מע"מ על הזמנות מחו"ל

SicTransit

Active member
כלכלה 101

הסוחר הישראלי מתחרה בעמיתו מחו"ל, לא בצרכן (אם תרצה: הוא מתחרה על ליבו של הצרכן, לא בצרכן).

חיוב סוחרים לרכוש את מוצריהם במחיר קמעונאי מבטיח את מות מערכת המסחר במהירות כזאת שאפילו מרכס ואנגלס לא העלו זאת על דעתם. בלי מסחר, אם צריך להזכיר, אין כלכלה ובלי כלכלה אין מי שיתלונן על המחירים הגבוהים.
 

SicTransit

Active member
אה?

לא מסי מגן ולא נעליים. ההצעה עליה דיברתי היא להטיל מע"מ על הצרכנים שקונים דרך הרשת, בדיוק כפי שמי שקונה בארץ משלם. לא יותר אבל גם לא פחות.

הטיעונים לגבי מתח מחירים לא סביר וכד' שעולים כל פעם מחדש בקשר לעניין זה אינם משכנעים אותי. אם המחירים מופקעים, ובהרבה מקרים הם אכן כאלה, יישאר מתח רווחים גדול לטובת ההזמנות מחו"ל גם לאחר הטלת המע"מ כך שאף אחד לא צריך לשלם מחיר מופרז רק בגלל שהבוא שלו התייקר ב 17%. לעומת זאת סוחר שרוצה להתחרות ביבוא הישיר זכאי לפחות לכך שהמדינה לא תפלה את לקוחותיו, ודרכם כמובן אותו, לרעה. מדובר, אם כן, לא על הטלת מכסי מגן אלא לעל ביטול האבסורד שכרגע מוטל בעצם *מכס שלילי* על יבוא אישי בסכומים קטנים.

ועוד הערת אגב: לא מדובר רק על סוחרים. גם יצרנים מקומיים (על פי השמועה יש עוד שניים כאלה) נתקלים באותה אפליה לרעתם.
 

SicTransit

Active member
את התחשיב של המדינה אני לא מכיר

כל מה שאני אומר הוא שאותם "צרכנים שמצליחים להמנע מרווחים חמדניים של חלק מהיבואנים" ימישכו להמנע מאותם רווחים מופרזים גם אם ישלמו מע"מ, בדיוק כפי שעושה מי שקונה מה שיובא ארצה לא ביבוא אישי.
&nbsp
הכעס על אותם יבואנים שגורפים רווחים מופרזים מובן וגם מוצדק, אבל two wrongs don't .make right
 

SicTransit

Active member
לאילו נקודות אתה מתכוון?

אם מישהו הבין אחרת: אני בהחלט בעד ביטול החסמים וההגבלות על יבוא.
&nbsp
אבל אני לא לגמרי מבין איך נובע מזה שהאפליה של סוחרים ויצרנים מוצדקת. הדיעה הרווחת כאן היא שבגלל ה"חטאים" או ה"חזירות" של חלק מהיבואנים יש להטיל ענישה קולקטיבית על על העוסקים שיבוא ושיווק של מוצרים בעלי עאך כספי קטן. אני חושב שצריך לטפל בשני הנושאים בנפרד כי האלטרנטיבה היא לחכות לימות המשיח כשתתבצע רפורמה כוללת בכל הקשור ליבוא.
&nbsp
&nbsp
 

SicTransit

Active member
וא כבר מזכירים נקודות שהועלו

למען הסדר הטוב אולי כדאי גם שתסכים שהטענה הקודמת שלך לפיה אני תומך במסי מגן מופרכת.
 

k-don

Well-known member
המסקנה - מצד אחד המדינה צריכה להקטין את המע"מ על מוצרים

ומצד שני אולי לא לפטור ממע"מ יבוא אישי.

אבל - כמו שנאמר - להוריד מע"מ לא יהיה (בעיקר במצד היום) וביטול הפטור ממע"מ כנראה גם לא יקרה (בגלל העלויות הנלוות).

גם ביטול הפטור ממע"מ וגם ביטול הפטור על מס רווח הון לקרנות ההשתלמות הן עיזים שנמצאות כדי לבטל אותן (עד שיום אחד הן יתממשו)
 

SicTransit

Active member
מע"מ על הזמנות מחו"ל

בעקבות הגרעון התקציבי הזעיר בגובה של כ-20 מיליארד שקל (שידוע גם בשמו המקצועי "מעולם לא היתה הכלכלה שלנו במצב טוב יותר") שוב עולה האפשרות לביטול הפטור ממע"מ על קניות במחיר של פחות מ 75$.

בפעם הקודמת שהנושא עלה לדיון הייתי בעמדת מיעוט כשתמכתי, עקרונית, בתביעת הסוחרים לביטול הזה. אני עדיין חושב שהצעד הזה הוגן כי הוא נותן שוויון הזדמנויות לסוחרים המקומיים, ואני תומך בו בשלושת התנאים הבאים:

1. שיחשבו מראש על הבלגן שיווצר בדואר כתוצאה מהגדלה משמעותית של עומס העבודה ויכינו מראש את התשתית לטפל בו, כולל עובדים חדשים, סניפים וכד'.

2. שחלק מסויים (אין לי נתונים שמאפשרים להגיד משהו ספציפי יותר מ"מסויים", אבל הכוונה לחלק משמעותי) מהכסף שייגבה ייועד עפ"י חוק להגברת האכיפה של חוקי הצרכנות.

