה. שיהיה להם לתרופות.
 
למעלה