שוקל לתבוע את הוט

danns1

New member
שוקל לתבוע את הוט

האמת היא שנימאס לי משיטת המצליח של רוב נותנות השירות בארץ.
בכל פעם אני מגיש תלונה לאמון הציבור, החברות מקבלות מכתב, מתנצלות וממשיכות בשלהן...

הפעם מדובר בהוט והפעם אני שוקל לנקוט צעדים אמיתיים נגד החברה.

הסיפור בקצרה:

  • לפני חודש וחצי שלחתי להוט דרך אתר "נתק" בקשה לניתוק.
  • לאחר חודש וחצי הבחנתי שהוט עדיין מחייבים אותי.
  • יצרתי קשר ושאלתי למה לא ניתקו ועדיין מחייבים? הנציגה הודתה שלפני חודש וחצי נציג סגר את הבקשה שלי מבלי לנתק (בניגוד לחוק הגנת הצרכן), ואז הוסיפה שזה קורה הרבה אצלהם, פשוט צריך להיתקשר ולדרוש לטענתה. עד כאן הכל טוב (פרט לעבירה על החוק כמובן) ואז הגיעה העוקץ.
  • הנציגה הציע חודשיים חינם כדי שאני אבחן אותם עוד קצת. למה לא? בחינם אפשר להתנסות עוד קצת חשבתי לעצמי ואז היא ניתקה את הטלפון. שניה אחרי הבנתי את העוקץ.
  • יצרתי עם הוט קשר שוב ושאלתי, אבל מה אם הזיכוי על החודש וחצי שהייתי אמור להיות מנותק? מבחינתם הם הכשירו את השרץ, "הסכמת להמשיך ולכן אתה לא מנותק ולכן לא מגיע לך החזר!" WTF??? הרי הציעו לי והסכמתי לחודשיים חינם מהיום ולא דיברנו, אפילו לא נרמז במהלך השיחה לגבי ויתור על הזיכוי על התקופה שהייתי בטוח (ולפי החוק הייתי חייב) שאני מנותק.

בקיצור, עוקץ יפה על חשבון הצרכן ולפי תשובות הנציגה זה נראה כמו שיטה.

ההתלבטות שלי כרגע היא:
1. לתבוע אותם בבית דין לתביעות קטנות ולדרוש פיצוי 10000 ללא הוכחת נזק כפי שנקבע בחוק.
2. בהנחה שמדובר בשיטה, ייצוגית אבל אז כנראה שזה יהיה סיפור יותר גדול שימשך הרבה זמן.
3. תלונה לארגון הגנת הצרכן ואז לקוות שהוט יקבלו קנס (מה הסבירות?).

האם מישהו\מישהי נפל לאותה מלקודת?
האם מישהו\מישהי התנסו בתביעות כאלו?

תודה רבה מראש למגיבים!
 

k-don

Well-known member
יש להם שיטה אחרת. אתה מודיע שהמחיר יקר ורוצה להתנתק.

אומרים לך שתוך 2 ימי עסקים אתה מפסיק לשלם.
במקרה הטוב מתקשרים לאחר יומיים אבל אתה לא מסכים להתעה.
עובר עוד שבוע וסגרתם על מחיר חדש (אולי שינמוך אולי שידרוג, בכל מקרה לא ניתוק).
אף אחד לא מדבר על השבוע שעבר.
כמובן שאתה משלם לפי המחיר הישן על השבוע שעבר, אבל החשבונית לא קריאה וקשה להבין כמה שילמת ועל איזו תקופה.
אפילו שרות לקוחות ואפילו השרות בדיגיטל ופניות הציבור לא מסוגלים להבין כמה שילמת ועל איזו תקופה (התעריפים לא מופיעים).
אבל מה זה חשוב? בסהכ על חשבונית חודשית של 280, שבוע זה בערך 70 שח.
 

danns1

New member
נשמע לא נעים אבל עדיין במסגרת החוק

כאן הם פשוט התעלמו מהחוק וסגרו את הפניה מבלי לנתק (ולפי הנציגה, לא רק לי).

השאלה המעניינת היא, האם זה בכלל אפשרי לפי החוק להכשיר גביה לא חוקית?

הרי הוט מסכימים שלפי החוק הם היו חייבים לנתק ולא לגבות אבל משום שבאיזשהו שלב הם השיגו ממני אישור לשימוש נוסף בשירות, הגביה הלא חוקית הפכה לחוקית מבחינתם.