3. שהעונשים על עברות צרכנות יהיו משמעותיים הרבה יותר מהנוכחיים.

(הסיכוי שמשהו מזה יתממש הוא כמובן אפס, אבל מותר לקוות)
 
מממ שיוויון הזדמנויות

לא ברור לי המונח בהקשר הזה. איפה הפגיעה בשוויון הזדמנויות שלהם?
גם הם קונים את הסחורה שלהם מאותו מקום שבו קונים סוחרי כל העולם- סין.כלומר גם הבגדים שקונים בארץ מיוצרים ברובם איפה שמיוצרים הבגדים באמריקה או אירופה. זה שהם בוחרים למכור אותם במחיר יותר גבוה, זה כבר לא עניין שלי כצרכנית.
אם כבר המדינה רוצה לעזור לסחורים מקומיים, שתקל על עסקים קטנים ובינוניים, אבל זה אומר לתת להם הקלות.
 

SicTransit

Active member
באמת לא ברור לך?

ובכן, אם את רוצה לקנות עיפרון תוצרת הארץ את משלמת עליו מע"מ בשעור 17% בעוד עיפרון תוצרת סין פטור מזה אם את קונה אותו ביבוא אישי. הגיוני? לא בעיני.
 
מה שלא הגיוני זה שאין שום קשר בין המחיר המופרז בישראל למע"מ

בחשבון הסופי גם עם מע"מ ביבוא אישי, זה עדיין יהיה יותר זול לקנות בחו"ל דברים מסוימים.
בסופו של עניין מי שירוויח זו המדינה לא הסוחרים לא המוכרים ולא המשווקים. לכן המדינה שוקלת להחזיר את המע"מ. אין לזה שום קשר למי שמוכר לי משהו בארץ.
לפני שמעלים מחירים מן הראוי לספק דין וחשבון למי שמשלם (אנחנו) אודות מה הוא המחדל שגרם לבור התקציבי הנ"ל. לשלם ככה על עיוור זו טיפשות בכל קנה מידה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
יש להם שוויון הזדמנויות... ההפרש במחיר אינו רק 17%, שלא יבכו

לא פעם ולא פעמיים ראיתי מוצרים סיניים זולים שנמכרים בישראל במחיר שהוא פי שניים, פי שלושה וגם יותר (השיא היה פי עשרה או עשרים, בחיי) מהמחיר בסין (אחרי משלוח, כן?). כלומר גם לו היו משלמים את המחיר ה"קמעונאי" יכלו להרוויח יפה מאוד. אבל אם הם בוחרים במחיר חזירי, שלא יתפלאו שהלקוחות מעדיפים חלופות אחרות.
 

SicTransit

Active member
חלופות

אני בהחלט בעד אותן "חלופות אחרות" שתישארנה תקפות, וכאשר המחירים בישראל הם "פי עשרה או עשרים" החלופה של קניה בחו"ל תישאר אטרקטיבית גם אחרי הטלת המע"מ.
&nbsp
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
החלופה של קנייה בישראל אטרקטיבית גם אחרי הטלת מע"מ

ולראיה – ישראלים רבים מזמינים גם מוצרים מעל $75 ועדיין חוסכים יפה מאוד.
&nbsp
ניסיתי לומר שהבכי שלהם אינו מוצדק, והטלת מע"מ על כל סכום לא תיטיב איתם, רק תעניש את הלקוחות. היא גם תסרבל מאוד את המערך, תאריך את זמן ההמתנה למוצרים ובמוצרים זולים תהליך הגבייה יעלה יותר מהמיסים...
&nbsp
אם למדינה חסר כסף ההיגיון הוא להוריד את תקרת הפטור חזרה ל-$50 כפי שהיה לפני כעשור.
 

k-don

Well-known member
אם יבטלו את הפטור ובנוסף את העלות המסובסדת של המשלוחים מסין

גם לך לא יהיה כדאי לקנות בסין.

הסיבה האמיתית לכך שהחבילה מסין עולה פחות מדולר (כתבה מ 2018)
עלות העבודה בסין זולה, ויצרן סיני יכול לייצר בכמויות גדולות הרבה יותר מאשר ספק מקומי - אך זהו אינו כל הסיפור ■ הסכמים ואמנות בין מדינות שחברות באיגוד הדואר העולמי, שלא עודכנו מאז שמאו שלט בסין ביד רמה, מסייעים למדינה לשמור על יתרון סחר בלתי־סביר
https://www.themarker.com/blogs/dorontsur/BLOG-1.6471854
 

trilliane

Well-known member
מנהל
גם זה לא ממש מדויק... ובל נשכח שלא מזמינים רק מסין

אם יהיו עלויות משלוח לקוחות כנראה יחשבו פעמיים לפני שהם מזמינים שטויות בדולר (זה דווקא לא רע) ועדיין, רבים מזמינים מחו"ל (גם מארה"ב או מאירופה) בגדים, אלקטרוניקה, ציוד לפעוטות, ויטמינים ועוד, אף שהם משלמים מע"מ והמשלוח אינו חינם. זה מפני שבמקרים רבים, למרות הכול, זה עדיין משתלם יותר מקנייה בארץ, או שהמוצרים (המסוימים) פשוט לא נמכרים כאן. אני יכולה להעיד על עצמי שאת רוב המוצרים שאני מזמינה מחו"ל (גם מסין) לא יכולתי לקנות בישראל בלאו הכי. את חלקם הייתי שמחה לקנות כאן, זה היה חוסך לי לא מעט טרחה וזמן...
 
למעלה