שלום. האם גם אתם קיבלתם ח-ן חשמל

גלי552

New member
אבקש מהם פעם בחודשיים קריאת

מונה ואשווה. יש מצב שהשעונים שלהם לא מדייקים
 

גלי552

New member
שלום. האם גם אתם קיבלתם ח-ן חשמל

8-10 כמו בחשבון הקודם למרות שהשתמשתם בהרבה פחות
 

גלי552

New member
כתוב קריאה. מבחינתי זאת הערכה

כי כפי שציינתי מעולם לא ראיתי מישהו קורא פיזית. אדם אמיתי בשום שעה
 

מ ש ה 53

Well-known member
א. העתיקי את קריאת המונה ותשווי אותה לקריאה של חברת החשמל.
ב. רק אם תגלי שהסטייה היא גדולה והקריאה שלהם גבוהה מזו שאת קראת, תוכלי
לבוא ולטעון, שקריאת המונה שלהם שגויה.
ג. וכן. את גם רשאית לטעון שהמונה שלהם אינו מדייק.
הם יציעו לך שיקחו את המונה לבדיקה, אבל במידה שהוא יימצא תקין, את תיאלצי לשלם
עבור הבדיקה.
ד/1. לא השבת לשאלה, האם המונה שלך נמצא בבית או בחוץ.
ד/2. במידה שהמונה בחוץ, קורא המונים אינו אמור להודיע לך שהוא ביקר בחצרך.
הוא קורא והולך הלאה לדרכו. לכן, השוואת הקריאה "שלו" ו"שלך" חשובה.
 

גלי552

New member
המונה בחוץ. אני חושבת שציינתי

אם היה מגיע קורא מן הראוי שהיה משאיר "עקבות" כדי שנדע שאכן היה כאן.
&nbsp
עצם זה שאין "עקבות" אומר שלא היה כאן אף אחד. זאת צרכנות לא הוגנת
&nbsp
גם בחב' חשמל לא הכחישו שאין קריאה פיזית והציעו לי שיתנו פעם בחודשיים קריאת מונה טלפונית
&nbsp
גם במקרה זה אני לא מאמינה להם. שמעתי שהשעונים עלולים להיות מזוייפים
&nbsp
&nbsp
 

גלי552

New member
סליחה טעיתי. עלי להקריא להם את

המונה. נאמר כאן כמה פעמים ע"י אנשים
 

מ ש ה 53

Well-known member
ממש מוזר. בטבעון (אזור מגוריי), הבתים הם "דלילים" ונמוכים.
כוונתי, שבשטח נתון, יש מעט בתים ומעט דיירים יחסית ליישוב עירוני.
ולמרות הכל, אני נתקל כמעט תמיד (אחת לחודשיים) באיש שקורא את המונה.
הוא לא מותיר שום סימני דרך, ולא מותיר "פתקים" של "הייתי פה", אבל את טריקת
דלת ארון המונה אני שומע תמיד.
אז אם הוא טורח ומגיע לכאן, כדי לקרוא כמות קטנה של מונים, למה שלא יגיע גם לעיר,
כדי לקרוא הרבה מונים? נשמע מופרך.
ומעבר לזה, אין לי גם "טענות" כאלה ואחרות על גובה הקריאה, וכשאני גם טורח להשוות,
הכל נראה לי תקין, אף כי דווקא חשבונות החשמל שלי אינם נמוכים כלל ועיקר.

ושוב: בחשבון שבו נראה לך שאינו סביר, את יכולה להשוות את הקריאה שלהם לשלך.
ושוב: בחשבון שבו אין התאמה סבירה, את רשאית לפנות אליהם ולהתלונן על כך.
ושוב: כשיש שורה של חשבונות שבהם מצויין כי נעשתה הערכה, יש מקום להתלונן.
ושוב: אפשר לבקש בדיקת מונה. איני יודע באיזה סכום תחוייבי במידה שהמונה יימצא
תקין, אבל די ברור לי שתידרשי לשלם עבור הפעולה.
במקרים בהם אדם דורש לבדוק את שעון המים, גם אז הוא נדרש לשלם, במידה שהבדיקה
נמצאת תקינה. במקרה שנמצאת שגויה, הוא גם אמור לקבל פיצוי עבור הזיוף.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
רק בקשר למוני המים

