לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2918229,182 עוקבים אודות עסקים

פורום צרכנות

הנהלת הפורום:

אודות הפורום צרכנות

x
הודעה מהנהלת הפורום
 כללי כתיבה בפורום            בכתיבתכם חובה לשמור על כללי חוק הוצאת לשון הרע /הוצאת דיבה. על החוק ומשמעויותיו :he.wikipedia.org/wiki/%D7%93%D7%99%D7%A0%D7%99_%D7%9C%D7%A9%D7%95%D7%9F_%D7%94%D7%A8%D7%A2

 

על מנת לשמור על סביבה וירטואלית נעימה לכולנו, אנא שמרו על הכללים הבאים:

1. כתבו הודעות ושאלות  בנושאים הקשורים בנושא הפורום בלבד.

2. הימנעו ממסירת פרטים אישיים שלכם או של אנשים אחרים,

3. פרסום מסחרי אסור.

4. הפניה לבלוגים או תוכן בקישורים באתרים אסורה. (למי שיש מה לכתוב, יש לכתוב בהודעות בפורום עצמו ).

 

הקפידו על דיון תרבותי ושמירה כללי חוק הוצאת לשון הרע / הוצאת דיבה ,  והימנעו משימוש בשפה לא הולמת.

           אין להשתמש במילים כמו:

           הזהרו מ....

          שקרנים. נוכלים. גנבים, מנוולים . וכד'.   יש לתאר את המקרה עצמו ללא כל הדבקת תוויות מילים כמו שצויינו .

הודעות שלא תעמודנה בכללים אלו תימחקנה על ידי מנהל  הפורום.

המשך >>

לצפיה ב-'תקנון ביטול עסקה באינטרנט לא תואם למסמך גילוי'
תקנון ביטול עסקה באינטרנט לא תואם למסמך גילוי
<< ההודעה הנוכחית
12/10/2019 | 16:07
26
79
שלום,
ביצעתי רכישה דרך האינטרנט של שואב אבק. השואב מגיע עם מברשת שמשמשת לשאיבת רצפה ושטיחים (עם לחצן מתאים). בעת הפעלתו, הסתבר לי שהמברשת נתקעת בנסיון לשאוב שטיח... מיד שלחתי מייל לחברה ממנה רכשתיו, דיווחתי על הבעיות וביקשתי לבטל את העסקה. בתשובה נאמר לי שלא ניתן כי "השתמשתי במוצר".
אבל, אם לא הייתי משתמשת במוצר לא הייתי מגלה שלא ניתן לשאוב איתו שטיחים..
התייחסות לשימוש במוצר מפורטת רק במסמך הגילוי :
“ביטול עסקה לאחר הפקת החשבונית ו/או החזרת הטובין אפשרי בתנאי שלא נעשה שימוש בטובין, באריזה תקינה ומקורית תוך 14 יום מתאריך הפקת החשבונית, ותחויב בדמי ביטול של 5% או ₪100 הנמוך מבינהם, בתשלום בכרטיס אשראי ישנה תוספת עלויות הסליקה והניכיון בגין חיוב וזיכוי.”

נכנסתי לאתר כדי לבדוק את מדיניות ביטול עסקה אשר בוצעה באתר האינטרנט, ולא נמצא שם אזכור לתנאי זה. הוא רשום רק בגב החשבונית שקיבלתי.
האם תנאי זה אמור היה להופיע גם בתקנון באתר?

האם יש דרך לבטל את העסקה בכל זאת?

תודה!