מה היה קורה אם הייתי שם לב רק אחרי שנה והוט היו עושים לי את התרגיל הזה?
הם היו גובים ממני סכום מאוד גדול על כלום.
 
הכלי הדרושים:

הקלטה של השיחה. או שלך יש אותה. להוט בטוח יש אותה, אבל הם יאבדו אותה בדיוק.
אם אין לך הקלטה של השיחה, תגבה את עצמך ושלח להוט מכתב שבו אתה מגולל את הדברים כמו פה, ותדרוש להתנתק. במידה ולא ינתקו לפחות זו הוכחה שניסית.
 

danns1

New member
יש הקלטות וצילומי שיחות צ'אט + אישור על שליחת מכתב

&nbsp
אפשר להתנתק מהם בשיחה אחת?

&nbsp
כמובן שביקשתי מהם להתנתק שוב, אני כבר לא רוצה גם את "החינם" שלהם.
העניין הוא שגם אם הם מנתקים אותי עכשיו מבחינתם הם כבר לא חייבים לי כלום.
הגביה הלא חוקית הוכשרה\הולבנה.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
בתור אב לבן שעבד בשירות לקוחות טלפוני באחת החברות, אני יודע
שלנציג אסור לנתק שיחה, אלא אם אתה אמרת "בסדר", או שפשוט אישרת את הסיכום.
ניתוק "סתמי" הוא אסור, ועל כן, כל מה שנאמר עד לרגע הניתוק ללא שאישרת זאת,
"לא תופס". לכן, אחת השיטות לייגע נציג היא נניח לבקש לשוחח "עכשיו" עם נציג
בכיר ממנו. הוא ישיב לך, שתוך X שעות הבכיר ייצור אתך קשר, אבל אתה מתעקש
ודורש "עכשיו". היא ישיב, שזה בלתי אפשרי, ואתה תאמר לו "אין בעיה. אני נשאר
על הקו עד שיגיע". ומכיוון שכל נציג נמדד בהספק (כמה שיחות הוא קיים במהלך היום),
הרי שהנציג ייכנס ללחץ. כי מצד אחד, אסור לו לנתק לך את השיחה בפנים, ומן
הצד האחר, אם הוא לא יביא נציג, אתה תבזבז לו זמן והוא יקבל על הראש...

אז לעתים, יש להם שיטה: הם יבקשו מחברם שיושב לצידם, שינהל אתך את המשך
השיחה בתור "נציג בכיר", למרות שאינו בכיר ואין לו סמכויות.

אמה מה? במידה שהוא יציע לך הצעה שתהיה קוסמת לך, החברה תיאלץ לעמוד
מאחורי אותה הצעה!
וכן. דבר כזה קרה לי פעם: ביקשתי דבר מה, והנציגה אמרה שזה לא ניתן לביצוע.
התעקשתי לדבר עם נציג בכיר, והיא השיבה, שלמעשה, היא בכירה, ורק במקרה
ענתה לי כ"נציגה רגילה". מכאן, המשכנו את השיחה כאילו שיש לה סמכויות, ומכיוון
שלא הייתה לה דרך להציע הוזלה, הצעתי "שינמוך" לצורך הוזלה. לזה היא דווקא כן
הסכימה, ומכאן הגיע סיכום השיחה, שאקבל פחות ואשלם פחות.

לאחר כשבוע, יצרתי שוב קשר, וביקשתי לקבל סיכום שיחה בכתב. הנציגה שענתה
לי השיבה, ש"כרגע הנציגה ששוחחה אתך אינה במשמשרת, אבל היא תחזור אליך.
ומכיוון שהשיחה אתך מוקלטת, אין לך ממה לחשוש". לאחר כמה שעות, חזרה אלי
ה"בכירה", והתנצלה, שהיא טעתה, והשינמוך שהציעה כבר לא תקף. "אבל הבטחת",
השבתי.
"נכון. ושגיתי. אברר מה ניתן לעשות". לאחר עוד יום, היא שבה אלי, ואמרה: "שמע.
בעיקרון, לא ניתן לקיים את הצעתי. אבל אני הצעתי, אתה הסכמת והשיחה מוקלטת.
לכן, לפנים משורת הדין, החברה תעמוד בקיומה של ההצעה. אבל אתה לא תקבל
את ההוזלה בתמחור החודשי. אתה תקבל סכום חד פעמי לחשבונך, שיכלול את כל
ההפרש למשך שנה, ולאורך השנה, אתה תשלם הלאה את המחיר המלא.