מוני המים בארץ עובדים ע"י סיבוב גלגלי שיניים, עקרונית הם די מדוייקים, הם מוחלפים בערך אחת ל 5 שנים מאחר שהצטברות אבנית גורמת להם לזייף לטובת הצרכן,
יש בהם בעיה אחת שיכולה לגרום לחשבונות מנופחים, מסיבות לא ברורות לעיתים רחוקות יש קפיצה בשן של אחד הגלגלים, אם זה בגלגל של עשיריות מ"ק הנזק מועט, אך אם זה בגלגל של עשרות (או מאות) מ,ק זה נזק רציני לכיס וכמעט לא ניתן להוכיח את הקפיצה מאחר שבבדיקה הקפיצה לא תחזור והשעון יראה תקין.
 

מ ש ה 53

Well-known member
עם מוני המים היו (ואולי גם נותרו) בעיות מוזרות.
1. בתכנית כלבוטק, הראו, שכאשר יש "חנוכיה" של שעוני מים (דבר נפוץ מאד), נוצר מצב,
בו שכן אחד פותח ברז לזרימה חזקה, ואז, נוצר לחץ נמוך בשאר הצינורות. מים "חוזרים"
מהצינורות של השכנים, כי ירידת הלחץ גורמת למים לחזור לאחור, ואז השעון מנסה למדוד
את הנסיגה לאחור. ולמה רק מנסה? משום שהוא נועד לקרוא זרימה קדימה ולא אחורה.
ואז, מדידת הזרימה לאחור נמדדת רק חלקית.
אבל כאשר הזרימה אצל השכן נפסקת, לחץ המים עולה שוב בצינורות של שאר
השכנים, ואז השעון מודד את הזרימה קדימה בצורה הנכונה. כלומר: השעונים מודדים
תמיד את הזרימה קדימה "כמו שצריך", אבל מזייפים במדידת הזרימה לאחור.
ועל כן, ככל שיש יותר צרכנים על החנוכיה, כך כל השעונים יקראו צריכת מים גדולה יתר,
ומדובר תמיד בצריכה שכלל לא נצרכה.
רפי ובודקיו טענו אז, שיש לכך פתרון, והפתרון הוא התקנה של שסתום אלחוזר במוצא
השעון. השסתום לא מאפשר למים לחזור לאחור, ובכך נמנע המשחק של השעון
אחורה וקדימה. אלא מאי? הרשויות או תאגידי המים סירבו להתקין אלפי אלחוזרים,
ומי שרצה לעשות זאת, נאלץ לבצע את התקנת האלחוזר בכוחות עצמו.

2. כדי לחסוך ימי עבודה ארוכים של קוראי השעונים, יצרני השעונים פיתחו שעון מזן
חדש. השעון הזה קורא את צריכת המים כמו כל שעון רגיל, אבל הוא גם יודע לשדר
את הקריאה למרכז מידע בזמן אמת.
היתרון? קריאת אמת יכולה לזהות זרימה קבועה של מים, ואז, תורני המרכז יכולים
ליצור קשר עם הלקוח - כדי לבשר לו שיש אצלו נזילה. כך יכול הצרכן לדעת כמעט בזמן אמת, שכדאי לו לבדוק את הצנרת, כי אחרת חשבון המים שלו יתפח לאלפי שקלים.
אז נכון שעד שהם מתקשרים עובר לפחות חצי יום, וזה במקרה שלא מדובר בימי שישי,
שבת או חג, כאשר אין כונן במרכז. וכך, אני זיהיתי נזילה אצל שכנה ביום חמישי,
ובשישי הם לא טרחו להודיע לה על כך. אבל בשישי הנזילה תוקנה על ידי, והנזק
הממוצע בקריאה אצלה הסתכם "רק" בכ-400 ש"ח.
סביר, שאילו הם היו פונים אליה ביום א', הנזק כבר היה עובר את ה-1,200 ש"ח לפחות.