צרכנות >>
לצפיה ב-'כן'
כן
12/10/2019 | 16:19
39
עסק לא יכול לנסח תקנון שנוגד או לא תואם את תקנות הגנת הצרכן. כלומר עסק פרטי לא יכול ללכת נגד התקנות של המדינה ולעשות לעצמו מדינה משל עצמו עם חוקים משלה ותקנות משלה כי ככה בא לו, וזה לא משנה איפה זה כתוב. 
אם תסתכלי בחוק המכר תראי שמותר לבטל עיסקה אם לפריט שרכשת אין את האיכויות הנדרשות כפי שהוצגו http://www.consumers.org.il/category/consumer_legi...
צרכנות >>
לצפיה ב-'כיוון שמדובר על עסקה במכר מרחוק ומדובר על פגם בנכס אז'
כיוון שמדובר על עסקה במכר מרחוק ומדובר על פגם בנכס אז
12/10/2019 | 16:45
11
74
1. הסעיף שמדבר על שימוש במוצר לא רלוונטי (רלוונטי רק כשקונים בחנות)
2. הסעיף שמדבר על 5% או 100 ש"ח לא רלוונטי (כי מדובר על פגם ולא על חרטה סתם)
בנוסף, הוא צריך להחזיר לך גם דמי משלוח אם שילמת.
 
שים לב:
          (ג)   אין בהוראות סעיפים קטנים (א) ו-(ב) כדי לגרוע מזכותו של עוסק לתבוע את נזקיו, בשל כך שערך הנכס פחת כתוצאה מהרעה משמעותית במצבו.
 
מדובר על סעיף 14ה בחוק הגנת הצרכן

 
 
צרכנות >>
לצפיה ב-'תודה רבה על המידע המועיל!'
תודה רבה על המידע המועיל!
12/10/2019 | 17:33
16
לצפיה ב-'בהמשך למה שרשמת כאן....התפתחות בעלילה!'
בהמשך למה שרשמת כאן....התפתחות בעלילה!
15/10/2019 | 20:16
9
27
החלטתי בכל זאת להתעקש על ביטול העסקה, ולא לחכות לגזר דינו של היבואן..
הורדתי מהאתר של המועצה לצרכנות נוסח של מכתב לביטול עסקה עקב אי התאמה, ושלחתי אותו אתמול יחד עם הבקשה המקורית לביטול העסקה, שכאמור נדחתה.
קיבלתי היום את התשובה הבאה:
"..בהמשך לפנינתך ברצוננו להשיב כדלקמן:
בהמשך לבקשת לביטול עסקה עליך להביא את המוצר לחברתנו,ראשית אנו נבדוק שלא נגרם כל נזק למוצר ונבחן את מצבו ואת טענותיך.
לאחר בדיקה שהוא ללא כל נזק ינתן זיכוי כספי,גובה הזיכוי הינו כפוף לאמור לחוק ,ובמידה וימסר אל חברתנו והוא באותו מצב כפי שנמסר לך ובאריזתו המלאה.
נדגיש כי אין כל מחויבות שהזיכוי יתבצע במקום אלא תוך 7 ימי עסקיים.
אנא הגיע בהקדם האפשרי לאחד מסניפי הרשת עם המוצר באריזתו המלאה..."

שוב מודה לך על המידע...שממנו הסקתי שאני יכולה להתעקש על ביטול העסקה...
עכשו רק מעניין אותי כיצד ייקבע גובה הזיכוי..שכן השואב נוקה למשעי, והוחזר לאריזתו על כל חלקיו..
צרכנות >>
לצפיה ב-'לא אופטימי'
לא אופטימי
15/10/2019 | 21:38
6
67
יש לי הרושם שיגידו שבוצע בשואב שימוש, מה שנכון עפ״י דברייך
ומעניין מה מצב האריזה...
ושימי לב, כתבת שיתנו זיכוי, זה לא בדיוק ביטול עסקה, אם זה זיכוי יתנו לך את מלוא הסכום
אם זה ביטול עסקה, כרצונך, יקחו לך 100 שח או 5% הנמוך מביניהם
זה שהשואב תקין, אין ספק, אבל ישנם שואבים שאינם יודעים להתמודד עם שטיחים מסוג ״שאגי״, אלו השטיחים עם השערות.
מאחל לך בהצלחה, לא ממש אופטימי ולא בגללך אלא בגלל תודעת השירות בארץ
והלוואי בשבילך שאתבדה.
 