וזה למה? כי... במידה ש
danns1
יבקר בביתי, והוא ייתקל בטעות בחיוב, הוא לא
יהיה מודע לכך, שאני משלם "מחיר מיוחד" והוא לא ישאל שאלות... מעבר לכך, הם
גם רצו שאשלח להם התחייבות בכתב, שההסכם הזה מקובל עלי, ואני מצידי אשמור
על סודיות בנוגע לתוכנו. אז מכיוון שהסכמתי, אתה לא תדע באיזו חברה מדובר
ואיזה סוג של עסקה הוצעה לי אצלם.

בכל מקרה, כעת יהיה עליך לבדוק שוב, האם השיחה הראשונה שתיארת נותקה לאחר
ש"קיבלת את ההצעה" או שלא. כי אם קיבלת, אתם פחות או יותר "פיטים". היא הציעה
חודשיים חינם, לאחר שאתה בעצם שילמת כבר תמורתם עפ"י התעריף הישן, ועכשיו,
לך ותוכיח שהעסקה ה'לא כשרה' הזו נכפתה עליך... אז נכון. היה כאן עוקץ, אבל לא
תוכל להכחיש שהסכמת.
אבל במידה שלא אישרת והשיחה סתם נותקה? אתה "על הסוס". בהצלחה!

ולמרות הכל, ומעבר לכל מה שכתבתי, יתכן שתצליח למצוא שופט, שכן יסכים לאמץ
את טענותיך, ויאמר, ש'השיטה' שלהם היא אכן שיטה ומגיע לך פיצוי. האם יהיה שווה
לך, ללכת לבית המשפט, לשלם אגרה, ולהסתכן גם באפשרות שאתה תפסיד ואולי גם
תידרש לשלם להם הוצאות משפט? איני בטוח... כי למעשה, כל ההפרש הוא פרוטות.

הכל מקרה, שאפו שהעלית את הנושא. פוסט זה הוא חומר טוב למחשבה.
 
רק שתדע, שהם כן מנתקים. אפשר לראות ראייה לכך בתוכניות גם

הכל כלול
תוכנית חיסכון
ברקוד
צינור לילה
&nbsp
מדי פעם משמיעים קטעים עם נציג שכן מנתק
הם לא חוששים לנתק. כי הם מודעים טוב מאוד לאיום של "אסור לך לנתק לי".
הם יודעים שקשה למצוא עובדים בתחום הזה, אף אחד לא רוצה לעבוד
אז מה כבר יעשו להם? גם לך תוכיח שהם ניתקו בכוונה
על זה הם בונים.
תתקשר שוב, תעבור שוב מסכת המתנה מטורפת עד שיענה לך נציג
ענה,
בספק אם יוכל לקשר אותך לאותו אחד שניתק לך,כי הוא כבר לא נמצא/עסוק/לא יכול
&nbsp
בקיצור
פעם זה היה עובד
היה משהו תמים שהיה עובד עם המשפט "אסור לך לנתק לי"
&nbsp
היום הם נהיו תחמנים ומתוחכמים מאוד ולא אכפת להם לנתק לך אם עלית להם יות מדי על העצבים
לך זה אולי לא קורה אבל זה בוודאות קורה לאחרים
 

רומי 9121

New member
התנתקות מהוט
כמו שלהוט יש עוקצים וקומבינות כך גם לצרכן יש, צריך להיות יותר יצירתיים, כלומר קצת לשקר, כמו שהם משקרים.
בעבר (לפני כשנה וחצי) בצעתי באתר נתק - ניתוק מהוט ואז התקשרתי להוט
והודעתי להם שכעבור שבוע אני יורדת מהארץ, ומנתקת את כל החשבונות שלי בארץ.
כלומר אילצתי אותם לנתק אותי - ואז באמת ניתקו אותי מיידית.
את כל הממירים והשלטים החזרתי לחנות הוט ברחוב קרמיניצקי בתל-אביב
וכמובן לא שכחתי לקבל מהם טופס זיכוי על כל המכשירים ומספריהם, כדי שלא תהיה להם תביעה כל שהיא על ממיר שכביכול לא הוחזר.
תנסו את זה. תחסכו תביעות משפטיות, ריצות, עורכי דין וכו'
 
למעלה