פיסיותרפיה מטעם מכבי

dory38

New member
פיסיותרפיה מטעם מכבי

שלום, בטח רבים שמעו על מקרה (או מקרי, היו שניים משמעותיים) הנפילה של אמא שלי בחודש האחרון. היא תקבל בקרוב סיוע פיסיותרפי מטעם מכבי. השאלה היא, האם ככתוב באתר, אין חובה לקבל הפניה מהרופא כדי לקבל את השירות? ומה מקסימום מספר הפגישות שאפשר לקיים בבית? לאחר הנפילה השנייה, מצבה הפיזי והנפשי ירוד ביותר(היא "פסימית מטבעה", בטח ובטח שכרגע) ולכן יכולת התנועה שלה מוגבלת, למרות שציידתי אותה במקל טריפוד ובהליכון מיד שרה.
 
זה פיזיותרפיה במסגרת שיקום?

למה היא נפלה?
היא הייתה בבית חולים והשתחררה עם המלצה לפיזיותרפיה?
 

dory38

New member
היו 4 סה"כ בחודש האחרון

תחילת החודש- חולשה ברגליים (התעצם באחרונה אבל מדובר בבעיה ישנה), נפלה בדרכה לאמבטיה; לפני כשבועיים- בדרך לשירותים, החליקה על נוזל; יום שלישי האחרון- ביציאה מבדיקת CT בעקבות הנפילה הראשונה; יום רביעי- נפילה בעת יציאה שגרתית יומית שעשינו, לגינה הסמוכה (מרחק 3 דקות מהבית), ישיבה בת כמה דקות וחזרה הביתה. רציתי יותר, אבל היא לא מסוגלת.
היא נבדקה במרכז הרפואי ביגאל אלון ת"א בראשית התהליך (לפני סוכות) . שום גורם, כולל רופאת המשפחה וכן הרופא הבודק ביגאל אלון (שניהל את מערך הטראומה), לא רמז על פיסיותרפיה. בהתחלה התייחסו לבעיות עיכול, שאופיינו בבטן נפוחה. כשהסתדרו בעיות העיכול (לפני יותר משבוע), התחיל כאב חד ברגל ימין שמתשק אותה וגורם לה לצעוק. עד הנפילה השנייה הייתה התקדמות ובין השנייה לשלישית, נסיגה קלה. מה שקורה מיום רביעי, זו נסיגה חמורה ביותר. היא פשוט מפחדת לצאת. הזמנתי לה הפניה לפיסיותרפיה רק היום, כי נראה היה שהיא מסתדרת לבד וזה רק עניין של זמן עד להחלמה. בדיעבד, זו הייתה טעות חמורה מצד כולנו. אני מקווה שבמכבי יצמידו לה מישהו מאנשי המקצוע הטובים שלהם. מנסיון אישי לגבי פציעות שלי, הם עוזרים מאוד ברובם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אלה שאלות שכדאי להפנות למוקד השירות של קופת החולים, לא?

הבירוקרטיה שלך היא מול הקופה, אם תקבל כאן תשובות לא מדויקות מה תעשה איתן אח"כ? תגיד לקופה "אבל בפורום צרכנות בתפוז כתבו ש..."? דבר עם קופת החולים שלך וקבל ממנה את המידע העדכני והרלוונטי לאימך.
 

dory38

New member
ברור, אני פועל בעיקר מול מכבי

לצד זאת, אולי יש למישהו פה עצה חכמה?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
עצה למה? שאלת שאלות על נוהלי הקופה – איך צריך ומה מגיע לך...

ואם אתה מחפש עצות בנושאי רפואה / שיקום / תמיכה / זכויות משפטיות – יש לנושאים האלה פורומים ייעודיים (לא צרכנות).
 

Ani15

New member
תפנה למוקד "רפואה בקהילה" במכבי

אני לא במכבי אז אני לא יודעת אבל זה מה שאתה מחפש.
לפני הפיזיותרפיה כדאי מאוד שאמא שלך תקבל הערכה של גריאטר מומחה. הוא ינסה להעריך את הסיבה לנפילות החוזרות שלה וגם יתן המלצה אם אכן הפיסיותרפיה צריכה להגיע אליה או שהיא יכולה לצאת למכון פיזיותרפיה (ברור שיותר נוח שיגיעו אליה, וזה גם יחסוך נפילות, אבל במכון יש ציוד שיכול מאוד לעזור שאי אפשר להביא הביתה).
אני מציעה לך לא לנסות להעריך בעצמך את המצב שלה ולא להסתפק בהערכה של רופא משפחה שאינו גריאטר. אתה צריך ממש מישהו שמבין בגריאטריה, ויפה שעה אחת קודם, לפני שהיא תשבור משהו (בדרך כלל זה מפרק הירך אצל קשישים בכלל וקשישות בפרט). אם אמא שלך מעבר לגיל הפנסיה (62 לפי החוק, 65 לפי ההגיון) גריאטר הוא הכיוון שלך.
 

dory38

New member
ברור שגורמי המקצוע הם הראשונים לפנות אליהם

וכן, היא בת 72.
 
למעלה