לאחרונה התחדשתי ברובוט של שיאומי ואני מאוד מרוצה ממנו, עלה לי 1140 שח, עושה יופי של עבודה כולל את השטיח (רגיל, לא שערות)
בהצלחה

צרכנות >>
לצפיה ב-'כמו שנאמר, אם יש פגם במוצר לא לוקחים 5% או 100 ש"ח'
כמו שנאמר, אם יש פגם במוצר לא לוקחים 5% או 100 ש"ח
15/10/2019 | 22:12
5
13
נעקוב
צרכנות >>
לצפיה ב-'תראה לי את העניין ״שלא עקב פגם״'
תראה לי את העניין ״שלא עקב פגם״
15/10/2019 | 22:21
3
13
כידוע לי, גם במקרה של פגם אין חובה לבטל, יש חובה לתקן.
מבעס, אבל זה החוק.

ולא שאני חושב שהשואב פגום, שכן לא ניתן להבטיח שכל שואב ישאב כל שטיח.

אבל שירות יעיל ורצון טוב עדיפים על כל פסקה בחוק
צרכנות >>
לצפיה ב-'קודם כל מדובר על מכר מרחוק. סעיף 14ה בחוק הגנת הצרכן'
קודם כל מדובר על מכר מרחוק. סעיף 14ה בחוק הגנת הצרכן
15/10/2019 | 22:39
2
12
 
ביטל צרכן חוזה לפי סעיפים 14א(ג), 14ג(ג) או 14ג1(ג) עקב פגם בנכס
...
 יבטל את חיובו של הצרכן בשל העסקה וימסור לו עותק מהודעת ביטול החיוב כאמור ולא יגבה מהצרכן דמי ביטול כלשהם;
צרכנות >>
לצפיה ב-'סבבה, אכן מכר מרחוק, תודה.'
סבבה, אכן מכר מרחוק, תודה.
15/10/2019 | 23:05
1
9
ואם במקרה זה זה היה ברכישה פיסית? אז הלך עליה?
שכן פגם או לא... חובה היא לתקן, אין חובה לבטל.
צרכנות >>
לצפיה ב-'נכון, החובה לבטל עקב פגם ברכישה בחנות לא נובעת מחוק'
נכון, החובה לבטל עקב פגם ברכישה בחנות לא נובעת מחוק
15/10/2019 | 23:20
12
הגנת הצרכן, אלא מן הסתם מחוק המכר.
צרכנות >>
לצפיה ב-'קיבלתי זיכוי מלא!'
קיבלתי זיכוי מלא!
19/10/2019 | 14:35
10
אמנם הייתי צריכה להתעקש על כך.. אבל לא ויתרתי ..
בהתחלה, המוכר בסניף אליו הבאתי בדק שטחית את תכולת האריזה, ואמר שצריך לחייב אותי ב-5.5% דמי ביטול. אחרי שהתנגדתי, הוא התקשר למנהל השירות, שהנחה אותו לבדוק שאין נזק במוצר, ולומר לי שיחייבו אותי ב-5.5% עד שהמכשיר ייבדק גם על ידי גורמים נוספים..
מאחר ולא היה נזק, וסרבתי גם להצעה הנ"ל ביקשתי לשוחח עם מנהל השירות, הסברתי לו מדוע אני מחזירה את השואב והוא הנחה אותו לזכות אותי בסכום המלא...
שוב תודה שהבהרת שמדובר בזיכוי ללא חיוב בדמי ביטול..(כך לפחות הבנתי..)
 