אז כן, במרכז הם גם מזהים קריאות לאחור, וכדי שלא תהיינה טענות של צרכנים על התופעה,
הם מתקינים אלחוזר בכל יציאה של שעון, ברגע שמוחלף השעון לשעון משדר.
כך פעלו באזור מגוריי, ותוך כשנה, הוחלפו כל השעונים הישנים לשעונים משדרים
בכל הקריה, כאשר בכל שעון צורף גם שסתום אלחוזר.

ג. ככל שהבנתי, בכל שעון יש מערכת של גלגלי שיניים שנעה בזמן שמים זורמים דרכו.
אבל גלגלי השיניים אינם מסובבים את המחוגים, אלא מסובבים גלגל מגנטי.
הגלגל משרה שדה מגנטי למערכת שמנותקת מזרימת המים ה"רטובה" אל מערכת
הפעלת המחוגים, וזו נעה במרחב יבש.
ובשעונים המשדרים, קיימת גם מערכת אלקטרונית שמזהה את תנועת המחוגים, והיא
משדרת כל תזוזה אל המרכז. ומכיוון שהשידור יוצר צריכת זרם חשמלי, נוצר גם צורך
להחליף סוללה שנמצאת בתוך המערכת מדי פרק זמן כלשהו.
ולכן, כשם ששעונים רגילים מוחלפים לצורך ניקוי ושיפוץ מדי פרק זמן, כך נשלחים השעונים
המשדרים לטיפול שיגרתי, אבל גם לשם החלפת הסוללה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הוא משאיר פתקים רק אם אין לו גישה למונה ולא היה איש בבית

(ואז בפתק מבקשים ליצור קשר עם חברת החשמל כדי למסור את הקריאה). אחרת אין לו סיבה לפזר סתם פתקים וללכלך את הסביבה או לבזבז על זה זמן.
&nbsp
כבר הוסבר לך שוב ושוב שאם לא נעשתה קריאה יהיה כתוב בחשבון שמדובר בהערכה (הם לא מסתירים זאת, מחובתם לציין) ואם כתוב שנעשתה קריאה אין קושי להשוות בינה לבין הקריאה העדכנית במונה (ומן הסתם לזכור שמאז תאריך הקריאה ועד עכשיו עבר זמן מה).
&nbsp
אם את לא מאמינה להם את יכולה לבקש להחליף מונה, את יכולה להתקשר כל חודש או חודשיים למסור קריאת מונה ביוזמתך, את יכולה לבקש שישלחו קורא... כל אלה הצעות מעשיות שיקדמו אותך הרבה יותר מהתעקשות בפורום על כך שאין קוראי מונים כי מעולם לא ראית אותם.
 

מ ש ה 53

Well-known member
המונים האחרונים שחב' החשמל מתקינה הם מונים שמשדרים את הקריאה
וכאשר כל הארץ תמלא בהם, לא יהיה עוד צורך בקוראים.
רק שזה עוד ייקח זמן. כיום שורפים תקציבי עתק על עוד ועוד סבבי בחירות במדינת הבננות שלנו.
יחי ביבי.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
חברת החשמל מסודרת

במידה והחשבון על סמך הערכה ולא קריאה מופיעה עלי האות ה, מותר להם להעריך מספר מוגבל של חשבונות, במידה ונעשיית הערכה פעמיים רצוף מופיע זיכוי בסכום פעוט בחשבון
 

גלי552

New member
תודה. לא סתם ציינתי שמעולם לא

ראיתי קורא פיזי. ולכן אני מתעקשת שמבחינתי זאת הערכה למרות שכתוב קריאה ואגב היה דיון בנושא לפני כמה חודשים
 

מ ש ה 53

Well-known member
תסתכלי בחשבון, האם מדובר בהערכה או בקריאה אמיתית.
 

גלי552

New member
קריאה. לא מאמינה להם. מעולם

לא ראיתי כאן עובד שלהם. גם קריאת המונה נראה לא אמין. לא מאמינה לשום גוף ממשלתי בפרט לא לחב' חשמל שגובים כל מיני חיובים הזויים. דיברו על זה בהכל כלול.
&nbsp
גם על העתק חשבון ללקוח הם גובים.
 
למעלה