צרכנות >>
לצפיה ב-'שימי לב שכתוב "לתבוע את נזקיו", לא יודע מה המשמעות,'
שימי לב שכתוב "לתבוע את נזקיו", לא יודע מה המשמעות,
15/10/2019 | 22:15
1
9
אם הוא צריך להוכיח נזק בבית משפט או שהוא יכול לקזז מההחזר
 
צרכנות >>
לצפיה ב-'הוכחת נזק'
הוכחת נזק
16/10/2019 | 06:09
4
אם הספק טוען שהוא מוכר מוצר שאף פעם לא נעשה בו שימוש, כיצד יכול הספק לדעת/להוכיח אם נגרם נזק ע"י הקונה.
בכל אופן, הקביעה אמורה להתבצע בעת ההחזרה בסניף. על כך לפחות אני אתעקש..
שכן סיבת ההחזרה היא מברשת שאינה מתאימה לשאיבת שטיחים.
במדריך למשתמש לא מצויין שמדובר בסוג שטיח מסויים.
 
 
 
צרכנות >>
לצפיה ב-'חסרים פרטים'
חסרים פרטים
12/10/2019 | 20:10
7
35
היכן יושב הספק שממנו קנית ?
אם קנית בחברה מחו"ל לא בטוח שהיא כפופה לחוק הישראלי  ולא בטוח שתוכל לתבוע אותה בבית משפט ישראלי (ואגב, יתכן וזות תקלה שכפופה לאחריות, במידה וקיבלת) על המוצר
צרכנות >>
לצפיה ב-'פרטים נוספים'
פרטים נוספים
12/10/2019 | 20:30
6
43
תודה על התשובה!
 
החברה ממנה קניתי את השואב יושבת בארץ.
כאמור, סרבו לבטל עסקה, והפנו אותי ליבואן נותן האחריות.
פניתי והתלוננתי. ממתינה "עד אחרי החגים" כדי לקבל תשובה.
השואב ממתין בארגז...
אני חושבת שלא מדובר בתקלה אלא במוגבלות של השואב.
מדובר בדגם חדש, שאין עליו חוות דעת.
 
 
 
צרכנות >>
לצפיה ב-'כן או לא שייך...'
כן או לא שייך...
13/10/2019 | 04:52
33
בעבר רכשתי מכ. כביסה, שבמפרט שלה צויין, שיש לה הגנה מדילפת מים והיא שקטה
במיוחד והיא והיא...
אז נתחיל בכך, ששקטה היא לא הייתה. נהפוכו. היא הרעישה מאד בסחיטות.
פניתי ליבואן, והוא עשה הכל כדי להתנער ממני.
לבסוף, צילמתי לו את המפרט הפרסומי של המכונה, והדגשתי, שבמכונה זו אין שום הגנה
מדליפת מים וזו הטעייה מכוונת בפרסום. לכן, אשמח לפרסם זאת כשירות ללקוחות.
יומיים אחרי זה, סוכם שהמכונה תיאסף מביתי, מבלי שאיאלץ לשלם קנס כזה או אחר:
לאחר 5 חודשי שימוש, קיבלתי את מלוא התמורה ששילמתי על המכונה, אף כי הוחזרה
ללא האריזה המקורית, ועם ידיעה ברורה שהשתמשתי בה.
 
צרכנות >>
לצפיה ב-'אהבתי את "עד אחרי החגים"... ואחרי החגים מסתבר שאשת שירות'
אהבתי את "עד אחרי החגים"... ואחרי החגים מסתבר שאשת שירות
13/10/2019 | 05:01
1
33
הלקוחות בהיריון והיא יושבת בביתה בשל הצורך ב"שמירת הריון". 
תאמיני או לא... הייתי בקטע הזה, ובשל שמירת ההריון, הטיפול בתלונה שלי נמרח
לאורך חודשים ארוכים...
צרכנות >>
לצפיה ב-'תודה על שיתוף המידע....'
תודה על שיתוף המידע....
13/10/2019 | 08:19
23
בהחלט עוזר לי להמשיך להיות נחושה..
צרכנות >>
לצפיה ב-'הבעיה ש"אחרי החגים" כבר יעברו ה 14 יום'
הבעיה ש"אחרי החגים" כבר יעברו ה 14 יום
13/10/2019 | 06:51
2
10
לצפיה ב-'התכתובת בעניין ביטול העסקה נעשתה לפני שחלפו 14 ימים'
התכתובת בעניין ביטול העסקה נעשתה לפני שחלפו 14 ימים
13/10/2019 | 08:23
1
19
הפנייה ליבואן נעשתה בעקבות ההנחייה מהספק,
שסרב לבטל את העסקה.
 
 
צרכנות >>
לצפיה ב-'מאחל לך שלא תהיינה בעיות מצד היבואן. העיקר שתישארי נחושה. '
מאחל לך שלא תהיינה בעיות מצד היבואן. העיקר שתישארי נחושה.
13/10/2019 | 09:04
7
לצפיה ב-'אחרית דבר'
אחרית דבר
19/10/2019 | 14:49
4
8
אני מוסיפה כאן את הסיכום לטובת מי שאינו רוצה  לקרוא את כל התגובות:
בעקבות מידע שרשם בתגובה ידידנו המלומד k-don (מצ"ב מטה),
החלטתי לשלוח מכתב ביטול עסקה עקב אי התאמה. הבקשה אושרה במייל.
לאחר שהחזרתי את המכשיר, והוא נבדק ולא נמצא נזק, קיבלתי זיכוי מלא.
ראוי לציין שהמוכר בסניף לא היה בקיא בתשובה שקיבלתי, וניסה לחייב אותי בדמי ביטול.
סרבתי, ולאחר שיחה טלפונית שקיימתי עם מנהל השירות, זוכייתי במלוא הסכום.
 
להלן המידע:
1. הסעיף שמדבר על שימוש במוצר לא רלוונטי (רלוונטי רק כשקונים בחנות)
2. הסעיף שמדבר על 5% או 100 ש"ח לא רלוונטי (כי מדובר על פגם ולא על חרטה סתם)
בנוסף, הוא צריך להחזיר לך גם דמי משלוח אם שילמת.
שים לב:
         (ג)   אין בהוראות סעיפים קטנים (א) ו-(ב) כדי לגרוע מזכותו של עוסק לתבוע את נזקיו, בשל כך שערך הנכס פחת כתוצאה מהרעה משמעותית במצבו.
מדובר על סעיף 14ה בחוק הגנת הצרכן
 
צרכנות >>
לצפיה ב-'רק לוודא, באיזה פורמט שילמת ובאיזה פורמט הזיכוי?'
רק לוודא, באיזה פורמט שילמת ובאיזה פורמט הזיכוי?
19/10/2019 | 16:00
3
12
כלומר, לדוגמא, האם שילמת בכרטיס אשראי, והוא העביר במכשיר זיכוי לכרטיס האשראי?
צרכנות >>
לצפיה ב-'קיבלתי חשבונית זיכוי ללא העברת כרטיס אשראי'
קיבלתי חשבונית זיכוי ללא העברת כרטיס אשראי
19/10/2019 | 19:20
2
2
לצפיה ב-'לסיכום - זיכוי ישירות לכרטיס האשראי'
לסיכום - זיכוי ישירות לכרטיס האשראי
19/10/2019 | 21:05
1
32
לצפיה ב-'אכן...'
אכן...
20/10/2019 | 07:46
21

הודעות אחרונות

09:34 | 18.11.19 koby571
09:43 | 17.11.19 גילגי לונגסטרומפ
08:31 | 14.11.19 SicTransit
16:05 | 12.11.19 אורחים בפורום
04:27 | 12.11.19 עניי עירך קודמים
00:43 | 12.11.19 אורחים בפורום
17:15 | 11.11.19 אורחים בפורום
17:12 | 11.11.19 ב ר ז י ל י
16:27 | 11.11.19 purple19
13:11 | 11.11.19 doss39

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